A Datahouse hónapról hónapra összeállítja a hazai újmotoreladások statisztikáját, kiemelve a legnépszerűbb géposztályokat, márkákat és modelleket. A január és augusztus közötti időszak több szempontból is tanulságos volt, egyrészt a kategóriák versenye hozott nem várt eredményt, és az is meglepő, hogy pont nyáron csökkent a kereslet az új vasak iránt.

motorpiac-2024-augusztus-magyarorszag
Mindig csak felfelé? Idén augusztusban kevesebb új motort vásároltak Magyarországon, mint egy évvel korábban, de így is ez a legerősebb szezon az utóbbi 15 évben. Szeptemberig 5698 új nagymotor talált gazdára, ami túlszárnyalja a 2022-es, egész éves (!) mennyiséget...

Mindenki túraendurót vesz, de a csupaszmotorok is népszerűek

Talán nem újdonság, hogy a három legkedveltebb géposztály sorrendben a túraendurók, a nakedek és a 150 köbcentinél nagyobb robogók csoportja, az viszont meglepő lehet, idén már olyannyira dominánsak, hogy ez a trió adja a hazai eladások csaknem 60%-át.

motorpiac-2024-augusztus-magyarorszag
A Honda vezeti a gyártók versenyét, illetve és a nakedek viadalát is a CB750 Hornettel

Nincs nagy változás a márkák erősorrendjében sem, elvégre a Honda első helye világviszonylatban és hazánkban is szinte bebetonozott. A japán márka előnyét jól szemlélteti, hogy az utána következő két gyártó, a BMW és a Yamaha összesen nem adott el annyi új, rendszámos motort, mint a nagy H. Igaz, ezt a képet árnyalja, hogy a BMW szinte csak a 600 köbcenti feletti géposztályokban érdekelt, míg a Honda megannyi A1-es, A2-es modellt értékesített.

motorpiac-2024-augusztus-magyarorszag
A szezon nagy nyertese a Kawasaki, mely gyakorlatilag megduplázta a forgalmát: tavaly 169 gépük talált gazdára, idén pedig már 317 darab Kawát vásároltak

Ami a modellek sorrendjét illeti, ott már összetettebb a helyzet, hiszen néhány márka új és kifutó modellje egymás elől happolja el a vevőket, ráadásul az igazán népszerű vasakra néha hónapokat kell várni, így valódi erősorrendet csak év végén állíthatunk fel.

Élesedik a csata az elektromos motorok és robogók között

Igazán beszédes, hogy napjainkban már több új elektromos motort adnak el, mint quadot vagy ATV-t, holott egykor sereghajtók voltak az amperfalók. A hangtalan motorkerékpárok között Sur-Ron Ultra Bee, Silence S 01 és KTM Freeride E-XC sorrend született, míg a robeszoknál a BMW CE 04, a 24 órás versenygyőztes NIU NQi GTs és az Aima városi járgánya uralja a dobogót, őket követi a Tromox Ukko S és a Lisszabonban kipróbált BMW CE 02.

motorpiac-2024-augusztus-magyarorszag
BMW CE 04

Az eddigi forgalom alapján garantálható, hogy idén is túlszárnyalja a motorpiac az előző évek eredményeit, az pedig a lenti listából kiderül, hogy milyen húzóneveknek köszönhető ez a remek eredmény. Az összesítésben nem szerepelnek a 125-ösnél kisebb motorkerékpárok, illetve a robogók, azaz csak a hagyományos kétkerekűek rendszámos, 125 köbcentinél nagyobb modelljeit rangsoroltuk.

A legnépszerűbb új motorkerékpárok Magyarországon – 2024. január-augusztus

1. Benelli TRK702 - 193 db
2. BMW R 1300 GS - 131 db
3. Honda CB750 Hornet - 120 db
4. BMW R 1250 GS - 101 db
5. Yamaha MT-07 - 87 db
6. Honda NX500 - 85 db
7. Yamaha Tracer 9 GT - 72 db
8. Honda CB650R - 68 db
9. Yamaha Tracer 7 - 67 db
10. Honda CL500 Scrambler - 63 db
11. Suzuki DL650 V-Strom - 62 db
12. Honda CB500 Hornet - 61 db
13. Yamaha XSR900 - 61 db
14. Honda X-ADV - 60 db
15. Honda CRF300L - 57 db