A márkát ismerő motorosoknak aligha újdonság, hogy a világ 10. legnagyobb motorgyáraként jegyzett NIU sikere elsősorban az N-széria tagjainak köszönhető – ezekből adják el a legtöbbet „otthon” és szerte a világon. A népszerűség titka főként a sokoldalúságban, a minőségben és a gazdag felszereltségben rejlik, de azt se feledjük, hogy milyen sportos, fürge gépről van szó, elvégre a NIU N-szériás modellje, az NQi GT nyerte a 24 órás robogóversenyt, maga mögé utasítva 28 benzines és három elektromos motort.

Élen a pályán: NIU NQi GT és GTs

– Semmit nem változtattunk a NIU-n, gyári beállítással állt rajthoz, mint ahogy az új motorokat átadjuk – mesélték anno a csapattagok, kiemelve, hogy versenytempó ide vagy oda, mindössze 57 kWh-nyi áramot fogyasztottak el a 24 óra alatt, ami – leírni is vicces –, csak 4000 forintos költséget jelentett az 1364 kilométeres távra.

niu-nqi-gts-bemutato-es-akcio

Az átlagsebességük 55 km/óra volt a kacskaringós visontai pályán, az átlagfogyasztás 4,3 kWh/100 km, és akárcsak korábban, a kecskeméti viadalon, ezúttal sem volt semmilyen műszaki hibája a motornak az egynapos verseny során.

Még kedvezőbb áron kapható a NIU NQi GTs

Az A1-es és A1B-s jogsival is vezethető NIU természetesen utasszállításra is alkalmas, bár a 3 kW-os csúcsteljesítmény elsőre kevésnek tűnhet ehhez, mármint a benzines gépekhez szokott motorosoknak. Mivel az elektromos robogó keréken mért, legnagyobb forgatónyomatéka 110 Nm, nem okoz gondot neki a terhelés és az emelkedő sem, míg a hagyományos motorokkal összevetve hátrányként csak az ülés alatti rakodóhely hiánya és a 80-90 km-es hatótáv említhető. Vagyis aki naponta száz kilométert ingázik robogójával – van ilyen egyáltalán? –, annak ennél nagyobb hatótávú modellre lesz szüksége, vagy egy szabad konnektorra a munkahelyén, hiszen így akár napi 160 km-t is megtehet vele.

niu-nqi-gts-bemutato-es-akcio
Nagyméretű, 60 V-os, 35 Ah-s Li-ion akkumulátorról működik a NIU, sőt gyárilag két ilyen teleppel felszerelt, ennek dacára könnyebb az átlagos 125-ösöknél – menetkész tömege csupán 114 kg

Rendben, ennyiért benzines 125-öst is találsz a piacon, akár magasabb végsebességgel, de gyorsulásra továbbra is az e-robogó viszi a prímet, a felszereltségről nem is beszélve. A GTs-hez ugyanis alapáron jár a gyári alkalmazás, a lopásgátlóként és nyomkövetőként is működő helymeghatározó rendszer, a LED-világítás, a sebességtartó automatika (tempomat), és a számos nagymotorról is hiányzó USB csatlakozó. Hogy a nyomkövető milyen hasznos a gyakorlatban, arról az egyik NIU-tulajdonos is megbizonyosodhatott, akinek ellopták a robogóját, és az alkalmazás segítségével bukkant rá a VIII. kerületi bérházban...

niu-nqi-gts-bemutato-es-akcio
A GTs végsebessége kereken 80 km/óra, így a várost magad mögött hagyva sem kell folyton a tükröt lesned...

A márka legnépszerűbb robogója Magyarországon is elérhető, sőt most jóval kedvezőbb áron veheted meg a kifutó típus utolsó példányait. Az aktuális készletről, a választható színekről és magáról a motorról itt találsz további részleteket.