Nem tudom nem értek a műszerfalakhoz. Annyit sejtek, hogy a műszerfal a gyújtásról kap impulzusokat. ezeknek a gyorsaságát méri. (ford, imp/perc) A KOSO-nak illene tudni ezt, szerintem nincs szükség a régi Ace elektronikásra. Az ECU-ról (ha egyáltalán ECU) annyit tudok hogy egy fekete doboz, műgyantával kiöntve. A magyar szerelők azt mondták, "kérdezzem meg a kis sárga embereket, mi van benne!" Meg kell keresni azt az egy szálat ami a régi műszerfalat vezérli és rá kell kötni az újra. Gondolom, bár soha nem csináltam. Hol is van a japán szöveg? Az új műszerfalon? Van egyáltalán kapcsolási rajzod? Küldök.
És a sebességmérővel boldogulsz, mert a régi mechanikus, bowdenes?
Lenne pár kérdésem Zsolt! :D
A gyári fordulatszámmérő óra mögött van egy elektronika,ami szerény tudomásom szerint a diagnosztikát végzi (mellékelve képek) Javíts azért ki ha tévedek!
Namármost eljutottam végre odáig hogy elkezdtem bekötögetni a Koso-t viszont nem tudom hogy rajta hagyjam-e az áramkörön ezt az elektronikát...
Szerinted küld ez vissza valami jelet az ECU-nak? Na meg a geci japánok próbállkoztak az angollal,de mikor eljutottak odáig hogy: +Ign valamint Gnd a 3. szájbavert csatlakozót már nem tudták elnevezni csak japánul... ugyanúgy mint a panelen a fölső tartományban lévő fekete és piros madzagot sem..
Jó... mondjuk én (akinek az elektronikai tudása ott kimerül hogy bedugja a kvfőző madzagját a konnektorba) arra rájöttem hogy a fölső kettő ugyan az mint az alsó kettő,de akkor sem értem a 3. japán karattyolást alul...
Szerintem túl régi lehet a szememnek ez a megoldás,ugyanis alapjáraton érintőképernyős telefonokat szoktam javìtani ha időm engedi,és még idáig nem volt semmi gondom :D
Viszont ebben segìts ha tudsz mert szétvet az ideg,hogy sehol nem találok jelmagyarázatot az ACE elektronikájához. Gyüjtőábrám az van, de csak ami a szervìzkönyvben van,abból én meg nem olvasok ki semmit :/
2 féle van sebességkijelzőt lehet készíteni.
-Az egyiken LEDsoros, azon látni melyik sebességben van. Az az egyszerűbbik.
-A másik 7 szegmenses számkijelző. Ahhoz több alkatrész kell és nem annyira átlátható.
Kell hozzá minimális elektronikai gyakorlat és szerszám. De gondolom, van egy haverod aki összeforrasztja.
A lényeg a sebváltókar mögötti fedél levételénél látszik.
Igen olvastam, és jónak tartom;) Viszont ha ilyen gondom akadna akkor elviszem a barátomhoz,rászánom azt a 2000ft-nyi benzint és ingyen meghegeszti vagy kivavítja
Nyáron egy sv650-es fejidomját csinálta meg gyári szintűre,úgy hogy azt mondtam neki hogy adja vissza a tulajdonosnak és mondja meg neki hogy dobja ki :D
Jaja igazi macska :D A buzik egész nap fekszenek a hidegbe a napon és felmelegszenek,én meg 5 percre megyek ki és szarráfagyok :D
A pillanatragasztó csak a fixáláshoz kell,a letört darabot a helyére ragasztod, majd belülről kigyökölöd és epokittel megerősíted :) +90°C-ig tökéletes :)
Ja, igazi macska? Ami szőrös meg nyávog? Én másra gondoltam. Az a pillanatragasztót még mindig nem értem. A plexihez kell?
Tegnap csatlakoztam ehhez a klubhoz. https://www.facebook.com/group...
Most hozom össze a bemutatkozásomat angolul. Hülye egy nyelv. Pláne hogy nem is tudok. A őrültek a laminált padlón szerelik a motorjukat.
Amit írtam alternatíva :D ki lett próbálva és működik a pillanatragasztós okosság :D
A macskák meg elképzeléseim szerint azért fekszenek a napon hogy elszívják az összes napenergiát... (az enyémnek olyan meleg lett a bundája a napozástól hogy rajta melegítettem a kezemet cigizés közben)
Van itthon hozzá minden Kivéve a gyantát,amit meg tudok hozatni. Csak mivel mostanában parázok (minthogy megvágom magam, meghogy a macskák elszívják az összes napenergiát...és nem lesz tavasz) így nem húztam ujjat az üvegszállal,ugyanis ha nincs itthon senki és megvág akkor beszoptam
Jelenleg ott tartok a szervizben hogy a fejidom kész (egyébként a minőségi kecskemétre vezető utaktól tört el alul a nagy gumibak után,ezért arra többet nem megyek!) a műszerfal 3/4részig kész,lassan jön a voltmérő,+karbonozás,lakkozás és jóság lesz :D
Amire nagyon fenem még a fogam az egy yzf-es markolat,a jobbik fajtából Valaki tud ilyet ?
Ti is előkerültetek? Mostanában csak az Igor volt jelen.
-Igen, műgyanta. Olcsó, 1 kg és az edző kb 1.100 Forint volt, 2 éve. Az apró repedésekért a műanyaghegesztő sokat elkér, kívülről megcsiszolja (valamikor nagyon összecseszi), sokat kell javítani. Centiméterben kell fizetni, csak látványos idomokat (fejidom) és a nagy töréseket érdemes szakemberre bízni. Ha hátulról üvegszövetszalaggal megtámasztod erős lesz az idom. Úgy tervezem, tavasszal az egész belsejét üvegpaplannal és műgyantával kibélelem. Különben nem érdemes lefényeztetni, mert mindenhol repedések jelennek meg.
A másik módszer a "pákázás". Az ABS műanyag hőre lágyul, ha beleraknak rézhálót nagyon erős lesz.
És nem Epokitt-ot használni! Ez nem erre való! Üvegszálas, műgyanta alapú karosszéria gitt kell!
Lehet, hogy valaki azt mondja ezek a módszerek kontármunkák, de egy igazi motoros maga végzi a könnyebb munkákat. Ha elcsesszük magunknak csesszük el és nem kell visszavinni és veszekedni a "szaki"-val. Olcsóbb is, tudod is hogy lett megcsinálva.
A műszerfal borítás legalább 10 darabból lett összegányolva. Most semmi nem látszik rajta és bivalyerős. Ha még erősebbre akarod veszel műgyantát meg üvegszövetet és hátulról megtámasztod. Majd elmondom a használatát. Ahhoz viszont min 10 fok kell.
Pillanatragasztó? NEM!
Ha magad akarod hegeszteni akkor vegyél egy nagyobb (az Auchan-ban olcsón kapható is jó) pákát és szerezz rézhálót (2x2-est). Pákával belenyomod a műanyagba belülről a rézhálót, kívülről összemaszatolod pákával, rá a üvegszálas gitt. Erősebb lesz mint az eredeti. Tudom szakszerűtlen, de ha elviszed műanyaghegesztőhöz, elkér egy csomó pénzt és nyáron a melegtől újabb repedések lesznek.
És a sebességmérővel boldogulsz, mert a régi mechanikus, bowdenes?