nem vagyok annyira bölcs, de senkinek sem könnyebb. Szerintem a többség elég sokat dolgozik, hogy talpon tudjon maradni. És az nagy igazság hogy a szomszéd kertje mindig zöldebb. Csak hajlamosak vagyunk azt is megnézni, hogy hogyan érte el és itt a tisztességes útra gondoltam
Amíg röhejes bérek vannak és a vállakozókat ekkora terhekkel sújtják ez van. Azt mondja a szerelő 20.000 (neki semmi) nekem pedig sok. Közben ég a pofám, mert 4-5 naponta tankolok 5.000-ért. Nem a fizetésemből motorozom hanem a másodállásban keresett pénzből. De már azt is egyre nehezebb találni. Múltkor 3800 Ft-ért dolgoztam 5 órát és hajnal 1-kor jöttem haza. (Ide engem beválogattak és segget kellett nyalni) Mikor mentem haza 4x álltam meg a motorral mert elaludtam rajta. Próbáltátok már? Nagy élmény. Nehéz nekem kiadni 5-10 ezreket amikor van még egy autóm és svájci frank alapú lakáshitelem, még 16 évig.
tökéletesen egyetértek veled. Én is azért kezdtem el szerelni, mert hiába vittem szerelőhöz, többnyire több kárt csinált mint hasznot.
És azért nehéz hivatalosan szervizt csinálni, mert mindenki a sufniban tevékenykedik és annak a költsége egyenlő a nullával. Így árban versenyezni elég nehéz.
Nem akarom hogy tartós legyen. Ha külföldre megyek, (ami nehezen jön össze) költök rá, ha van miből.
Az a problémám a szervizzel, hogy amíg én 500 körül keresek nettó óránként (és mehetek máshova dolgozni is akár) Ő elkér több ezret (tudom: a rezsi meg az ÁFA). Soha nem fogom elfelejteni a szerelő arcát (tavaj) amikor elkért 20.000-ot szinkron, szelephézag állításért. Azt hittem jól teszem. Én mindíg kifizetem a munkás bérét, de egy kis örömvigyort láttam a szája sarkában és a szeme (soha nem felejtem el) a pénzre szegeződött. Honnan tudjam hogy a motorom jó kezekben volt? Amit én csinálok meg az a biztos, azt saját szememmel látom. Tudom, Te szerelő vagy. nem tetszik amit mondok, de szerintem akkor menjen az igazi motoros szerelőhöz ha magával a motorral (blokkal) van baj. Ha valaki olajat sem tud cserélni az ne nevezze magát motorosnak!
És még valami! Magyarországon az a "trend" hogy akinek nem tellik rá az ne motorozzon! Láttam már Holland 84-es GSX750ES-t, német CX500-ast gyönyörű állapotban. A "nyugatinak" nem ciki csak magyaroknak? Ha megáll akkor megáll, de nem leszek "csillivilli" motoros!
Műszakilag jó, azt leszámítva, hogy lötyögnek a karok (kuplung, fék) és a fölső fékmunkahengerből szivárog az olaj. Most egy rongydarab van rátekerve.
Amikor elestem, a kuplungom is elment. Idegesített és arra (is) figyeltem. Nem vettem észre, hogy elfogyott a folyadék a tartályból, ugyanis be volt koszolódva a kémlelőablak (azóta megtisztítottam, nem kis munkával). Hol ment el a folyadék? Alul, a kuplung munkahengerben. Lerakódott valami dzsuva, ami kikezdte a dugattyú gumiját. Láttam hogy valami csöpög, de azt hittem olaj a kuplungpálca mellől. Begipszelt csuklóval csináltam meg. Felpolíroztam a henger falát, a gumiból pedig kicsiszoltam finom csiszpaírral a egyenetlenséget. Most az mondjátok: Úr Isten! De azóta tökéletesen működik. Tavasszal nagyfelújítás lesz.
ha utcára ki mersz menni akkor gondolom a motorod megfelelő műszaki állapotban van és pályára sem kell több
persze az más kérdés ha nem kedvtelésből motorozik az ember
Én még nem estem, de valóban énse hallottam, hogy motorosbalesetre csuklótörés lenne a jellemző. Haverom 2x is esett, semmilye nem tört, csak lapocka, válfájás. Lehet hogy az esési technikád rossz Lehet ilyesmit betanulni? Engemis érdekelne
Valószínű, hogy én nem fogok pályára menni motorozni csak kedvtelésből. Nagyon szeretnék de ehez a motort műszakilag tökéletes állapotba kell hozni, amihez pénz kell. (Azért siettem akkor reggel is. Másodállásba.) Így marad az utca. Végül is a KRESZ-nek megfelel a felszereltsége.
Úgy tudom a versenypályán is nagyon könnyen össze lehet törni a motort és magadat. Nekem ez közlekedési eszköz is. Autóval Szigetszentmiklósról te nem fogsz kijutni 6-9-ig.
Mind egy. Még mindíg nem értem, ha a kesztyű a védelmet szolgálja, miért tört el a csuklóm úgy hogy a kesztyűn egy karcolás sincs. A rohadék. Legalább szakadt volna szét, hogy mutogathassam mint mások és mindíg figyelmeztessen erre a bakira.
Még mindíg nagyon fáj a kezem szélső mozdulatoknál, az augusztusi esés miatt. Egy motoros haverom mutatta, hogy most snowboard-os kesztyűben motorozik. Annak a kézfején, van egy gyenge (de legalább van) merevítője.
Csak azért figyelmeztetlek benneteket, mert nagyon betett nekem ez az esés. 4 hét gipsz. Közben motor szanaszét. Az udvaron semmit sem tudtam csinálni tél előtt. Van egy szemtelen kolléga akinek el kellene kenni a száját , természetesen edzőtermi keretek között. Gyúrás semmi. Idegbetegség az van. Meg állt az élet. Ill. félgázon megy. Ez nem igaz hogy őt "perecből" és három sérülésből, kétszer sérült a balcsuklóm. Nézek valami merevítős kesztyűt.
Ha beindítom a motort, nemsokára már a hűtő melegszik is. A hétvégén hűvös időben 100-as tempó után simán megfogtam a henger oldalát. Nyári nagy melegben se megy fel a hőfok 60 fölé, óra szerint, csak a városban mikor tötyögök.
nem az a rossz
járasd egy helyben, ha bemelegszik akkor jó és persze közben ellenőrizd a hűtő hőfokát
de normális ha menet közben 60 fok, hidegben meg alatta megáll a mutató
Hello Ess!
Megtudnád mondani, hogy hol lehet olcsón termosztátot venni a motorba, mert mentem vele a hétvégén és úgy érzem a hideg menetszél teljesen visszahűti a motort. Nem vagyok biztos benne, de szerintem a termosztát lehet a ludas.
És azért nehéz hivatalosan szervizt csinálni, mert mindenki a sufniban tevékenykedik és annak a költsége egyenlő a nullával. Így árban versenyezni elég nehéz.
Az a problémám a szervizzel, hogy amíg én 500 körül keresek nettó óránként (és mehetek máshova dolgozni is akár) Ő elkér több ezret (tudom: a rezsi meg az ÁFA). Soha nem fogom elfelejteni a szerelő arcát (tavaj) amikor elkért 20.000-ot szinkron, szelephézag állításért. Azt hittem jól teszem. Én mindíg kifizetem a munkás bérét, de egy kis örömvigyort láttam a szája sarkában és a szeme (soha nem felejtem el) a pénzre szegeződött. Honnan tudjam hogy a motorom jó kezekben volt? Amit én csinálok meg az a biztos, azt saját szememmel látom. Tudom, Te szerelő vagy. nem tetszik amit mondok, de szerintem akkor menjen az igazi motoros szerelőhöz ha magával a motorral (blokkal) van baj. Ha valaki olajat sem tud cserélni az ne nevezze magát motorosnak!
És még valami! Magyarországon az a "trend" hogy akinek nem tellik rá az ne motorozzon! Láttam már Holland 84-es GSX750ES-t, német CX500-ast gyönyörű állapotban. A "nyugatinak" nem ciki csak magyaroknak? Ha megáll akkor megáll, de nem leszek "csillivilli" motoros!
Amikor elestem, a kuplungom is elment. Idegesített és arra (is) figyeltem. Nem vettem észre, hogy elfogyott a folyadék a tartályból, ugyanis be volt koszolódva a kémlelőablak (azóta megtisztítottam, nem kis munkával). Hol ment el a folyadék? Alul, a kuplung munkahengerben. Lerakódott valami dzsuva, ami kikezdte a dugattyú gumiját. Láttam hogy valami csöpög, de azt hittem olaj a kuplungpálca mellől. Begipszelt csuklóval csináltam meg. Felpolíroztam a henger falát, a gumiból pedig kicsiszoltam finom csiszpaírral a egyenetlenséget. Most az mondjátok: Úr Isten! De azóta tökéletesen működik. Tavasszal nagyfelújítás lesz.
persze az más kérdés ha nem kedvtelésből motorozik az ember
Úgy tudom a versenypályán is nagyon könnyen össze lehet törni a motort és magadat. Nekem ez közlekedési eszköz is. Autóval Szigetszentmiklósról te nem fogsz kijutni 6-9-ig.
Mind egy. Még mindíg nem értem, ha a kesztyű a védelmet szolgálja, miért tört el a csuklóm úgy hogy a kesztyűn egy karcolás sincs. A rohadék. Legalább szakadt volna szét, hogy mutogathassam mint mások és mindíg figyelmeztessen erre a bakira.
Csak azért figyelmeztetlek benneteket, mert nagyon betett nekem ez az esés. 4 hét gipsz. Közben motor szanaszét. Az udvaron semmit sem tudtam csinálni tél előtt. Van egy szemtelen kolléga akinek el kellene kenni a száját , természetesen edzőtermi keretek között. Gyúrás semmi. Idegbetegség az van. Meg állt az élet. Ill. félgázon megy. Ez nem igaz hogy őt "perecből" és három sérülésből, kétszer sérült a balcsuklóm. Nézek valami merevítős kesztyűt.
de szerintem mindenkié ilyen és ez normális
http://www.motorcyclespecs.co....
http://www.motorcyclespecs.co....
járasd egy helyben, ha bemelegszik akkor jó és persze közben ellenőrizd a hűtő hőfokát
de normális ha menet közben 60 fok, hidegben meg alatta megáll a mutató
Megtudnád mondani, hogy hol lehet olcsón termosztátot venni a motorba, mert mentem vele a hétvégén és úgy érzem a hideg menetszél teljesen visszahűti a motort. Nem vagyok biztos benne, de szerintem a termosztát lehet a ludas.
Pedig nagyon egybe volt!