Hali köszi hogy gondoltál rám, hát eldobtam egy egykerék vissza tételből a gépet aztán a jobb oldala eléggé romokban van. Ha minden jól megy hétvégén elgurulok arra és szét nézek mid van meg amugy is kérdeznék pár dolgot. Előre is kössz, csáó
a pályára való űber oldalanként 14500,. huf (csak pályán használható jól)
a "siam szinter" amit én is ajánlottam az oldalanként 8500,- huf
ezek jók Ace-be és R1-be amin egyezik a féknyereg
Szinter betétről amit tudok:
Ezek a betétek a normál azaz organikus változatoknál nagyobb arányban tartalmaznak kohászati módszerrel hozzáadott fémrészecskéket, emiatt a fékhatás a féktárcsa és a betét között nagyobb lesz. Az ilyen betét jobban bírja a hőt, melegedést, ezért pályázásnál, ahol szinte a leggyakoribb a fékezés, különösen ajánlott. Ugyanakkor ennek a velejárója, hogy mivel keményebb részecskék vannak a betétben úgy a tárcsa hamarabb kopik el.
A kopás akár a betétre akár a tárcsára nézve persze nagyban függ attól, hogy milyen a motorvezetési stílus, milyen fékezéseket csinál a vezető (korán elkezd fékezni kisebb fékezőerőve, avagy rövid féktávokon betonra markolja a fékkart)
Hamár fékezünk (és van aki rutinosabban) arról az urban legendről mi a vélemény hogy érdemes a fékpor ellen bevagdosni középen a betéteket (utángyártottakat) vagy sem?
Valami kézzelfogható, tapasztalható különbség létezik, érezhető egyáltalán? Esetleg némileg hamarabb felüvegesedik ha nem tud úgy a fékpor elkavarodni a tárcsa és a betét közül?
Egyébként pedig ezt illető meglátásom az, hogy autóknál - ahol teli tárcsa van, még csak-csak jogosult lehet ez a finomkodás, de motorokon ugye lyuggatott a tárcsa és ezek a lukak úgyis kisöprik, kiviszik a keletkező fékport nemde?
Sikerült kicserélni egy újra
Ellenben most az index visszajelzőm ment el a műszerfalon
Vmi mindig van...
Csak nemtudom, hogy akkor melyik olajat szeretné
Nem tudtuk meg hogyan gyogyult meg az a km-spirál
Olajfogyasztásról: http://www.mazda-auto.hu/motor...
A lényeg: jó olaj kell és olajevés ellen nem a sűrűbb olaj a megoldás, én ezt hámoztam ki a "tanulmányból"
Végre valahára véget ért a km spirál próblémám, mert mára már müködik Már csak a június elején megrendelt buborékos plexim jöhetne meg
Olaj fogyasztás ügyben annyit tudok, hogy most nekem 10W50 es van benne és magas fordulaton hosszabb távon nagyon gyorsan megeszi! (akár pár száz km alatt) Nem tudom miért teszi ezt, de remélem csak túl vékony neki az olaj, tavasszal sürübbre váltok majd.
Az viselhető, rövid távon amúgy sem használom a motort, csak az autópályás szakaszoktól félek. Ha drágább de jobban fog is okés, valamit valamiért.... Tudsz konkrétan ajánlani is valamilyen márkát?
aszontad sportosan közlekedsz
ha lefagyasztod akkor tényleg nem fog annyira, de csak egy darabig, mert a fékezéssel hőt csinálsz-fölmelegszik-fog mint állat
hátrány: talán kicsit drágább
ha lassan akarok menni akkor beülök a kocsiba a motor instabil kis sebességnél
ha meg eszi az olajat akkor egészségére, ha húzod a fülét akkor csipeget, de ha téged hajtanának a bányában te is több szalonnát ennél
Idősebb ismerőseim többen is mondják, hogy csak úgy 80-90 barangolni is élvezetes. Ess ha megöregszünk nekünk is elég lehet lassabb tempó.....
Ja, most van a gép 60 000 szervizen, jó hír, hogy szűrőkön , gyertya és folyadékcserén kívül , csak szelepfedél tömítést kellett cserélni, és a karbi vákummembrán csövek szűrőit kellett cserélni. Mondjuk a karbi nagyon kulimázos volt, és a szinkron is elment, de szelephézag még gyári határon jócskán belül volt. Mondjuk az olajfogyasztást figyelni fogm, mert mióta gyakran kergetem elkezdte enni a 10W40-est, de most 15W50 es motul 7100 szintetikusra váltok...aztán majd meglátjuk
Zorró barátunk javaslata is megfontolandó, de ő a fakó lován vágtat ott meg csak zab kell
szóval szerintem csak szinterben érdemes gondolkozni. Nekem bevált , az hogy a tárcsa kopik az meg a velejárója, de nem jelenti azt hogy szezononkénk kéne azt is cseréni, szóval nem kell tőle annyira félni. Meg kérdés mi ér többet? Az hogy meg tudjál állni időben vagy hogy 10 év múlva kell venned egy pár tárcsát
Ess! Ha már a fékekről beszéltünk, szeretném megragadni a gázkart és kérni a tanácsodat. Milyen " betétet" ajánlasz huszonéves sportosan motorozó fiatalembereknek! A gyors elhasználódás a " betét " részéről nem baj, csak a tárcsát ne egye az átlagosabbnál... szóval kérlek beszéljünk a hüvelygombáról!
Bár az is igaz hogy eléggé el vagy tűnve
http://infobike.hu/indexpages/...
a "siam szinter" amit én is ajánlottam az oldalanként 8500,- huf
ezek jók Ace-be és R1-be amin egyezik a féknyereg
Továbbá írta valaki hogy tud olcsóbban betétet, nos én 'bótban' EBC szinter über betétpárt (egy nyereghez) R1-hez 20e Ft-ért láttam...
Ezek a betétek a normál azaz organikus változatoknál nagyobb arányban tartalmaznak kohászati módszerrel hozzáadott fémrészecskéket, emiatt a fékhatás a féktárcsa és a betét között nagyobb lesz. Az ilyen betét jobban bírja a hőt, melegedést, ezért pályázásnál, ahol szinte a leggyakoribb a fékezés, különösen ajánlott. Ugyanakkor ennek a velejárója, hogy mivel keményebb részecskék vannak a betétben úgy a tárcsa hamarabb kopik el.
A kopás akár a betétre akár a tárcsára nézve persze nagyban függ attól, hogy milyen a motorvezetési stílus, milyen fékezéseket csinál a vezető (korán elkezd fékezni kisebb fékezőerőve, avagy rövid féktávokon betonra markolja a fékkart)
Valami kézzelfogható, tapasztalható különbség létezik, érezhető egyáltalán? Esetleg némileg hamarabb felüvegesedik ha nem tud úgy a fékpor elkavarodni a tárcsa és a betét közül?
Egyébként pedig ezt illető meglátásom az, hogy autóknál - ahol teli tárcsa van, még csak-csak jogosult lehet ez a finomkodás, de motorokon ugye lyuggatott a tárcsa és ezek a lukak úgyis kisöprik, kiviszik a keletkező fékport nemde?
Mégis van aki csinálja és van aki nem...
Ellenben most az index visszajelzőm ment el a műszerfalon
Vmi mindig van...
Csak nemtudom, hogy akkor melyik olajat szeretné
Olajfogyasztásról: http://www.mazda-auto.hu/motor...
A lényeg: jó olaj kell és olajevés ellen nem a sűrűbb olaj a megoldás, én ezt hámoztam ki a "tanulmányból"
Végre valahára véget ért a km spirál próblémám, mert mára már müködik Már csak a június elején megrendelt buborékos plexim jöhetne meg
Olaj fogyasztás ügyben annyit tudok, hogy most nekem 10W50 es van benne és magas fordulaton hosszabb távon nagyon gyorsan megeszi! (akár pár száz km alatt) Nem tudom miért teszi ezt, de remélem csak túl vékony neki az olaj, tavasszal sürübbre váltok majd.
ha lefagyasztod akkor tényleg nem fog annyira, de csak egy darabig, mert a fékezéssel hőt csinálsz-fölmelegszik-fog mint állat
hátrány: talán kicsit drágább
ha meg eszi az olajat akkor egészségére, ha húzod a fülét akkor csipeget, de ha téged hajtanának a bányában te is több szalonnát ennél
Ja, most van a gép 60 000 szervizen, jó hír, hogy szűrőkön , gyertya és folyadékcserén kívül , csak szelepfedél tömítést kellett cserélni, és a karbi vákummembrán csövek szűrőit kellett cserélni. Mondjuk a karbi nagyon kulimázos volt, és a szinkron is elment, de szelephézag még gyári határon jócskán belül volt. Mondjuk az olajfogyasztást figyelni fogm, mert mióta gyakran kergetem elkezdte enni a 10W40-est, de most 15W50 es motul 7100 szintetikusra váltok...aztán majd meglátjuk
szóval szerintem csak szinterben érdemes gondolkozni. Nekem bevált , az hogy a tárcsa kopik az meg a velejárója, de nem jelenti azt hogy szezononkénk kéne azt is cseréni, szóval nem kell tőle annyira félni. Meg kérdés mi ér többet? Az hogy meg tudjál állni időben vagy hogy 10 év múlva kell venned egy pár tárcsát