helló barnee.
hát eddig elég szépen felsoroltad a motorod hibásnak vélt vagy valós alkatrészeit. ha ez igaz , olycsón vehetted a gépet, ha nem vagyok indiszkrét, hogy é adták?
Fogyasztás: Ha autópályán megyek mondjuk 140-nel, akkor nekem 200km-t épp, hogy elmegy(pályázáskor egy liter olajat is viszek magammal, mert nekem azt is eszi olyankor). Régebben csináltam egy mérést, szóval ha nem tépem neki, akkor 250-260-nál kell tartalékra állítani és 340km körül fogy ki a benzin. Bár a srácok irkáltak nemrég valami brutál alacsony fogyasztásról, de nekem nem sikerült még 5.2-5.4 alá mennem. Én általában a napi kilométer-számlálót nézem, akkor tudom, hogy mennyit mehetek el, de a műszer is jól mutat, a tartalékra állítás, meg abszolút nem ver át :) Ha épp nem felejtetted el visszaállítani az előző tankolásnál :P
Hideg: Én most hétvégén a 3 fokban is mentem vele. Az elején kicsit játszani kell a szívatóval és utána a gázzal, mire rendesen beindul és úgy is marad :) Utána nem tapasztaltam semmi gondot.
Kuplung: nekem is zörög. Akkor múlik el, ha sebességbe teszem és picit felengedem a kuplungot, hogy épp csak kicsit fogjon, akkor gyönyörű hangja lesz. Az elején idegesített, most már nem érdekel. Nekem csak alapjáraton csinálja, akkor valahogy nagyon rezonál az egész. De nézd meg, hogy tuti ez zörög-e.
Csaba: az a marék hatosanya hasonlat nagyon tetszett, de tényleg olyan a hangja az olajbetöltő nyíláson át :) Amúgy félelmetes.
Fék: Sebességtől függően szaggatva fog? Én a régi tárcsámmal éreztem, ahogy fékeztem, hogy lüktet. Főleg, mikor már lassan mentem megállás előtt. Csere és jó lett.
Rendes vagy, hogy megtartod nekem, de írtam, hogy eladhatod nyugodtan, ha bárki jelentkezik! Nekem most eléggé besűrűsödött a hetem. Holnap kicsit melegebb lesz, ha nem létkérdés Istvánnak, akkor lehet, hogy délután elugornék, ha tudnám, hogy hova kell :) És mint írtam, ha bárkinek kell, akkor továbbadom a kuplungszerkezetet. :)
Köszi az üdvözléseket!
Elég sok kérdésem lesz még az idők során, uh örülök hogy ilyen aktívak vagytok..
Hogy tudok legegyszerűbben hátsó lánckereket meg láncot cserélni, hogy nincs sztender a mocin? Amúgy nektek sincs, vagy csak az enyémről tűnt el az idők során? Van erre vmi trükk?Mit tesztek alá úgy h nem dől le?
Köszi
B
Nem megszűnik hang,csak megváltozik.Nálam egy kicsit élesebb,ciripelősebb lesz. Mondjuk nálam csak alapjáraton csinálja,egy minimális gázfröccs és elhallgat. Pont úgy mint a szárazkuplung a ducatikon
Húú köszi szépen!
Most már nem megyek le beíndítani fölöslegesen, de hnap mindenképp kipróbálom a kuplung behúzást, hogy elmúlik e..
Mondjuk 3000 fordulat felett üresben ha húzom abbahagyja pedig akkor hozzá se érek a kuplunghoz..
Köszi xxxx hívni foglak és valamikor ellátogatok hozzátok.
Amúgy ahogy így olvasom RG és a sivatagi sas vagy ki voltak a mocim előző tulajai azelőtt akitől most vettem..
Megtaláltam egy 2008as postban a képét..
Üdv a klubban!
Megpróbálkozok válaszolni a kérdéseidre...
fura hang alapjáraton: ez szerintem 95% hogy a kuplung... az enyém is ilyen,sőt szinte mind ilyen. Ha jól műkszik,és csak a füledet bántja,akkor nem kell foglalkozni vele. De ha alapjáraton,behúzod a kuplungot és megváltozik a hang,akkor tuti hogy a kuplung, sőt ha kitekered az olajbetöltő kupakját,és olyan hang jön ki,mintha egy marék 6-os anyát szórtak volna bele,akkor tuti.
nem ide tervezték: nos valóban nem ide tervezték a gépet,ezért 0 fok alatt sokaknak nehezen indul. Érdekes hogy az enyém pöcröff De hidegben nem is igazán megy szépen,egyszerűen nem tud bemelegedni rendesen.
fék: fog-nemfog-fog-nemfog? szerintem elvan görbülve az egyik,vagy mindkét tárcsa. Ha feltudod emelni a motort,akkor ezt könnyen ki lehet deríteni. Nekifogsz a villaszárnak egy csavarhúzót,tollat vagy valamit, nekitolod a tárcsának érintőlegesen,és elkezded forgatni a kereket.Ha üt akkor értelem szerűen hol eltávolodik,hol pedig el is nyomja magától.
vezérműláncra nekem máskor 16ezret mondtak,de ez csak a lánc!
benzinszintjelző nem igazán jó semmire. Nálam 200km után már a pirosban van,kb a piros felénél van mikor tartalékra kell tekerni, és én megnéztem,ilyenkor nálam még 8liter van benne! Ezzel nem marad ott az ember sehol,mert jó előre jelzi hogy tankolni kéne
Elképzelhető hogy jó rá másik moci váltókarja,mert pl. a fékek,kerekek sok másik motorral azonosak, utána kell keresni.
Télre ha feltudod emelni,az a tuti! de ha nem,akkor néha arrébb kell gurítani,hogy ne 1helyen legyen a gumin a terhelés.
Kb ennyit tudtam segíteni most így hirtelenbe
Köszi a gyors választ illen!
Szuper, akkor én is elugrom majd hozzájuk.. Mennyire dolgoztak horror áron?
Elolvastam a fórum első 30 oldalát és volt itt egy xxxx nevű srác, róla nem tud valaki valamit? Ő is szerelő és ahogy olvastam egészen vágta a témát, lehet elvinném hozzá..
Elég sok mindent kéne csinálni a járgánnyal, csak azért kérdem..:(
MÁS:
-Ha tud valaki válaszoljon pls az előző postomban feltett műszaki kérdésekre plusz még felmerült egy pár kérdés:
-Mitől lehet az hogy az első féket ha behúzom szaggatva fog?fog-nemfog-fog-nemfog elkopott a betét vagy sz*r a tárcsa?
-Egy vezérműlánc csere mennyire zsebbenyúlós? Csak h ne verjenek át nagyon..
-Mitől van az vajon, hogy ha teletankolom a paripát akkor a benzinszint jelző telit mutat viszont 200 km után tök üreset amikor még félig van a tank?
-A váltókar az mennyire típus specifikus? Másik moci váltókarja nem jó rá esetleg? Abóól is kéne egy másik..
-Szerintetek érdemes a tél állás előtt rendbe tetetni a mocit, karbipucc meg szinkron stb vagy inkább tavasszal?
És még egy láma kérdés, hogy lehet a fórumon csak valaki hozzászólásaira rákeresni?
Köszi
üdv
Barnabás
Szia!
Én anno a Kawaszati nevű helyre vittem.
Volt kompressziómérés, stb. amiből én azt szűrtem le, hogy azért nem csak 8-as kulcsuk és satupadjuk van...Elsőre vajákosságnak tűnt, de már kipufogóhang alapján vélelmeztek hibákat, és lőn, igazuk volt (jó, ez csak számomra fura, sok tapasztalattal biztos nem kunszt).
A főnök nekem egy kicsit rámenős, de gyorsan, pontosan dolgoztak, és nem ijedtek meg, csak azért, mert belpiacos négyszázassal van dolguk. Állapotfelméréssel kezdték, e-mailen, és telefonon tartották velem a kapcsolatot, a javításokat egyeztették velem.
Jó pont, hogy ott lehet hagyni sisakot, ruhát, nem kell magaddal cipelni a városon keresztül. Nekem ez volt a rossz pont: kísérő nélkül nem leányálom onnan a közlekedés, de ez általában elmondható a gyártelepi szervizekről.
Úgyhogy 4,5/5 pont.
Gratulálok a géphez, teljen benne sok örömed!
Illen
Sziasztok!
Én tegnap vettem egy XJR 400 as Yamahát, az első utam vele Sátoraljaújhely-Budapest útvonal volt, egész jól ment, csak fene hideg volt az ótópályán...:)
Ez a paripa az első nagy motorom és pár tanácsra lenne szükségem, kérlek segítsetek!
Például most el szeretném vinni átnézetni valakivel aki jobban ért hozzá, tudtok mondani egy megbízható és olcsó szerelőt Budapest környékén, aki nem úgy néz erre a vasra mint ami a holdról jött?
Az első lámpám kicsit rakoncátlankodik, a bandit lámpája esetleg nem egy méret ezzel? Nem lehetne azt feltenni erre a masinára?
Olvastam itt a fórumon, hogy ezt a masinát nem erre az éghajlatra tervezték, stb, ez abban nyilvánul meg, hogy hidegben elég nehezen akar elindulni?
Másik problémám, hogy a masina amíg alapjáraton forog picit fura a hangot ad, ami gázhúzásra megszűnik, az mitől lehet?
Ti már eltettétek télire a vasparipát? Ez miben merül ki? Nekem előtte robogóm volt és azzal nem kellett az akksikivételen és a havi egyszeri beindításon kívül semmit csinálni..Hát ezzel?
Egyenlőre ennyi, előre is köszi a válaszokat..
üdv
Barnabás
Szia István!
Örülök, hogy van érdeklődő, de a tisztesség kedvéért, ahogy ígértem, jövő hét péntekig Tibus neve szerepel a lista első helyén.
Ha nem kell neki, vagy lemond róla, szabad a vásár.
A XI. kerületet még én is szeretem, pedig vidékről költöztem fel. Sajnálom, hogy nem tudunk itt maradni, de az ingatlanárak számunkra elérhetetlenné teszik egy kerületi családi ház megvásárlását, márpedig két igen virgonc gyerkőchöz sok tér kell:-)
Így marad az agglomeráció, és a benzinégetés. De ez már messzire vezet, nem a fórum témája...
Illen
Emlékszem a cuccra, mert én is gondolkodtam a megvételén. Igazából nincs rá szükségem, mert nagyon jól szuperál a járgány, de ha nem kell senkinek csak szólj és beugrok érte . Éljen a XI. ker!
Szép jó estét!
Érdeklődnék,hogy van-e valakinek xjr 400-ashoz féktárcsa bontva.
298-as átmérőjű nem lestrapált (legalább 3,8mm széles) tárcsák érdekelnek főleg.
Ó, akkor nem megyek, az nem nagy élmény, ha csak 10 percet lehet motorozni :)
Ha más ír, akkor nyugodtan add el. Ha meglesz még, akkor megyek én, ok? Majd írok, ha hazaérkeztem és úgy alakul, hogy tudok menni.
Nagyszerű!
Bőven jó, ha előtte egy nappal írsz az e-mail címemre, hogy jönnél.
XI. kerületben lakom, úgyhogy még bemelegedni sem nagyon tud a motorod, de legfeljebb kerülsz egyet Csillebérc felé:-)
Jövő hét péntekig fenntartom Neked, ha megfelel.
Illen
Most épp külföldön vagyok ezen a héten, de amúgy budapesti vagyok, szóval szívesen megszabadítalak tőle, ha még ráér hétvégén vagy jövő héten is. Habár van már egy szerkezetem(ki lett cserélve az enyém, de ugyanúgy zörög. azóta már belenyugodtam), de megvenném, aztán ha másnak nagyon kell, akkor továbbadnám. XII. kerületi vagyok. Te? Ha szép idő lesz, elmotorozom érte :)
Sziasztok!
A háttérből folyamatosan figyelemmel kísérem a topikot, bár motor hiányában érdemben nem tudok hozzászólni:-(
Anno hirdettem itt egy 400-ashoz való bontott kuplungot, akkor nem kelt el, most viszont költöznénk, és nem akarom magammal cipelni.
Tényleg - egykori - bajtársi alapon elvihető 4000 forintért. Postázom is szívesen, de az drága lesz a tömegét figyelembe véve...:-)
(reményeim szerint az előzményben látszik a régi hirdetésem)
Üdv:
illen
hát eddig elég szépen felsoroltad a motorod hibásnak vélt vagy valós alkatrészeit. ha ez igaz , olycsón vehetted a gépet, ha nem vagyok indiszkrét, hogy é adták?