Igen sajnos pánik szituban nem úgy gondolkodik az ember,vagy ha egyáltalán gondolkodik...
de egyébként itt ez 100%-ig az ő hibája volt,mert mesze előttünk állt már a kamion,fanyesés miatt.Fogalmam sincs hogy tudta így elnézi,hisz jó idő is volt,egyenes is volt az út,és nem volt köztünk semmilyen másik jármű. Lényeg hogy megúszta ennyivel,igaz hogy gazdagabb lett pár centi dróttal,meg pár csavarral,de legalább lesz mit mutagatni az unokáknak majd...
Gyógyulást a cimbidnek.
Megmondom az őszintét, én is ettől félek a legjobban, márhogy egy marha miatt hasonló kimenetelbe keveredek. Viszont pánik szituban teljesen más csinálsz, mint amit kellene. Ezt lehet meg sem tudod tanulni, még intenzív gyakorlással sem.
Az 500km es túrából,lett 64...
cimbi nem figyelt,későn fékezett,és elkapta az előttünk álló kamion pótkocsiját Az "oda mész ahová nézel" reflex nála is működött sajnos,mert én szerintem el tudott volna mellette menni jobbról.
csuklótörés,és egy csúnya vágás a sípcsontján, ez lett a számla.
Marhára peparáztam mikor láttam hogy már nemfog tudni megállni,majd utána látom repülni. De ahogy megálltam,odarohantam,láttam hogy tápászkodik felfelé a földről,és közben nézi hogy mi baja lett a motornak.
Kondizok,szeretem látni az izmokat de csakis bőrön keresztül.Most láttam bőr nélkül is
Városban sokkal jobban felmelegszik, ha csak lámpától lámpáig megyek, mint pályán 100-nál. És nem volt az úton olyan meleg.
És ha felmegy a hőfok, akkor mit csinálsz? Félreállsz vele egy 20 percre? Csak idegesítene szerintem, hogy tudod, hogy 140 fokos az olaj :)
Heló! Nekem 400 - om van, az is füstölt a télen rendesen indításkor, amikor rossz gyertya volt benne, össze vissza csavargatott, állítot porlasztókkal.
Tisztára bevoltam rettenve, hogy vége a gépnek. Szerencsére megoldódott, az én esetemben az el nem égett benzin füstölt rettenetesen. Még soha nem láttam ilyet, csak azért írom nemed.
Szelepszárszimeringre nem gyanakszom,mert annak az első jele az hogy indításkor kékít. Ugye mikor áll a motor akkor egy nagyobb mennyiség le tud szivárogni a szeleptányérhoz,és indításkor elég. Persze mikor már nagyon szar a helyzet akkor kékít egyfolytában.
Én nagyon gyanakszom a melegre. Hisz mint tudjuk a léghűtéses motor üzemi hőfoka nagyban függ a kinti hőmérséklettől. És a pl 40fokos levegő,nem hűti a motort úgy mint a 25fokos. Elképzelhető hogy a félszintetikus olaj már ezt a megnövekedett hőmérsékletet nem tolerálja.
De ma is mentem vele pár km-t,és semmi füst.
Már gondolkodtam egy olajhőfokmérő beszerzésén nagyon,most jól jött volna.
Azt én is észre vettem télen, mikor csak úgy beindítottam, hogy nagyon füstölt. Gondoltam, majd ha megyek vele tartósan kitisztul. Nem voltam 100% biztos, hogy olaj jön belőle, inkább szürkés volt.
Szerintem inkább a magas fordulat miatt van, főleg tartósan, mert nagyon meleg sem volt az úton, mikor kifogyasztotta az olajat. Itthon mikor városban mászkálok vele, akkor nem fogy ki 500 km alatt az olaj.
ÁÁÁÁÁ
Tegnap majdnem sirvafakadtam. Mondom megörökítem már a hangját a zőccségnek, kárvolt...
Második 10ezerig pörgetés után olyan kék füstöt vágott mint az mz-m anno és ahányszor felpörgött,mindig füstölt, pont mint a 2T Ugye nem volt hideg tegnap 3óra felé,+ még a városból is jöttem éppen.
Az előbb bemelegítettem,és löktem neki pár szabályzást. Az elsőnél egy kis kormot kiköpött,de kék füstnek nyoma se volt,pedig (kivételesen!) kapta az ívet.
Gyanítom hogy nem igazán szeretik a meleget,ha a tiéd meg megette az oil-t
Én Prágában voltam, persze motorral mentem ki :)
Eléggé eszi az olajat. Mire kiértem kigyulladt az olajlámpa és rá kellett tölteni. Meg hazafelé is, mikor átértem Magyarországra.
Pályán elég uncsi volt menni, meg gyenge is :( De kint jókat túráztam vele mindenfelé.
Bocsi,hogy nem adtam meg a többi méretet.A táblázatot igy nem találtam meg,igaz nem is nagyon kerestem mert ahogy irtam már nem tudok ezekben bizni csak akkor ha már az alkatrész a kezemben van.Nagyon köszönöm,hogy szántatok rám idöt és informáltatok.Most már csak anyi dolgom van,hogy szerezzek két új féktárcsát.Igy kopotas tárcsákkal nem vagyok nyugodt.
de egyébként itt ez 100%-ig az ő hibája volt,mert mesze előttünk állt már a kamion,fanyesés miatt.Fogalmam sincs hogy tudta így elnézi,hisz jó idő is volt,egyenes is volt az út,és nem volt köztünk semmilyen másik jármű. Lényeg hogy megúszta ennyivel,igaz hogy gazdagabb lett pár centi dróttal,meg pár csavarral,de legalább lesz mit mutagatni az unokáknak majd...