Nekem 1 yamaha tzr 250 3ma-s gépem van.A problem: a féktárcsáim elöl kopás határon vannak!Nem találtam sehol sem,de kaptam egy tipet,hogy az xjr 400-asé méretben megfelelö.Erröl szeretnék infót kapni olyanoktól akik valóban ismerik a tipust és nem vaktában találgatnak v. egy barom táblázatból nézik ki a méreteket.Ugyanis az én gépemhez mindenhol 320-as tárcsát irnak elö.Csakhogy nekem 298-as van a gépen ill. a japán service manual-ban is ez szerepel (hála a jó istennek a szám adatok nem krix-krax-ként vanak benne).Nos ezzel kapcsolatban érdeklödnék.
Igen, az 1300-as könyvéből írtam az adatokat.
Nekem is progresszív rugóim vannak. ha a ritka menetet fordítod lefelé, akkor nem szorít ki sokkal több olajat mint a másik. Ráadásul a szintet úgyis rugó nélkül kell mérni. Túl sokat nem befolyásolhat.Legutóbb már szerelőre bíztam a dolgot. Kicsit bosszantott, hogy nem elég 1 liter olajat megvenni, a másodikból viszont csak egy keveset kell használni.
Köszi a választ, raktam bele 520 cm3-t. Az 1.3-as szervízkönyvéből nekem azok az adatok voltak meg, amiket írtál. Van 2 leírásom 1.2-ről, ott 479 cm3-tól 513 körüli értékek voltak, ezért a középutat választottam, a szint nagjyából stimmel. Viszont nekem már progresszív rugóim vannak, ami azért térfogatra többet kiszorít a teló belsejéből, mint a gyári Egész jó lett, mindjárt le is teszteltem egy Horváth-Szlovén-Osztrák túrával. Aki még a telófelújátás előtt áll: a gyári telószimering nem drágább, mnt az utángyártott, a porvédő viszont igen, abból jó az Athena v. más. 15W-s olajat raktam bele, szerintem a 20w-s már sok lenne. Sokkal stabilabb lett, nincs himbilimbi és lehet rövidebb féktávokat venni kanyar előtt.
A hátulja viszont nekem elég kemény, két személyre van állítva, úgy persze jó...kéne csinálnom egy célszerszámot az állításához. Tudna valki feldobni egy képet a gyári kulcsról?
A szervízutasítás szerint 538 cm3
Vagy a villa tetejétől mérve teljesen összenyomott állapotban rugó nélkül az olajszintnek 137mm-re kell lenni.
Én inkább az utóbbit szoktam mérni.
http://www.kepesmotor.hu/yamah...
Ez pedig a másik kécskei 400-as!
Ezt már egyszer kinyírták...Annyi kompresszió se volt benne hogy beinduljon... de aztán feltámasztották a halálból.
1300-ra szeretnék valami csinos plexit tenni. Nem járok túrázni, csak a megyében poroszkálok, de kegyetlenül tolja a szelet.
Van valakinek tippje!
Kösz előre is!
engem is ez fogott meg.. és Angliában elég nagy kultusza van ezeknek a retro 'izomgépeknek..' van egy motoros kocsma ahol rendszeresen áll egy turbós egykettes R1 nyergekkel és első futóművel..
Általában nem nagyon tetszenek nekem sem az ilyen idomosak, de állat kis túrázó mocit csináltak belőle. Milyen durva, hogy vannak ilyen rárakható idomok.
Egy olyan kérdéssel zavarnálak Titeket, hogy:
Az 1.2-es és 1.3-as XJR-eknek egyezik a váza? Konkrétan az érdekelne, hogy ha veszek egy 1.2-est, akkor rá tudom e pakolni az 1.3-as farokidomját az újabb hátsó lámpával, és a 2002 utáni gömbölyű tankot, tehát úgy nézzen ki mint a mostani 1.3-asom.
Amúgy elvileg ezekhez ugyanaz a tárcsa jó, 298mm a külső átmérője:
EBC katalógusból:
TZR 250 (3MAI) 89 298
FZR 400 RR (4DX) 92
FZ 400 (4YR1) 96
FZR 400 (3TJI/2/6/7)
FZR 400 (3ENZ) 89
XJR 400 4HM1/4HM2/4HM4/4HM7 93-96
XJR 400 4HM3/4HM5/4HM6/4HM9
/4HMA/4HMB 95-99
FZR 600 89-93
FZR 600 R 94-95
FZS 600 Fazer 98-03
FZ 750 89-91
TDM 850 91-01
TRX 850 96-99
FJ 1200 (3CV/3XW Type) 88-95
APRILIA
RST Futura 1000 01-04
DUCATI
900 Supersport 89-90
907 IE 90-91
GoldFREN rendelési szám:
603-501F
EBC rendelési szám:
MD2001X
De azért mérd le minden méretét, járj utána, nézd meg a katalógusokban...