Én is így gondoltam, egész addig míg egy névtelen úton való gurulgatásban nem futottunk 3 köbméter kavicsra, azóta inkább a térképen vastagabb vonallal jelölt utak prioritása a nagyobb
Szerintem egy gsx750f-ben már van elég tartalék bármely útszakaszon ! V2-őt nem akarok, engem a sor 4-esek fogtak meg, néha-néha azért jó kiforgatni 3.-ban, mikor kibújik a kisördög !
Nálad a pont Tibus !
Az még a rosszalkodós időből van amikor még az adrenalin fontosabb volt, mint az hogy táskákkal, asszonnyal, kényelmesen túrázzunk ! És ha asszonka nem ülne itt mellettem akkor azt is írnám hogy ezek gyorsabbak is , de úgy ilyet nem íro...au..áá !
Júniusban nyomtunk le a barátnőmmel ketten egy 2000km-es túrát az egykettessel.Volt minden. Hideg, meleg, felhőszakadás, szél... Abban igazat adok, hogy az autópálya nem kellemes dolog, de meg fogod látni, hogy ez nem csak naked motorral van így. Az első nap több mint 600km-esre sikerült. Volt benne kb 150km pálya. Azóta még erősebb bennem az elhatározás, hogy kerülni fogom az autópályát a jövőben. Főúton is majdnem olyan gyors az ember, kényelmesebb, több a látnivaló, stb. Ha nem szorít az idő, akkor még a főutakat is elkerülöm. Inkább a kis mellékutakon bámészkodunk. Tavasszal tettem fel egy kis naked plexit. Nem gondoltam volna, hogy ennyit számít. 140-es utazó is kényelmes akár tartósan is. Ha ketten vagyunk akkor inkább csak 100 környékén gurulgatunk. Mindenkinek más az ízlése, biztos megtalálod a neked megfelelő motort. Az én véleményem az, hogy ha túrázni akarsz kétszeméllyel, táskákkal, dobozokkal, akkor ne 600 ccm környékét nézegesd. Azzal is el lehet ugyan indulni, de előbb utóbb kényelmetlenné válik mint naked motor az autópályán. :D Nem is a lóerő kell, hanem inkább a nyomaték. Mondjuk egy V2... Egy túrán mindíg jól jön, ha van egy kis tartalék power. Nembeszélve arról, hogy a nagyobb motoroknak focipályányi nyergük van. Ha akarod, minden 10 percben máshol ülhetsz. :)
A motorral együtt vettem(rajta volt!) egy hasonló kis plexi mint ami a suzukin van. Nem is tudtam, hogy mennyi szelet fog ki előlem, amíg le nem szereltem, mert én is azt gondolom sokkal szebb ha nincs rajta. Plexivel egyébként csak 120 felett kezdtem el érezni a menetszelet!
Én is nézegettem az új motorokat, de mindegyik márkánál ugyanazokat az elb*aszott formákat tolják.
Ma egy 600-as túramotor olyan hatást kelt, mint ha egy 1500 blokk lenne benne. Nem értem minek csinálnak olyan gépeket ahol egyszerűen nem látod az aszfaltot alattad mert az idomok mindent kitakarnak. Az ülés pozíciók meg olyanok, mint valami verseny gépen.
Lehet, hogy choppert kell majd vennem, vagy egyszerűen építeni kell majd egy motort. A lényeg, hogy ma egyetlen olyan gépet nem látok a kereskedőknél, amire kiadnék akár egy millát.
Ibagi: szerintem a középsőt (Inazuma 750) felejtsd el, mert az is belpiacos, mint a 400-as. Az 1200-es viszont motorikusan szinte teljesen megegyezik a görbevázas Bandittal.
A nakedek fejidom nélkül nekem 120-as utazó környékén nem fárasztóak. Mentem már napi 800 km-t is az xjr-rel, más mocival sem volt kényelmesebb :)
Én is gondolkodtam a cserén, de még nem gyűlt össze a malacperselyben az FJR-re való.
És mit kezdesz a 75 lovaddal, amikor erős szembe szélbe már 100-nál letép a szél a motoról? A középsőn van egy plexinek csúfolt dísz, de nem hiszem hogy sok védelmet nyújt. Szépnek szép mindegyik, csak nem praktikus 700 km-nyi autópályázáshoz. A városba elugrani a madaras teszkóba meg bőven elég a kis xjr is, nem kell 750 ccm. Max a kis xjr-et beteszem a nagyszobában a vitrinbe nézegetni, a full idomossal meg járok túrázni !
Sajnos a kisebb gépeknek is megvan a maga hátrány,de azért valljuk meg, kezdő motornak még mindig a legideálisabb választás. Én, ha váltok akkor ezek közül fogok válogatni:
750 ccm, 75 lóerő és mindegyik gyönyörű!
Dehogy gyorsaságik, CSÁJJEEE!
Ezek mind túra mocik, kényelmes túra üléssel és kormánnyal! Mindegyiken ücsörögtem kicsit, olyanok mint egy fotel a kis xjr üléséhez képest ! Azért mert be vannak idomozva attól még nem lesznek seggrakéták. Esőben kifejezetten jó lehet az az oldalidom, az első kerék nem veri a vizet a lábamra, legalábbis bízom benne ! Mindegyik 100 paci körül mozog, de nem ez a fontos, nem akarok én 250-nel ámokfutni. Ma is hogy jöttem vissza a 81-esen győrbe, megint ez a hülye banga szél fújt szemből, most annyiból jó volt hogy a hátmelegítő nem volt velem, szal rá tudtam feküdni a tankra, szal tudtam 120-akat jönni, de ha nem feküdtem rá akkor max 90, mert tépett a szél !
Itt a sportmotoron is szoktam látni ilyen oldalreklámban ülés javítókat, próbáld meg, a szivacsot kicseréltetni benne.
hát uraim sajnos meg kellett válnom a az ezerkettestől.. lassan elkezdem vadászni az utódot.. próbálgattam mindenfélét.. literes sportolókat a nagynakedek mindegyikét szinte, új ténérétől kezdve fz8-fz1 en át szinte mindent.. talán a gsx1.4 vagy az új xjr... vagy a bélakirály de nem nagyon tűnnek méltónak..
Ezek gyorsaságik? Mondjuk lehet hogy gyorsabban odaérsz, de ezek sem tűnnek kényelmesebbnek. Bár kipróbálnám őket... Nekem mondjuk a kényelem a choppereknél kezdődik :)
Most az a bajom, hogy asszem az ülés kissé szétülődött és így tényleg elég kényelmetlen. Szivacs összeesett benne, vagy nem tudom és csúszok előre, nem fog meg.
A suzuki gsx750f-et vagy kawa zzr600. Nekem nem a kis xjr formavilágával van gondom, mert én is imádom az idomait ! Csak tudod az a gond, hogy nekem hétközben nem nagyon van időm mocizni, főleg hétvégén, de akkor meg úgy, hogy pl szombat reggel felébredek, gondolok egyet és le akarok ugrani győrből aggtelekre a barlangba járni egyet. Ez a dolog egy olyan mocival simán megoldható amivel pályán lehet simán lehet 130-140-et menni, a kis xjr motorikusan bírná, csak az én csuklóim és vállaim mennek benne tropára. Ez a 750 km-es túra is olyan volt, hogy már a negyedénél azt lestem mikor érünk már oda. Ez nem motorozás, hanem kínzás sajna ! Ez az első komoly nagy mocim, annó még nem tudtam hogy hogyan fogom használni, aztán ahogy a stílusom kezdet formát ölteni, úgy egyre kényelmetlenebb lett szegényke !
Naked motor, több száz km-es (autópályás) túrákra sajna nem alkalmas, legalábbis számomra!
Az 1300-as xjr-nek szerintem nem sok értelme van, hisz, azon is letépne a szél az autópályán, az 55 lovat sem tudom kihasználni, hát akkor a 100-at?
Milyet néztél ki? Vagy mire fáj a fogad? Nekem ez az XJR annyira tetszik, hogy csakis egy nagy XJR-re váltanám le, de azt is úgy, hogy megmaradna a kicsi :)
Arra én is kíváncsi lennék, hogy 20W50 mit változtatna, mert most szörnyű kuplungzörgős hangja van :( Lehet, hogy jövőre kipróbálom. De az enyémen már nem hiszem, hogy segítene...
Igazad van Tibus, majd ha lesz egy kis időm meg kedvem, szépen lemosom, aztán lefotózom és dobok egy hirdetést. Meg közben nézegetem a használtmoci oldalakat, hátha egy másik kereskedésben felbukkan egy nekem szimpi masina.
Ma voltam olaj cserén, most vastag olajat kapott, 20W50-est. A szelep ciripelés és a kuplunk zörgés azonnal megszünt!
Olaj csere után még gurultam vele a városban, jajh, annyira fáj a szívem, hogy lassan menni kell, annyira ügyes kis gép ! Ezekel a metzeler gumikkal meg úgy veszi a kanyarokat mintha sinen húznák, lehet dönteni mint egy supermoto-t !
Nem a Red Baronnak kell eladni. Az valami rabló banda. Persze magánembernek meg ki tudja mennyi idő, míg elviszik...
Nekem 20e ért csinálta meg egy szerelő a hátsó teleszkóp folyást. Igaz másodszorra sikerült neki, de most úgy néz ki, hogy nem csordogál. És ha elvan jó pár évig, akkor jó.
Ma voltam benn a Red Baronban. Kicsit leszakadt a pofám !
1: Az alvázszám alapján kiderült hogy 95-ös a motorom. A forgalmiban 98 van. Mint kiderült ez azért van, mert ugye van vagy volt az a jogszabály hogy 4 évesnél nem lehet idősebb járművet behozni az országba, ezért még annó a japóknál a vámpapírokat kicsit "elírták". Aszondta a srác, nem én vagyok az egyetlen ilyen belpiacos tulaj.
2: A hátsógátlók teljes rendbetétele 80 ezer péz! Szuma-szumárum kemény 200 ezer-ért számítanák be a masinát egy fiatalabb gépbe. És megjegyezte a srác, hogy a szalonba nem tennék ki, hanem vagy eladnák vmi bontónak, vagy kamionra rakják és megy ki Bulgáriába, ahol most hiány van és bármit megvesznek ! Aszondja ilyen idős motorra ők már nem vállalnak garanciát, rendbetenni meg nem éri meg nekik. Itt jegyezném meg, hogy a hátsógátlókon kívűl kutya-baja!
Szal 400-as tulajok, vagy használjuk míg szét nem esik, vagy nagy ráfieztéssel válunk meg a kicsikétől. Sajna más üzletekben meg nincs olyan gép ami piszkálná a fantáziám, mert talán más üzletben többet adnának érte.
Idén még használom, aztán ki tudja mi lesz a sorsa !
Akkor már rég beszéltünk,mert azt már régen levettem.
A sztori az volt,hogy Kecskemét belvárosában csorogtam,aztán lámpánál normálisan előregurultam.Legelöl egy toyota hiace állt,kb 4munkással,és utánfutóval rajta 2-3 alumínium létra. Még bőven piros volt mikor mellé értem,aztán egyszer csak hallom hogy elkezdi túráztatni,sárgánál lepadlózta,zöldnél kivágta a kuplungot,és burnoutolva elindult.Nemtudtam hirtelen hova tenni,de mentem énis Ő pakolta,úgy ahogy bírta.lökte a feketét rendesenn,én meg ilyen 5ezernél elválttogattam,és végig mellete mentem. Mi voltunk az elsők a következő lámpánál,és ugyanaz volt a szitu mint az előzőnél,azzal a különbséggel hogy mostmár énis kiforgattam az xjr-t. És persze csúnyán elhagytam
De a legpoénosabb az volt ,ahogy csörögtek zörögtek a létrák a futónn, lestek ám az emberek hogy ezek meg mitcsinálnak
Hehhe :) Én egyszer egy pirosnál előre mentem, aztán valami kisautós úgy beizgult erre, hogy szegény összekeverte és a "Motor BE" lámpánál elstartolt :D Én csak pislogtam, hogy mi is van. Nagyon meg akarta bosszulni :D Asszem ha jött volna oldalról egy Kamaz, akkor nem sok maradt volna belőle, de mázlija volt.
Engem veszprémnél a 8-as útun egy toyota avensis akart legyorsúlni a lámpánál. Nem tom mit gondolt a hülyéje ! Annyi esélye volt mint 3 lábú sünnek a 6 sávos autópályán ! Az első 3 fokozatban kiforgattam 100-ig, ott a toyotából már csak egykis pöty látszott a tükörben, szal 100-nál elégedetten 3.ból felgangoltam egyből 6.ba , aztán nyugisan gurultam tovább ! Ha 2-esbe indúltam volna se lett volna esélye !
Én is pont erre gondoltam !
Vagy inkább úgy ahogy van, egy kalap sz..r!
Most szombat reggel megyek olajcserére, ha lesz a bótba mágneses olajleengedő csavar, akkor ledobatom a francba, ha nem lesz, akkor marad !
Amúgy most másik albiba költöztem, itt van zárt udvar, szal a kicsike csillaggarázsos lett. Vettem motoros ponyvát, szal az alatt várja a gazdit !
Nem gyorsulásmérő ! Olaj hőfokmérő! Ezzel vettem, de nem mügszik, menet közben összevissza leng benne a mutató. Az előző tulajnál se működött, azért nincs levéve, mert ennek a mérőrésze az olaj leengedő csavar! Engem nem zavar, elfér !
Szerintem egy gsx750f-ben már van elég tartalék bármely útszakaszon ! V2-őt nem akarok, engem a sor 4-esek fogtak meg, néha-néha azért jó kiforgatni 3.-ban, mikor kibújik a kisördög !