Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Nyugodtan Casba, én is fikából érettségiztem.
Akkor viszont nem értem, nekem folyik az olaj, de nem puhul, vagy az én súyom csökken egyenes arányosságban az olaj elfogyásával? Vagy egyre jobb minőségűek a magyar utak? ÁÁÁ ez kizárt !

Holnap mocizok egyet, kíváncsi leszek milyen a hátsófék hogy tele a nyereg lengéscsillapító olajjal !? Mégjó hogy elől 2 van !
Oksa, holnap felhívom, azt megkérdem mennyibe fájna csak a leömlő rendszer a dobig, meg azt is hogy álákomplet az egész.
Ez mar foltozva lett,szoval meg egyet nem bir ki.Kerdes,hogy igy meddig megy el.
Inkabb komplett rendszer kellene,igaz,csak a gyujto van tre allapotban,de ha mar uj,akkor legyen az egesz uj.
Köszönöm!

Lehetséges hogy elhasználódott az olaj,de annál valószínűbb hogy elfolyt.Egyébként az enyém is ugyanez...ha magam vagyok,akkor még csakcsak jónak mondható a hátulja.de utassal olyan mint egy hajóhinta,és egy nagyobb kátyúban lépten nyomonn felkoppan.
Sziasztok,

hát, akkor ezt is tisztáztuk!
Én összesen vagyok 75kg(cipővel ,zoknival, és néha egy kis borostával együtt) és a legkeményebb beállításnál(legnagyobb előfeszítésnél) ahogy most van, nagyon komfortos, de ha már a barátnőmmel(közel 47kg) motorozunk, úgy pattogunk hogy azt elmondani nem lehet, ha meg véletlen eltalálunk egy lukat, mintha hátba vágtak volna .De kérdem én, lehetséges az ,hogy a kis tartályban lévő olaj elhasználódott, és már nem úgy áramlik(csillapít) ahogy az a nagy könyvben meg van írva?
Casba, neked meg sok sikert a vizsgákhoz!
üdv mindenkinek,
ysy
Igaza van Hollonak.Minél jobban ösze van egy rugó nyomva,annál nagyobb erő kell a további öszenyomásához.

Viszont!

A lengéscsillapító lassítja a rugóstag mozgását,azaz energia kell ahhoz,hogy öszenyomódjon a lengéscsillapító! Ha volt már a kezetekben egy autó lengéscsillapító, rugó nélkül persze,és megpróbáltátok öszenyomni akkor tudjátok hogy miről beszélek.
Tehát: ha elfolyik az olaj,akkor puhább lesz a futómű,mert megszűnik a lengéscsillapító hosszmegváltoztatásához szükséges erő. És egy ugyanakkora erőhatás,csak a rugót,hoszabb kitérésre készteti.
Elnézést a fizikai nyelvezetért,de szerdán szóbelizek,és már ilyen nyelven beszélek akaratlanul is
Tibus, drága márka testvírem !

"de konkrétan nem a rugót nyomod össze" DE, konkrétan a rugót nyomod össze azzal a nagy állító gyürűvel! Aszem a sakszó hozzá az előfesztés! Ezt a következő iskola példán mutatom be neked !

Van Józsi és Béla! Józsi 60 kg, Béla 130kg. Alapbeállítással, teát a gyűrű plafonon van, a 60 kgós Józsi alatt komfortos a kicsike, szépen nyeli az úthibákat, nem üt fel, nem pattog, lágyan ringatózik mint a tenger nyugodtan. DE ha a Béla ül rá a 130 kgjával akkor egyből lehasal szegény kis moci, minden kis úthibánál felüt, nem komfortos! Ergó Béla nem vesz XJR-t. Erre a yamaha kitalálta az állítható futómüvet! Béla azt a gyűrűt lejjebb állítja kb 4-3 osztással, és láss csodát ugyan olyan komfortos lett a gípsárkány a 130 kg alatt mnt előtte a 60 kg alatt !
Ez a rugó nem lineáris, ergó nyújtott állapotban kisebb erő kell az összenyomásához mint már összenyomotan, ergó minél jobban sszenyomod, utánna ahoz hogy még tovább összenyomd egyre nagyobb és nagyobb erő kell. Nem tom, lehet hogy négyzetesen változik, nem tom, ehhez ismerni kéne az anyag rugalmassági modulását aszem.

Szal Tibus, remélem mostmár érted, hogy azok a kis "izék" mire szolgálak a feneked alatt !

Széles, úthiba mentes utat mindenkinek!
Jó nem olyan lényeg, de konkrétan nem a rugót nyomod össze. Az csak akkor nyomódik össze, ha ráülsz. Szóval kicsit hülyén írtam le. De nem beszéltem rugóállandóról :)
A rugó amúgy sem lesz keményebb, ha összenyomod, az csak a terhelésre reagál, összenyomódik. Jó persze itt már bejön, hogy általában progresszívek a rugók, tehát nagyobb terhelésre, kisebb rugóutat tesznek meg. De szerintem ettől sem kemény egy rugó. Szerintem akárhova állítod azt a csavart, Te a tömegeddel mindig ugyanannyira fogod összenyomni a rúgót. Egyszerűen tényleg csak a l.csillapító felső felét és a motort tolod fejjebb, csak az változik, hogy hol fog dolgozni a lengéscsillapító, hol optimális, hogy ne ütközzön fel...

Na szóval erre tényleg nem éri meg ennyi írogatni. De az a csavar tényleg csak egy terhelésbeállítás, hogy ne seggeljen le, ha én a sokszáz kilómmal ráülök. :)
Figyi, én most nem akarok belemenni a rugóállandóba meg, hogy tekintsük lineáris rúgónak hogy egyszerűbb legyen vele számolni, de a józan paraszti eszem nekem azt súgja, ha egy rúgó alaphelyzetét úgy változtatod, hogy összenyomod, akkor az keményebb lesz, ergó nagyobb erőhatására változik a hossza negatív irányba. Nekem most a legfelső gyürü a teljes hossz kb 3/4-nél van alulról nézve. Ha teljesen kiengedném, akkor puhább lenne, ergó a csontos kis seggem alatt jobban rugózna, kisebb erő hatására is változna a hossza. Mivel gyengébb lenne, minden kis kavics hatására rugózna, akkor már nagyon hiányozna a lengéscsilapító olaj a helyéről. De mivel kemény mint állat, ergó mostani állapotában ha belemegyek egy gödörbe, nem a rugó hossza változik hanem az egész mocin dob egyet, így nem hiányzik annyira az olaj sem.
De akár hiányozni fog, akár nem, én tuti nem adok ki rá több pénzt!
Szerintem van egy kis fogalom zavar (vagy nektek van profi rugóstagotok). Az én telómon tuti nincs a lengéscsillapító működési jellemzőit befolyásoló állítási lehetőség. Az a két nagy anya, csak a rugót nyomja össze, ezáltal megemeli a motor hátulját, szóval csak egy előfeszítő, hogy nagyobb terhelés esetén is kb ott dolgozzon a rendszer, illetve hogy be lehessen állítani kinek hogy jó, meg hogy jó motorozni. Ennek szerintem nincs köze a keménységhez.
Egy versenygátlón gondolom van sok állítási lehetőség, de a miénken szerintem csak annyi, hogy kiereszted az olajat vagy esetleg más viszkozitásút használunk. Már ha egyáltalán szabad vagy lehet vagy mittomén. De azt tui meg lehet érezni, ha nincs benne olaj.
Egy szó mint száz, akármilyen magasra vagy alacsonyra állítod azt a nagy anyát, a csillapítás, ami seggberúg ugyanakkora lesz. Vagy rosszul tudok valamit?
elvileg megszűnik a csillapítás .. a mellett hogy marha puha(két személlyel ringatózik puha,ruganyos ..egy döccenés után nem csillapít hanem a tehetetlenség újabb rugózást vált ki "hintázik a gép" elpattog stb..) fel is koppanhat csillapítás nélkül. de ha elgurulsz egy futóműveshez az egyből megmondja. Én most Wp rugós tagokra vadászom.. nem olcsó de remélem működni fog. Hamarosan lesz gép és akkor fotó is a kipuffról
Ibagi, hát nem tom, nekem a hátsóteló igen keményre van állítva, mert az előző tulaj és felesége, mondhatni "nehéz" egyéniségek voltak. Se asszonkám, se én nem vagyunk kibélelve felesleggel, szal nekem igen keményen muzsikál a feneke a gépnek. Nagyobb úthibánál szabályosan pattanik, szóval vesekövem tuti nem lesz. Pont a folyás miatt nem állítottam feljebb a legfelső állító gyűrűt, mert nem akarom hogy csillapítás hiányában állandóan hintázon a feneke, így keményre állítva meg stabil mint állat, csak nem mindig konfortos ! Vmit vmiért !
Hali!

Hollo! Én nagyon kiváncsi lennék érzel-e valami különbséget a gépen ,most hogy elfolyt a hátsó tellóból az olaj. Mióta az én kis kicsikémet csak használom, van egy olyan érzésem, hogy már réges-régen üres az a bizonyos olajtartály. Mivel ez az első XJR amin motorozok nincs hasonlítási alapom, de mindenki aki csak ment a paripával azt mondja hogy kib*szott puha a hátsó teló, annak ellenére, hogy a rugók a legkeményebbre vannak beállítva.

Ha esetleg vannak ötletek, hogyan lehetne ellenőrizni, írjatok!

üdv,
ysy
Ha oldalirányban mászkál,akkor azt ki lehet belőle nyomni,persze nem akkor,amikor már nemfordul át,akkorát üt.
Bátyámé 2 mm-ert ütött,azt kitudtuk belőle nyomni,de neki a középső alumínium rész volt a görbe,nem az acél tárcsa.
Esztergapadba befog a tárcsa a közepénél fogva.Elölről megkell támasztani hogy mikor nyomod ne tudjon elfordulni a tokmányon.Kikell keresni hogy hol üt,és ott az ütéssel ellentétes irányban kell nyomni.
Ha viszont az acél tárcsa van elhúzódva,akkor nemtudom.Azt szerintem hiába nyomogatnánk,mert az igencsak ruganyos...
Az enyimek elől hullámosak mint a háborgó óceán , arra is van vmi gyógymódod ?
Bakker Tibus !
Ma néztem a gípet, a hátsó féknyeregben áll az olaj ! Új fékpofák vannak benne ! Hát ez nagy szivattyú!

Még a nyitott kipufról. Ma a garázs előtt járattam a kicsikét, ALAPJÁRATON kegyegett csak, nem túráztattam! Erre odajön vmi vén banya, hogy állítsam már le, mert nem lehet megmaradni a lakásban ami a garázzsal szemben van. Na mondom faja!
, bakker a csóka nem prosti, hogy csoportos kedvezményt kérj ! Ha 10-en csináltatnánk egyszerre, akkor se 10 egyforma lenne, de ha mégis, akkor is mind a 10 munkadarabot egyenként kéne neki megcsinálni, a teljes munkafolyamatot 10szer lefutnia!

Ha jól értem, akkor neked nem is komplet rendszer kéne, hanem a jelenlegi rendszer foltozása csak, gondolom a rohadt rész kivágása és a helyére egy jó cső bevarrása. Ehhez bőven elég lenne egy sima karosszéria lakatos is.
Nekem teljes sport rendszer volt rajta. A leömlők tropára mentek, szereztem gyárit, viszont a sport rendszer vége nem paszolt a gyárihoz, mert a sport középpen gyűjtötte össze a 4 leömlőt, a gyári meg jobb oldalt. A karosszériás ismerős aki a tankot is csinálta, egyszerűen a 2ből csinált egyet, hegesztővel. Ennyi!
Szal ha jól értem akkor neked nem kipufogó mester kell, hanem egy mezei mester ember, aki látott már hegesztőt.
Ha rosszul értem akkor írd le konkrétan hogy mit szeretnél aztán felhívom!
Koszi az infot.
Elkuldhetned az elerhetoseget a jomunkasembernek.
Bar,ha megtenned nekem,hogy kikerdezed Te,annak nagyon orulnek,talan egyszerubb neked felhivni es megosztani itt az infot.
De ha vezetekes szama is van,akkor nekem sem veszes innen hivni.
Ja,es nekem nem kell dob.Azon kivul(az elott) ami van,viszont igen.
Ott vannak a lyukak befoltozva.A leomlok meg okesak,de alul mar hegesztve lett,es ki tudja meddig tart.
Meg az is lehet,hogy masnak is kell itt a forumon csinaltatni,es akkor talan olcsobb lenne.

Koszi,

T
Alig ment át a vizsgán. Már lehet, hogy túl vékony is. Meg most nincs egy akkora esztergám, amibe be lehetne fogni :)
Nemtom mi okozza, majd egyszer megvizsgálom.
Ha oldalirányban üt a tárcsa,azt ki lehet belőle szedni.
Bátyám tárcsáit is kiegyengettük esztergapadonn,és azóta vigyázállásban forognak!
Én úgy értettem, hogy annyira keményre van állítva, hogy nem nagyon rúgózik, inkább pattog, szal ezért bízom abban, hogy nem fog hintázni állandóan.

A hátsófék múlthéten még fogott, hogy ezen a héten mennyi olajat kapott, az majd holnap kiderül.

Az első tárcsa az nekem is üt, de én úgy vagyok vele, hogy kezd egy kicsit hosszú lenni a hiba lista, ősszel inkább veszek egy fiatalabb mocit !
De hát maga az olaj csillapít. Levegővel nem fog menni :) Az hogy a rugó magasra van állítva, már ha arra gondolsz a keményítésre, szerintem ehhez semmi köze.
Ha a hátsó betét megszívja magát olajjal, akkor meg már tök mindegy. Nekem is vennem kell hátulra. Előre meg tárcsát is, mert üt mint a szemét.
Mivel én most júni végén államvizsgázok egyet, így a moci mostanában nem sokat megy, így van ideje kicsordogálni magát, szal remélem hogy mire indúl a komolyab túra szezon addigra már mindkét hátsógátló porzani fog ! Mivel nagyon keményre van állítva, így annyira nem tartok attól sem, hogy nagyon hintázna alattunk, csillaptó olaj hiányában !
Én csak úgy tudok durrogni, ha menet közben kikapcsolom a gyújtást, de akkor is inkább csak fúj egyet.
Nekem azért nem maradhatott folyva, mert a féktárcsás oldalra ömlött az olaj és az nem vicces.