Sziasztok. Kormánymagasítót használ valaki közületek az XJ-n? Mivel most van szervízben gondolkodom, hogy felrakatok egyet, de azért gondoltam megkérdezem hátha van valakinek személyes tapasztalata is vele.
OK OK, kapkodtam és nem néztem meg rendesen. A lényeg, hogy az árából lattam, hogy ez nem a megfelelő gumi. Az utolsó 2 betűre hivatkoztam, nem pedig az S-re ami a sebességindex annál a guminál. Mindenesetre az üzenetem átment és ez a lényeg...
kicsit utánanézve... TL nem sebességindex hanem a "tubeless" rövidítése. Belső nélküli gumit jelent, vagyis szerintem kb minden motorkerékpárgumi.
Amit linkeltem az S-es, 180km/h-ig javasolják, a H-s pedig 210km/h-ig jó. Na én max rémálmaimban megyek 130km/h-nál többet, úgyhogy szerintem nekem az S-es is bőven megfelel. Ettől függetlenül a H-s biztos jobb, illetve a szerelő srác akivel beszéltem azt mondta, hogy ő felteszi nekem ezt, de inkább valamit drágábbat javasolna, úgyhogy majd lehet hogy még alakul ez a dolog.
Voltam megnézetni a motorom ami kellemes csalódás volt. Ment vele a srác kb 15km-t, döntögette, húzta stb aztán azt mondta, hogy teljesen egyben van a gép. Az instabilitást amit éreztem azt szerinte az első gumi kopottsága és az okozza, hogy a telóban már valószínűleg alig van olaj. Úgyhogy be is jelentkeztem a szervízbe, hogy ezeket gyógyítsák meg. Remélem a jövő hét végére meglesz és akkor meglátjuk, hogy mennyit változtatott a dolgon.
Pánik?
Banditos fórum...nem oly régen, ellzavarták mert az "S" Bandit (fejidomos) át volt alakítva simára...ha jól emlékszem még a be is volt vezetve a külföldi forgalmiba az átalakitás...
Már vagy két éve elhajtották a havert a öreg 92 -es gsxr 750-el, mert idom nékül volt. Kellett neki venni egy idomszettet, hogy le tudja vizsgáztatni...Részemröl ezért is jegyeztem meg: "Nyilván vizsgaálomása válogatja"... Nem egységes még(!!!) a vizsgálat...igen van esély, hogy ki lehet bújni alóla, de...
Akkor még ne adjam fel? Végülis környékemben van 3 vizsgahely,ami nem kpm Fényszórót kell beszereznem már csak,meg egy kisebb plexin gondolkodok a bogarak ellen
Nem tudom minek kell a pánikot kelteni ezekkel a vizsgáztatásos mesékkel. 3 motort vizsgáztattam az elmúlt kb 1 évben. Egyet Szombathelyen KPM-nél, egyet Sopronban maszeknál, egyet Sopronkövesden szintén maszeknál. Sehol sem adtam egy fillér csúszót sem, sehol sem volt a fékmérésen meg a számok fényképezésén kívül semmi sem. Még a lámpákat se kapcsolták fel, nemhogy nem foglalkoztak azzal hogy bukógomba, fehér index, nem gyári kormány meg kínai lábtartó. Ha valahol szarakodnak, el kell vinni máshová, ahol nem.
Üdv urak!
Szintén XJ900 Divi tulaj.Utóbbi hozzászólásokat átfutva,erősen elgondolkodtató a gépsárkány elejének az átalakítása.Igaz,nem a futómű módosításra gondolok,hanem a fejidom megszüntetése.Kicsit Naked-re venni a stílust Hagyományos körlámpa E jelzéssel,irányjelzők szintén E-s, km/h univerzális,fényszóró konzol hand made Lenne ebből bajom műszakin?
Ilyet használtam, ill. ennek az elődjét és idén tervezem lecserélni azonos típusra (már megvan a gumi, csak még nem rakattam fel.
Meg voltam vele elégedve, de nem vagyok egy profi motoros. Szerintem az Diversion képességeihez elegendő és jó ár/érték arányú. Arra érdemes szerintem figyelni, hogy amit belinkeltél az T/L sebességindexű, de a gyári előírás H-s. Az egy kicsit drágább... én inkább a drágábbat vettem, mert szerintem, ha gumin próbál sokat spórolni valaki, akkor egy csúszás/bukás után fizeted ki a különbözetet és az drágább.
Most hátulra is CONTIGO-t raktam és meg vagyok vele elégedve. Hidegen egy kicsit csúszús tud lenni, de hamar bemelegszik. Az eleje kicsit csúszós volt tavaly, de már nagyon kopott és öreg volt az a gumi... Új korában nem volt rá panasz.
Persze teljesen egyet értek, van amikor nem éri meg sőt úgy mond nem szabad rákölteni ! Azért az a fék mérés eléggé szarul hangzik gáz hogy ilyet megenged magának egy műszaki egység, bár sajnos láttam már rosszabbakat is. És ebben is úgy van ahogy mondod, én mindig elmondom pro és kontra, de főleg mi lehet a hátolütöje.
Tavaly volt egy úriember aki egy 120-150 ezret érő járgányt akart rendbe rakatni és mondtam nem szabad ne csináljuk mert nem éri meg napokig győzködtem leírtam mindent hogy lássa de hajthatatlan volt meg kellett csinálni. Na ilyenkor szarul érzem magam, de jó lett
De en se vagyok szent. Nekem hideg feher ledes helyzetjelzo van benne. Muszakin mondtam az illetonek, hogy kicserelem ha zavarja. Jo, azt mondta allitsam le, majd ugy fenykepez.
De voltam olyan muszakin is, jogy ketszer egymas utan az elso feket mertek, hogy ne kilodjunk a hatsoval, mert macerasabb megtartani a motort.
De pont arrol szol. Csak ugy korrekt, hogy ezt tudja az is aki ebben tori a fejet, hogy lehetnek ilyen hatul utoi is.
Aztan van egy masik ok (nem ismerve az xj arakat). Lehet olyan megkozelites is (ha csak nem nagy a szerelem) amikor mar nem eri meg az atalakitas. Az alkatreszek olyan arat kepviselnek, hogy egyszerubb es olcsobb egy masik motort venni, ami kapasbol kielegiti a tervezett igenyeket.
Pl. Orokolsz egy keveset futott, de 10+ eves autot amibol sok van a piacon. Egyszerubb eladni es venni egy klimasat, mint klimat tenni bele. Egy -adott esetben - 500 ezret ero motorra nem erdemes 150-et kolteni, hogy reszmegoldast kapjal. Pl hiaba van elol szuper futomu, ha hatul dob fek marad. Vagy sportmotorra is felesleges zseles komfort nyerget rakni.
Szia, jogos a kérdés miért nem a sumitomo hat dugattyús? Talán a legfőbb ok az ára, egy normális állapotú nyeregpár 40-60 ezer ft is lehet. A másik, hogy a hatoshoz kell másik főfékhenger is mert a gyári nem tudja ellátni. De a gazdi nem is gondolkozott ilyesmiben ez egy igazi túramotor, szerintem ezek a rendszerű féknyergek nagyon jó hatással működnek, és az ő véleménye szerint is sokkal jobb lett még ezekkel is. Kár hogy ez a beszélgetés itt a fórumon nem arról szól mivel lehet jobbá tenni szeretett járgányainkat, hanem hogy mit nem szabad és mitől félünk ha jön a szerv, Bár a poén az hogy egy ellenőrzés alkalmával hosszasan beszélgettünk az úriemberrel ezekről és együtt nézegettük az én vasamat aminek az elején is fordított futómű van, később megkeresett hogy segítsek neki a sajátja átalakításán. Mindenki tudja ezt amit hangoztattok van akinek be lett jegyezve az átalakítás és van akit ez nem érdekelt, és ismerek olyat is akit én kértem vigye el engedélyeztetni de 8 éve hordja úgy átalakítva műszakira és gond nélkül átmegy, na innentől mindenkinek a saját döntése. Uraim, az viszont, hogy fikázzuk a másikat kellő információ ismerete nélkül elég szánalmas ( remélem érti akire gondolok) , viszont a cél az volt hogy a XJ széria esetleges és ismert hibáit miként lehet egy-egy ötlettel orvosolni, nagyon szívesen beszélgetek ezekről. De a személyeskedést hagyjuk mert ahogy Hofi mondta anno, " aztán meg ha a szemembe kell mondanod laposabb leszel mint a tehén szar" .
Sziasztok. Ahogy korábban írtam cserélnem kell az első gumit. Erre gondoltam: 110/80-17 CONTINENTAL CONTIGO! FRONT/REAR 57S TL MOTORGUMI (https://bit.ly/3ajwvSS)
Van esetleg valakinek itt tapasztalata ezzel a tipussal kapcsolatban?
Hello lupus, az átalakítása a motornak nagyon jó lett! Kérdésem: ha már a jobbítás volt a cél, miért nem használtátok fel 100%-ban az YZF első futóművét a munkához?
Azért azt nem vitathatja el senki, hogy egy hatdugattyús féknyereg ( YZF ) sokkal jobb fékhatást idéz elő, mint a gyári kétdugattyús, nem? Igaz, hogy azon azonnal látszik, hogy nem gyári...
Nekem is volt 900-as Divim, tisztában is voltam vele, hogy a futóműve nem arra lett kitalálva, hogy " állatkodjanak" vele, hiszen egy túramotorról beszélünk. De normál használatban semmi gond nem volt a közlekedésben. Nyilván a kor elhaladt már felette, szóval lehet fejlesztgetni, de legálisan max. a villarugókat ill. a villaolajat tudod variálni. Minden más átalakításköteles - ezt tudnod kell, ha 30 éve a szakmában vagy!
Az ugye megvan, hogy 900-as Diversion motorkerékpárok szolgálnak a Rendőrség kötelékében? Mi történik, ha egy közúti ellenőrzéskor a járőr - akik azért ért a motorokhoz - kiszúrja ezt az UDS villás példányt és berendelik hatósági vizsgára? Ott majd szépen előveszik a jármű típusbizonyítványát és már veszik is le a rendszámot róla, hogy illegális átalakítás.
Vagy ahogy itt már előttem is írták, a biztosító egy baleset esetén elzárkózik a fizetéstől a nem engedélyezett átépítés miatt...
Szép munkát végeztetek, ez nem vitás, de nem mentetek végig az úton és ez majd fejfájást okozhat annak, aki használja a motorkerékpárt.
Akkor másképpen. Ha ennyire motivált és kreatív vagy, akkor a diplomáddal a zsebedben bekopoktatszt egy jármüalkatrész gyártó céghez, ha ez áll annyira a közel szivedhez, és felajánlod 30 éves tapasztalatod a cég a jövönk és a magad javára. Ott legális keretek között a szabványban foglaltak szerint végezheted tervezéseket, alkotásokat, kivitelezést...Vagy nyitsz egy saját céget és szintén betartva a törvényi szaályozásokat végzel el közüti jármüveken átalakitásokat, engedélyeztetve azokat.
Nem tudom mennyire érdekel a körülötted lévö világ, vagy vákuumban élsz, de mint említettem, Magyarországon nagyot fordult az ilyen dolgok hatósági megitélese, és valószinüleg pont azért, mert 30 év szakmai tapasztalattal, vagy 15-tel, vagy szakmai tapasztalat nélkül végeztek engedély nélküli átalakitásokat a jármüveken.
Hog kihangsúllyozzam, nem szakmai rátermedségedet, munkád minöségét kritizálom, hanem azt, hogy ennek van egy legális menete ami újra forgalomképessé teszi az átalakított jármüvet. És igen ez sajnos pénzbe kerül, de jármügyártóknak is pénzbe került mikor eredeti állapotában a teszt, gyártási és minöségellenörzési tanúsítványokkal engedélyeztették a jármüveiket minden országban az illetékes ország rendeletei, szabályozása szerint.
Csak egy egyszerü példa az élet más területéröl, de nem azért hog félre vigye a téma vonalát. Egy gázfütés háznál, a gázcsövek hegesztést sem végezheti akárki. rendelkeznie kell hegsztési minösítéssel , és rendszer elkészülte után le kell nyomáspróbázni, majd a hatóságokkal át kell vetetni kész rendszert. Nem hiszem hogy bárki nyugottan aludna annak a szomszédságában aki maga tákolta össze rendszert.
Àtfutatott még egy egyszerü példa az agyamon. Ha ezt motort elviszik gumizásra és tegyük fel a gumis betartja a szerelési utasitáskat amit az xj esetben és követi meghúzási nyomatékokat a féknyergek és tengely rögzitö csavarok esetében...megfelelö ez a meghúzási nyomaték a YZF elös futómü esetében???
Tehát visszatérve a trabantos példámra. A szennyező kétüteműt kezelésbe veszem.
Lecserélem a bűzös, szennyező kétütemú motort egy korszerzű benzinesre. A kipufogót hozzáigazítom katalizátorral.
Sőt az elavult dobfékes rendszert is kidobom és helyette elöl-hátul tárcsafék lesz, természetesen abs-el.
Kétség nem fér hozzá, hogy jóval korszerűbb autót alkottam - amivel a sebesség növekedés a motorteljesítmény miatt - persze könnyebben érek el olyan sebességet amit a futómű már nem képes lekezelni.
Ugye te sem gondolod komolyan, amikor olyan kérdésekben kötnek bele, hogy E jeles az irányjelző vagy sem (még akkor se ha az utólagos fényévekkel jobb fényerővel bír), vagy a kipufogó aminek az E jelének a hiánya semmiféle hatással nincs a motoros biztonságára nem csak a vizsgán, hanem lassan már űtközben is leszedik a rendszámot.
Amit itt csináltatok az simán kimeríti az engedély nélküli átalakítás fogalmát. Aztán majd lehet csodálkozni, hogy egyszer (akár műszakin, akár a közúton) simán leveszik a rendszámot és lehet hazatolni/újra műszakiztatni.
Kétség nem férhet hozzá, hogy meg lehet valakinek a tapasztalata, tudása, de akkor papíroztassa is le az átalakítást.
Hogy mást nem mondjak megveszem tőled a motort, majd nekem évekkel később nem megy át műszakin (hiszen nekem miért kellene ismernem, hogy milyen telóval adták ki gyárilag). Simán visszaperlem tőled a vételárat, mert lényeges információkat hallgattál el.
Üdv Nektek!
Jó lett az Xj átalakítás!Egy biztos, az Xj-n rontani nem lehet se a féken se a futóművön.Azon csak javítani lehet, így már biztos van benne tartalék...
Remek monológ volt, de sajnos nem ez a gondolkodás mód viszi előrébb a fejlődést, hanem a kreatív gondolkozás, tervezés, kivitelezés. És igen a motiváció a legfontosabb és manapság van csak igazán létjogosultsága, egyre nagyobb az igény ezekre, mondom mindezt közel 30 év szakmai tapasztalattal a hátam mögött. A megalkuvás és a korlátolt gondolkozás soha nem hívta életre az új és jobb megalkotását.
Közben a motoros teszt megoldódni látszik, ugyanis eszembe jutott, hogy mégis ismerek valakit akinek van motorja. Felhívtam, nagyon segítőkész volt, a hétvégén megejtjük a próbakört. Kiváncsi vagyok mi lesz...
"mivel gyári alkatrészekről van szó, ezért el kell fogadják,"
Bennem az a kép alakult ki, hogy otthon átestek a ló másik oldalára. Nyilván vizsgaálomása válogatja "még", de most már lassan a gyári cuccokat is megkérdöjelezik esetneként. Ezt föként azért, mert nincs pontos típusismeretük, meg tapasztalatuk (hiszen nem ismerehetik az összes gyári tuningot, extra/special edition), de lassan felnönek a feladathoz, és a meggyözödésseddel együtt repül majd a jarmü a viszgaállomásról.
Az utca jármüvek nem az a kategória ahol a tulajdonosoknak ki kell élni alkotási vágyaikat, szabad gyökeiket. Ha szakma beli vagy akkor érted és megérted hogy miért, ha nem akkor meg azért nem kéne ilyeneket véghez vinni.
Simán el tudom képzelni azt az esetet, hogy akár vétlenként is baleset éri a tulajdonost...az igazságügyi szakértö az elsök között fog rámutatni az engedély nélküli átalakításra a balesetet szenvedett jármünél...
Nekem most nincs lehetöségem ecsetelni hogy mi mindennek kell egy utcára kerülö jármünek teljeítenie, milyen szigoru minöségbiztositási, és gyártási körülményknek kell megfelelni...(itt nem arról van szó, hogy ennél nem lehet jobbat kihozni az adott termékböl, hanem arról, hogy ami utcára kerül az egy szigoru eljáráson megy keresztül amiben sok szempontnak kell megfelelni...)
Akik ilyen átalakításokat végeznek, csak azért gondolják, hogy ez nem olyan nagy valami, mert nem ismerik gépjármü gyártás részleteit.
Erre az egyik legjobb példa pl az otthon az X-bike által forgalmazott fémfékcsövek esete. Még egy autoipari beszállítónak végeláthatatlan szabványoknak és alöirásoknak kell megfelelni, és szigoru minöségbiztosítási rendszerrel kell rendelkezni, addig a fent nezett bolt sarkában fékcsöveket gyártanak igaz "csak versenycélokra"...de nem adnak hozzá tipusbizonyítványt, minösiest, nem csinálnak nyomáspróbát...legalábbis mikor utoljára téma volt, már "dolgoztak rajt"...
Egyszerüen sok ezermester az alapokat nem tudja...így már lattam olyan motort, ahol széles kormány miatt a gyári fékcsö nem engedte kirugózni az elsö telót...Máshol vezetik el gázbovdent,...aztán ha megtörik, és fentakad gáz...és lehet sorolni... Itt nem arról van szó, hogy meg fog történni, de a tervezés, gyártás során ezt viszonyszámokkal mérlegelik a kockázatot, és ha túl magas, akkor intézkedést hoznak, áttervezik, stb... Azok a tartalékok amik a jármü szerkezetében vannak, nem azért vannak minden áron, hogy azokat fel kell emészteni...
Èn teljes mértékben megértem a motivációt, de sajnos ennek ma már leáldozóban van.
a TL jelölés azt jelenti, hogy tömlő nélküli. És vannak a sebesség Indexek T, H, V stb.
A listában található H sebesség indexú gumi is TL, azaz tömlő nélküli.
http://gumistart.hu/gumiabronc...
Amit linkeltem az S-es, 180km/h-ig javasolják, a H-s pedig 210km/h-ig jó. Na én max rémálmaimban megyek 130km/h-nál többet, úgyhogy szerintem nekem az S-es is bőven megfelel. Ettől függetlenül a H-s biztos jobb, illetve a szerelő srác akivel beszéltem azt mondta, hogy ő felteszi nekem ezt, de inkább valamit drágábbat javasolna, úgyhogy majd lehet hogy még alakul ez a dolog.
Voltam megnézetni a motorom ami kellemes csalódás volt. Ment vele a srác kb 15km-t, döntögette, húzta stb aztán azt mondta, hogy teljesen egyben van a gép. Az instabilitást amit éreztem azt szerinte az első gumi kopottsága és az okozza, hogy a telóban már valószínűleg alig van olaj. Úgyhogy be is jelentkeztem a szervízbe, hogy ezeket gyógyítsák meg. Remélem a jövő hét végére meglesz és akkor meglátjuk, hogy mennyit változtatott a dolgon.
Banditos fórum...nem oly régen, ellzavarták mert az "S" Bandit (fejidomos) át volt alakítva simára...ha jól emlékszem még a be is volt vezetve a külföldi forgalmiba az átalakitás...
Már vagy két éve elhajtották a havert a öreg 92 -es gsxr 750-el, mert idom nékül volt. Kellett neki venni egy idomszettet, hogy le tudja vizsgáztatni...Részemröl ezért is jegyeztem meg: "Nyilván vizsgaálomása válogatja"... Nem egységes még(!!!) a vizsgálat...igen van esély, hogy ki lehet bújni alóla, de...
Szintén XJ900 Divi tulaj.Utóbbi hozzászólásokat átfutva,erősen elgondolkodtató a gépsárkány elejének az átalakítása.Igaz,nem a futómű módosításra gondolok,hanem a fejidom megszüntetése.Kicsit Naked-re venni a stílust Hagyományos körlámpa E jelzéssel,irányjelzők szintén E-s, km/h univerzális,fényszóró konzol hand made Lenne ebből bajom műszakin?
Ilyet használtam, ill. ennek az elődjét és idén tervezem lecserélni azonos típusra (már megvan a gumi, csak még nem rakattam fel.
Meg voltam vele elégedve, de nem vagyok egy profi motoros. Szerintem az Diversion képességeihez elegendő és jó ár/érték arányú. Arra érdemes szerintem figyelni, hogy amit belinkeltél az T/L sebességindexű, de a gyári előírás H-s. Az egy kicsit drágább... én inkább a drágábbat vettem, mert szerintem, ha gumin próbál sokat spórolni valaki, akkor egy csúszás/bukás után fizeted ki a különbözetet és az drágább.
Most hátulra is CONTIGO-t raktam és meg vagyok vele elégedve. Hidegen egy kicsit csúszús tud lenni, de hamar bemelegszik. Az eleje kicsit csúszós volt tavaly, de már nagyon kopott és öreg volt az a gumi... Új korában nem volt rá panasz.
Tavaly volt egy úriember aki egy 120-150 ezret érő járgányt akart rendbe rakatni és mondtam nem szabad ne csináljuk mert nem éri meg napokig győzködtem leírtam mindent hogy lássa de hajthatatlan volt meg kellett csinálni. Na ilyenkor szarul érzem magam, de jó lett
De voltam olyan muszakin is, jogy ketszer egymas utan az elso feket mertek, hogy ne kilodjunk a hatsoval, mert macerasabb megtartani a motort.
Aztan van egy masik ok (nem ismerve az xj arakat). Lehet olyan megkozelites is (ha csak nem nagy a szerelem) amikor mar nem eri meg az atalakitas. Az alkatreszek olyan arat kepviselnek, hogy egyszerubb es olcsobb egy masik motort venni, ami kapasbol kielegiti a tervezett igenyeket.
Pl. Orokolsz egy keveset futott, de 10+ eves autot amibol sok van a piacon. Egyszerubb eladni es venni egy klimasat, mint klimat tenni bele. Egy -adott esetben - 500 ezret ero motorra nem erdemes 150-et kolteni, hogy reszmegoldast kapjal. Pl hiaba van elol szuper futomu, ha hatul dob fek marad. Vagy sportmotorra is felesleges zseles komfort nyerget rakni.
Van esetleg valakinek itt tapasztalata ezzel a tipussal kapcsolatban?
Azért azt nem vitathatja el senki, hogy egy hatdugattyús féknyereg ( YZF ) sokkal jobb fékhatást idéz elő, mint a gyári kétdugattyús, nem? Igaz, hogy azon azonnal látszik, hogy nem gyári...
Nekem is volt 900-as Divim, tisztában is voltam vele, hogy a futóműve nem arra lett kitalálva, hogy " állatkodjanak" vele, hiszen egy túramotorról beszélünk. De normál használatban semmi gond nem volt a közlekedésben. Nyilván a kor elhaladt már felette, szóval lehet fejlesztgetni, de legálisan max. a villarugókat ill. a villaolajat tudod variálni. Minden más átalakításköteles - ezt tudnod kell, ha 30 éve a szakmában vagy!
Az ugye megvan, hogy 900-as Diversion motorkerékpárok szolgálnak a Rendőrség kötelékében? Mi történik, ha egy közúti ellenőrzéskor a járőr - akik azért ért a motorokhoz - kiszúrja ezt az UDS villás példányt és berendelik hatósági vizsgára? Ott majd szépen előveszik a jármű típusbizonyítványát és már veszik is le a rendszámot róla, hogy illegális átalakítás.
Vagy ahogy itt már előttem is írták, a biztosító egy baleset esetén elzárkózik a fizetéstől a nem engedélyezett átépítés miatt...
Szép munkát végeztetek, ez nem vitás, de nem mentetek végig az úton és ez majd fejfájást okozhat annak, aki használja a motorkerékpárt.
Nem tudom mennyire érdekel a körülötted lévö világ, vagy vákuumban élsz, de mint említettem, Magyarországon nagyot fordult az ilyen dolgok hatósági megitélese, és valószinüleg pont azért, mert 30 év szakmai tapasztalattal, vagy 15-tel, vagy szakmai tapasztalat nélkül végeztek engedély nélküli átalakitásokat a jármüveken.
Hog kihangsúllyozzam, nem szakmai rátermedségedet, munkád minöségét kritizálom, hanem azt, hogy ennek van egy legális menete ami újra forgalomképessé teszi az átalakított jármüvet. És igen ez sajnos pénzbe kerül, de jármügyártóknak is pénzbe került mikor eredeti állapotában a teszt, gyártási és minöségellenörzési tanúsítványokkal engedélyeztették a jármüveiket minden országban az illetékes ország rendeletei, szabályozása szerint.
Csak egy egyszerü példa az élet más területéröl, de nem azért hog félre vigye a téma vonalát. Egy gázfütés háznál, a gázcsövek hegesztést sem végezheti akárki. rendelkeznie kell hegsztési minösítéssel , és rendszer elkészülte után le kell nyomáspróbázni, majd a hatóságokkal át kell vetetni kész rendszert. Nem hiszem hogy bárki nyugottan aludna annak a szomszédságában aki maga tákolta össze rendszert.
Àtfutatott még egy egyszerü példa az agyamon. Ha ezt motort elviszik gumizásra és tegyük fel a gumis betartja a szerelési utasitáskat amit az xj esetben és követi meghúzási nyomatékokat a féknyergek és tengely rögzitö csavarok esetében...megfelelö ez a meghúzási nyomaték a YZF elös futómü esetében???
Itt van egy tanulságos video hasonló esetröl:
http://youtu.be/Fv_jZBJJOdc
Lecserélem a bűzös, szennyező kétütemú motort egy korszerzű benzinesre. A kipufogót hozzáigazítom katalizátorral.
Sőt az elavult dobfékes rendszert is kidobom és helyette elöl-hátul tárcsafék lesz, természetesen abs-el.
Kétség nem fér hozzá, hogy jóval korszerűbb autót alkottam - amivel a sebesség növekedés a motorteljesítmény miatt - persze könnyebben érek el olyan sebességet amit a futómű már nem képes lekezelni.
Ugye te sem gondolod komolyan, amikor olyan kérdésekben kötnek bele, hogy E jeles az irányjelző vagy sem (még akkor se ha az utólagos fényévekkel jobb fényerővel bír), vagy a kipufogó aminek az E jelének a hiánya semmiféle hatással nincs a motoros biztonságára nem csak a vizsgán, hanem lassan már űtközben is leszedik a rendszámot.
Amit itt csináltatok az simán kimeríti az engedély nélküli átalakítás fogalmát. Aztán majd lehet csodálkozni, hogy egyszer (akár műszakin, akár a közúton) simán leveszik a rendszámot és lehet hazatolni/újra műszakiztatni.
Kétség nem férhet hozzá, hogy meg lehet valakinek a tapasztalata, tudása, de akkor papíroztassa is le az átalakítást.
Hogy mást nem mondjak megveszem tőled a motort, majd nekem évekkel később nem megy át műszakin (hiszen nekem miért kellene ismernem, hogy milyen telóval adták ki gyárilag). Simán visszaperlem tőled a vételárat, mert lényeges információkat hallgattál el.
Es ez nem a fejlődés vagy nem fejlődés kérdése.
Jó lett az Xj átalakítás!Egy biztos, az Xj-n rontani nem lehet se a féken se a futóművön.Azon csak javítani lehet, így már biztos van benne tartalék...
Roli
Bennem az a kép alakult ki, hogy otthon átestek a ló másik oldalára. Nyilván vizsgaálomása válogatja "még", de most már lassan a gyári cuccokat is megkérdöjelezik esetneként. Ezt föként azért, mert nincs pontos típusismeretük, meg tapasztalatuk (hiszen nem ismerehetik az összes gyári tuningot, extra/special edition), de lassan felnönek a feladathoz, és a meggyözödésseddel együtt repül majd a jarmü a viszgaállomásról.
Az utca jármüvek nem az a kategória ahol a tulajdonosoknak ki kell élni alkotási vágyaikat, szabad gyökeiket. Ha szakma beli vagy akkor érted és megérted hogy miért, ha nem akkor meg azért nem kéne ilyeneket véghez vinni.
Simán el tudom képzelni azt az esetet, hogy akár vétlenként is baleset éri a tulajdonost...az igazságügyi szakértö az elsök között fog rámutatni az engedély nélküli átalakításra a balesetet szenvedett jármünél...
Nekem most nincs lehetöségem ecsetelni hogy mi mindennek kell egy utcára kerülö jármünek teljeítenie, milyen szigoru minöségbiztositási, és gyártási körülményknek kell megfelelni...(itt nem arról van szó, hogy ennél nem lehet jobbat kihozni az adott termékböl, hanem arról, hogy ami utcára kerül az egy szigoru eljáráson megy keresztül amiben sok szempontnak kell megfelelni...)
Akik ilyen átalakításokat végeznek, csak azért gondolják, hogy ez nem olyan nagy valami, mert nem ismerik gépjármü gyártás részleteit.
Erre az egyik legjobb példa pl az otthon az X-bike által forgalmazott fémfékcsövek esete. Még egy autoipari beszállítónak végeláthatatlan szabványoknak és alöirásoknak kell megfelelni, és szigoru minöségbiztosítási rendszerrel kell rendelkezni, addig a fent nezett bolt sarkában fékcsöveket gyártanak igaz "csak versenycélokra"...de nem adnak hozzá tipusbizonyítványt, minösiest, nem csinálnak nyomáspróbát...legalábbis mikor utoljára téma volt, már "dolgoztak rajt"...
Egyszerüen sok ezermester az alapokat nem tudja...így már lattam olyan motort, ahol széles kormány miatt a gyári fékcsö nem engedte kirugózni az elsö telót...Máshol vezetik el gázbovdent,...aztán ha megtörik, és fentakad gáz...és lehet sorolni... Itt nem arról van szó, hogy meg fog történni, de a tervezés, gyártás során ezt viszonyszámokkal mérlegelik a kockázatot, és ha túl magas, akkor intézkedést hoznak, áttervezik, stb... Azok a tartalékok amik a jármü szerkezetében vannak, nem azért vannak minden áron, hogy azokat fel kell emészteni...
Èn teljes mértékben megértem a motivációt, de sajnos ennek ma már leáldozóban van.