Ha már távol-kelet, akkor inkább még távolabbit, szóval japánt és nem kínait. Nekem a 900-as volt a kezdőmotor, illetve még most is az van meg. Egy vaslovas ismerősöm mondta, hogy ő a kis szinyóról ült át 1250-es Banditra, csak a jobb csuklóra kell figyelni. :-) Szóval 125 a napi ingázáshoz OK, de nem hosszabb távon és nem csomagokkal és benzintyúkkal a hátad mögött. 125-ös csopper? :-O Az milyen ciki már! Mint az ötvenes sportmotor, aminek a hangjáról megmondod, hogy bicajjal is majdnem mész annyit, de úgy ül rajta a ficsúr, mintha ő lenne Talmácsi. Nekem is azt javasolták anno a tapasztaltabbak, hogy csak az tud kicsiről egyre nagyobbra váltani, akinek nagyon sok fölösleges pénze van. Inkább legyen egy nagyobb, amit ésszel hajtasz, főleg az elején, de van benne elég kraft, hogy húzzad is, ha jövőre már túlnövöd a 10 lóerőt. És ahogy az én eladóm is bölcsen mondta, egy motornál állapotot kell venni, nem évjáratot.
Ebben az ársávban bármilyen használt motornál előfordulhatnak váratlan költségek. Az XJ600 egy viszonylag egyszerű konstrukció, ezért elég kevés dolog mehet tönkre rajta, ráadásul mivel rengeteg futott/fut belőlük, így sok mindent lehet bontóból elfogadható áron beszerezni. Viszont a gumi alkatrészek elöregszenek ilyen korban és macerás lehet egyáltalán megtalálni, hogy mi nem jó. A karbival én is szívtam és hiába vettem felújító készletet, azzal sem akart működni rendesen (konkrétan 8 körüli átlagfogyasztása volt). Végül vettem komplett felújított karbisort, azóta 5-6 között eszik. Lehet, hogy 5 alá is le lehetne vinni, de az én stílusommal ennyi.
A konkrét kiszemelt példány elég szépnek tűnik a képeken. Az ár reálisnak tűnik és biztos lehet egy kicsit alkudni is (bár sokra nem számítanék). Amit érdemes tudnod, hogy így első ránézésre a tükrök nem gyáriak (bár sokan nem szerették a gyáriakat és lecserélték). A kormány és kormányvégsúly sem tűnik gyárinak. Ebben a korban ezek nem számítanak, az én motorom sokkal rondábban fest, de meg vagyok vele elégedve, jól szuperál. Meg kell nézni élőben és ha rendben lévőnek tűnik, akkor hajrá. Szerintem a motor meghallgatásán kívül az egyenesfutásra, fékek állapotára (ebben a korban a fékcsövek is repedezhetnek), láncra érdemes ránézni. 70000 Km környékén akár a vezérműlánc is kérdéses lehet. Ami még látszik a képeken, hogy a gumik tényleg jó állapotúak, viszont elöl Bridgestone, hátul meg Continental van. Van akit zavar, hogy nem azonos márka van a 2 tengelyen. A műszaki érvényessége a szövegben 2019 áprilisként szerepel az adatlapon meg 2020 április. Gondolom az adatlap jó, de azért rákérdeznék.
Ebben a kategóriában amúgy nem csak a Keeway, hanem a GS500/CB500 típusok is alternatívát jelenthetnek, de ilyen áron bármelyiknél lehetnek zsebbenyúlós tételek.
Sok sikert a választáshoz, jó vásárlást.
Üdv,
Dezső
Ilyesmije volt Bogyóbának aki az üzenőfalon tevékenykedik vagy a GS500 topicban, tőle érdeklődhetsz, de amit én tudok a keeway-ekről akkor csak azt mondhatom, hogy menekülj......inkább egy megbízható XJ, én is majdnem egy 900-ast vettem tavaly, ha megegyeztünk volna akkor most az lenne.
Hát nem tudom... nem ismerem a keeway-t, de gyorsan megnéztem egy-két videót meg elolvastam az adatlapját. Nem megyek bele, de ennyiből tudsz venni SOKKAL jobb motort is. Vagy veszel 350-ért egy XJ600-at és ráköltesz 300eFt-ot akkor lesz egy nagyon jó állapotú motorod. Igaz, hogy annyiért nem tudod eladni de a keeway-t sem. Eleve gyanús a kínai, plusz igazából nagyon kevesen akarnak 125 köbcentis chopper-t venni.
10LE az inkább nagyanyám elektromos kiskocsijához hasonlít nem motorhoz. Csak hozzávetőlegesen: megboldogult fiatalkoromban volt MZ TS-em na ennél még az is többet tudott. Szerintem ne menj 30LE alá. Persze te tudod, csak a véleményemet írtam le.
Köszönöm a részletes választ, ez nagy segítség, főleg mivel nem igen értek hozzá most még, de idővel szeretném belerázni magam. Lenne egy másik is, amjn tanakodom, de az teljesen más kategória. Egy Keeway Superlight 125-ön tanakodtam még nagyon sokat, amit 0km-el ki tudnék hozni boltból. Annak a vételára olyan 570.000Ft + az egyéb költségek. Viszont area mondták, hogy nedves úton nem a legjobb, illetve még kezdő motorhoz képest is kicsi. Ezeket el is fogadtam érvnek, így akadtam rá erre a Yamahára. Illetve bátyám szerint nem éri meg boltból kihozni ilyen drágán, mert maximum 2 év múlva szerinte úgy is nagyobbra váltanék és nem kapnék érte annyit, hogy megérje.
Jelenleg albérletben vagyok és egy darabig így is lesz sajnos, ezért mindenképp olyanban gondolom, amivel könnyebb helyet váltani és kevesebb macera van vele, például donor kapcsolatán.
Még annyi, hogy ezeken az évjáratokon egyáltalán nem ritka, hogy csörög a kuplung. Utánaolvastam, azt mondják, hogy a hangján kívül gyakorlatilag ártalmatlan zörej. (persze nem mindegy hogyan csörög, de attól, hogy alapjáraton álló motornál ha behúzod a kuplungot akkor hallasz egy kis zajt a blokk jobb oldalán még nem kell azonnal otthagyni a gépet)
A motorikus állapoton kívül még ezeket nézném meg:
- féktárcsa nem vállas?
- gumik állapota (le van kopva? be van repedezve?)
- láncfeszesség
- hátsó lánckerék állapota (ebből lehet tippelni az első állapotára is)
- első teleszkópok (van-e rajta vakrozsda, szivárog-e az olaj? Nem lóg-e?)
- Olajszint
- idomok hogy illeszkednek
- Levenném az ülést és legalább ott megnézném, hogy a műanyag fülek le vannak-e törve
Ezek mind jó alapok az alkura.
Pár karctól ilyesmitől nem kell megijedni. Igen, egy ilyen idős motorra biztosan estek már, biztos dől már az oldalára, karcolta meg valami.
Amit linkeltél az szerintem '92-'96-os, mert elől még csak egy féktárcsa van rajta. Ennél egy csomó újabb van fenn a facebookon vagy a jófogáson. Egyébként nekem is ilyen van csak diversion. Tavaly nyáron megtoltak és eltört a hátsó lámpa, a felette lévő műanyag illetve az egyik oldalidom. Mindezeket kemény 25.000Ft-ból tudtam pótolni. Az is egy opció, hogy vesz az ember egy teljesen leharcoltat donornak.
Szerintem első motornak jó. Azóta sokat gondolkodtam, hogy mi mást lehetett volna venni, de ár/érték arányban nem tudtam jobbat (persze nem ismerem annyira a motorokat, szóval lehet hogy csillió van). Mondták nekem akkor hogy vegyek Fazer-t mert ez nem lesz elég erős. Ezzel úgy vagyok, hogy utólag inkább 40LE körül kellett volna keresnem, nehezen tudom elképzelni, hogy valakinek 60LE-nél többre lenne szüksége ahhoz, hogy megtanuljon motorozni.
Amire mindenképp el szeretnék menni az egy vezetéstechnikai tréning. Megvan a jogsi meg megy a motor, de hogy pl egy vészhelyzetben hogy kell reagálni azt nem tanítják meg jogsiszerzés közben.
Erre a szériára gondoltam...ha eddig nem volt, egy porlasztófelújítás kb 80-100 ezer HUF (tömítések, tüszelep, vákuummembránok, stb)...ezt számold bele...kuplung is zörög, zajos, az sem egy erömü...
Nem tudom, hogy hirdetés linket szoktak e, vagy szabad e megosztani, de én személ, szerint ezzel szemezgetek: https://www.kepesmotor.hu/yama...
Találtam S változatot is, de ez a legfiatalabb, amit edidg láttam és ez tűnik a legjobbnak ia azok közül.
Mikori évjáratokat nézegettek?
A 2000 elötti bontoszökevények azért már nem az örök élet plusz 2 nap kategoria. Németben 500€ ért dobálják már öket esetnként. A porlasztójuk, szívocsokjuk komoly zsebbenyúlós problémákat okoz, és ezen a magasabb etanol tartalmu benzinek sem nagyon segítenek.
5km-es távon pont nem fog bemelegedni a motor, viszont a nagy arányú szívatóval való közlekedés, hamar kopottá teszi a motort amit a soha fel nem melegedö olaj csak támogatni fog. Èn 12-13km-t megyek egy irányba egy 86-es Xs 400-as yamahával, de pad alatt 2 komplett blokk van tartalékban, mert városban nem lehet lödörögni, a forgalom ritmusával kell haladni, különben helyben hagynak.
Nem túl elönyös a konstrukció szempontjából a primer lánc a fötengelyröl amit csak motor megbontásával lehet cserélni...
A kerék-gumi méret sem elönyös túlságosan, túl sok variácó-akció nem lesz amit felszerelhetsz.
Azért érdemes szétnézni a márkatársak model palettáján is ebben a kategóriában, hogy legyen összehasonlítási alapod.
Üdv
István
Hali!
Én speciel ilyennel tanultam, csak vizsgázni nem lehetett vele, mert éppen nem érte el a 600cm3-t. A huzat valóban érezhető volt 90-nél. A másik tanonc mocin volt egy picike kis plexi és az bőven elég volt, hogy vidáman, fütyürészve haladjunk. Viszont a burkolat sokat számít, ha nem ragaszkodsz a csupaszhoz. Sőt, én hagytam magamat rábeszélni egy 900-ra. Na azzal mondjuk valóban nem járok napi szinten melózni, igaz a bő 2km-re a bringa pont jó. Napi ingázásra jó a 600, valóban kezes, nem nehéz, vagy inkább átlagosan nehéz a 600 cm3-vel. Léghűtéses, így nem forr fel a vize se nyáron. Itt vannak olyanok, akik 4 alatti fogyasztást is tudnak produkálni, én örülök, ha 6 alá megy. Ezért se használom ingázásra és max akkor jövök vele melóba, ha utána megyünk a kollégákkal egy kört lángosozni vagy csak úgy tekeregni egyet a környék hegyein.
De ha nem szándékozol kék eltolódást produkálni gyorsuláskor és nem szereted nagyon meghágni a sebességhatárokat, akkor nem csak kezdő motorként is maradhat és veszel hozzá egy robogót melózni, 1,5 literes fogyasztással. :-D
Mondjuk ettől egy kicsit én is tartok. :D Habár nem voltam sosem a száguldás híve. Mindig chopper és cruiser párti voltam, csak most valahogy ez a kicsikemegfogott. Illetve a tárcámnak is jobban tetszik kezdőként.
Ja, így megy ez, hogy az elején csak óvatosan. Ezt a képet a gyerek 40 perccel azután küldte egy osztrák szerpentinről, hogy megkapta a jogosítványát. A majrécsík már akkor vékonyabb volt, mint amilyeneket az xj-ken szoktam látni, aztán 5000km alatt az egész gumit legyilkolta. Oszt ő is azt mondta hogy majd csak óvatosan.....
Köszönöm a gyors választ. Akkor valószínű ennél a típusnál fogok maradni. :)
A munkába menetelt azért gondoltam akkor már a motorral, mert szeretnék beleszokni a forgalomba és tartok tőle, hogy ha nem nagyon járnék vele napi/heti szinten, akkor a hosszabb távoknál gondba kerülnék. :/ Szeretném az apróbb hibalehetőségeket kiküszöbölni, ezért nem lenne rossz városon belül kellő tapasztalatot szerezni a motorral.
Az N-nél, mivel nincs rajta sem idom sem plexi ezért nyilván rendesen érezni fogod a szelet. Azt, hogy "természetesen nem szeretném eleinte még" azt felejtsd el, egyrészt már 90-nél is cibálni fog a szél másrészt úgysem csak 90-nel fogsz menni vele :) Nekem is azt mondták, hogy jó kezdő motor, ebben nem is csalódtam. Igénytelen, nem túl erős, de nem is túl gyenge és a 4 henger miatt finoman megy. Ha odahúzol akkor gyorsul rendesen. Biztos közel sem annyira mint egy újabb/nagyobb/jobb, de szerintem kezdő szinten bőven elég.
Kb 2500km-t mentem vele az elmúlt évben, a fogyasztása 4.3-4.6L körül alakult, nem túl agresszív vezetési stílussal. Szerintem ha húzod neki akkor is megáll 5 körül, persze motorja válogatja.
5km-es távra nem tudom mennyire érdemes motort használni. Annyi idő alatt amíg beöltözöl meg bemelegíted a motort simán bicajjal / autóval is beérnél ami alapvetően sokkal olcsóbb és sokkal kevesebb vele a macera. Persze van ahol nem lehet biciklizni, de ha el lehet kerülni azt, hogy beöltözzek meg időjárástól függően 5-10 percig járassam a motort azért, hogy utána 5 percet motorozzak majd utána a munkahelyen átöltözzek, akkor azt megpróbálnám elkerülni. Ennek semmi köze az XJ600-hoz, ez bármelyik motorra igaz. A 130km az már természetesen más :)
Jó estét, sziasztok!
Új vagyok még az oldalon és még csak most fogom elkezdeni a jogosítványt, ennek függvényében szeretnék kérni egy kis segítséget. Bátyámmal nézegettük a Yamaha XJ600N típust és szerinte jó lenne kezdőmotornak. Már találtunk is egyet, ami nagyon szimpatikus és azon gondolkodtam, hogy még a vizsga előtt megvenném és a suli, amit kinéztem, engedné, hogy saját motoron vizsgázzak.
Viszont nagyon megoszló véleményeket találtam róla.
Kezdő motorosnak mennyire ajánlatos egy ilyen gépezet? Könnyen meg lehet tartani? Azt olvastam, hogy a Naked típusnál megérződik, ha gyorsabban megy vele az ember, de azt természetesen nem szeretném eleinte még. :D
Bejáratásnál munkába járáshoz is használnám, ami úgy 5-5km oda-vissza, a mostani albérletemtől, valamint hétvégi hazajárásnál 130km lenne a távolság. Az valós, hogy olya 4,5-5 literes fogyasztása van?
Elnézést, hogy így még kezdőnek sem nevezhetőként beugrottam ide, de úgy láttam, hogy itt kaphatok érdemben a legjobb tanácsokat. :)
A válaszokat előre is köszönöm!
Üdv: Bandi
Ugyanazon a ponton nézem szóval az olajszintnek is ugyanott kellene lennie. Amikor cseréltem az olajat akkor rá-ráindítottam a motorra és az olajszint vissza is tért szépen a min-max közé. Miután mentem vele kb 20-30km-t azután már nem látszik a teteje.
Most a realitás talaján maradva elég logikusan hangzik, hogy valamivel felhigult az olaj. Mivel az olajon kívül más folyadék nincs a motorban csak a benzin ezért benzinnel. Viszont a leeresztett tavalyi olajnak egyáltalán nem volt benzinszaga, illetve a motor működésében semmilyen szokatlant nem vettem észre. Gondolom (de ez csak tipp), hogy ha tavaly tavaszi olajcsere után 3-4 hónapot ilyen benzines olajjal motorozok akkor annak csak lett volna valami észrevehető negatív következménye.
Baker, tegnap nem tudtam válaszolni, mert inaktív volt minden! :-O
Mennyire vízszintes a talaj ott, ahol a gépsárkány középsztenderen áll? Én is jártam már úgy, hogy keveset jelzett a szint. rátöltöttem, aztán meg sok lett. És akkor néztem, hogy igaz, hogy a aszfaltos úton van a moci, de annak van egy kis íve, hogy lemenjen a víz róla, így viszont nem függőlegesen áll, ezért mutatott más, mert egy kis dőlésben volt. Szóval, ha soknak találod, akkor fordítsd meg a vasat, állítsd fel ugyanoda és nézd meg úgy is. Ha akkor meg kevés lesz, akkor legalább tudni fogod, hogy nem a "szintmérő" a rossz, csak a mérés helye.
Àltalában a leeresztö csavar mérete is ez az M14x 1.25 ...ha nem akkor van más méretben is javítókészlet....
Van többféle technológia, de a végreredmény egy használhazó, és nagyobb szilárdságú-teherebirásu menet lesz. A gépgyártásban, ürkutatásban van hogy eleve ilyen meneterösítö betétekkel készítik el az aluminium öntvényekbe a menetet.
Le se kell párolni, csak beöntöm és több jön ki :) XJ600 diversion, szóval víz nincs honnan belefolyjon. Nem volt benzinszaga a leeresztett olajnak. Úgy gondolom, hogy eleget vártam ráadásul ahogy írtam kétszer is tökugyanaz történt. A motor a középsztenderen állt miközben töltöttem bele az olajat.
Tavaly vettem a motort és szerintem akkor is ugyanez lehetett vele, mert én sosem láttam az olajszint tetejét, csak akkor még fogalmam sem volt, hogy mit kell nézni. A motor fogyasztása is rendben volt tavaly, kb 4.2-4.6 között evett.
Nyiss egy olaj lepárló üzemet és menj vele sokat, ha már így termeli.
Mennyire áll vízszintes talajon a gép, amikor nézed? Betöltéskor vársz egy kicsit, hogy az összes benyomott anyag leérjen?
Nincs benzin szaga a frissen leeresztett olajnak? Vagy nem vizes, már ha nem léghűtéses a moci. Mert ezekben az esetekben kellemetlenebb a helyzet, ha olyan anyag kerül hozzá, aminek nem kellene, mert akkor valahol repedés, szivárgás van.
Sziasztok.
Olajcserés kérdésem lenne. Pár napja lecseréltem az olajat + olajszűrőt + légszűrőt a motoromon. Előtte mentem vele egy kört és az olajleeresztő csavart kb 15 percre kiszedtem, hogy az összes olaj kijöjjön a gépből. Ezután motul 4t olajjal feltölttöttem úgy, hogy az olajszint a min és a max között legyen, egy kicsivel közelebb a max-hoz (de nem érte el azt). Ezután nagy boldogan ismét motorra ültem, majd a leállítás után vettem észre, hogy nem látom az olajszint tetejét az ablakon. Egy nappal később is ránéztem, hogy hátha "mittudomén", de nem... továbbra sem látszik a szint teteje, olyan mintha túltöltöttem volna.
Ekkor úgy döntöttem, hogy leengedek az olajból. Kicsivel több jött ki mint amennyit szerettem volna ezért szépen lassan töltöttem újra a szintjelző közepéig. A motort egy ideig a középsztenderen járattam, mikor leállítottam akkor vissza is állt az olaj a megfelelő szintre. Ezután mentem vele kb 30km-t. Az olajlámpa nem gyulladt ki, viszont miután leállítottam a motort ugyanazt tapasztaltam mint előtte, vagyis hogy az ablakon benézve úgy néz ki mintha túl lenne töltve a motor olajjal.
Vajon ennek mi lehet az oka, illetve van-e teendőm? Az olajvisszajelző lámpa csak a túl alacsony vagy a túl magas olajszintet is jelzi?
Hali!
Lemértem, de nem profi módon. a csatlakozó részen a cső átmérője 38,5mm, az előtte lévő cső végétől a közepén lévő felfogató csavarig 38 centit mértem. A végéig nem mértem le, mert az már talán nem annyira meghatározó méret, hogy hol is van vége. (meg el is felejtettem.)
Kicsit móricka-rajz, de talán mutatja, hogy mit és honnan mértem.
Ebben az ársávban bármilyen használt motornál előfordulhatnak váratlan költségek. Az XJ600 egy viszonylag egyszerű konstrukció, ezért elég kevés dolog mehet tönkre rajta, ráadásul mivel rengeteg futott/fut belőlük, így sok mindent lehet bontóból elfogadható áron beszerezni. Viszont a gumi alkatrészek elöregszenek ilyen korban és macerás lehet egyáltalán megtalálni, hogy mi nem jó. A karbival én is szívtam és hiába vettem felújító készletet, azzal sem akart működni rendesen (konkrétan 8 körüli átlagfogyasztása volt). Végül vettem komplett felújított karbisort, azóta 5-6 között eszik. Lehet, hogy 5 alá is le lehetne vinni, de az én stílusommal ennyi.
A konkrét kiszemelt példány elég szépnek tűnik a képeken. Az ár reálisnak tűnik és biztos lehet egy kicsit alkudni is (bár sokra nem számítanék). Amit érdemes tudnod, hogy így első ránézésre a tükrök nem gyáriak (bár sokan nem szerették a gyáriakat és lecserélték). A kormány és kormányvégsúly sem tűnik gyárinak. Ebben a korban ezek nem számítanak, az én motorom sokkal rondábban fest, de meg vagyok vele elégedve, jól szuperál. Meg kell nézni élőben és ha rendben lévőnek tűnik, akkor hajrá. Szerintem a motor meghallgatásán kívül az egyenesfutásra, fékek állapotára (ebben a korban a fékcsövek is repedezhetnek), láncra érdemes ránézni. 70000 Km környékén akár a vezérműlánc is kérdéses lehet. Ami még látszik a képeken, hogy a gumik tényleg jó állapotúak, viszont elöl Bridgestone, hátul meg Continental van. Van akit zavar, hogy nem azonos márka van a 2 tengelyen. A műszaki érvényessége a szövegben 2019 áprilisként szerepel az adatlapon meg 2020 április. Gondolom az adatlap jó, de azért rákérdeznék.
Ebben a kategóriában amúgy nem csak a Keeway, hanem a GS500/CB500 típusok is alternatívát jelenthetnek, de ilyen áron bármelyiknél lehetnek zsebbenyúlós tételek.
Sok sikert a választáshoz, jó vásárlást.
Üdv,
Dezső
10LE az inkább nagyanyám elektromos kiskocsijához hasonlít nem motorhoz. Csak hozzávetőlegesen: megboldogult fiatalkoromban volt MZ TS-em na ennél még az is többet tudott. Szerintem ne menj 30LE alá. Persze te tudod, csak a véleményemet írtam le.
Jelenleg albérletben vagyok és egy darabig így is lesz sajnos, ezért mindenképp olyanban gondolom, amivel könnyebb helyet váltani és kevesebb macera van vele, például donor kapcsolatán.
A motorikus állapoton kívül még ezeket nézném meg:
- féktárcsa nem vállas?
- gumik állapota (le van kopva? be van repedezve?)
- láncfeszesség
- hátsó lánckerék állapota (ebből lehet tippelni az első állapotára is)
- első teleszkópok (van-e rajta vakrozsda, szivárog-e az olaj? Nem lóg-e?)
- Olajszint
- idomok hogy illeszkednek
- Levenném az ülést és legalább ott megnézném, hogy a műanyag fülek le vannak-e törve
Ezek mind jó alapok az alkura.
Pár karctól ilyesmitől nem kell megijedni. Igen, egy ilyen idős motorra biztosan estek már, biztos dől már az oldalára, karcolta meg valami.
Szerintem első motornak jó. Azóta sokat gondolkodtam, hogy mi mást lehetett volna venni, de ár/érték arányban nem tudtam jobbat (persze nem ismerem annyira a motorokat, szóval lehet hogy csillió van). Mondták nekem akkor hogy vegyek Fazer-t mert ez nem lesz elég erős. Ezzel úgy vagyok, hogy utólag inkább 40LE körül kellett volna keresnem, nehezen tudom elképzelni, hogy valakinek 60LE-nél többre lenne szüksége ahhoz, hogy megtanuljon motorozni.
Amire mindenképp el szeretnék menni az egy vezetéstechnikai tréning. Megvan a jogsi meg megy a motor, de hogy pl egy vészhelyzetben hogy kell reagálni azt nem tanítják meg jogsiszerzés közben.
Találtam S változatot is, de ez a legfiatalabb, amit edidg láttam és ez tűnik a legjobbnak ia azok közül.
Mikori évjáratokat nézegettek?
A 2000 elötti bontoszökevények azért már nem az örök élet plusz 2 nap kategoria. Németben 500€ ért dobálják már öket esetnként. A porlasztójuk, szívocsokjuk komoly zsebbenyúlós problémákat okoz, és ezen a magasabb etanol tartalmu benzinek sem nagyon segítenek.
5km-es távon pont nem fog bemelegedni a motor, viszont a nagy arányú szívatóval való közlekedés, hamar kopottá teszi a motort amit a soha fel nem melegedö olaj csak támogatni fog. Èn 12-13km-t megyek egy irányba egy 86-es Xs 400-as yamahával, de pad alatt 2 komplett blokk van tartalékban, mert városban nem lehet lödörögni, a forgalom ritmusával kell haladni, különben helyben hagynak.
Nem túl elönyös a konstrukció szempontjából a primer lánc a fötengelyröl amit csak motor megbontásával lehet cserélni...
A kerék-gumi méret sem elönyös túlságosan, túl sok variácó-akció nem lesz amit felszerelhetsz.
Azért érdemes szétnézni a márkatársak model palettáján is ebben a kategóriában, hogy legyen összehasonlítási alapod.
Üdv
István
Én speciel ilyennel tanultam, csak vizsgázni nem lehetett vele, mert éppen nem érte el a 600cm3-t. A huzat valóban érezhető volt 90-nél. A másik tanonc mocin volt egy picike kis plexi és az bőven elég volt, hogy vidáman, fütyürészve haladjunk. Viszont a burkolat sokat számít, ha nem ragaszkodsz a csupaszhoz. Sőt, én hagytam magamat rábeszélni egy 900-ra. Na azzal mondjuk valóban nem járok napi szinten melózni, igaz a bő 2km-re a bringa pont jó. Napi ingázásra jó a 600, valóban kezes, nem nehéz, vagy inkább átlagosan nehéz a 600 cm3-vel. Léghűtéses, így nem forr fel a vize se nyáron. Itt vannak olyanok, akik 4 alatti fogyasztást is tudnak produkálni, én örülök, ha 6 alá megy. Ezért se használom ingázásra és max akkor jövök vele melóba, ha utána megyünk a kollégákkal egy kört lángosozni vagy csak úgy tekeregni egyet a környék hegyein.
De ha nem szándékozol kék eltolódást produkálni gyorsuláskor és nem szereted nagyon meghágni a sebességhatárokat, akkor nem csak kezdő motorként is maradhat és veszel hozzá egy robogót melózni, 1,5 literes fogyasztással. :-D
A munkába menetelt azért gondoltam akkor már a motorral, mert szeretnék beleszokni a forgalomba és tartok tőle, hogy ha nem nagyon járnék vele napi/heti szinten, akkor a hosszabb távoknál gondba kerülnék. :/ Szeretném az apróbb hibalehetőségeket kiküszöbölni, ezért nem lenne rossz városon belül kellő tapasztalatot szerezni a motorral.
Kb 2500km-t mentem vele az elmúlt évben, a fogyasztása 4.3-4.6L körül alakult, nem túl agresszív vezetési stílussal. Szerintem ha húzod neki akkor is megáll 5 körül, persze motorja válogatja.
5km-es távra nem tudom mennyire érdemes motort használni. Annyi idő alatt amíg beöltözöl meg bemelegíted a motort simán bicajjal / autóval is beérnél ami alapvetően sokkal olcsóbb és sokkal kevesebb vele a macera. Persze van ahol nem lehet biciklizni, de ha el lehet kerülni azt, hogy beöltözzek meg időjárástól függően 5-10 percig járassam a motort azért, hogy utána 5 percet motorozzak majd utána a munkahelyen átöltözzek, akkor azt megpróbálnám elkerülni. Ennek semmi köze az XJ600-hoz, ez bármelyik motorra igaz. A 130km az már természetesen más :)
Új vagyok még az oldalon és még csak most fogom elkezdeni a jogosítványt, ennek függvényében szeretnék kérni egy kis segítséget. Bátyámmal nézegettük a Yamaha XJ600N típust és szerinte jó lenne kezdőmotornak. Már találtunk is egyet, ami nagyon szimpatikus és azon gondolkodtam, hogy még a vizsga előtt megvenném és a suli, amit kinéztem, engedné, hogy saját motoron vizsgázzak.
Viszont nagyon megoszló véleményeket találtam róla.
Kezdő motorosnak mennyire ajánlatos egy ilyen gépezet? Könnyen meg lehet tartani? Azt olvastam, hogy a Naked típusnál megérződik, ha gyorsabban megy vele az ember, de azt természetesen nem szeretném eleinte még. :D
Bejáratásnál munkába járáshoz is használnám, ami úgy 5-5km oda-vissza, a mostani albérletemtől, valamint hétvégi hazajárásnál 130km lenne a távolság. Az valós, hogy olya 4,5-5 literes fogyasztása van?
Elnézést, hogy így még kezdőnek sem nevezhetőként beugrottam ide, de úgy láttam, hogy itt kaphatok érdemben a legjobb tanácsokat. :)
A válaszokat előre is köszönöm!
Üdv: Bandi
Most a realitás talaján maradva elég logikusan hangzik, hogy valamivel felhigult az olaj. Mivel az olajon kívül más folyadék nincs a motorban csak a benzin ezért benzinnel. Viszont a leeresztett tavalyi olajnak egyáltalán nem volt benzinszaga, illetve a motor működésében semmilyen szokatlant nem vettem észre. Gondolom (de ez csak tipp), hogy ha tavaly tavaszi olajcsere után 3-4 hónapot ilyen benzines olajjal motorozok akkor annak csak lett volna valami észrevehető negatív következménye.
Mennyire vízszintes a talaj ott, ahol a gépsárkány középsztenderen áll? Én is jártam már úgy, hogy keveset jelzett a szint. rátöltöttem, aztán meg sok lett. És akkor néztem, hogy igaz, hogy a aszfaltos úton van a moci, de annak van egy kis íve, hogy lemenjen a víz róla, így viszont nem függőlegesen áll, ezért mutatott más, mert egy kis dőlésben volt. Szóval, ha soknak találod, akkor fordítsd meg a vasat, állítsd fel ugyanoda és nézd meg úgy is. Ha akkor meg kevés lesz, akkor legalább tudni fogod, hogy nem a "szintmérő" a rossz, csak a mérés helye.
https://www.epextech.hu/webaru...
Àltalában a leeresztö csavar mérete is ez az M14x 1.25 ...ha nem akkor van más méretben is javítókészlet....
Van többféle technológia, de a végreredmény egy használhazó, és nagyobb szilárdságú-teherebirásu menet lesz. A gépgyártásban, ürkutatásban van hogy eleve ilyen meneterösítö betétekkel készítik el az aluminium öntvényekbe a menetet.
Tavaly vettem a motort és szerintem akkor is ugyanez lehetett vele, mert én sosem láttam az olajszint tetejét, csak akkor még fogalmam sem volt, hogy mit kell nézni. A motor fogyasztása is rendben volt tavaly, kb 4.2-4.6 között evett.
Rejtély.
Mennyire áll vízszintes talajon a gép, amikor nézed? Betöltéskor vársz egy kicsit, hogy az összes benyomott anyag leérjen?
Nincs benzin szaga a frissen leeresztett olajnak? Vagy nem vizes, már ha nem léghűtéses a moci. Mert ezekben az esetekben kellemetlenebb a helyzet, ha olyan anyag kerül hozzá, aminek nem kellene, mert akkor valahol repedés, szivárgás van.
Olajcserés kérdésem lenne. Pár napja lecseréltem az olajat + olajszűrőt + légszűrőt a motoromon. Előtte mentem vele egy kört és az olajleeresztő csavart kb 15 percre kiszedtem, hogy az összes olaj kijöjjön a gépből. Ezután motul 4t olajjal feltölttöttem úgy, hogy az olajszint a min és a max között legyen, egy kicsivel közelebb a max-hoz (de nem érte el azt). Ezután nagy boldogan ismét motorra ültem, majd a leállítás után vettem észre, hogy nem látom az olajszint tetejét az ablakon. Egy nappal később is ránéztem, hogy hátha "mittudomén", de nem... továbbra sem látszik a szint teteje, olyan mintha túltöltöttem volna.
Ekkor úgy döntöttem, hogy leengedek az olajból. Kicsivel több jött ki mint amennyit szerettem volna ezért szépen lassan töltöttem újra a szintjelző közepéig. A motort egy ideig a középsztenderen járattam, mikor leállítottam akkor vissza is állt az olaj a megfelelő szintre. Ezután mentem vele kb 30km-t. Az olajlámpa nem gyulladt ki, viszont miután leállítottam a motort ugyanazt tapasztaltam mint előtte, vagyis hogy az ablakon benézve úgy néz ki mintha túl lenne töltve a motor olajjal.
Vajon ennek mi lehet az oka, illetve van-e teendőm? Az olajvisszajelző lámpa csak a túl alacsony vagy a túl magas olajszintet is jelzi?
Köszi.
Lemértem, de nem profi módon. a csatlakozó részen a cső átmérője 38,5mm, az előtte lévő cső végétől a közepén lévő felfogató csavarig 38 centit mértem. A végéig nem mértem le, mert az már talán nem annyira meghatározó méret, hogy hol is van vége. (meg el is felejtettem.)
Kicsit móricka-rajz, de talán mutatja, hogy mit és honnan mértem.