Sziasztok! Van egy Yamaha XJ 600 S Diversion mocim (1997) és nem működik az önindító az önindító relével. Akkum nem jó de jó kocsiakksirol is próbáltam és úgysem működik, csak egyet fordít max és kerreg a relé. Vettem egy 3000 ft-os utángyártott relét és azzal is ugyanez a szitu. Az önindító önmagában jó, de ha rakötöm a relét, a relé nem húz be csak kerreg. Próbáltam relé nélkül, tehát rákötöttem az indítót kocsi akksira és úgy már forgatta a motort, illetve kivettem az indítót és úgy is próbáltam és gyorsan forog, illetve az ereje is jónak tűnik. Van esetleg valakinek hasonló tapasztalata vagy megoldás a problémára? Előre is köszönöm!
Sziasztok!
Xj 600 divi (92) tulaj vagyok meghalt a feszültség szabályzó másodjára. Legutóbb eBay ről vettem de most nincs időm kivárni. Itthoni boltokban elég horror áron mennek. Valaki nem tud olcsón hazai boltból? Fél éve még találtam 4-5 ezerért. Az igazi egy gyári bontott lenne ha valakinek van vagy tud bontva akkor szóljon. Olyat is hallottam hogy jó egy univerzális is valakinek van ilyen tapasztalata ?
Ez a mostani 15 e km után adta meg magát csak az a baj hogy még egy évet se bírt.
kb 8-9 napot állt a motor mielőtt ma beindítottam. Elsőre ugyanaz a nagy semmi ezért PRI-be tettem a csapot. kb 2.5 perc múlva próbáltam meg indítózni, akkor nem indult be. Ezután kaptam egy telefont szóval legközelebb kb újabb 7.5 perc után próbálkoztam. Ekkor nyögvenyelősen ugyan de néhány másodperc alatt beindult, ami mindenképpen előrelépés a sok perces indítózáshoz képest. Azt persze még mindig nem tudom, hogy mi a baja pontosan, viszont így legalább nem kell 10 percig indítóznom. Köszi mindenkinek a tippeket, ezentúl így fogok eljárni.
A másik: váratlanul több hónapra külföldre kell utazzak és emiatt a következő héten el kell tennem a motort télire. Fűtetlen garázssoron van garázsunk, az lenne a kérdésem, hogy mire figyeljek oda? Az akksit kiszedem és majd itthon a tesóm néha rádug egy csepptöltőt. Arra gondoltam, hogy leszívom a tankból a benzint a tartalékállás alá és kijáratom a karbiból az összes benzint. Ezután melyik tesz jobbat? Ha leszedem a tankot, lecsapolom belőle a benzint és kiszáradás után hűvös száraz helyen tárolom vagy ha teletankolom aztán tavasszal meg leeresztem, hogy nem vizesedett-e fel? Sajnos az olajcserére szinte 100%, hogy nem lesz időm, úgyhogy az szerintem marad benne. Vagy jobban járok ha felmelegítem a motort egy 10-20km-es körrel és utána leengedem az olajat meg leszedem a szűrőt aztán tavasszal majd teszek rá új szűrőt meg feltöltem olajjal? Mire figyeljek még oda?
zpzp köszi a tippet, ki fogom próbálni! Sajna nem mostanában, mert nagyon ritkán jutok el a saját motoromhoz :( , de gondolom a szezon végén mindenképpen!
Bocsi csak lassú voltam, ezekre a szűrőkre gondoltam én is. Hosszabb ideig PRI állást kéne még megpróbálni.
Írtad hogy nem állt azóta annyit a motor hogy ki tudd próbálni. A legegyszerűbben és gyorsabban egyébként ezt úgy tudnád letesztelni, hogy a karburátor úszóház alján lévő leeresztő nyílásba dugsz egy átlátszó csövet és a leeresztő csavart kinyitva leengedsz minden benzint az úszóházból (álló motornál és benzin csap ON állásban). Ha ez megvolt hagyd bedugva a csövet és és emeld fel a másik végé a karburátor fölé. Tedd át a benzin csapot PRI állásba és látni fogod az átlátszó csövön keresztül, hogy milyen gyorsan telik meg az úszóház. Nem tudok most neked pontos időt mondani, de szerintem ha nincs dugulás biztos hogy fél percen belül meg kell hogy teljen. Ez után zárd el a leeresztő csavar és folyasd ki a csőből a maradék benzint. Ezzel a módszerrel mind a 4 karburátort érdemes lenne ellenőrizni.
Még annyit fűznék hozzá, hogy a leeresztő csavarokkal óvatosan. Ha régen nem voltak mozgatva, akkor nehezen indulhatnak meg és akkor könnyű elnyalni a fejét.
Szuper, köszi az infót! A motorom '94-es xj600s 4BR.
Benzincsap felújító készletet többen is árulnak, eddig ez a legolcsóbb: https://motoralkatresz.eu/termekek/Tourmax/052_611_benzincsap_felujito_keszlet/nagykep/
Karbi szett: https://motoralkatresz.eu/termekek/Tourmax/052_228_karburator_felujito_keszlet/
Ezek egyébként számomra meglepően olcsók, ami kellemes melepetés. Nagyjából a német árakkal vannak egy szinten, azt hittem Magyarországon drágább lesz beszerezni őket. Amit másodiknak linkelt porlasztószett is kell ehhez a motorhoz?
Ma - 4 nap állás után - beindítottam a motort. Gondoltam, hogy majd nyekereg aztán kipróbálhatom a PRI állást is, de abszolút pöccre indult.
(nem tudom mi a motorod évjárta, pontosan nem tudok rákeresni, de tájékoztatolag szerintem elég ennyi elsöre.)
Persze fogalamam sincs Magyarországon ez elérhetö -e könnyen, vagy milyen jobb forások vannak.
Természetesen ahogy írtam ki fogom próbálni, hogy PRI-be teszem a benzincsapot várok mondjuk indítás előtt elöször 5 percet aztán megnézem, hogy úgy indul-e. Ha jó akkor probléma megoldva, ha nem akkor várok megint 5 percet stb. Hogy mi lesz azt természetesen nem tudom megjósolni, de majd megírom. De az utóbbi motorozásom óta még nem telt el annyi idő, hogy a probléma előjöjjön ezért gyakorlatilag semmit nem tudtam tenni azon kívül, hogy megnéztem, hogy PRI-ben jön-e a benzin. Amit az utóbbi, hozzászólásomban írtam ("Semennyit. PRI állás aztán indítózás. Nem indul, akkor vártam egy kicsit aztán megint indítózás.") az még azelőtt történt, hogy itt kicsit ki lettem okosítva, hogy mit kellene csinálni.
A karbi jóég tudja mikor volt utoljára kinyitva. Lehet hogy a műhely ahol vettem kipucolta eladás előtt, az is lehet, hogy 10 éve nem nyúlt hozzá senki. Megpróbálnám magamtól mert szerszámom van, de félek attól, hogy a tömítéseket szétmennek, meg gondolom ha már pucolja az ember akkor ígyis-úgyis jó lenne kicserélni őket. Ilyen porlasztó / benzincsap tömítőszettekhez tudnál linket küldeni?
Itt a (egy a sok közül) video 4:42-nél mutatja is töszelep ülékét és a rajta levö szüröt...
Nem néztem végig, de amit láttam, nem olyan ügyes a csávó, meg a kamerázással is vannak gondok...de pl mikor rozsdás üledék van a porlasztóban az soha nem jelent jót, mert az a tankból jön, vagyis rohad. Ami szintén sokszor elöfordul a yamaha tankoknál (is).
A régebbi mikuni porlasztoknál szokott lenni minden tuszelep elött egy gyüszü szerü szürö, ha ez el van dugulva, attól még dölhet a elötte a benzincsövön a benzin... nem fog átfolyni a megfelelö mennyiség. Szélsöséges esetben elszegényedik a keverék nagyobb terhelésnél, aztán detonációs égés, meg dugattyúátégés a vége...
Egy ilyen öreg bontoszökevénynél az elsö dolog az üzemanyag rendszer kitisztitása, tömitések cseréje, felújítása, a porlasztó sor újrahangolása- beállítása. https://www.sportmotor.hu/albu...
A yamaha amúgy is sikeresen szerelte alporladó kirepedezö-megkeményedö szivócsonkokkal a motorjait a 80-90-es években. A mikuni porlasztók ezen típusaiban a vákuum membrán is elöregedett porozus lett, átlyukadt. Kirepedezik még a szivató dugattyújánál a gumitömités is , mait pl a linken egy suzuki rf 900 porlaszto tisztitása után be is mutatok. (a tieden nem ilyen mikuni tipus van)
Lehet csinálni olyan próbát is, hogy egy hét állás után , kinyitogatod az uszóház alján lévö csavarokat és szépen körültekintöen veszteség nélkül beleengeded egy méröedénybe. (kb olyan 200 ml van a 4 db úszóházban, ha teljesen tele van.)Majd meg lehet ismételni, mikor könnyen indul a motor- vagyis tuti szinten vannak az úszók, hogy akkor mennyi...aztán ilyenkor akár rá is lehet nyitni a PRI állásra, hogy tényleg itt is olyan szépen folyik -e a benzin.
Amúgy picit lehetnél következetesebb. Az hogy lehúzott benzincsövel, PRI állásban döl a benzin, az nem jelenti azt, hogy zero idö alatt feltelnek az úszóházak, mivel tüszelepeknél a kis keresztmetszeteken, korlátozva van az átfolyás, így egy 30 mp -et minimum érdemes hagyni a benzinnek, hogy eljusson a kellö mennyiség.
A távjavitással így nincs semmi gond, de ha rossz következtetéseket vonsz le, és rosszul végzed el a javasolt müveleteket, és arról rossz visszajelsést adsz, akkor pont át lehet ugrani a hibát, és utána meg csak vaktában lövöldözés. Sajnos azt kell mondani, hogy a távszerelés is csak akkor eredményes, ha kérdezö tisztában azért a részletekkel...
Nekem napi használatban van egy Yamaha xs 400 dohc 1985-ös évjárat. Mikor hétközbe inditok, szépen indul, de elég a hétvge 2 kihagyott napja, és már megnyulik az inditozási idö. Ezért, mielött befejezem a motor mellett az öltözködést (bukó, kabát-zipzár-kesztyü) kinyitom PRI-be a csapot, majd mikor felöltöztem, inditás, és utána vissza ON-ba. Annyi idöt hagyok hogy felteljenek az uszóházak...és nem szokott ilyenkor gond lenni...Most hogy egy hetet el voltam üzleti úton valoszinüleg még egy kicsit több idöt hagyok a pótlásra...és ennek a motornak csak 2 porlasztója van...
Amúgy éppen ebben a hónapban kaptam össze magam, és cseréltem benne membránokat, dörzsáraztam fel-tisztitottam el a fúvokákat a polsztóban. Utóljára kb 2 és fél éve volt egy teljes ultrahangos tisztitás és felújításl, hangolás...
Megjegyzendö, hogy úgy érdemes ilyenkbe belevágni, hogy meghozta a postás a tömitö javíto szettet a porlsztóhoz, benzincsaphoz, meg be van készitve a "internetes-kosárba" szívocsonk, benzincsö, vákuumcsö, ha azt is cserélni kéne.
Semennyit. PRI állás aztán indítózás. Nem indul, akkor vártam egy kicsit aztán megint indítózás. Aztán ötletszerűen ON állás, szívató be, indítás, RES állás szivató félig, illetve ezek bármilyen kombinációja, hátha valamelyik bejön. De akkor ki fogom próbálni amit javasoltál legközelebb mikor mondjuk egy hetet áll a motor. Sajnos nem értek a dologhoz, most próbálom morzsánként összeszedni a tudást, de nem világos, hogy ha PRI állásban dől a benzincsövön a nafta, akkor hogy lehetne bármiféle dugulás, mármint a karburátoron kívül a benzincsap irányában. Tudom, hogy távolbalátással nehéz motort szerelni, de ha esetleg van még valakinek ötlete/véleménye a dologról akkor azt továbbra is szivesen veszem.
A szerelő is tervben van. Mivel nem halálos a probléma ezért októberben, a szezon végén viszem majd hozzá motort.
És mennyit vártál miután PRI állásba tetted a csapot? Ha tényleg részleges dugulás van, akkor segítenie kéne ha mondjuk indítás előtt 1 órával PRI állásba teszed a csapot. Ha akkor is nehezen indul, más lesz a probléma.
PRI állással azért óvatosan, mert ha nem zárnak jól a karburátor tűszelepek, akkor túl fog folyni. Figyeld közben a motort és ha el kezd csepegni a karburátor túlfolyókon a benzin, tedd vissza rögtön ON-ba.
Szerintem nem volt rendellenes megállása, a fő tünet az az, hogy 5-7 napos állás után nagyon nehezen indul újra a motor. Ha menet közben megállt akkor az azért volt, mert tartalékra kellett álljak. Ami még talán nem normális, hogy ilyen esetben sem azonnal tudom újraindítani. Az gondolnám, hogy ON-ból PRI állásba teszem, utána indítózok majd tartalékállás és mehetek. Ehhez képest azután, hogy PRI-be teszettem még eltart kb 1-2 percig míg be tudom indítani a motort. utána még egy kicsit nyavajogva indul, pl hiába teljesen meleg a blokk gázfröccsre lefullad. De ez gyorsan elmúlik és utána már tartalékban megy minden további nélkül. Gondolom ebből gondolta a másik K.István, hogy esetleg a csapnál a PRI állással lehet a gond, de tegnap álló motornál megnéztem és a benzinszűrő után is dől a csőből az üzemanyag ha PRI-be teszem.
Lehet, ha ne zár az úszó akkor telefolyik benzinnel.
Tankold 3/4-ig. Motorozz PRI állásban. Ha nem áll meg menetközben (mint eddig) akkor a csap: vagy a membrán, vagy a vákumcső tömitetlenség vagy eseleg dugulás a normál ágban.
Ha meg áll mégis akkor az is üzemanyad, de lehet benzinszint vagy valami más.
Mondjuk az is fontos, hogy normál ágon hol áll meg? Tartósan magas fordulat használata esetén?
Mert a sportmotor úgy látszik az első pár privát üzenetet ugyanúgy ellenőrzi mint az első pár fórumbejegyzést és van amikor napokig tart míg ránéznek :P
Ha majd sok időm lesz egyszer akkor leeresztem a tankot és leszedem a benzincsapot, csak sajna nem sok időm van foglalkozni a dologgal (meg igazából nem is értek hozzá szóval 10x annyi idő kell nekem hozzá mint másnak). Egyébként lehet abból valami baj, hogy ha PRI fordítom a csapot mikor leállítom a motort? Csak mert ha nem akkor esetleg az érdemes lenne kipróbálni, hogy ilyen állásban is jelentkezik-e az az indítási probléma több napos állás után.
Privat üzenet nem jött..
Meg kéne nézni a membránt is ami nyitja a ON és RES állásokban az átfolyást. Ha lyukas, akkor nem nyit ki teljesen, és nem folyik át megfelelö mennyiség mindig, meg falsot is szívhat annál a hengernél.
Leszedtem a benzincsövet az üzemanyagszűrő kifolyási oldaláról az PRI-be állítottam a benzincsapot. Vastag sugárban jött a benzin, szóval nekem úgy tűnik, hogy nem a csap lesz a ludas.
Xj 600 divi (92) tulaj vagyok meghalt a feszültség szabályzó másodjára. Legutóbb eBay ről vettem de most nincs időm kivárni. Itthoni boltokban elég horror áron mennek. Valaki nem tud olcsón hazai boltból? Fél éve még találtam 4-5 ezerért. Az igazi egy gyári bontott lenne ha valakinek van vagy tud bontva akkor szóljon. Olyat is hallottam hogy jó egy univerzális is valakinek van ilyen tapasztalata ?
Ez a mostani 15 e km után adta meg magát csak az a baj hogy még egy évet se bírt.
kb 8-9 napot állt a motor mielőtt ma beindítottam. Elsőre ugyanaz a nagy semmi ezért PRI-be tettem a csapot. kb 2.5 perc múlva próbáltam meg indítózni, akkor nem indult be. Ezután kaptam egy telefont szóval legközelebb kb újabb 7.5 perc után próbálkoztam. Ekkor nyögvenyelősen ugyan de néhány másodperc alatt beindult, ami mindenképpen előrelépés a sok perces indítózáshoz képest. Azt persze még mindig nem tudom, hogy mi a baja pontosan, viszont így legalább nem kell 10 percig indítóznom. Köszi mindenkinek a tippeket, ezentúl így fogok eljárni.
A másik: váratlanul több hónapra külföldre kell utazzak és emiatt a következő héten el kell tennem a motort télire. Fűtetlen garázssoron van garázsunk, az lenne a kérdésem, hogy mire figyeljek oda? Az akksit kiszedem és majd itthon a tesóm néha rádug egy csepptöltőt. Arra gondoltam, hogy leszívom a tankból a benzint a tartalékállás alá és kijáratom a karbiból az összes benzint. Ezután melyik tesz jobbat? Ha leszedem a tankot, lecsapolom belőle a benzint és kiszáradás után hűvös száraz helyen tárolom vagy ha teletankolom aztán tavasszal meg leeresztem, hogy nem vizesedett-e fel? Sajnos az olajcserére szinte 100%, hogy nem lesz időm, úgyhogy az szerintem marad benne. Vagy jobban járok ha felmelegítem a motort egy 10-20km-es körrel és utána leengedem az olajat meg leszedem a szűrőt aztán tavasszal majd teszek rá új szűrőt meg feltöltem olajjal? Mire figyeljek még oda?
köszi!
Írtad hogy nem állt azóta annyit a motor hogy ki tudd próbálni. A legegyszerűbben és gyorsabban egyébként ezt úgy tudnád letesztelni, hogy a karburátor úszóház alján lévő leeresztő nyílásba dugsz egy átlátszó csövet és a leeresztő csavart kinyitva leengedsz minden benzint az úszóházból (álló motornál és benzin csap ON állásban). Ha ez megvolt hagyd bedugva a csövet és és emeld fel a másik végé a karburátor fölé. Tedd át a benzin csapot PRI állásba és látni fogod az átlátszó csövön keresztül, hogy milyen gyorsan telik meg az úszóház. Nem tudok most neked pontos időt mondani, de szerintem ha nincs dugulás biztos hogy fél percen belül meg kell hogy teljen. Ez után zárd el a leeresztő csavar és folyasd ki a csőből a maradék benzint. Ezzel a módszerrel mind a 4 karburátort érdemes lenne ellenőrizni.
Még annyit fűznék hozzá, hogy a leeresztő csavarokkal óvatosan. Ha régen nem voltak mozgatva, akkor nehezen indulhatnak meg és akkor könnyű elnyalni a fejét.
Valakinek van gyári szélvédő/ plexi? Elfekvő, megúnt , mattult.....
Benzincsap felújító készletet többen is árulnak, eddig ez a legolcsóbb: https://motoralkatresz.eu/termekek/Tourmax/052_611_benzincsap_felujito_keszlet/nagykep/
Karbi szett: https://motoralkatresz.eu/termekek/Tourmax/052_228_karburator_felujito_keszlet/
Ezek egyébként számomra meglepően olcsók, ami kellemes melepetés. Nagyjából a német árakkal vannak egy szinten, azt hittem Magyarországon drágább lesz beszerezni őket. Amit másodiknak linkelt porlasztószett is kell ehhez a motorhoz?
Ma - 4 nap állás után - beindítottam a motort. Gondoltam, hogy majd nyekereg aztán kipróbálhatom a PRI állást is, de abszolút pöccre indult.
Èn legtöbbször ezt a forrást használom:
Benzincsap:
https://www.louis.de/artikel/b...
Porlaszto:
https://www.louis.de/artikel/v...
Porlaszto:
https://www.ebay.de/sch/i.html...
(nem tudom mi a motorod évjárta, pontosan nem tudok rákeresni, de tájékoztatolag szerintem elég ennyi elsöre.)
Persze fogalamam sincs Magyarországon ez elérhetö -e könnyen, vagy milyen jobb forások vannak.
Üdv
István
Természetesen ahogy írtam ki fogom próbálni, hogy PRI-be teszem a benzincsapot várok mondjuk indítás előtt elöször 5 percet aztán megnézem, hogy úgy indul-e. Ha jó akkor probléma megoldva, ha nem akkor várok megint 5 percet stb. Hogy mi lesz azt természetesen nem tudom megjósolni, de majd megírom. De az utóbbi motorozásom óta még nem telt el annyi idő, hogy a probléma előjöjjön ezért gyakorlatilag semmit nem tudtam tenni azon kívül, hogy megnéztem, hogy PRI-ben jön-e a benzin. Amit az utóbbi, hozzászólásomban írtam ("Semennyit. PRI állás aztán indítózás. Nem indul, akkor vártam egy kicsit aztán megint indítózás.") az még azelőtt történt, hogy itt kicsit ki lettem okosítva, hogy mit kellene csinálni.
A karbi jóég tudja mikor volt utoljára kinyitva. Lehet hogy a műhely ahol vettem kipucolta eladás előtt, az is lehet, hogy 10 éve nem nyúlt hozzá senki. Megpróbálnám magamtól mert szerszámom van, de félek attól, hogy a tömítéseket szétmennek, meg gondolom ha már pucolja az ember akkor ígyis-úgyis jó lenne kicserélni őket. Ilyen porlasztó / benzincsap tömítőszettekhez tudnál linket küldeni?
Köszönöm a segítséget.
Itt a (egy a sok közül) video 4:42-nél mutatja is töszelep ülékét és a rajta levö szüröt...
Nem néztem végig, de amit láttam, nem olyan ügyes a csávó, meg a kamerázással is vannak gondok...de pl mikor rozsdás üledék van a porlasztóban az soha nem jelent jót, mert az a tankból jön, vagyis rohad. Ami szintén sokszor elöfordul a yamaha tankoknál (is).
Egy ilyen öreg bontoszökevénynél az elsö dolog az üzemanyag rendszer kitisztitása, tömitések cseréje, felújítása, a porlasztó sor újrahangolása- beállítása.
https://www.sportmotor.hu/albu...
A yamaha amúgy is sikeresen szerelte alporladó kirepedezö-megkeményedö szivócsonkokkal a motorjait a 80-90-es években. A mikuni porlasztók ezen típusaiban a vákuum membrán is elöregedett porozus lett, átlyukadt. Kirepedezik még a szivató dugattyújánál a gumitömités is , mait pl a linken egy suzuki rf 900 porlaszto tisztitása után be is mutatok. (a tieden nem ilyen mikuni tipus van)
Lehet csinálni olyan próbát is, hogy egy hét állás után , kinyitogatod az uszóház alján lévö csavarokat és szépen körültekintöen veszteség nélkül beleengeded egy méröedénybe. (kb olyan 200 ml van a 4 db úszóházban, ha teljesen tele van.)Majd meg lehet ismételni, mikor könnyen indul a motor- vagyis tuti szinten vannak az úszók, hogy akkor mennyi...aztán ilyenkor akár rá is lehet nyitni a PRI állásra, hogy tényleg itt is olyan szépen folyik -e a benzin.
Amúgy picit lehetnél következetesebb. Az hogy lehúzott benzincsövel, PRI állásban döl a benzin, az nem jelenti azt, hogy zero idö alatt feltelnek az úszóházak, mivel tüszelepeknél a kis keresztmetszeteken, korlátozva van az átfolyás, így egy 30 mp -et minimum érdemes hagyni a benzinnek, hogy eljusson a kellö mennyiség.
A távjavitással így nincs semmi gond, de ha rossz következtetéseket vonsz le, és rosszul végzed el a javasolt müveleteket, és arról rossz visszajelsést adsz, akkor pont át lehet ugrani a hibát, és utána meg csak vaktában lövöldözés. Sajnos azt kell mondani, hogy a távszerelés is csak akkor eredményes, ha kérdezö tisztában azért a részletekkel...
Nekem napi használatban van egy Yamaha xs 400 dohc 1985-ös évjárat. Mikor hétközbe inditok, szépen indul, de elég a hétvge 2 kihagyott napja, és már megnyulik az inditozási idö. Ezért, mielött befejezem a motor mellett az öltözködést (bukó, kabát-zipzár-kesztyü) kinyitom PRI-be a csapot, majd mikor felöltöztem, inditás, és utána vissza ON-ba. Annyi idöt hagyok hogy felteljenek az uszóházak...és nem szokott ilyenkor gond lenni...Most hogy egy hetet el voltam üzleti úton valoszinüleg még egy kicsit több idöt hagyok a pótlásra...és ennek a motornak csak 2 porlasztója van...
Amúgy éppen ebben a hónapban kaptam össze magam, és cseréltem benne membránokat, dörzsáraztam fel-tisztitottam el a fúvokákat a polsztóban. Utóljára kb 2 és fél éve volt egy teljes ultrahangos tisztitás és felújításl, hangolás...
Megjegyzendö, hogy úgy érdemes ilyenkbe belevágni, hogy meghozta a postás a tömitö javíto szettet a porlsztóhoz, benzincsaphoz, meg be van készitve a "internetes-kosárba" szívocsonk, benzincsö, vákuumcsö, ha azt is cserélni kéne.
Üdv
István
A szerelő is tervben van. Mivel nem halálos a probléma ezért októberben, a szezon végén viszem majd hozzá motort.
PRI állással azért óvatosan, mert ha nem zárnak jól a karburátor tűszelepek, akkor túl fog folyni. Figyeld közben a motort és ha el kezd csepegni a karburátor túlfolyókon a benzin, tedd vissza rögtön ON-ba.
Tankold 3/4-ig. Motorozz PRI állásban. Ha nem áll meg menetközben (mint eddig) akkor a csap: vagy a membrán, vagy a vákumcső tömitetlenség vagy eseleg dugulás a normál ágban.
Ha meg áll mégis akkor az is üzemanyad, de lehet benzinszint vagy valami más.
Mondjuk az is fontos, hogy normál ágon hol áll meg? Tartósan magas fordulat használata esetén?
Ha majd sok időm lesz egyszer akkor leeresztem a tankot és leszedem a benzincsapot, csak sajna nem sok időm van foglalkozni a dologgal (meg igazából nem is értek hozzá szóval 10x annyi idő kell nekem hozzá mint másnak). Egyébként lehet abból valami baj, hogy ha PRI fordítom a csapot mikor leállítom a motort? Csak mert ha nem akkor esetleg az érdemes lenne kipróbálni, hogy ilyen állásban is jelentkezik-e az az indítási probléma több napos állás után.
Meg kéne nézni a membránt is ami nyitja a ON és RES állásokban az átfolyást. Ha lyukas, akkor nem nyit ki teljesen, és nem folyik át megfelelö mennyiség mindig, meg falsot is szívhat annál a hengernél.