Üdvözlök mindenkit a fórumon.Levettem a hengerfejet az xj 600 Diversionról mivel alóla folyt az olaj,de ennek során a vezérmű lánc vezető,nem a feszítő,is kijött érdeklődőm hogy nem tudja valaki hogy a vezetőt alul nem kéne valaminek rögzíteni?A választ előre is köszönöm.
Köszönöm a választ. Egyébként a karbisort olyan embertől vettem, és szerelte föl, illetve szinkronizálta, aki xj felújítással foglalkozik. A fúvókák gyári méretűek...ő ő is azt mondta, hogy vigyem el hozzá a motort, és üveggyertyával megnézi, illetve valamit még megnézne rajta..ez lesz az utolsó esélye a gépnek..pedíg a szívemhez nőtt.ha nem javul megpróbálom így eladni, ezzel a hibával... Talán 300ezer körül....talán elviszi valaki...
Hirtelen az jut eszembe, hogy ha nem vállalja akkor nem is ért hozzá...
Szóval neki kéne esni még egyszere a porlasztóknak. Nem részletezted, hogy mit takar a "felújított karbisor". Jellemzöen ilyen koru motoroknél keveredve az felületességgel, hozzá nem értéssel, nem sikerült jól a felújítás. Ha a motor hengerei nem kopottak, a hengerfej-szelepek zárnak, akkor kell csinálni egy falsolás tesztet, hogy a szívócsonkoknál, szivató dugattyúnál nem szív-e falslevegöt. Ha ez rendben, akkor szépen szétbontani a porlasztót ( kb így : https://www.sportmotor.hu/albu... ) aztán ha tiszta, a fúvókák alapméretesek, tolattyúban a tü nem kopott, membrán ép, az úszóházban a tüszelep zár-benziszint gyári értéken, akkor össze lehet szerelni, és megint behangolni. Nyilván ezt csak akkor érdemes elvégezni, ha az eröforrásnak nem véres torka. megy minden henger...különben tehetsz rá akármilyen porlasztót...
De mindenek elött azon kell elgondolkodni, hogy érdemes -e egy ilyen bontoszökevényre még idöt, pénzt és energiát fordítani. Àltalános szabály amúgy, hogy ilyen koru motort inkább csak az tartson, aki ért is hozzá, mert nem igen van olyan szerelö, aki heteket baszakodik vele, hogy egy -egy szivatós hibát elháritson. Se a szerelö se a tulaj nem "profitál" belöle. Egy porlasztósorral 10-20 órát is el lehet szórakozni, ha nagyon szar a helyzet ez alatt, meg lehet csinálni 8-10 motor "karbantartását" egy mühelyben-20-30 ezer/db-os munkadíjjal...it meg a motor nem ér annyit...és erre jönnek még a cserélendö alkatrészek.
Emlékeim szerin amúgy az egyik ilyen XJ esetében valaki felbarmolta a gyári föfúvókát, de azt ugye soha senki nem mérte...
Bele kell tekerni egy üveggyertyát, aztán megnézni az égö keverék szinét...
helló. adott egy 1995-ös divi....a bajom vele, hogy 8 litert eszik. már kapott felújított karbisort+szinkront hozzá, gyertyák, szűrők újak, nem rángat,nem dadog, jól húz, megy, de kormos a gyertya, és a 8 liter fogyasztás aggaszt. kezdem feladni vele a harcot. esetleg valami ötlet? (a motorszerelőm már nem vállalja, "öreg motorokkal nem foglalkozom már" szöveggel.)
Sziasztok. A mai csodás napon elszakadt a kuplung-bowdenem (mázli, hogy pont a kapunk előtt). Tudok rendelni a netről megfelelőt, de az lenne a kérdésem, hogy van-e olyan bowden ami szinte minden motorosboltban kapható és csereszabatos az XJ-vel? Ha lehet nem akarok túl sokat várni az újra, inkább bemennék egy motorosboltba.
egy jobbos és egy balos tükör elvihető Miskolcon. Nem új, de a nem is gáz a kinézete. A tükör pedig ép mindkettőn. A bal oldaliban kotyog valami de a használati értékből nem von le.
Bármi lehet:
- megszorult
- killukadt az úszó
- szakadt a vezeték.
Elsőkörben levett tanknál mérnék a csatlakozóknál ellenállás értéket, úgy hogy közben mozgatom a tankot (ne legyen tele, mert akkor akárhogyan fordítod nem fog változni a szint mértéke.
Ha nem változik az érték, akkor kivenném a tankból, hogy úszió nem lyukas-e esetleg( bár mozgatásra akkor is mozognia kellene.
Illetve nincs-e megszorulva.
Fogalmam sincs milyen évjárat kell, de itt nézelődj...
Segítségetek szeretném kérni. 2000-es évjáratú XJ600s motoromhoz keresek jó állapotú gyári kipufogót emberi áron. Akinek lenne ilyen, kérem jelezze. A motort rozsdamentes nyitott dobokkal vetem, ezt szeretném lecserélni. Köszönöm.
Az legfeljebb annyiban probléma, hogy 2x600Ft a 2 relé és kell egy Y elágazás a vezeték végére nekik. A tompítottnak és a refinek külön szála van a H4-nél jelenleg is, azoknak a vezetékeit használod 1-1 reléhez, azokról meg mész tovább az izzó foglalatába, oszt kész.Tdm-en 2 lámpát csináltam meg 2 relével. Mások kínai ködlámpákat hebrákoltak fel, én meg sima emeltfényerejűkkel meg új vezetékkel izzasztottam az aszfaltot.
Az akksin a gyújtás előtt 12.6V-ot, a gyújtás ráadása után 11.8V-ot mérek. Az izzón meg már csak 10.8V-ot. Jó ötlet a relézés, de szerintem kicsit bonyolultabb a helyzet mert ebbe a motorba H4-es izzó kell vagyis két relét kellene kapcsolni.
A vezetékek meg a csatlakozók öregek, pont mint a majd 30 éves motorod. Egy 0.2V-os feszültségesés a vezetékeken már több mint 10%-al csökkenti az izzó teljesítményét. Mérj egyet közvetlenül az akkusarukon, aztán az izzó foglalatában. Ha 0.2V-nál nagyobb a különbség a két érték közt, akkor húzz be egy új kábelt közvetlenül az akkutól a lámpáig egy relével, és az eredeti lámpavezetéket meg használd a kapcsolószálnak a reléhez, így fillérekből megvan és ugyan úgy a gyári kapcsolóval működik. És ehhez még be lehet tenni egy emelt fényerejű izzót, de minél nagyobb annál rövidebb életűek általában, szóval igyekezz ne túlzásokba esni.
Szóval neki kéne esni még egyszere a porlasztóknak. Nem részletezted, hogy mit takar a "felújított karbisor". Jellemzöen ilyen koru motoroknél keveredve az felületességgel, hozzá nem értéssel, nem sikerült jól a felújítás. Ha a motor hengerei nem kopottak, a hengerfej-szelepek zárnak, akkor kell csinálni egy falsolás tesztet, hogy a szívócsonkoknál, szivató dugattyúnál nem szív-e falslevegöt. Ha ez rendben, akkor szépen szétbontani a porlasztót ( kb így : https://www.sportmotor.hu/albu... ) aztán ha tiszta, a fúvókák alapméretesek, tolattyúban a tü nem kopott, membrán ép, az úszóházban a tüszelep zár-benziszint gyári értéken, akkor össze lehet szerelni, és megint behangolni. Nyilván ezt csak akkor érdemes elvégezni, ha az eröforrásnak nem véres torka. megy minden henger...különben tehetsz rá akármilyen porlasztót...
De mindenek elött azon kell elgondolkodni, hogy érdemes -e egy ilyen bontoszökevényre még idöt, pénzt és energiát fordítani. Àltalános szabály amúgy, hogy ilyen koru motort inkább csak az tartson, aki ért is hozzá, mert nem igen van olyan szerelö, aki heteket baszakodik vele, hogy egy -egy szivatós hibát elháritson. Se a szerelö se a tulaj nem "profitál" belöle. Egy porlasztósorral 10-20 órát is el lehet szórakozni, ha nagyon szar a helyzet ez alatt, meg lehet csinálni 8-10 motor "karbantartását" egy mühelyben-20-30 ezer/db-os munkadíjjal...it meg a motor nem ér annyit...és erre jönnek még a cserélendö alkatrészek.
Emlékeim szerin amúgy az egyik ilyen XJ esetében valaki felbarmolta a gyári föfúvókát, de azt ugye soha senki nem mérte...
Bele kell tekerni egy üveggyertyát, aztán megnézni az égö keverék szinét...
Kösz,
Cs
Van valakinek eladó hátsó doboztartó konzolja?
Valami hasonló....
Köszi.
De te se most jártál motoros boltban a tény. A gyertyán és csavaron kívül már csak néhány olaj van készleten nekik, minden mást rendelnek.
Szerintem ha bemész ők is hasonló katalógusokat lapozgatnak.
Clutch Cable - Yamaha XJ600N Honda CBX250 FT500 - Slinky Glide
Outer Cable is 100cm Inner Cable is 111cm
https://www.bike-parts-yam.com/yamaha-motorcycle/assignment_spare_parts/4KA263351000
https://motoralkatresz.eu/motorok/yamaha/600/XJ600_N_S_Diversion_1991-2003/1999/
https://www.motorosboltroadrider.hu/Kuplungbowden-Eur-Jap-7150096-d44224.htm?tab=description
Kb hétvégére ott van...
Köszi.
egy jobbos és egy balos tükör elvihető Miskolcon. Nem új, de a nem is gáz a kinézete. A tükör pedig ép mindkettőn. A bal oldaliban kotyog valami de a használati értékből nem von le.
i-
- megszorult
- killukadt az úszó
- szakadt a vezeték.
Elsőkörben levett tanknál mérnék a csatlakozóknál ellenállás értéket, úgy hogy közben mozgatom a tankot (ne legyen tele, mert akkor akárhogyan fordítod nem fog változni a szint mértéke.
Ha nem változik az érték, akkor kivenném a tankból, hogy úszió nem lyukas-e esetleg( bár mozgatásra akkor is mozognia kellene.
Illetve nincs-e megszorulva.
Fogalmam sincs milyen évjárat kell, de itt nézelődj...
https://www.google.com/search?...
V kapható hozzá más kompatibilis jeladó?
Segítségetek szeretném kérni. 2000-es évjáratú XJ600s motoromhoz keresek jó állapotú gyári kipufogót emberi áron. Akinek lenne ilyen, kérem jelezze. A motort rozsdamentes nyitott dobokkal vetem, ezt szeretném lecserélni. Köszönöm.
Üdv:
Varga Balázs