Köszönöm mindenkinek!
Vilman: csak indításkor akar szétesni, melegen csak ciripel, de szépen jár...
Szeretném kicserélni majd a villa olajat, olvastam olyat, hogy fölül ki lehet szedni a villából a végdugót és azon keresztül lehet betölteni az újat.
Ez ennél a típusnál is így lehet?
Nem igazán szerelgettem eddig motorokat, de azért nem vagyok műszaki antitalentum, épületgépész vagyok, láttam már fogót, kulcsot, csavarhúzót... Gondolom kis segítséggel ez is menne...
Még nem volt szelephézag és kompresszió mérésen, karbi szinkronon, de tervezem, csak idő, mire odaér a moci...
A vasaink minimális különbségén kívül (az enyém ugye 31A volt), szerintem ez karbibeállítás, szinkron, főfúvóka méretezés mellett csuklóhasználat kérdése is. Karbiszinkronod mikor volt utoljára ? Évente 1x mindenképpen kötelező ! Előre megmondom : a 3-as henger fog eltérni, többet szív. Ha nem így lesz akkor valami nem stimmel.
Főfúvóka mekkora ? Honnan hozták be Dividet ? Pl. a svájci példányoknál előfordulhat a hegyvidéki klíma miatt más fúvóka méret.
Apropó ! 2007-ben jöttünk haza Sirokról, (akkor még Várpalotára, kb ~240Km ) egyszer csak elkezdett zakatolni a Seca. Mondom itt valami gáz van. Volt is. Mire hazaértünk 9L (!!!) átlagfogyasztást mértem. ÁÁÁÁÁ ilyen nem létezik, szedjük szét, biztos dugulás van. Aha... a 3-as karbi főfúkája ELTÖRÖTT, és a letört rész ott figyelt az úszóház alján. Persze hogy zakatolt szerencsétlen motor. Talán gyártási hibás fúvóka lehetett, nem bírta rezgést vagy a jó ég tudja. Csak azért írom hogy ilyen is van, ne lepődjetek meg rajta...
Nekem akkor is csak 5,5 volt a legjobb, amikor kezdtem és általában egyedül mentem. Hogy a fenébe lett nálatok jóval 5 alatti? Mert 100-110 fölött ritkábban használom, max, ha előzni kell vagy utolérni a többieket. És a G gyorsulásokat sem szoktam elérni. Lehet, hogy nem jó a karbiszinkron? Idén úgyis várható az olajcsere, akkor majd azt is megemlítem a szakinak.
Üdv !
Mint ős XJ-fórumtag én is üdvözöllek itt !
A 4.4L fogyasztás teljesen reális. Én 6 évig motoroztam 31A-val, tudom miről beszélek. Nálam a rekord 3.8 volt.
A csörgésről annyit hogy valószínűleg a primer láncod zörög hidegen mint az állat. Ez a régi XJ és FJ típusokra jellemző probléma. Az enyém is csörgött, meg az FJ-1200-asom is csörög. Sőt, az XJR-1200/1300-asok is elkezdik ha megnyúlik a lánc. Akkor kell aggódni ha már meleg állapotban is NAGYON hangosan csinálja.
Nem tudom megmondani... Vegyes használattal 50-120 között mentem, hatig nem forgattam el azért... Megnéztem utána a gyertyákat, szép őzbarnák voltak...
Nekem inkább 6 fölött van kicsivel. Ha valóban 4,4 a fogyasztása, rögtön oszd meg a titkodat!!! Nem huzattad 60 fölé vagy a gyorsulásod vetekedett egy kamazéval?
31A, de már nem szögletes lámpás... A volt tulaj rakott rá divi burkolatot, de nem volt rá való, így leszedtem. Kaptam hozzá JAWA lámpát, az került fel az elejére, így most naked lett... A 4-1 kipufogóval úgy sem harmonizált szerintem... Eléggé ütöttkopott a szentem, de kezdő motornak ideális, megőrülnék, ha a tükör fényezést és a vakító krómot zúznám le róla a bénázásaim miatt...
Szegény minden hideg indításnál úgy csörög, hogy megijedek: most esik szét, de aztán elég pofás hangja lesz, ha bemelegszik...
létezhet amúgy, hogy 4,4 a fogyasztása? hétvégén egy 250 km-es körre 11 litert evett. Az itt olvasottak alapján eléggé kevésnek tűnik egy 900-tól.
Sziasztok!
Hosszú kihagyás (kb 20 év) után újra van motorom, ami egy 900-as xj lett.
Nagybáttyámon keresztül sikerült megszerezni a motort, szerintem nem drágán, idén tölti a harmincat...
Pár napot tudtam októberben motorozni, csodás volt :)
Olvasgatom a fórumot, jó látni, hogy segítetek egymásnak...
Sziasztok! A héten boldog tulajdonosa lettem egy XJ6N típusú motorkerékpárnak (elnézést kérek, ha nem a legmegfelelőbb fórumot választottam erre, de a kereső alapján egyelőre nem létezik külön xj6n-s fórum, ezért bátorkodtam ide írni). Érdeklődni szeretnék, hogy milyen bukógombát javasolnátok, vagy esetleg van-e valakinek tapasztalata/ismerősének tapasztalata bármilyen bukógombával ehhez a típushoz? Elfogadható áron találtam a neten Puig márkájú bukógombát, ha nem muszáj, nem feltétlenül ragaszkodnék a gyárihoz :) köszönöm előre is a válaszokat!
A diviknél tudtommal elég általános, hogy hosszabb állás után kimegy a karburátorból a benzin. Ilyenkor előfordulhat, hogy ahhoz kevés benzint kap, hogy beinduljon, viszont ahhoz eleget, hogy beköpje a gyertyákat. Érdemes pri állásba rakni és várni egy kis időt és csak utána próbálkozni az indítással.
Vilman: csak indításkor akar szétesni, melegen csak ciripel, de szépen jár...
Szeretném kicserélni majd a villa olajat, olvastam olyat, hogy fölül ki lehet szedni a villából a végdugót és azon keresztül lehet betölteni az újat.
Ez ennél a típusnál is így lehet?
Nem igazán szerelgettem eddig motorokat, de azért nem vagyok műszaki antitalentum, épületgépész vagyok, láttam már fogót, kulcsot, csavarhúzót... Gondolom kis segítséggel ez is menne...
Még nem volt szelephézag és kompresszió mérésen, karbi szinkronon, de tervezem, csak idő, mire odaér a moci...