Sziasztok! Mai történet. Több mint egy hónap állás után a motor pöcc-röff! Kb., 2 km után tankoltam, pöcc-röff. Mentünk kb., 40 km-ert, megálltunk egy üdítőre. Nagyjából 20 perc után indulnánk..., csak köszörül az önindító! Indítóztam vagy 8 - 10 alkalommal, semmi. Indítózgattam a gázt húzogatva, semmi. Egyszer csak nagy robbanás szerű hang - a kb 4 m-re álló gyerkőcöm szerint egy legalább 40 - 50 cm-es lángcsóva csapott ki a motor alól, és beindult! Így rögtön hazajöttünk. A ház előtt leállítottam míg kaput nyitottunk, indítózás, semmi... Betoltam az udvarra, próba - indul. Most 5 - 10 percenként próbálom, ismét pöcc-röff... Mi lehet a probléma? Holnap mennénk egy 200 km-ert, el merjek indulni? A láng szerintem a kipufogó összetételnél jöhetett, mert onnan hiányzik a tömítés, azt tudom... Köszi!
Sziasztok. A segítségeteket kérném. Nemrég vettem egy 84es xj 900at. Elment az alapjárat és akadozik a gyorsítás. Minden szervizben lepattantam 95 előtti vasat nem vállalnak. Tudtok jó öreg yamahás szakít Pesten. BP XVIII. Ker. előny. Előre is köszi.
Még jó, hogy nagyobb bajt nem csinált... mondjuk olyan dolgot is elcseszhetett volna, amivel baleset és életveszélyt idézhet elő. Az idióta, ki tudja hány embert vágott már át :(
Hali!
nekem is volt egy ilyen gondom, pont a kecskeméti SOS gyerekfalusi motoroztatás közben. Kiesett a bovden a helyéről, amit persze ott helyben lehetetlen volt visszaoperálni. Pont elértem a kilométeróra alatt, csak nem kapott rá a menetre. Burkolat leszed, lámpa ki és pikk-pakk máris a helyén. Persze ha neked egyértelműen a kerék kihajtásánál van a gond, akkor más a szitu. De azért nézd körbe, hogy biztosan nem forgatja meg? Egy kis zsírozással megoldódik? Vagy csak kiakadt valahol?
Ha jól tudom, akkor az S és az F között csak a burkolat a más.
Első problémám, amiben a segítségeteket kérem.
(XJ 900S 97-es)
Nem megy a kilométerórám, a keréken a spirál kihajtása nem forog.
Érdemes szétszedni, vagy reménytelen (nekem annak tűnik) és csere?
Ha csere, akkor itthon van rá esély vagy ebay?
Előre is köszi a segítséget!
A Spártathlont sem a ficsúrok futják le! És az 57 sokkal kevesebb, mint a 75, tehát még időben vagy és lesz mit kihúznod a bakancs listádról. Meg felvenni újakat. :-) Nagyon drukkolok, hogy ne csak összejöjjön, hanem egy jól sikeredett blog meg cikk is legyen belőle a motorrevüben vagy a motozinban!
Azért a Transalpot inkább ilyen útra, vagy inkább úttalanra találták ki, mint a Divit. Mikorra is tervezed az indulást? Azért jól számold, hogy hányszor lépsz be és ki az oroszoktól, nehogy Kínában kelljen kérned még egy vízumot. :-O
Hát én nem leszek az!!! Arra, csak kicsit északabbra visz el az utam. Erdély, Moldva, Moldova, ukrajna, Kazahsztán, Oroszország, Mongólia, megint Orosz, és esetleg Kína szerepel az útvonal tervben. Ha cigány gyerekek potyognak is az égből, végigcsinálom, vagy legalábbis belevágok, aztán lesz, ami lesz. Jelenleg a vízumok folyamatban vannak. Mivel az oroszok normál turista vízumot csak egyszeri belépéssel, és harminc napra adnak, kénytelen vagyok üzletit venni, ami négyszeri belépést enged, és egy alkalom 90 nap. De legalább közel 90 ezer ft. És már, ha ez jól fog menni, megvan a jövő évi tervem is, ami kicsit durvább lesz. És eldőlt, mivel megyek Honda Transalp, 650-es. Hétvégén hozom el a gazdájától. Szóval nem merem bevállalni az utat a kis Divivel. A szerelőm azt mondta, hogy a gép kibírna, de nem mindegy, hogy élvezemaz utat, vagy -végig vért izzadok. Tehát a Divi marad, más célra. Elkezdődött s Pan felújítása..az alkatrész ár 220 ezer, plusz munkadíj. Meg egy vadi új kipufogó, alig 200. És ezek a szükséges dolgok. Plusz egy Helibars kormány érkezik, postával 513 euró. állítható, emelhető, dönthető. Plusz adnak hozzá mindenből hosszabbítót. Két hét, és itthon van. Motorikusan, egyébként rendben a moci. Még szerencse, hogy olcsón vettem :(. És a motorozás olcsó... Mondja egy olyan, akinek sosem volt motorja. jövő hét kedden iszom vissza Hollandiába. Muszáj, különben nem tudom fedezni a kiruccanásokat. Erre az útra a kis Divi kísér el. Pár hét, sok túlórával, aztán házat, és vár a nagy kaland. Még szerencse, hogy az oroszoknál 180ft körül van a benzin. Félek, fosok. 57 éves leszek, mire elindulok. De azt hiszem, nem én volnék, ha nem vágnék bele.
Aki keletre vágyna egy kis motorozásra:
http://www.motorrevu.hu/cikkek/53710-tura__pakisztan_1__resz
Én puhányabb vagyok, inkább kihagyom (az ötven fokot meg pláne) és megnézem a National Geographic-on. :-)
Közel 50 évesen, gyakorlatilag 25 év kihagyás után újra van motorom, egy 97-es 900s. Még barátkozunk, de remélem hosszú, boldog kapcsolatunk lesz :)
Azt kérném, hogy ha valakinek vagy Haynes-e hozzá elektronikus formában, akkor ossza meg velem (600-as hoz van nekem is ha valakinek szüksége lenne rá).
Sziasztok! Egy olyan gyors kérdésem lenne. Adott egy 93 as 600as "S" divi. A 900as "S" divi kormánya ugyanaz lehet-e? Mert lassan agybajt kapok ettől a kormánynak nevezett vascsőtől... Köszi
Óvakodjatok a Mekk mesterektől. A minap a kormányablaknál jártam, útlevelet csináltatni a nagy úthoz. Közben a szerelőmmel beszéltem telefonon, és szentségeltem a több hetes várólista miatt. A beszélgetést hallotta egy szimpatikusnak tűnő embereke. Azt mondta, hogy szerelő, de csak hétvégeken csinálja otthon, egyébként mással foglalkozik. Bizalmat szavaztam neki, persze a kényszer is erre ösztökélt. Szóval, csak óvatosan, gondoltam. És nagyon helyesen, mint utólag kiderult. Először a kis Divit adtam oda neki. Benzincsap felújítás. A készlet már megvolt, magam is meg tudtam volna csinálni, de nem volt túl sok időm. Ezt rendben el is végezte, gondok nélkül. Aztán a robogómat adtam oda neki, áv téli állás alatt valamiért meghalt a kilóméter meghajtó. Ez is egyszerű munka, pár perc szerelés. Eltartott közel két hétig. A tank közben majd kiszáradt. Majdnem tele volt, amikor átadtam neki. Vagy járt vele, vagy leszívta. Volt a robinak egy olyan hibája, hogy a kipufogót borító díszlemez zörgött, rezonált. Kymco, szóval nem a legmárkásabb, de teszi a dolgát, és szép állapotban van. Lusta voltam megcsinálni. Nos, a szerelő ezt jelezte,C3 mondta, hogy megcsinálja. Ok, bólintottam. Majd felhívott telefonon, mondván, probléma megoldva, gumi alátétekkel. Majd újra hív, és mondja, hogy a gumi elégett. Persze, hiszen a kipufogó kissé meleg szokott lenni. Visszakaptam a járgányt, és kb negyed óra alatt, rugós alátétekkel megoldottam az zörgést. Egy szerelő, aki nem tudja, hogy v forró a kipufogó. Jussa legalább szilikon gumival próbálkozott volna. Terveztem, hogy a kis Divi kap egy magasított kormányt. Megvan hozzá minden alkatrész. De nincs az az isten, hogy én ezt rábízzam. Ebbe bele is hallatnék.
Osztom a véleményedet. "Ha az ember megengedheti magának, tarthat mindenre egy célzott gépet, a megfelelő használatra." írtad! --Vagy vehet egy több milliós 20 szelepes csoda gépet ami természetesen fiatalosabb-szebb, jobb futóművel és fékberendezéssel bír mint a kis (600-as) divi és még sokkal erősebb és gyorsabb is. És ezek után már csak afféle játékszernek mint sem motornak titulálva a kis divit. Szerintem mint mindenki mi motorosok is különbözünk egymástól, akár ízlés akár egzisztencia vagy nevezzem bárminek is azt, de egyben mindenképp egyet kellene értenünk, hogy függetlenül a motor értékétől vagy teljesítményétől az utakon egyenlőek vagyunk legyen az kis vagy nagy divi, CBR, GSXR stb.
Megjegyzem, én a 600-as divimet is nagyon kedveltem, noha tényleg nem egy kanyarvadász és a fékberendezése sem sorolható a kiválók közé, de főleg hazai tekintetben túrázásra nekem teljesen megfelelt. Ha megnézed az albumomban láthatod, hogy mennyire becsben volt tartva., és ha csak rajtam múlott volna biztosan még mindég ott ragyogna a 900-as mellett. Nem állítom, hogy ha tehetősebb lennék akkor nem volna több vagy nagyobb értékű motorparkom, de jelenleg úgy vagyok, hogy a lehetőségemhez igazodva a 900-as divimnek igyekszem akár az esztétikai akár a műszaki állapotát újszerűnek fenntartani. Nekem ez is megadja azt az élményt minden tekintetben amire jelenleg szükségem van.
Szerintem mindenek előtt azzal kell tisztában lenni, hogy mire akarom használni a leendő motoromat. Olyan, ami mindenre jó, nincs. Hegyekben lábtartót karcolni, pályázni, öregesen krúzolni, egy vagy két személlyel motorozni, rövid vagy hosszú távokat menni, kényelem vagy gyorsaság inkább, lehet sorolni sokáig az igényeket. Na ezekből kiválasztani a legfontosabbat aztán jöhet a motor. Viszont tisztában kell lenni, hogy minden gép bizonyos szempontokból kompromisszum. Ha az ember megengedheti magának, tarthat mindenre egy célzott gépet, a megfelelő használatra. De ne várjuk el, hogy egy motor mindenhol tökéletes legyen.
Szerintem :)
Több mint 70000 km-t tettem meg a Divivel 8 év alatt. Ebben hosszú túrák is benne voltak. A váltás akkor ért meg bennem, amikor a Stelviot megjártam vele két személlyel csomagokkal. Oda nagyon kevés volt, és néztem mások mivel csapatnak. Nagy két hengeresekkel, így én is hasonlót vettem. BMW-re nem telik sajnos. Ettől függetlenül jó motor a 600-as Divi csak sok kompromisszumot kell elfogadni vele
Mondom nem lehúzni akarom csak valljuk be és ezt tudja a yamaha is 16 szelep után visszatérnek egy 8 szelepesre és dupla tárcsásról szimpla tárcsásra.Hozzáteszem tényleg soha nem hagyott cserben de vélemyényem szerint egyik motor egyik motor se ha megvan adva neki minden ami kell.
Üdv mindenkinek!Nekem volt divim jó kis motor a maga nevében.De se futóműve se féke.Kényelmes elvisz ából bébe és semmi több 8 szelep 4 henger soha nem megy tönkre. Fentartási költségen mosolygok mindig egy motornál.Mindegyik motorra kell gumi fék olaj szűrők meg benzin.Azon felül minden motornál drága minden.Ritkán nézem a fogyasztást de ha nem húzod egyik se fog enni.Divivel megtudtam etetni 7 litert is meg 4,5 is.Én megyek minél többet kipróbálni és lehet ez öreg motor is ha valaki ide adja.
http://nagyvas.hu/motoralkatre...
nekem is volt egy ilyen gondom, pont a kecskeméti SOS gyerekfalusi motoroztatás közben. Kiesett a bovden a helyéről, amit persze ott helyben lehetetlen volt visszaoperálni. Pont elértem a kilométeróra alatt, csak nem kapott rá a menetre. Burkolat leszed, lámpa ki és pikk-pakk máris a helyén. Persze ha neked egyértelműen a kerék kihajtásánál van a gond, akkor más a szitu. De azért nézd körbe, hogy biztosan nem forgatja meg? Egy kis zsírozással megoldódik? Vagy csak kiakadt valahol?
Ha jól tudom, akkor az S és az F között csak a burkolat a más.
(XJ 900S 97-es)
Nem megy a kilométerórám, a keréken a spirál kihajtása nem forog.
Érdemes szétszedni, vagy reménytelen (nekem annak tűnik) és csere?
Ha csere, akkor itthon van rá esély vagy ebay?
Előre is köszi a segítséget!
Azért a Transalpot inkább ilyen útra, vagy inkább úttalanra találták ki, mint a Divit. Mikorra is tervezed az indulást? Azért jól számold, hogy hányszor lépsz be és ki az oroszoktól, nehogy Kínában kelljen kérned még egy vízumot. :-O
http://www.motorrevu.hu/cikkek/53710-tura__pakisztan_1__resz
Én puhányabb vagyok, inkább kihagyom (az ötven fokot meg pláne) és megnézem a National Geographic-on. :-)
Közel 50 évesen, gyakorlatilag 25 év kihagyás után újra van motorom, egy 97-es 900s. Még barátkozunk, de remélem hosszú, boldog kapcsolatunk lesz :)
Azt kérném, hogy ha valakinek vagy Haynes-e hozzá elektronikus formában, akkor ossza meg velem (600-as hoz van nekem is ha valakinek szüksége lenne rá).
Előre is köszi a segítséget!
Megjegyzem, én a 600-as divimet is nagyon kedveltem, noha tényleg nem egy kanyarvadász és a fékberendezése sem sorolható a kiválók közé, de főleg hazai tekintetben túrázásra nekem teljesen megfelelt. Ha megnézed az albumomban láthatod, hogy mennyire becsben volt tartva., és ha csak rajtam múlott volna biztosan még mindég ott ragyogna a 900-as mellett. Nem állítom, hogy ha tehetősebb lennék akkor nem volna több vagy nagyobb értékű motorparkom, de jelenleg úgy vagyok, hogy a lehetőségemhez igazodva a 900-as divimnek igyekszem akár az esztétikai akár a műszaki állapotát újszerűnek fenntartani. Nekem ez is megadja azt az élményt minden tekintetben amire jelenleg szükségem van.
Szerintem :)
Roli