Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Azért annyira nem rossz a 600-as divinek a futóműve, igaz nem is büszkélkedhet vele, de cserébe ad egy megbízhatóságot, alacsony fenntartási költségeket. Én közel 20000 km.-ert gurultam vele és az elején már megtanultam a határait. Úgy gondolom, hogy túrázgatni teljesen megfelelő kis masína. Mondhatnám úgy is, hogy ár érték arányában teljesen jó vas. Persze! hogy van tőle jobb és mégjobb, de sokan örülnének még annak is. Én meg voltam vele elégedve. Megjegyzem 900-as divi klasszisokkal jobb. DE! többet is kér.
A fojtásokat két csoportba lehet sorolni az szerint, hogy gyárilag fojtót, vagy utólagosan fojtott verzió. Németországban "nagy divat" a fojtás, mert kevesebb a biztosítás a motorra, így simán vannak 100 KW-os motorok is 25kW-ra visszafojtva.

Ez talán a gyári megoldás ( vagy annak egy része) pl :
https://www.ebay.de/itm/Yamaha...

Aztán itt vannak az utólag beépített fojtások amiket általában a szívocsonkba tesznek, vagy a szívócsont és a hengerfej közé:
https://www.ebay.de/sch/i.html...

Nagy vonalakban a lényeg, hogy kevesebb anyagot juttatnak a motorba. Ez lehet a látott különbözö szükitésekkel a szívocsonkban, kipufogó leömlöjében, tompább vezérmütengellyel, a karburátor tolattyújának teljes intervallumban való mozgásával. Ez lehet a felsö végállásnál lévö ütközö, vagy nagy furat az oldalán a tolattyúnak, mely miattnem alakul ki akkora nyomáskülönbség, hogy teljesen fel tudja emelni a tolattyút. Vannak esetek , mikor a gyújtás modul is eltér. A porlasztónak más a fúvokázása...

Az útólag beépített fojtásokat, viszonylag könnyen el lehet távolítani, nem igényel új alkatréseket a teljesítmény visszaállítása. A gyári fojtások eltávolítása egyes modelleknél nagyon költséges, hiszen esetenként ki kell cserélni a szívocsonkokat, vagy hegyesebb vezérmü tengely kell, új gyújtásmodul, új tolattyú, vagy karburátor membrán kupak, új fúvókaszett...ezek gyári, új alkatrész esetén ilyen öreg olcsó motorknál akár motor árával vetekednek...és akkor ez még csak anyagköltség, a munkadíj nincs is benne. SZ´üségelteteik hozzá egy alapos típus ismeret, hogy ha bevatkozásra kerülne a sor, akkor ne kelljen potyára szerelni. Plusz benne van a pakliban, hogy feltárja a szerelö a fojtások helyét, de mikor kiderül, hogy milyen költségekkel járna, akkor visszatáncol a tulaj... ilyen esetben ki mennyi munkadíjat nyelne be, ha az felületesen összeszedett fojtási pontokat mind végig kibontotta a szerelö?
Nekem nincs Divim , de szerintem minden motor más motorozási stílust igényel , és ezzel gyakorlatilag újra "megtanulsz" motorozni minden új típussal . Én pont ezért adtam el a 250-es robogóm . Mellé vettem az XJ-t . Aztán mikor egyikről átültem a másikra át kellett állnom úgymond .

Apropó , elvoltam szombaton egy vezetéstechnikai tréningen , hogy "megtanuljak" motorozni . Most voltam először , és hasznosnak találtam . Bár embert és gépet próbál .
Heten voltunk a kurzuson , magamon is vettem észre pozitívumokat , de igazán szembetűnő az egy kezdő srácon volt látható . BMW K100 jött , előző nap hozta el a paripát . Nap végére olyan ügyesen terelgette a a motort , hogy öröm volt nézni .
Volt egy kék Divi 900 teliidomos , BMW , Kawa VN , Majesty , TDM .

Ma pedig kuplungbowden és első-hátsó kerékcsapágycsere volt .
Igen ezt sok helyen olvasni, vezettem már hornetet meg fazert, de az az igazság, hogy akkor még nem mertem igazán próbálgatni, meg hát ugye nem a sajátom volt az is frusztráló, szóval nem sokra emlékszem. Azt mondjuk nagyon érzem a divinél, hogy minden úthibán elpattog a hátsó kerék, a kanyar ívét se mindig könnyű megtartani...sokszor zavar, de cserébe kényelmes Szóval még gondolkozom, hogy a bandit előtt egy Triumph Speed Triple 955i-t még megülök pár szezon erejéig egész elérhető áron hozzá lehet jutni és az penge gép.
Üdv az uraknak! Arra kérlek üljetek fel próbáljatok ki más motort is mint a 600-as Divi. Annak a motornak a futómüve borzalom, talán nincs is. Én a Divi után tanultam meg ujra motorozni, egy kanyart normálisan bevenni.
Szia! Én a fiamnak vásároltam 2 ével ezelőtt egy külföldi papirosos cb 500-ast ami papíron 25 kw-os. A papírjain rajta voltak a teljesítmény panaméterei (fordulat-végsebesség). Ez a motor fojtás nélkül 58 lóerős és 180 km/ a végsebessége az ehhez csatolt fordulatra már nem emlékszem. Lényeg, hogy miután forgalomba helyeztük a masinát engem is foglalkoztatott a kérdés. Ezért magam teszteltem. Hát az eredmény az lett amire egyébként gondoltam is. A kis Honda Cb 500-as ment alattam (105kg) mint a golyó. És a gyári végsebességig 180-ig meg sem torpant. Ebből azt vontam le, hogy a német gazdi sem gondolta hosszútávon a fojtott üzemmódot ezért időközben szakszerűen vissza is alakítatta, tehát nekem ezzel már nem volt semmi gondom. Sőt azóta számos esetben motoroztunk együtt és volt rá precedens, hogy amikor a 600-as később a 900-as divivel elől mentem és egy egy jobb útszakaszon hirtelen felhúztam 170-180 közé nem nagyon maradt le a fiam az CB-vel.
Ezt azért írtam le, hogy mielőtt nagyon belemerülsz a fojtás kérdésébe, (jó tanácsként) próbáld meg egy márka társ segítségével letesztelni, hiszen magamról sem tudnám elképzelni azt, hogy huzamosabb ideig együtt éljek a teljesítmény butítással és szerintem a korábbi gazdi-k is hasonlóképp voltak vele. Egyébként 10 kw teljesítmény eltérés már szerintem érezhető még ha nem is olyan látványosan. Persze ez is függhet sok mindentől. És még egy jó tanács attól a motorkerékpár szerelőtől aki értetlenül áll a fojtás világa előtt, a legrövidebb úton köszönj el, mert azok csak kárt tudnak okozni és még pénzt is kérnek érte.
Szia! Először nem mertem választ írni, gondoltam majd jön attól, aki ért hozzá. Én nem értek hozzá, de akkor annyit megpróbálok segítségül, hogy láttam az ebayen 50lóerős verzióhoz karburátor szívócsonkot, aminek a lyukátmérője le van szűkítve. A 61lóerőshöz, ami a fojtatlan változat, annak a szívócsonkja szűkítés nélküli. Szóval lehet, hogy itt (is?) van fojtva a motor és csere után csak hozzá kell hangolni a karburátort, esetleg cserélni fúvókát, azt már nem tom, de nem tűnik nagy műveletnek. Ja és amúgy biztos vagyok benne, hogy fogod érezni az erőváltozásokat, főleg ha teli gázzal kiforgatod, akkor azért 6500-tól elég szépet fog tolni Nekem biztos, hogy megérné, nem sok lóerőről beszélünk így se, tehát minden egyes ló számít.
Sziasztok! A teljesítményről szeretnék érdeklődni, mert eléggé világtalannak érzem magam.
Bár "A" kategóriából vizsgáztam tavaly, mégis fojtott motort vettem, nem ez volt tervbe véve, csak megtetszett a motor és aznap már 4-et megnéztem amiben csalódtam, úgyhogy fojtással megvettem. A papírján 25 kW teljesítmény van feltüntetve. Hát sok levezetett órám nem volt előtte, Honda Horneten tanultam, és nem nagyon éreztem különbséget a kettő között. Józan parasztésszel azt gondolnám, hogy csupán annyi a különbség a fojtott és fojtás nélküli motor között, hogy a fojtott nem gyorsul olyan gyorsan... tehát lomhább. De vajon tényleg így van? Van más különbség, vagy bármi lényeg mondjuk egy 25 kW és egy 35 kW teljesítményű motor között? Lehet egyáltalán érezni a különbséget?
A másik, hogy 2 szerelőnél volt eddig a motor (semmi komoly, csak szűrőcserék, olajcsere stb) és mindkettőt mikor kérdeztem, ki tudja e venni a fojtást, azt mondták hogy hát, ki lehetne venni, de nem lehet tudni hol van, lehet a kipufogóban, lehet a motorban, de hát miért akarom kivenni nincs sok értelme stb... szóval azt láttam, hogy nem nagyon akarnak vele foglalkozni, én meg nem nagyon erőltettem. De most tulajdonképpen hol van benne a fojtás, és mekkora munka kivenni belőle? És a legfontosabb: érdemes egyáltalán?
Szia! Amit a robogóval kapcsolatban írtál arra reagál ék. Nekem volt kettő is. Igaz csupán 125-ösök voltak. Ezeknél a kényelemmel semmi gond nem volt. A teljesítményük meg mint amit egy 15 lovas motor tud. Azonban egy valamit nagyon nem tudnak a robogók! Azt a motorozási élményt nyújtani amit akár egy 600-as Divi is játszva ad!! A 900-asról már nem is beszélve. A TDM hosszú távon is kényelmes, akár kis és a nagy Divi. Kár hogy sor kettest raktak bele. A V2-vel semmi tapasztalatom. De a V4 már nagyon elgondolkodtató. (VFR vagy PÁN). Visszatérve a robogóra, a divi után felülve rá, az az érzésem támad mintha hikomatot vezetnék. Nem érzem azt a szinkront a motor és köztem amit csak egy váltós vasnál lehet élvezni. Persze ez az én véleményem. Ettől még tisztelek minden robogós társamat és véletlenűl sem gondolom azt, hogy ők alacsonyabb kategóriát képviselnek.
Hello Laci!
Tegnap felszereltem, de kipróbálni még nem volt mód, sajnos z időjárás nem engedte. Azért fordultam egyet vele a ház körül, elsőre nem tűnik rossznak.
Bár ha süt a nap, alig látni belőle valamit, de nem is ezt kell állandóan nézni!
Elég sokat mentem fiam 125-ös SH Hondájával, míg megvolt. Meglepően gyors, kényelmes a 16-os kerekekkel. Utazója 90, de azt pillanatok alatt eléri. Városba teljesen elég. Mikor kiköltöztek, vett egy 100-as Lead-et. Azt is hajtottam sokszor, ha náluk voltunk, még ketten is mentünk, igaz, akkor 60 a kényelmes neki :) Most vett egy 600-as SW-t, azt mondja, megy mint a disznó. Két hét múlva megyek ki, majd letesztelem :) Mondjuk ott alapjaiban más a közlekedési kultúra, mint ha mindenki be lenne nyugtatózva, mennek egymás után szép sorban, előzni nem sikk.
Hamár könnyed eszmecsere :)

Apropó!
Mi újság a kínai csodával? Én a héten felrakom, hétvégén megyünk egy kétnapost, kíváncsi leszek, mit tud :)
Hello Urak! Csatlakoznék ehhez a vasárnap délutáni könnyed eszmecseréhez. Én azt gondolom, hogy mindnyájatoknak igaza van, mindenki mást keres a motorozásban, kinek ez, kinek az jön be és ez így is van jól. Szerintem is elegendő lenne a kényelmes közlekedéshez kevesebb is, de ha az embernek már van miből gazdálkodnia, akkor jól jön, ha van tartalék egy motorban! Én sem használom ki a 90LE-t ( ami amúgy csak 9 ezres fordulaton van meg...) sem a 81 Nm-es nyomatékot ( 7000 ezres fordulat ), a hétköznapokban, de ha az élet úgy hozza, akkor tudom, hogy van mit mozgósítani. Aztán szeretem még, ha egy motor szép simán megy, ezért is nem jöttünk ki a TDM-mel sem, mert bár menni ment, mint a veszedelem, de nem bírta a lakott területeken a " csordogálást". Az XJ ebben nagyon jó, ötödikben bárhol elmegy 50-től a végéig. Ezt a gépet talán egy Bulldogra cserélném el, mert annak a 82Nm-es nyomatéka már 4500-as fordulatnál megvan, viszont a V2-t annyira nem kedvelem, tehát marad a Divi.
Viszont a mindennapokra talán egy robogót tudnék elképzelni, mondjuk egy 400-as Burgonyát. Mostanában gyakran álmodok ilyennel, pedig még életemben nem ültem soha ilyen díványon! De két gépet nem akarok tartani, ezt a mostanit sem sokat használom...
Hayabusa? Felraktad ám a lécet! Kívánom, hogy érzelmeid valósúljanak meg. Toneres-el egyet értek, valóban elég lenne egy könnyebb akár 500cm3-es 50-60 le teljesítményű motor is túrázásra, az is megy tisztességesen. De! Hasonlóan érzek mint te. Ha meg tehetném végig próbálnák az egész tabellát. Sajnos az egyenlőre még várat magára.
Tökre értem mit mondasz. Én nem rég motorozok, és nekem nem elég a 600-as divi. Nem mondom, hogy kevés, azt sem, hogy nem elég a közlekedéshez, imádom, sőt szerintem tökéletes örök motor, de én többet szeretnék. Sokszor kényelemből szeretnék több erőt, nagyobb helyet, és nem fogok álszentkedni, néha az adrenalin miatt, de leginkább én is nyugodtan közlekedek, másképp nem lenne 4,2 a fogyasztásom 27 éves vagyok, nekem egész mást jelent kikapcsolódni szerintem, főleg, hogy eleve elég aktív életet élek, szóval én még felfelé szeretnék menni és minél többet tapasztalni, kipróbálni, élményt szerezni. Kétség kívül eljön az idő, amikor lefelé fogok váltani, de az még legyen 25-30év múlva, majd akkor megtartom az ésszerű örök motort.
Én meg úgy vagyok vele, hogy innen már biztos, hogy lefelé megyek, valami kisebb, könnyebb gépre fogok váltani legközelebb. Kirándulni, túrázni maximálisan elég egy ötszázas ötven lóval, még két személlyel is. Nagy kedvencem a Kawa KLE-500. Vagy valami nagyon hasonló. Az XJ-mnek az erejét, gyorsaságát soha nem fogom kihasználni, nálam 6000-nél feljebb nem forgott. Nem is fog, mi kikapcsolódni, lazulni járunk 80-90-100-as tempóban. Nem is értem, aki egyedül motorozik, minek a 100+ ló? A reklámok, a média azért megteszi a hatását, tudják, hogy lehet rásózni az emberekre a drága nagy vasakat. Persze ez csak az én véleményem, szerencsére mindenki azt vesz amit akar :)
Hát elég érzelmi alapú műfaj a motorozás, legalább is nekem, szóval biztos van tovább. Például tudom hülyeség, de szeretnék egyszer egy Hayabusát is a tulajdonomban, ezek olyan dolgok amire így mondod, hogy ez kell. Nincs értelme, nem ésszerű, de mégis kell. Mondjuk a banditra inkább tekintek örök motorra, mint az összes többire, azok csak trófeák
Látom te is befertőződtél rendesen a motorok világába. A felsoroltak után van még hova tovább? persze nekem is van még elképzelésem a jövőt illetően, pld Pán 1100-as hova tovább Pán 1300-as de erre a család hölgy tagja egyenlöre nem ad zöld utat. Addig is beérem azzal ami van.
Köszönöm, de elérhető kereteken belül nekem egy 1250-es Bandit lenne a kövi álommotor és addig nem valószínű, hogy a divinél feljebb lépek Elérhető kereteken kívül pedig egy Yamaha XT1200Z Super Ténéré vagy BMW R1200GS lenne
Még jó tanácsként annyit, hogy, ha teheted próbálj már ki egy 900-as Divit. Nekem tavaly összel adódott egy alkalmam rá. Anélkül, hogy a 600-as Divit leminősíteném bátran mondom, hogy azonnal tudtam, hogy nekem a 900-as kell. És azóta is nagyon jól megvagyunk egymással.
Mint ahogy írtam is a sor 2-es motort így a TDM-et is csak meg kell szokni. Ők-ő nem szereti az alacsony fordulaton való gurulgatást. Nem úgy mint a Divik, hogy szinte 50-el is lehet 6.-ban araszolni a városban. Illetve a 900-asnak sem jelen 5.-ben gondot a városi 50-es tempó.
Húú egy citromsárga TDM900 nekem álom motor volt sokáig. Egy bajom van vele, hogy nem sor4, amúgy szinte tökéletes gép számomra.
Szia! Én helyedben az xj 600-ast készíteném fel a nagy útra. Kényelme- megbízhatósága, elég jó. Fogyasztása a kategóriájában kitűnő. Esetleg tanácsként említeném egy TDM próbát. A vezetési kényelme felülmúlja a kisdiviét, a sor kettes elég nyomatékos, csak meg kell szokni. A fogyasztása is elfogadható, és amiben kitűnő az nem más mint a rosszabb minőségű utakon való stabíl futása. Egy kollegámnak van egy 850-ese aki csak akkor hajlandó megválni tőle ha már az udvarában lesz a 900-as TDM. Ha lehetőséged akadna rá egy próbát megérne!
Hasonló értekem nekem is volt. De ennyire jó sosem. Ez a gép, mármint az enyém, szeret tréfálni. Gyakorlatilag teljesen mindegy neki, milyen benzint teszek bele. Volt normál 95, volt Auchan 98, volt mol 100, és volt Lukoil, szintén jó. És volt Shell 100 racer. Vicc, de a legmagasabb fogyasztást a négyesen produkálta, 90-100as tempó mellett, egy személlyel. 5,5. Akkor volt benne Mol 100-as. Aztán, Erdélyben, a szerpentineken, két személlyel lejjebb adta. Úgy, hogy jobban volt pörgetve, hatodikba alig tudtam fel kapcsolni.m, nem volt rá lehetőség. Ott is többnyire Molnál tankoltam, de csak sima 95-re telt, spórolnom kellett, végig akartam csinálni az eltervezett utat. A mostani fogyasztás végképp érthetetlen. A hollandiai út előtt kénytelen voltam kicsit spórolni. Ezért aztán MOL , normál 95-ös benya lett beletéve, csurig. Állt 4 hónapot. Pont úgy indult, ahogy szokott, vagyis elsőre, nulla köhögés, krákogás. A benzincsapot nem tudtam elzárni, mivel zárt 2 állapotban, ha gyengén is, de szivárgott. Ez a hiba azóta javítva, a csap fel lett újítva. Ha valaki kérdezné, hogy mikor mennyit iszik, ha agyonütnének sem tudnâm megmondani. Makrancos hölgy. Ja, és nevessetek ki: az utóbbinapokban, Divin lovagolva, kicsit sem hiányzott a Pan sokkal több ereje, kényelmesebb ülése, üléspoziciója. Még a V4 hangja sem.. És a kardán sem. Meddig tart tankolásnál fújni egyet? Cserébe táncol alattam, mint egy kiscsikó. Nehéz? Viszonyítás kérdése. Egy robi a Panhoz képest. Plusz iszonyatosan megbízható. És itt jön a dilemmám. A tervem, mármint Vlagyivosztok az idén meglesz. És pont. Az idő viszont vészesen közeledik, augusztusban indulok. A Pan rendben lesz addigra, de túl nagy, túl nehéz, szóval nem vele megyek. Marad az Xj 600, a 900 már nem jöhet szóba, pedig kedvelném, de nem engedhetek meg magamnak több hasonló karakterű gépet. Túra enduró szintén nem kell. Túl magas a 176 centimhez, plusz mind hagyományos küllős, vagyis nem tehetek rá belső nélküli gumikat. Fazer 600? Maradnék a Yamaha mellett. De tényleg várom a tanácsokat.
Nekem is annyit eszik :)
Meghirdettem a kis Divit, mennie kell, de nem végleg köszönök el tőle, lesz helyette egy fiatalabb, 98 utáni, dupla féktárcsás, és kevesebb kilométeres, és talán naked verzió, ezt még nem döntöttem el. Szóval, maradok a nyakatokon :) Búcsúzóul még kapott tőlem egy balos tükröt, a régi idegesítően zörgött, és egy benzincsap felújítást. Aki régen szerelte, jó ember lehetett, nemes egyszerűséggel kihagyta belőle a benzinszűrőt. Ez is pótolva lett. Az utóbbi napokban csak vele járok, és esküszöm, élvezem! És ma még egy kisebb csodát is produkált: teletankoltam, és az eddigi legalacsonyabb fogyasztásával örvendeztetett meg. 4,22, könnyed országúti tempóban.