Nekem is NOX sisakom van, sima zárt, napszemüveges. Teljesen jól szolgál, meg vagyok vele elégedve, ha hosszú útra megyek, akkor meg úgyis füldugót használok. Egy a gondom, hogy már 4éves és kitágult a bélése, és nem tudok bele új bélést szerezni. Maszkkal még jól tart, de jövőre muszáj leszek új bukót beruházni. ÉS nem tetszett ez a beépített napszemüveges megoldás, úgyhogy egy sima mezei bukót fogok venni, valami jobb márkától. Egyébként én is a Schubertet szemeltem ki, de lehet, hogy ismét egy NOX lesz, csak igényelném a dupla D-s csattot.
Szia! Norvik helyesen fogalmazott, "körmös kulcsnak híják. Én ez idáig mindég kaptam a motorokhoz a szerszámosban Emlékezetem szerint az enyémen tán 38-as jelzés van. Egyébként a szerszámszaküzletek többségében lehet venni. Úgy 2000 Ft körüli az ára. Tanácsolom, hogy motorral együtt menj vásárolni, és csak megengedik, hogy rá próbáld. Megjegyzem én egy kb 20 cm-es cső hosszabbítóval megtoldva tudtam-tudom állítani a rugós tagot.
Szia. A motorhoz nem is adnak tudtommal. Nekem nincsen, de ha keresel egy gépműhelyt, ahol vannak maró és esztergagépek, ott tudnak segíteni. Körmös kulcsnak hívják, amire neked szükséged van, nem tudom, hogy hanyas, erre már nem emlékszem, de én is ezzel állítottam be a tavaly. Kölcsön fogják adni néhány percre biztosan. Kis maszekot keress, nem fog pénzedbe kerülni.
Sziasztok!
Kis segítségért fordulnék hozzátok.
Szeretném a hátsó rugóstag előfeszítését állítani, de sajnos nem kaptam a motorhoz az erre szolgál célszerszámot
Hogy van megoldva? Gyári, vagy valami saját megoldás? Nox, Schuberth x azt hiszem szinte tökmindegy csend, zenehallgatás szempontjából. Otthon vettem egy használt bukót, 10 ezerért. Párásododott, kilátni nem volt jó belőle. Szűk volt a látótér, felfele nézni egy lámpánál, az a saját nyakam kitekerésébe került. És borzalmasan zajos. Ha nincs pénz,, kénytelen vagyok beérni kevesebbel. Az ok, amiért újra kijöttem. Schuberth C3 Pro. Jó, kényelmes, kilátni belőle. Csendesebb ugyan, mint a 10 ezres otthoni gagyim, de nem számottevően. Nem az, amit vártam tőle. Nem venném meg újra, bármilyen más, biztonságos, pinlockos megfelelne helyette, kevesenbért. Kövezzen meg a többi Schuberth tulaj, nem fogom dicsérni a benne lévő csendet. De én voltam a hülye. Süvít körülöttem a szél, és ha abból jut a sisakra, ott lesz is szélzaj. Plexi mögé bújva, meg csend van 130-nál is. Az árát még úgy is sokallom, hogy 320 euróért sikerült megvegyem Belgiumban, és azt is leírhatom az adómból. Ha hozta volna, amit elvártam, szavam se lenne. De nem hozta. Egyetlen kellemes meglepetést okozott: a fejemet nyugodtan forgathatom még 160-as tempónál is, mégsem érzem azt, hogy a szél le akarja tépni a fejem.
Sziasztok. A motorozás mellett a másik hobbim a zenehallgatás. Persze, jó minőségben. Költséges hobbi ez is, a Jóisten tudja mennyit költöttem erre, és mennyi energiát fektettem abba, hogy otthon, ha lejátszok valamit, az úgy szóljon, mintha a zenészek a nappalimban játszanának. Ha egyedül motorozom, hoszabb utakon, mindenképpen kell a zene, nem a sisakon lecsapódó szélzajt akarom hallgatni. Ha utassal vagyok, akkor meg nem árt, ha egy bökdösésen kívül is tudunk egymással kommunikálni. Vettem egy Schuberth C3 Pro sisakot, ami állítólag az egyik legcsendesebb sisak. Tény, hogy az előzőnél csendesebb, de nem vagyok tőle eldurranva. Jó, kényelmes, nem párásodik, de ha va menetszél a sisakra érkezik, azt hallani is. Kicsit magasabb plexivel meg lehet oldani, kicsit lehúzódtam, és máris csönd volt. Ez lesz a következő befektetésem. De zene is kéne, meg v valami intercom. Sokat olvasgattam, keresgéltem. A Schuberth C3 kommunikációja kézenfekvő lenne. Azontúl hogy túl drágának tartom, a a hangminősége sem kimagasló, az olvasottak alapján. Olcsóbbat, de főleg jobbat akartam. Ha minden igaz, megtaláltam a megoldást. Rendeltem egy Sony WI-1000X-et. Nem olcsó, de akciósan fele annyiba sem kerül, mint egy Schuberth. Ez egy agybadugós fülhallgató, ami vezetékkel csatlakozik egy gallérhoz, amit a nyakamba b akasztok, azzal kezelem, állítom a hangerőt, benne van az akksi, a mikrofon és ezzel kapcsolódik a telefonhoz, Bluetoothon keresztül. Van még egy jó tulajdonsága, az aktív zajcsökkentés. Ez úgy működik, hogy a mikrofon folyamatosan figyeli a környezeti zajokat, és és ellen hanghullámokat generál, ezzel kioltva java részét a zajoknak. Van ilyen fejhallgatóm, tenyleg jól működik a dolog. És tálaltam intercom alkalmazást is a Google play-n. Ami wifin keresztül összeköti a telefonokat, nem kell hívás, nem kell internet, csak egymás közelében kell lenni, és máris mehet a beszélgetés a benzinpipivel. Ma érkezik a cucc, ma már tesztelni is fogom, holnap meg már utassal is kipróbálom.
Szia. Nem válaszoltam eddig, ugyanis vártam, hogy eldőljön, mikor mehetek haza. Úgy reméltem hogy ezen a hétvégén utazhatok. Sajnos, elmarad, csak két hét múlva engednek el. Ha sürgős, érte kell menned, apámat nem tudom arra kérni, hogy postázza, öreg már ahhoz, hogy elintézze. Vagy megvárod, amíg én mehetek. Február óta itt vagyok, én, aki azt mondta hogy elég volt, többet nem dolgozom nyugaton. De a motorozás kissé módosította az elképzelésemet. Még két hetet kell itt lennem, aztán végre mehetek hazai tájak felé. Annyira azért nem szenvedek, naponta gurulok munka után 100-150 kilométert, hétvégeken 4-600 is összejön, Belgium felfedezése közben. Szép ország, csodás városokkal. És szelíd tájakkal, finom sörökkel, és annak aki szereti, csokikkal. Korábban csakautósként jártam erre, és meg kell mondjam, sokkal motoros barátibb az itteni közeg, mint az otthoni. Tényleg,, csak irigyelni lehet az itteni viszonyokat. Megvettem a mocit, 10€ azátírás. Műszaki vizsga nem kell motorra. A biztosítás havi 6,50. Az adó 26€ egy negyed évre. És ez tartalmazza az autópálya korlátlan használatát,v itt, Belgiumban, és Luxemburgban. Egy 1100-es gépre. A benzin itt 1,60, de innen 6 kilométerre Belgiumban csak 1,40. Tudom, ez is jóval több, mint otthon, csak itt az órabérem többszöröse az otthoninak, a munkám pedig ugyanaz. Itt sem várnak el többet Tőlem, és az érték, amit létrehozok, azonos itt és otthon. Az utak mesésen simák, kátyút nem találok. Elnézést az -odért, de kikívánkozott.
Két hét múlva végre otthon leszek, kerülgetem a kátyúkat a jó öreg Divi hátán. Kíváncsi vagyok, milyen érzés lesz átülni egy úthengerről a pille súlyú Divire. És v egy kis motoros segítség részemről, csak Diviseknek, ha igényli valaki: az itteni jófogáson, a Maarkplatzon, elég sok Divi alkatrész van, és van aminek nagyon baráti ára van, az otthonihoz képest. Ha valaki szeretne innen valamit, segítek haza juttatni. Akár postán, futárral, vagy ha nem hatalmas darabról van szó, el is vihetem. Az eladóval intézzen el mindent, Esetleg nagyobb alkatrészekről is lehet szó, ezt is haza lehet juttatni minibuszokkal, akik heti szinten jönnek-mennek, hordják az utasokat, és mellette csomag szállítást is vállalnak, háztól házig. Egy bőröndnyi cuccért tudtommal 20-30 eurót kérnek.
Végül. Fúrja az oldalamat, hogy milyen lehet a nagy Divit lovagolni. Azt a gépet terveztem, és v nem úgy alakult. Félreértés ne essék, nagyon elégedett vagyok az 1100-es Pánnal. Kényelmes, jól irányítható, remekül fekszi az utat, jó a szél, eső védelme, észre sem veszem, hogy 160-al megyek, csak itthon, a navi logfájljából látom, hogy kissé túllépem a sebesség határt. A fogyasztása is baráti, számomra szinte hihetetlen, hogy 5 és 6 liter között jövök ki százon, egy ekkora döggel, akár egy, akár két személlyel. Az egyetlen negatívum,,a mozgatása álló helyzetben. Odébb tolni valahol, kiállni egy parkolóból, néhány métert tolni, vagy éppen megtartani ha dőlne, hát nem könnyű. Tényleg észnél kell lenni vele. Szóval, csak annyit akartam ezzel mondani, hogy ha valaki innen megengedné, hogy v kedvenc nagy Diviét kipróbáljam pár kilométer erejéig, nagyon hálás lennék. Cserébe mehetne, kísérhetne a Pánnal. Neki is biztos élmény lenne. Csak azt szeretném tudni, hogy mennyire kényelmes, mennyire fekszi az utat, milyen érzés vezetni. A hatszázas egy remek gépezet. Egyszerű, és nagyszerű. És lehet nevetni, jelenleg Hondán lovagolok, de mégis megmaradtam Yamaha pártinak. Talán még le is cserélném nagy Divire. Huh, ha tehetném, lenne 5-6 gépem, egyik erre, a másik arra a célra. Na, elnézést a hosszú szövegért, az offolásért.
Ja igen. Két hetem lesz otthon. Nem sok, de ha úgy alakulna, örülnék egy közös gurulásnak innen valakikkel. Üdv, Norvik
Lehet hogy remegne, ha lenne rajta hatodik, de a szilvaszeműek kihagyták, pedig a 900-as simán elbírná. Mondjuk ritkán megyek 120-160 között, max egy előzés erejéig. Vagy gyorsforgalmi úton, ahol jó esetben nem jön senki szembe.
Dreamfactory: Mit csinál neked az olajszenzor?
Sedu: Nem rémlik, hogy rezegne, sőt 100-tól pont simább, mert ott már elhagyta 4500körüli fordulatszámot, 130-nál van 6000fordulat kb., elég sima. De általánosságban a jobb oldali tükör nálam is jobban rezeg, mint a bal.
Sziasztok nektek is rezeg a motor 120-150 között hatodikban? 99-es 600-as paripa. A jobb oldali tükörben nem sok mindent lehet látni. Behúzott kuplungnál abbahagyja. Nem az enyém a motor, csak zavarja a gazdáját.
Érdekelne , hogy a képen mellékelt olajszenzor el tud-e romlani , vagy csak szimplán a bolondját járatja velem .
Nem öntögetném belé az olajat , mert a ha besokal akkor meg kinyomja valahol ... Az oldalsó kémlelő ablakon látszik a teljes olajszint . ( már ha arra való , hogy nézegessük azt ott ) Na szóval ezek a bagatel kérdések foglalkoztatnak .
Köszönöm a választ !
Igen, láttam. De örülök, hogy működik, azt már nem bolygatom... :-) Vagy ez a kis ledes dolog lesz, vagy amit szintén írtak, hogy diódás egyenirányító a visszajelzőhöz... De akár így is jó ahogy van. :-)
Szia! Természetesen igényt tartok a csonkokra. Sőt már vártam is a jelentkezésed. Az ára is valóban baráti.(amennyiben újak) Azonban jó lenne ha postai vagy akár futár útján tudnád küldeni mert mostanában nem lesz szabad időm arra, hogy személyesen menjek érte. A részleteket szerintem szóban érdemesebb lenne megbeszélni. Esetleg wíberen illetve messengeren?
Szia! Köszönöm a linket! Az abban leírt indexvisszajelző okozta a vészvillogást! Kivettem az izzót, hiszen a ledet nem is jelezte vissza, így már működik normálisan. Ha megy az index, az aktuális oldali féklámpa, illetve menetfény kialszik. Amint kikapcsolom az indexet, újra világítanak. Rendeltem kínából 12V-os apró ledeket. Abból kettőt befogok kötni az első indexekre (még nem tudom sorosan vagy párhuzamosan, majd érdeklődök) és berakom az indexvisszajelző izzó helyére. Legalább azt lássam, ha úgy felejteném az indexet. :-) Köszi még egyszer a segítségedet!
Köszönöm a gratulációt. Azóta sikerült mennem az új szerzeménnyel 2500 kilométert, és nagyon elégedett vagyok. Ez egy Divis topic, így nem kezdek el himnuszokat zengeni egy Hondáról. De ezt is nektek, a biztatásotoknak köszönhetem. Tartottam a nagy súlytól, azt hittem, hogy a 900-as Divi túl nagy falat lesz egy kezdőnek, újra kezdőnek. A biztatásotok miatt kezdtem el 900-asokat nézegetni. Sajnos nem jött össze akkor. És nekem kellett a két kerék, de rögtön. Gondolom, ismerős érzés minden motorosnak. Ezért fanyalodtam Pan-ra. Más, egészen más, mint a hatszázas. De ha egyezer elindult, hát az egy álom. Gondolom, hogy a 900-as Divi is hasonló érzés lehet. Kár, hogy nem ismerhettem meg közelebbről.
A szívócsonkok megérkeztek, és úgy tűnik, hogy már nekem nem lesz rájuk szükségem. Pedig milyen szépen elterveztem... Persze, ugyanezt meg fogom valósítani, csak egy másik géppel. A 600-as marad, vagy lesz helyette egy másik, kevesebb kilométerrel. Hűtlen biztosan nem leszek a Divihez, megszerettem, és nem alaptalanul. Jó kis masina. Tehát innen semmiképpen nem búcsúzom.
De vissza a szívócsonkhoz. Ha még mindig úgy gondolod, hogy szükséged van rájuk, vihető. Én ugyan még mindig nem vagyok otthon, és valószínüleg még egy darabig nem is leszek. De ettől még vihetők. Nem voltak olcsók, de úgy gondoltam hogy szükség lesz rájuk, ha alaposan fel akarom újítani a gépet. Közel 100 ezer forintomban volt, ezért úgy gondolom, hogy 60 ezer baráti ár értük. Ha ez az ár megfelel, bármikor elviheted. Ha nem, másé lesz. Az elsőbbség természetesen s tiéd, ha mégsem kéne, meghirdetem. Nem akarom, hogy feleslegesen benne álljon a pénzem, de elkótyavetyélni -á sem szeretném. Üdv, Norvik.
Kis segítségért fordulnék hozzátok.
Szeretném a hátsó rugóstag előfeszítését állítani, de sajnos nem kaptam a motorhoz az erre szolgál célszerszámot
Két hét múlva végre otthon leszek, kerülgetem a kátyúkat a jó öreg Divi hátán. Kíváncsi vagyok, milyen érzés lesz átülni egy úthengerről a pille súlyú Divire. És v egy kis motoros segítség részemről, csak Diviseknek, ha igényli valaki: az itteni jófogáson, a Maarkplatzon, elég sok Divi alkatrész van, és van aminek nagyon baráti ára van, az otthonihoz képest. Ha valaki szeretne innen valamit, segítek haza juttatni. Akár postán, futárral, vagy ha nem hatalmas darabról van szó, el is vihetem. Az eladóval intézzen el mindent, Esetleg nagyobb alkatrészekről is lehet szó, ezt is haza lehet juttatni minibuszokkal, akik heti szinten jönnek-mennek, hordják az utasokat, és mellette csomag szállítást is vállalnak, háztól házig. Egy bőröndnyi cuccért tudtommal 20-30 eurót kérnek.
Végül. Fúrja az oldalamat, hogy milyen lehet a nagy Divit lovagolni. Azt a gépet terveztem, és v nem úgy alakult. Félreértés ne essék, nagyon elégedett vagyok az 1100-es Pánnal. Kényelmes, jól irányítható, remekül fekszi az utat, jó a szél, eső védelme, észre sem veszem, hogy 160-al megyek, csak itthon, a navi logfájljából látom, hogy kissé túllépem a sebesség határt. A fogyasztása is baráti, számomra szinte hihetetlen, hogy 5 és 6 liter között jövök ki százon, egy ekkora döggel, akár egy, akár két személlyel. Az egyetlen negatívum,,a mozgatása álló helyzetben. Odébb tolni valahol, kiállni egy parkolóból, néhány métert tolni, vagy éppen megtartani ha dőlne, hát nem könnyű. Tényleg észnél kell lenni vele. Szóval, csak annyit akartam ezzel mondani, hogy ha valaki innen megengedné, hogy v kedvenc nagy Diviét kipróbáljam pár kilométer erejéig, nagyon hálás lennék. Cserébe mehetne, kísérhetne a Pánnal. Neki is biztos élmény lenne. Csak azt szeretném tudni, hogy mennyire kényelmes, mennyire fekszi az utat, milyen érzés vezetni. A hatszázas egy remek gépezet. Egyszerű, és nagyszerű. És lehet nevetni, jelenleg Hondán lovagolok, de mégis megmaradtam Yamaha pártinak. Talán még le is cserélném nagy Divire. Huh, ha tehetném, lenne 5-6 gépem, egyik erre, a másik arra a célra. Na, elnézést a hosszú szövegért, az offolásért.
Ja igen. Két hetem lesz otthon. Nem sok, de ha úgy alakulna, örülnék egy közös gurulásnak innen valakikkel. Üdv, Norvik
Sedu: Nem rémlik, hogy rezegne, sőt 100-tól pont simább, mert ott már elhagyta 4500körüli fordulatszámot, 130-nál van 6000fordulat kb., elég sima. De általánosságban a jobb oldali tükör nálam is jobban rezeg, mint a bal.
Érdekelne , hogy a képen mellékelt olajszenzor el tud-e romlani , vagy csak szimplán a bolondját járatja velem .
Nem öntögetném belé az olajat , mert a ha besokal akkor meg kinyomja valahol ... Az oldalsó kémlelő ablakon látszik a teljes olajszint . ( már ha arra való , hogy nézegessük azt ott ) Na szóval ezek a bagatel kérdések foglalkoztatnak .
Köszönöm a választ !
A szívócsonkok megérkeztek, és úgy tűnik, hogy már nekem nem lesz rájuk szükségem. Pedig milyen szépen elterveztem... Persze, ugyanezt meg fogom valósítani, csak egy másik géppel. A 600-as marad, vagy lesz helyette egy másik, kevesebb kilométerrel. Hűtlen biztosan nem leszek a Divihez, megszerettem, és nem alaptalanul. Jó kis masina. Tehát innen semmiképpen nem búcsúzom.
De vissza a szívócsonkhoz. Ha még mindig úgy gondolod, hogy szükséged van rájuk, vihető. Én ugyan még mindig nem vagyok otthon, és valószínüleg még egy darabig nem is leszek. De ettől még vihetők. Nem voltak olcsók, de úgy gondoltam hogy szükség lesz rájuk, ha alaposan fel akarom újítani a gépet. Közel 100 ezer forintomban volt, ezért úgy gondolom, hogy 60 ezer baráti ár értük. Ha ez az ár megfelel, bármikor elviheted. Ha nem, másé lesz. Az elsőbbség természetesen s tiéd, ha mégsem kéne, meghirdetem. Nem akarom, hogy feleslegesen benne álljon a pénzem, de elkótyavetyélni -á sem szeretném. Üdv, Norvik.
https://www.sportmotor.hu/kerd...