Szevasz Álomgyáros!
Hmm, kiválóan beállítani? Ingoványos terület ez, olyan mint a vallás - ki miben hisz. Ha rettentően precíz szeretnél lenni, akkor nem árt beszerezni több eszközt is, amelyek segítik a munkát, mint pl. a kolléga által említett vákuumórás szinkron teszter, jól jöhet egy gázelemző készülék, stb.
Ami a módszert illeti, én csak a sajátomat tudom megosztani veled: a tisztaság fél egészség és ez a motorkerékpárokra is igaz. Vagyis, ha a karburátorhoz szeretnénk nyúlni - ami fontos része az üzemanyag ellátó rendszernek - akkor a kiváló beállításhoz fontos, hogy az egész rendszer állapota gyári legyen. A csaptól kezdve az üzemanyagpumpán át - ahol van, mert pl. az 51J-n nincs szivattyú - a benzincsöveket, vákuumcsöveket mindent leellenőrzünk. Ha valami repedt, elöregedett, akkor csere. Ha ezek rendben vannak, akkor belenézünk a karbikba, alap, hogy mindent elmosva, tisztán rakunk össze. Beállítások - üzemanyagszint, fúvóka méretek, részterheléstű, pilot csavar - minden a service manual által megadott értéken van. Mielőtt visszatesszük, szívócsonkok állapotát lecsekkoljuk - ha repedtek, akkor kuka. Mint itt lentebb taglalták, a 900-as Divire ez most k.drága - míg 2012-ben 50 € volt darabja, addig ma 105 € és csak gyárit tudsz venni! - de a korábbiakra jóval olcsóbb, szinte gombokért megvan. Ha minden rendben, mehet vissza a karbisor, vetünk pár pillantást a levegőszűrőre is és igény szerint cseréljük. Mielőtt azonban nekiállnánk a " varázslatnak", nem árt előtte a szelephézagokat is kimérni / beállítani, mert a célunk nem az, hogy egy hibás motorhoz lőjük be a porlasztókat, hanem egy jól üzemelő járművet szeretnénk majd használni. Feltételezve, hogy minden OK a mechanikában, jöhet a bűvölés, beállítás. Azt gondolom, ebben semmi extra nincsen, viszont megközelítően egész gyári gépet hajthatunk a beavatkozás után.
Szia Hr. Geiger !
Ha már itt vagy ( gondolom olvasol a háttérben , csak nem mindíg írsz ) , keverékképzést hogyan lehet kiválóan beállítani ? Módszer , műszer vagy valami csodakütyü ? Jól jönne valami ötlet . Köszönöm válaszod !
Mindenki másra esküszik . Én az előzö gen.XJ 600 hajtom , és elsőre Repsolt használtam . Majd Castrolt , de gyorsan visszatértem a Repsolhoz . Szóval nem rossz az .
Nyugodtan beletöltheted, én is használtam Repsolt a 600-as XJ-ben, nem volt semmi gond vele. Valamint nem kell vakon követni semmilyen FB galerit..., tarts ki a döntésed mellett!
Sziasztok! Egy gyors kérdésem lenne. Olajcserére az XJ 600 N-es (99-es) motormba 4 liter Repsolt vettem (még nem motorozok, várok az igazán jó időre, szóval az olaj is bontatlanul a garázsban van). Erre most beléptem egy Yamahás csoportba FB-n, és ott meg szétoltották a Repsolt valamelyik poszt alatt, hogy semmire nem jó és zabálja a motor. Szerintetek? Most mit csináljak, adjam el és vegyek motult helyette?
Pár gondolatot szeretnék hozzáfűzni ehhez az " alacsony kilométer futás" fétishez, természetesen saját példám alapján! Először is azzal kezdeném, hogy általában a 900-as Diviket nem arra a célra szokták megvenni, hogy főterezzenek vele, hanem rövidebb - hosszabb, de inkább az utóbbi túrák megtételére. Amikor én 2016-ban megvettem a 96'-os évjáratú 900-as Divimet - ami egy erősen lelakott állapotú, szakadt üléses, törött idomos, Ausztriából származó példány volt - életem első olyan használt motorját toltam fel az utánfutóra, melyhez mellékelték a szerviz könyvét, az összes számlával, vizsgákról szóló igazolásokkal, kezelési könyvvel együtt. Az órája 89 ezret mutatott, beindításkor szépen járt ugyan, de könyörgött már egy szelep állításért, új vezérműláncért, ettől függetlenül én megláttam benne az X-faktort. :-) Mivel eddigi motoros karrierem során többször volt olyan gépem, amit romos állapotból hoztunk vissza az életbe, ezért most sem riasztott meg a látvány, természetesen ez a vételárban is megmutatkozott: alig adtam érte többet, mint egy ezres. ( euróban értve :-) ) Hazaérve letettük a haverom műhelyében, hogy felmérjük, miket kell majd elvégezni ahhoz, hogy műszakilag - tehát fék, futómű, erőforrás, hajtáslánc - rendben legyen, aztán ha ezek megvannak, akkor jöhet az esztétika: kárpitozás, fényezés, pasztázás, polírozás. A papírok áttanulmányozása során kiderült, hogy a moci 2005-ben, tehát 9 évesen volt a bécsi Yamaha szervizben a 72 ezres átvizsgáláson! Aztán 2014-től leállították, mert már többet kellett volna rákölteni, mint amennyit a piacon ért. ( pl. 2012-ben a műszaki vizsgán felírt hiányosságok javításáért - gumiabroncsok cseréje, fékolaj csere, szívócsonkok cseréje, stb.stb. - fizetett 1100 EUR-t az akkori tulaj.) 2016-ban meg átkerült Magyarországra, ahol kiderült, hogy a kompresszió sem az igazi, alig 5-ös értéket mértünk ( gyári érték 1:10 ) szóval bontva lett a blokk és kapott egy garnitúra új gyűrűt mind négy henger, meg amit még ilyenkor szoktak: szelepszár szimeringek, tömítések, szelepek becsiszolása, karbi pucc + beállítás, nagyon hosszú a sor. A lényeg, hogy mikor tavaly áprilisban megkapta a magyar rendszámot, egy olyan gépet toltam ki a vizsgabázisról, amit mindig is szerettem volna: Egy szép, szalon állapotú, számomra tökéletes 900-as Diversiont. :-) Megy, mint az atomóra, minden porcikáját ismerem, hiszen " alátétre szét lett szedve" és felújítva, de ehhez a vételárat még egyszer rá kellett költenem. Ez az opció pedig minden motornál előfordulhat, pláne egy olyannál, amit alig használtak. Egy 17 ezret futott huszonéves paripa, ha újra munkába állítják, tud azért meglepetéseket okozni...
Köszi a jókívánságot. Igen, egyetértek, de csak részben. Egy alacsony kilométer futású gép, ha megkapta a rendszeres olaj, légszűrő cserét, azért vszk jobb, kevésbé kopott a váltó, a henger, a dugó, főtengely, vezérmű, stb. És éppen most jelent meg egy 17 ezer kilométeres futású gép, 1500 euróért. Fotók alapján teljesen rendben van, de nulla extra van hozzá. Vagyis se bukócső, se v dobozok, abszolút semmi. Jó gumikkal, friss vizsgával. Ha mindent rátennék, többe kerülne, mint az 56 ezer kilométeres, még legalább 6-800 eurót kéne költsek csak az alkatrészekre, plusz a szerelés, olyan dolgoknál, amiket én nem tudok megcsinálni, pl kárpitozás az üléshez. Németorszagban valamivel olcsóbban meg lehetne venni, nagyobb is a választék, de sajnos Hollandiához vágyok kötve, itt tudom csak leírni az adóból a költséget. Elég vicces az itteni adó törvény motorokkal kapcsolatban. Lehet céges motorom, leírhatom az üzemanyagot, motoros ruhát , felszerelést, olajakat, mindent a költségekből, de a szervizt nem. Vagyis igen, ha a motor betöltötte a tizenötödik évét. Na, jelen esetben ez nem lesz gond, bár én inkább az itteni szervizeket kihagynám. Egyszer a 60 eurós óradíj miatt, ami ugyan még nem garancia a szaktudásra, és a lelkiismeretes munkára.
Gyönyörűen süt a nap, a távolból v2-es chopperek hangját hallom, és üt meg a guta, hogy még nem ülhetek motoron ezen a hétvégén...
Anno nekem egy öreg motoros azt mondta, hogy 10 év felett nem az évjárat ha nem az állapot a mérvadó egy motor vásárláskor. Azt is lehet olvasni ennél a típusnál, hogy 100.000 km-el még megvehető. Kép alapján teljesen rendben van kinézetre, De azért egy próbát mindenkép tegyél vele. Esetleg kérd meg az eladót, hogy mielőtt meg nézed ne indítsa be, teljesen hideg legyen a motor amikor előszőr indítod. Ekkor nyitott füllell sok mindent le lehet vonni a hangjábol. Elárulom, hogy sokkal férfiasabb hanggal bír mint a 600-as öcsi, biztosan meg fog majd érinteni az a tekintélyt parancsoló duruzsolás.( Vizsgáld meg a csonkokat és a többit meg ahogy korábban írtuk, engem érdekel bár melyik verzió.
Sok szerencsét!És előre gratulálok!
Megvan a kiválasztott, hétfőn leelőlegezem, nehogy elvigyék. Öregebb, és több kilométer van benne, mint amit terveztem, de jó az ára, és sok számomra sok értékes extra van benne. Ráadásul az eladó szövege is szimpatikus, szerethette a járgányt. http://link.marktplaats.nl/m12...
Még tudlak érteni. Nálam nem alakult ki ilyen érzelem a 600-assal kapcsolatban. szezon közepén vettem, szempont volt az alacsony ár, és a túra doboz. 380-ért vettem. Hatvanezer volt benne, 97-es,, a fejidomon baloldalt dőlés nyoma, repedéssel, kis szakadás az ülésen, a jobboldali kipufogóra sikeresen ráégettek műanyagot, átírattam, láncszett, hátsó tárcsa és betétek, első betétek, ülés újra tömése, kárpitozása, fékcsövek, teleszkóp szimeringek cseréje. Mentem vele közel tízezret. Lassan cseréssé válik az akksi, első féktárcsa és a vezérműlánc. Kezdeni kéne valamit s fejidommal, és a kipufogóval, fényezni. Ha otthon maradok, ez már meglenne. Nem lettem szerelmes a saját gépembe, de ez így talán érthető is. Viszontmegszerettem a márkát és a típust. Tetszik ahogy megy, a hangja, a fogyasztása. A típust tényleg megszerettem. De ez valószínűleg menni fog, és nem fogom sajnálni. Kérdés, hogy mikor. Az új tulaj nem fog vele rosszul járni, bármég lesznek teendői. De nagyon hajlok egy másik, szép állapotban levő megvásárlására. 2000 euróért láttam egy 3500km-es, és egy 7ezres példányt. Tökéletesműszaki, esztétikai állapotban. Nem tudom, hogy lesz-e belőle valami. De örülnék neki, meglátjuk.
Sajnos nekem el kellett végül adnom a 600-ast. Amikor motorozás közben csongrádban rátaláltam a 900-asra, megnéztem kipróbáltam, beleszerettem, nem bírtam ott hagyni, úgy hogy a nejemmel félrevonulva megbeszéltük, hogy megvehetem, de a 600-ast viszont el kell akkor adni. Hát persze, hogy azonnal megigértem neki, hogy úgy lesz. Hazafelé már utánfuton hozták is utánam a 900-ast. Ez volt október elején. Sunyiztam amíg bírtam, a 600-ast nem hírdettem eladásra, mivel bíztam abban, hogy a nejem megkönyörül és hozzájárul ahhoz, hogy megtartsam. De úgy december elején újból felvetette hogy miben egyeztünk meg. Onnét kezdve már naponta emlékeztetett az ígéretemre, míg csak egyik este nagy nehezen elszántam magam és két oldalon is meghírdettem. Ekkor még bíztam abban, hogy a meghírdetett árért (ami az évjáratát nézve elég magasnak tünt a piacon) nem jelentkezik rá senki, De sajnos nem így történt, alig telt el néhány nap és napi 3-4 telefonos érdeklődő is akadt, Köztük az egyik az egyik napról a másikra el is jött és próba nélkül vitte. Hogy miért? Ha megnézed az albumomban a fotóit megtalálod a választ. Öszintén szolva még most is összeszorul a gyomrom amikor nézegetem a képeket. Korát meghazutoló esztétikai és műszaki állapotú volt, A környezetemben tucatnyian mondták, hogy ha elakarom adni netán akkor nekik szoljak. Azért nem szoltam közülük senkinek, mert bíztam abban, hogy így rám marad. Tévbedtem.
Köszi, remélem az lesz. Választék, ha nem is túl bőséges, de azért van. Nem könnyű dönteni, a pénz is számít. Ami biztos, hogy mindenképpen 97 utáni gépet akarok, azokon márminden modell változtatás rajta van. Kilométerben max 50 ezreset vennék, árban olyan 2500 euroig mennék el. Ennyiért már lehet venni 17 ezer kilométereset is, csak sajnos az ilyen kevés kilométereshez nincsenek dobozok, és azok külön beszerzése megint nem olcsó játék. Az a tervem, hogy hazaviszem, leadom szerelőnek. Nem gyors, hanem alapos munkát kérek. Ráér, lesz idő alaposan átnézni, megcsinálni. A 600-as kis Divivel jövök vissza, az tökéletes lesz ide utazásra, helyi szaladgálásra, és rövidebb, holland, belga, francia túrákra. Az a gép műszakilag rendben van, esztétikára kéne költeni. Még nem tudom, hogy megy vagy marad. Elégedett vagyok vele, jól megy, jól fogyaszt, új féktárcsa, betétek, lánc szett van rajta. De a külsejével korántsem vagyok elégedett. Ha otthon lennék, biztosan rendbe szedtem volna. Meglátom még mi lesz vele. Természetesen a szívó csonkkal kapcsolatban gondolok rád, ha oda jutok. Te szóltál először, tiéd az elsőbbség. Tudom, hogy nem olcsó, de az ebay eladónak van még belőle, és most már postázza is Magyarországra.
Szia! Én tavaly októberben vettem az én 900-asomat úgy 63.000 km körül volt benne, és 96 os évjáratú. Jelenleg egy nem akármilyen szaktekintélyű szerelőnél vesztegel. Decemberben vittem el hozzá és lépésről lépésre A-Z-ig minden része vizsgálva, szükség szerint javításra kerül. Idáig túl vagyunk az elejétől haladva kb 2/3-ad részén. Első hátsó gumiabroncsok újra lettek cserélve, A műanyag elemek és a tank lakfelülete le lett szakműhelyben csiszolva, a festék hibák profin ki lettek javítva, majd kissebb egyediséget varázsolva rá újból lett lakkozva. Az egyébként jó állapotú plexi is finoman fel lett polírozva. Minden visszajelző és izzó újra lett cserélve. Önindító (relé) generátor karbisor kipucolva,stb. De!! ami viszont nálam is kissé aggasztó az a szívó csonkok állapota. A gumis részén a belső felületük teljesen jónak tűnnek, azonban a külső felületükön már látszik a kór, itt ott repedezettek.
Én is hasonlóan vélekedek a 900-as rendevágásáról min te, annyi külömbséggel, hogy én egy kissé öregebb és valamennyivel többet futott divivel teszem ezt. Nyilván ez miatt több energiát és pénzt is igényel. De a lényeg a végeredmény. Megjegyzem a divimnek egyébkén egy nagyon jelentéktelen olajfolyáson, és egy kissé kockásan kopott hátsó gumin kívül az ég világon semmi baja nem volt. Úgy esztétikailag mint műszakilag rendben volt akkor is amikor megvettem. A mostani szervízelés már már tulzásba lett víve, de ez a naivitásomnak köszönhető.
És most rátérnék a lényegre. Egy percet se töprengj azon, hogy esetleg feleslegesen adtál ki közel 100.000-et, mert ha az új szívócsonkokat felteszed a leendő dividre, akkor biztos lehetsz abban, hogy neked ezen jellegű problémád már nem lesz. Ha meg olyan Divit sikerül venned amin már lecserélték, csonkot, illetve még nagyon jó állapotuak vannak rajta, akkor azt jelezd nekem, mert úgyan még nem sűrgős de mindenképpen szándékom ban áll akár új akár nagyon jó állapotút tartalékba beszerezni.
És még annyit, hogy anélkül hogy a 600-as divit leminősíteném, hiszen nagyon hálás kis jhószág, a 900-as divi mérfőldekkel nagyobb élményt tud adni. Nálam a sokak által hangoztatott hátránya okozza a leg nagyobb élményt. Az a 270 kg magáért beszél. Tólogatni ugyan nem egy élvezet, azonban a jó magyar hepe hupás utakon viszon ott van és rajta is marad. Kényelmére, teljesítményére sem lehet panaszkodni. Megbízhatósága meg már legenda.
Ha meg lesz Divid jelezd, hogy mi a terved a csonkokkal. Engem komolyan érdekel. Akár az újat is átvenném, illetve ha jó állapotú még amit leveszel, abban is meg egyeznénk.
Sikeres vásárlást!!!!!
És én kilencszázas akarok venni, és ez a szívni szívócsonk is kilencszázasba való. És sajnos nem csak gumiból áll, ott egy darab bele vulkanizált alumínium öntvény is. Néztem, keresgéltem, de csak használtakat találtam eddig. Rohadt drága volt, de úgy vagyok vele, hogy ez a csonk engem, és az esetleges következő tulajt is ki fogja szolgálni. Már v úton van Magyarország fele, és ha majd szükség lesz rá, nem kell rá várnom. Rohadt drága, ahhoz képest, hogy mi is ez, igazad van, ez tényleg egy drága hobbi... De többet is ad, mint egy autó, az élvezeti szint jóval magasabb. És az is biztos, hogy ennyivel nem fogom meghízni, még bőven költhetek rá, csak alkatrészben, a szervizt nem is számolva. De lesz v egy hibátlan, alacsony kilométeres gyári állapotú gépem, ami nem hagy majd cserben Oroszországban.
Szia! Valóban a 600 divi szívó csonkja töredékébe kerül a 900-asénál, ez azért is lehet, mert nincs utángyártott, valamint tudomásom szerint a gumi része rá van vulkanizálva az aluminium csonkra.. Na meg az is drágít, hogy nem egyszerű a beszerzése sem. Sajnos a 900 divinél ez a leg kényesebb pofon amibe belelehet szaladni. De hát a motorozás egyébként sem olcsó játék, ha az alkatrészek vagy akár a gumiabroncsok árát elemezve könnyű megállapítani, hogy egy középkategóriás autót olcsóbban lehet fenntartani mint akár egy viszonylag pofon egyszerű de immáron nagykorú divit. Megjegyzem ez a típus még nem is tartozik a nagyon szervíz igényesek közé.
Hmm, kiválóan beállítani? Ingoványos terület ez, olyan mint a vallás - ki miben hisz. Ha rettentően precíz szeretnél lenni, akkor nem árt beszerezni több eszközt is, amelyek segítik a munkát, mint pl. a kolléga által említett vákuumórás szinkron teszter, jól jöhet egy gázelemző készülék, stb.
Ami a módszert illeti, én csak a sajátomat tudom megosztani veled: a tisztaság fél egészség és ez a motorkerékpárokra is igaz. Vagyis, ha a karburátorhoz szeretnénk nyúlni - ami fontos része az üzemanyag ellátó rendszernek - akkor a kiváló beállításhoz fontos, hogy az egész rendszer állapota gyári legyen. A csaptól kezdve az üzemanyagpumpán át - ahol van, mert pl. az 51J-n nincs szivattyú - a benzincsöveket, vákuumcsöveket mindent leellenőrzünk. Ha valami repedt, elöregedett, akkor csere. Ha ezek rendben vannak, akkor belenézünk a karbikba, alap, hogy mindent elmosva, tisztán rakunk össze. Beállítások - üzemanyagszint, fúvóka méretek, részterheléstű, pilot csavar - minden a service manual által megadott értéken van. Mielőtt visszatesszük, szívócsonkok állapotát lecsekkoljuk - ha repedtek, akkor kuka. Mint itt lentebb taglalták, a 900-as Divire ez most k.drága - míg 2012-ben 50 € volt darabja, addig ma 105 € és csak gyárit tudsz venni! - de a korábbiakra jóval olcsóbb, szinte gombokért megvan. Ha minden rendben, mehet vissza a karbisor, vetünk pár pillantást a levegőszűrőre is és igény szerint cseréljük. Mielőtt azonban nekiállnánk a " varázslatnak", nem árt előtte a szelephézagokat is kimérni / beállítani, mert a célunk nem az, hogy egy hibás motorhoz lőjük be a porlasztókat, hanem egy jól üzemelő járművet szeretnénk majd használni. Feltételezve, hogy minden OK a mechanikában, jöhet a bűvölés, beállítás. Azt gondolom, ebben semmi extra nincsen, viszont megközelítően egész gyári gépet hajthatunk a beavatkozás után.