Köszönöm a dicséretet! Ezek után ezt el kell mondanom: Vasárnap ebéd előtt átsimogattam becsülettel a Divit (viasszal a műanyag és fényezett felületeket- clinnel a krómosakat és a blokkot, műszerfalápolóval a dobozokat) majd ebéd után meg indultunk a nejemmel találomra a Bácskai részen. Kiskunhalason pihenésképpen megálltam egy benzinkúton ahol a tankolást követően a shoppban fogyasztottunk. Mire kiértünk többen is köztük egy újszerű CBF-es ott álltak a Divim mellett, majd az egyik azzal üdvözölt, hogy egyáltalán használom-e a motort, mivel nem lássa annak jeleit. Amikor elárultam nekik, hogy a Divi már jó ideje nagy korú, még jobban meglepődtek. Szóval jól esett az elismerés (Hízott a májam) .
Ma munka után Dunafalvára motorozunk mivel ott számos programmal egybekötött motorostalálkozó van. Remélem ott sok hasonló becsben tartott motort fogok látni.
Neked is, továbbá minden motoros társamnak széles utat kívánok!!!!
Egy 2000 évjáratú xj600n motorom van. Már jó pár éve hajtom és eddig minden rendben volt. Most viszont egyik percről a másikra gond lett a sebességváltással. Amikor vissza akartam váltani egyszerűen nem tudtam, megáltam és körbenéztem a motort, a kuplung bowden teljesen laza volt, csak a végén emelt ki egy keveset, és a lánc is meglazult. Mindkettőn állítottam és így nagy nehezen fel tudtam kapcsolni ötödikig és így mentem haza, néhányszor kellet váltani de csak nagyon nehezen tudtam, behúzott kuplungnál is valami rángatást éreztem, gondolom azért mert nem emelt ki rendesen.
Otthon levettem a kuplung deklit és a kuplungot is kiszereltem, megnéztem a bowdent is de egyiken sem találtam külünösebb hibát, minden fokozatot könnyen tudtam kapcsolni úgy, hogy kézzel forgattam a kereket. Újra összeraktam, és a jelenség ugyanaz maradt, csak behúzott kuplungnál nem volt rángatás. A kuplung kiemel rendesen, egyesbe fel tudok váltani és elindulni, viszont a többi sebességet csak nagyon nehezen vagy sehogy sem tudom kapcsolni, lefelé ugyanez a jelenség. A motort sztenderre állítva és a kereket forgatva most is minden fokozatot tudok kapcsolni.
Nem tudom milehet a baj, valaki tapasztalt már hasonlót?
Szia ! Siklós. Igen, BT45ös, nem tudom mennyit futhatott, nem volt még ilyenem. Nem ezzel foglalkozom, így nem is kérek érte semmit. Ha gondolod elküldöm futárral,annak a díja max. 2000.
Üdv urak! Ma egy rövid idő erejéig sikerült találkozzak Kapufával. Sajnos, egy szomorú magánügy miatt nagyon rövidre sikeredett. De azért megcsodáltam a 900-as Diviét. Gyönyörű gép, irigylésre méltó. Nagyon szép állapotban van, senki nem mondaná meg, mennyi idős. Én is ilyen állapotút akarok. Na és a Divi, az enyém, a hatszázas. A Honda Pan egy nagyszerű motor, de más kategória. Amit a 600-as Divi tud, azt nem tudja a Honda. És persze ez fordítva is igaz. Az a játszi könnyedség, amit a Yamaha produkál, na, azt mérn tudja a Honda. Könnyedén irányítható, engedelmes. Most már értem , miért mondták, hogy ez egy ideális tanuló motor. Jó, hogy ezzel kezdtem újra. A Hondával biztosan dőltem volna álló helyzetben, ha azzal kezdek. Kezes az is, de nagyon tisztában kell lenni a súlyával. És a hangja, mármint a Yamaháé. Tetszik. Az a finom duruzsolás. Egy pillanatra még gyengének tünt, de nem az. Húz szépén száz felett is. És mozgatni meg külön öröm. Jó, tudom, a mai modern gépek könnyebbek. De hol vannak azok minőségben ehhez? Egyszeri javítani, kis költségű, agyon üthetetlen masina. Szóval, kell. Megfordult a fejemben, hogy eladom, és nem pótolom, beérem a Hondával. Nem így lesz. El fogom adni, de egy jobb, szebb állapotúval fogom pótolni. Szükségem van egy "rövidtávfutóra. A Yamaha 200 kilométerig szerintem messze jobb, mint a Hondám. De nem csak ennyire. A Hondával biztos nem indulok el Vlagyivosztokig. Rendben, hogy nem földutak vannak, de rossz utak biztos vannak arra. Plussz a szervíz, ha esetleg szükség lenne rá. Tudom, hogy v megbízható gép, de kizárni előre nem lehet egy esetleges hibát. Erre is jobb a Divi. 400 kilométer a terv maximum naponta, azt meg a kevésbé kényelmes Divin is ki lehet bírni. Pláne, ha zselés az ülés. Ja meg szerelni kell, biztosan könnyebben találok hozzáértő szerelőt, pláne alkatrészt. Benzin minőségben is igényeletlenebb. Szóval kell a Divi. Kapufa motorjára felültem. Menni nem mentem vele, sajnos, túl sietős volt a vissza út. De az biztos, hogy jó rajta ülni. És messze könnyebb mozgatni álló helyzetben, mint a Hondát. Szóval, ha sikerült volna azt vegyek, biztosan nem bánkódnék. Igaz, így sem. Viszont, ha megveszem, most Kapufa szegényebb lenne négy méregdrága gyári új csonkkal :)
Háli! Én úgy jártam a benzincsappal hogy fel voltak cserélve benne a szűrők,ON állásban lefolyt a tartalék,direkt állásban meg csak a hosszú szűrön engedte ki a benzint,Biztos nem a vágott szeműek cserélték fel.
Azért pár liter naftát vigyél magaddal, ha azt szeretnéd tesztelni, hogy mikor fogy ki. :-)
Engem a múlt héten szivatott meg a drágaság. Eljöttem a szerelőtől a hátsó fékpofák cseréje miatt, amikor a periférián láttam, hogy felvillan egy piros lámpa. Először azt hittem, hogy csak a reggeli nap süt rá, mert néha elaludt. Aztán megint világított. Frankó, nem kap olajat. Kanyar vissza a szakihoz. "- mivan, nem jó a fék? - az igen, csak felvillant az olajlámpa." Megnéztük, teljesen normális az olajszint a kémlelőablakon. "- melyik világít? -hát ez a piros. - de az a benzin lámpa.... . - szerinted látom szemüveg nélkül, a buksin keresztül, hogy milyen piktogram van rajta? Csak azt néztem, hogy piros. A benzinszint mióta nem narancssárga?! " Szóval csak tankolnom kellene, mert legalább a lámpa jelzi, ha már a mutató úgy mutat, ahogy ő akarja.
Igen van ilyen, de ez nem normál működés. Mármint, ha tényleg On állásban elhasználod a tartalékot is, akkor a benzincsap tömítője átereszt. csatoltam képet, hogy mi lehet a bűnös. Egyébként lehet kapni teljes felújítókészletet az összes tömítéssel.
Üdv.
Hali! Olyan lehetséges, hogy a benzincsap On állásban is átengedi a tartalékot? Már 345km-nél tartok és nem kellett még átállítanom tartalékra. Benéztem a tankba és a rövid müanyag cső alatt van már 1,5-2centire a szint. Nem tekerem át, meglátom mi lesz, de azért kíváncsi lennék a válaszra. Üdv.
Köszönöm. Van Viberem, beszélhetünk ott, de csak este, mert addig még biztosan motorozom. Én 56 vagyok, és 200 kilométert tudok lenyomni egyben, megállás nélkül a Hondán. De az utolsó kilométerek már csak összeszorított fogakkal mennek le. Tegnap olyan 700km volt, de még most is érzem az ülőgumóimat. Divivel 70-100, a 900-ast sajnos nem próbáltam még. Fárasztó volt, de így is élveztem minden percét, még akkor is, ha végig pálya volt. Ez most megy a szerelőhöz, a Divi meg jön velem, úgyhogy elsősorban megint Divis leszek.
Út minőség. Az M1 egész jó volt, leszámítva két ronda kátyút, amit nem tudtam kihagyni. Az M nullás viszont már nagyon vacak volt. Hepehupás, rázós, ha közben beszélgetek, biztos elharapom a nyelvem.
Üdvözöllek itthon. A szívócsonkokra továbbra is igényt tartok. Ha a kapufa63@freemail.hu ra elküldöd a telefonszámod privátban megtudjuk beszélni a részleteket. Ma ebéd után gurulunk egy kb 300 km-es kis kört Bács Baranya és Tolna megye útjain, persze megtervezett fagyizás majd vacsorázással egybekötve. Ezért ha ma már nem is de holnap mindenképpen keresnék. Esetleg ha van víbered akár azon is. Írtad, hogy nem tudtad egy seggel levezetni a hazafelé az utat. Hát én már 100 km után sem bírok folyamatosan a nyeregben. 60-70 km enként megkell állnom megmozgatni közel 55 éves végtagjaimat. Gondolom,hogy ez nem csupán a Divi hibája mert autóval is ugyan ez a helyzet áll fenn. Ráfoghatnám az útjaink minőségére is de a valós ok még is az, hogy már nem mai motoros vagyok. Még ha rövidebb távokat is de azokat rendkívüli élvezettel teszem meg. Erre felénk most kissé felhős de motorozásra kitűnő idő van. Így hát készülök is.
És Nokiás dobozban érkezett. De csak ez volt benne, nem jóféle kenőpénz. Nem tudtam egy seggel levezetni Hollandiából hazáig az utat. Regensburg mellett megszálltam és jól tettem, mert egy hatalmas eső eső jött, de addigra fedél alá értem. Tegnap értem haza, nem tudtam megállni, hogy a kis kedvenc Divit be ne indítsam, legalább egy melegítés erejéig. Február végén használtam utoljára. Most szivatóval harmadik indítózásra indult. Még mindig szeretem a hangját. Apropó, hang. Sok ideje nem 2 használtam, kissé elszoktam tőle. Valahogy hangosnak tálaltam a benzin szivattyú hangját. Ez ilyen, vagy én emlékszem rosszul? A kis Divi szebb, mint emlékeimben. Öröm volt látni kecses vonalait. Ma mennem kell vele egy kört, tudni szeretném hogy viselkedik 4 hónap gazdátlanság után. Nézem az időjárást, hát nem túl kedvező napok jönnek a motorozáshoz. Eső, eső, még még egy kis eső. Lehet, hogy nem is itthon vagyok, hanem még mindig Hollandiában?
Óvva intelek a kínai kipuffoktól ! 50-125 ccm-ig még elmegy de az fölött felejtős .
Szétég a bele és olyan hangja lesz hogy kibírhatatlan ..... Inkább szerezz gyárit az a legjobb .
Itt van balos : https://www.ebay.de/itm/YAMAHA...
és jobbos is : https://www.ebay.de/itm/YAMAHA...
Minden meggyőződés nélkül, csak kérdezem... :-)
Használ valaki "kínai" replika kipufogót? Olvastam valami cikkben, hogy alsó fordulatszám tartományban csökkenhet az erő és nyomaték a hiányzó nagyobb fojtás miatt stb...
Eddig azt hittem, hogy a nagyjából halknak nevezett szép fényes csöveim gyáriak... Most a szerelő felvilágosított, hogy valami utángyártott semmi...
Így bőven 50 fölött nem a hangos üvöltés vonz már..., de ha nem gyári, akkor műszakira sem lesz jó, lehet(?). Ezért az úgyis mindegy alapján, elkezdtem nézegetni a kínai oldalakon az olcsóbb jól "kinéző" dobokat, hátha kissé sportosabb lenne az "N"-em kinézete, esetleg a hangja is kis mértékben "motorosabb", üvöltőset azért nem szeretnék. Köszi!
Köszönöm! Az az oszlop tartozéka, nem viszik el, de van még kettő tartalékba, ha mégis Hozzá van láncolva az oszlophoz, sajnos így tudom csak tárolni, legtöbbször mint ma is ráhúzom a ponyvát, télre meg garázs.
Hali! Tegnap a hungárián elszakadt a kuplungbovdenem, szerencsére volt nálam bovdenkészlet, amivel tudtam ideigleneset csinálni, úgyhogy hazajutottam. Ma pedig kicseréltem arra, amit rendeltem és nem szereltek be, mondván, hogy rövidebb. Nem az, teljesen jó, csak lusták voltak felszerelni. Az elvezetési probléma is megoldódott, ami miatt nem rég írtam, sehol nem akad semmi. Ezzel egybekötve végre letakarítottam a gépet, 4,5órámba került, de már nagyon kellett szegénynek, mert tiszta bogártemető volt, meg sáros a sok esőtől. Sajnos nem sokszor takarítom, mert sokat megyek és sokszor nedves az aszfalt. Jövő héten is kb. 1600km vár ránk, úgyhogy megmutatom milyen tiszta mielőtt összekoszolom
helo! xj 550 ről lenne szó. melegen nem áll be az alapjárat, nagyon zavaró tud lenni a hangosan búgó motor, merre induljak el? a gumicsonkokon nem találtam repedést. mit kell még a karburátoron ellenőrizni?
Ma munka után Dunafalvára motorozunk mivel ott számos programmal egybekötött motorostalálkozó van. Remélem ott sok hasonló becsben tartott motort fogok látni.
Neked is, továbbá minden motoros társamnak széles utat kívánok!!!!