A kapcsrajz alapján csak annyit látok csak, hogy egy relé kapcsolja a pumpát, amibe a gyújtás 12V-ja megy be.
Nincs XJ-m, más Yamahákhoz vagyok szokva, de azokon kifejezetten az a módi, hogy kulcs ON, 5 sec-ig megy a pumpa, majd megáll. Csak akkor indul újra, ha jár a motor - mert pl. elborulás esetén az ember nem gyakran kapcsolja le a motort és a pumpa menne tovább, az aszfalton beterítene mindent benzinnel.
Nem tudom, hogy a vezérlő időzítője halt-e meg és az 5 szekundumos előtöltési szakasz hiányzik a működésből, vagy az van, hogy te elfordítod a kulcsot, nyúlsz a műszerért és mire odaérsz és rádugod, le is állt az 5 sec. előtöltés és már csak akkor hajlandó tápot adni a pumpának, ha jeladó érzi, hogy forog a lendkerék.
Köszi, én is így gondolnám helyesnek. Sajnos elpusztult a pumpa így csak a csatlakozókon tudok feszültséget mérni, de azon azt tapasztalom, hogy gyújtáskor nincs meg a 12V, csak ha teker az onindító. Figyelheti azt valami hogy fennvan-e a szivattyú vagy nincs?!
Látom igen halott ez a fórum, de azért megpróbálom. Elektromos üzemanyag szivattyúnak kellene-e gyújtás ráadásakor 12V-ot kapni, vagy csak indítózás közben?
A szelepek felől hallható csattogás/kopogás,bármi lehet: Akár láncfeszítő,de lehet hogy egy szelephézag ellenőrzés/állítás nagyban javítana a zavaró zörejen. 24.000 Km után már aktuális az állítás. Én most csináltattam,mindegyikebe új lapkák kellettek. Most gyönyörűen ciripelnek,ahogy kell! Karbiszinkront is csináltam,mert 1-2 hét állás után kicsit nehezen találtak egymásra a hengerek. Na olyankor nekem is volt valami kopogásszerű hang. Azóta megszűnt minden! Szépen indul,hidegen/melegen egyszerre mind a 4 henger.
Jó estét,mindenkinek! Van egy remek 99 es évjáratú 600 N motorom,és egy olyan kérdésem lenne,hogy honnan tudnék szerezni egy használt,vagy ha minden kötél szakad akkor egy új komplett fordulatszámmérőt? Legutóbbi kirándulásom során,megálltam Tapolcán tankolni,és mikor indítottam,a fordulatszámmérő tovább pihent a 0 árnyékában. Alig vártam hogy hazaérjek,és kiderítsük a hibát. Egy barátommal megnéztük az órából kijövő vezetékeket,amikben nincs hiba. vagyis az órán belül van valami gebasz. Ha esetleg valami ötlet,vagy tipp lenne,azt megköszönném.
Sziasztok!
Friss Divi tulajként a kupplung zörgést már elfogadam, de talán nekiállok orvosolni.. Már amennyire lehetséges.
Ami viszont zavarja a fülem és tapasztaltabb tulajok tanácsát kérném, az a szelepek felöl meleg motornál is hallható "csattogás, kopogás" nem tudom melyik szó jobb rá. Olvastam rről is olyat, hogy láncfeszítőt kivéve és megpucolva, átmozgatva lehet elmúlik ez a jelenség?!
Vagy egyszerűen csak nézzek szelephézagot? Mennyire bajos ha így járok vele, mert még nem tenném le a vasat ha nem muszály .)
Sziasztok!Valakinek véletlenül nem lenne egy bontott kilóméterórát körbe vevő műanyagja (ami persze nem törött) 2000-es Diversion xj900s-hez.Vevő lennék rá...
Sziasztok. Múltkor voltam az ónodi vásárban és láttam XJ600-ra való oldaldobozokat. Konzol nem volt. Fogalmam sincs, hogy elvitték-e vagy sem, ott lesz-e legközelebb vagy sem, de ha valakit érdekel akkor szóljon itt a fórumon aztán hátha valahogy el tudjuk intézni.
Sziasztok. Keresek Yamaha XJ 600 S motorkerékpárt első nagy motornak lehetőleg türkiz színben. Ha lenne valakinek eladó vagy tud valakinél akkor megköszönném az infót. Email: gorej@freemail.hu
Sziasztok! Kérem ha valakinek van 1 belső kuplung agy jelezzen. Nagyon-nagyon fontos !!! Tel: 20 492 65 20. Nagyon köszönöm előre is ! A motor Yamaha xj 900 F 4BB , 1991-es.
Köszi Mindenkinek! Már sikerült szerelőt találni. Nála a gépezet. Az alátét vagy pogácsa méret meg azért lett volna jó, mert eléggé be van táblázva az ember. Gondoltam, jól megesztergálom, ő meg belerakja és kész. Nem akartam időt húzni, hogy szedje szét, mérjük le, esztergálás, odavivés, összerakás. Legalább két nap... De a teleszkóp most akkor így marad.
Alátét: Hogy beszereld a elkészített alátétet, ahhoz meg kell nyitni a telot...ha meg van nyitva, akkor meg megméred a rugó külsö -belsö átméröjét. A hosszát meg az emlékeid szerint megválasztod, vagy csinálsz pár pogácsát /alátétet, aztán behangolod. De ha hosszú terveid vannak, akkor kell bele venni egy progresszív rugópárt, akkor még ehet motorozni is lehet majd vele, mert lehet ez a mostani rugó már elfáradt, össze van ülve. Ez mérhetö a szerviz manuál adatai alapján, hogy mi a limit.
Porlasztó: Ha se képességed, se tapasztalatod, se ismereted, se infód, se szerszámod, se szemed hozzá, akkor most mégis hogyan akarod megoldani?
Neked más típusu a porlasztód, de kb ilyen mikor el van takarítva: https://www.sportmotor.hu/albu...
A szivatónál a dugattyú tömítese azonos, suzukinál tudsz venni 4-5€ darabja.
Mielött szétszeded meg kell nézni, hogy nem falsol-e. Járó motornál pl féktisztító spray-vel oda kell fújni a pillangók tengelyéhez. Ha változik a fordulatszám, akkor szopás...
Itt 5 hozzászólással lejebb a nevem alatt ott link a szervizkönyv letöltéséhez. Abban benne van a porlasztó részletes ismertetése, tisztítása, beállítása, tömítéscserék, szinkronizálás.
...de szerintem ez egy picit nagy falat neked, de nem olyan nehéz felnöni a feladathoz.
ööö... Szokták mondani, hogy azt hiszel amit akarsz. Ott voltam és néztem: kicserélték a szimmmmmmmeringet és olajat is töltöttek bele. Hogy mennyire szakszerűen az persze a "ki tudja" kategória. Mindenesetre nem hinném, hogy máshol háromszor ennyiért jobb munkát végeznének.
Hogy mennyire kell szétszedni az orrát, hogy a két villacsavarhoz hozzáférj? Eldöndöntöd. Ha csak szimmeringet cseréltek azt szétszedés nélkül ki lehet pattintani a helyéről. Az olajcsere meg igy néz ki. 1 óra alatt nem hiszem, hogy szétszedték, elmosták és a szimmmeringet is cseréltek.
Nincs XJ-m, más Yamahákhoz vagyok szokva, de azokon kifejezetten az a módi, hogy kulcs ON, 5 sec-ig megy a pumpa, majd megáll. Csak akkor indul újra, ha jár a motor - mert pl. elborulás esetén az ember nem gyakran kapcsolja le a motort és a pumpa menne tovább, az aszfalton beterítene mindent benzinnel.
Nem tudom, hogy a vezérlő időzítője halt-e meg és az 5 szekundumos előtöltési szakasz hiányzik a működésből, vagy az van, hogy te elfordítod a kulcsot, nyúlsz a műszerért és mire odaérsz és rádugod, le is állt az 5 sec. előtöltés és már csak akkor hajlandó tápot adni a pumpának, ha jeladó érzi, hogy forog a lendkerék.