Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Helló! Én az olcsó kínai mechanikusat tettem rá, 2 érzékelő a váltókarhoz, és tökéletesen működik.
Sziasztok!
Segítségre lenne szükségem!
Ki az,aki már beépített fokozat kijelzőt-és működik is-2001-es yamaha xj 600 s diversion motorba?
Előre is köszönök mindenféle infót!
Zotya
Sziasztok. Ha van akinek szüksége lenne ilyesmire akkor van egy hátsó idomom és egy balos kapaszkodóm. A hátsó idom ingyenes, a kapaszkodó 0Ft. A kettő együtt (fórumos kedvezménnyel): nem kerül semmibe. Átvehető Miskolcon szinte mindig, illetve 22/09/05-én Kecskeméten leszek.
Ja, hibatlan. Max. 4psi, 95 liter/h max. atfolyas. Ez idealis a Mitsubishi pumpa helyett. Kicsit kreativnak kell lenni a rogzitesnel meg ugye a csatit at kel tenni ra, de ez csak halkan bug, nem kattog.
Nagyon szépen köszönöm a részletes információt.
Inkabb a 0.1-0.28 barosra, de ez a tipus, igen. A gyari uj pumpa kokain arban megy, sokan hasznalnaki ilyet. Foleg amcsiknal latom, hogy markatol es stilustol fuggetlenul pakolnak ilyeneket a japo membranos pumpak helyett, mondjuk naluk sokkal komolyabb a valasztek (Mr Gasket, Edelbrock Micro, Holley Mighty Mite, stb.) es az arak is jobbak, 40-45 dolcsiert mar kapni ilyeneket.

Na de ne beszeljek felre: a membranos pumpa maximuma 4psi papiron, ami majdnem pont 0.28bar. Ha magasabb nyomasut teszel ra ennel, a folyadek tulnyomasa kinyithatja az uszo tuszelepet, azt meg nem akarjuk. Szoval en a 0.1-0.28-ast javaslom.
Köszönöm! Erre gondolsz?
https://race-shop.hu/kisnyomas...
Persze, kis machinalassal megoldhato.
Vagy tehetsz bele masfajta pumpat, nem membranost. Pl. Facet Posi-Flow
Annyit szeretnék még kérdezni, hogy ezt az elektromos benzinpumpát, ki lehet cserélni a régebbi modelleken szerelt vákumos pumpára? Ez annyira hangos, hogy teljesen elnyomja a motor gyönyörű hangját.
Évjáratfüggő. De benzinszintnek a csík felett kell lennie. Alant az úszódob magassága is meg van adva (a tömítés nélküli porlasztóház peremhez képest mérve)
Köszönöm szépen a választ!
Szia!

A benzinpumpa "random" kattogása normális. Amilyen ütemben fogy az üzemanyag a karbikból, úgy tudja pótolni, amikor kattog akkor nyomja az üzemanyagot, amikor nem kattog akkor áll, akkor fel van töltve a pumpa mögötti tér üzemanyaggal, az úszók pedig a tűszeleppel zárnak.
Sziasztok!
Hosszú idő után, végre összeállt a moci. Tank felújítás, első teleszkópok szimering és olajcsere, vákumos benzincsaptól elköszöntem, sima gravitációs csap lett beépítve helyette. A motor kiválóan működik, szépen, egyenletesen jár, nem füstöl. Ami viszont nagyon zavar, az a benzinpumpa random kattogása. Hol csinálja, hol nem. Benzin van bőven a tankban. Mi lehet a probléma? XJ 600N, 1996-os évjárat (4DG, KF03).
Előre is köszönöm a válaszokat!
Az üzemanyag szintnek a karburátoron jelölt vonalnál kell állnia, vagy a vonal felett ?
Ez a gyűrű nem volt rajta a robbantott ábrán, legalábbis én nem találtam meg. Az a gyanúm, hogy a főfúvóka tartóval egyben lehet megvenni.

A képen a 15-ös tétel gyanús, hogy ez, viszont a főfúvókán is van egy alátét, és az sincs jelölve, az is lehet akár a 15-ös tétel.
OEM-parts.hu-ról kapsz gyári gumitömítést, vagy méret után vehetsz pl. a Germalex-től vagy egyéb o-gyűrűt forgalmazó bolttól.
Mivel az o-gyűrű nem drága és benzin helyett szénhidrogén-kotyvalékot tankolunk manapság, az összes porlasztón lecserélném az o-gyűrűket Viton (FKM vagy FPM) anyagúakra, azok nem vásnak el olyan könnyen.

A tű emlékeim szerint állítható, de mivel nem ismerem minden évjáratát és kivitelét, valamint az előéletét a motornak (pl. nem állítható a gyári tű, de Gipsz Jakab 95-ben átfúvókázta sportdobhoz és tűt is cserélt) az a biztos, ha kiveszed és megnézed.
Még egy kérdés:

A tűnek a magasságát lehet állítani ha a membránból ki van szerelve ? Mert a szervízkönyvben mintha azt láttam volna, hogy van erre vonatkozó infó.
Köszönöm a tippet!

Összerakásnál majd ellenőrzöm. Azt már észrevettem, hogy a légszűrőháznak fent kell lennie, csak úgy működik helyesen a karburálás.

Eddig még nem volt bátorságom nekiállni de rávettem magamat a karbisor ki és szétszerelésének. Megnéztem minden infót, szervízkönyv stb aztán nekiláttam. Miután megbontottam az egyes henger karbiját két hibát is találtam. Az egyik a pilot fúvóka majdnem teljes dugulása, a másik a főfúvókát tartó csőben van egy nagyon pici gumi tömítés ami el volt nyírva, és a főfúvóka fele csatornáját eleve betakarta, valamint a tömítés így nem tudta ellátni a feladatát és a kis kehely cső körül is feljutott a benzin. Ezekután szétszedtem mindegyik karbit, egy általános nagytakarítást kell csinálni rajta, aztán próba. Nem tudjátok, lehet-e rendelni valahonnan ezt a kis gumi tömítést ami a főfúvóka tartó belsejében van? A fúvókák mérete megfelelő, 100-as méretűek a főfúvókál, 17.5 a pilot.
En ugy tudom hogy kb. 4000 RPM-ig szämit a karbi szinkron ,felette mär nem szol bele a pilot, meg a többi furat. Csak a fö fuvoka. Amikor nekem ilyen gondom volt a regi GSX-el akkor a karbi es a legszürö häz között szivott falsch levegöt. Allo helyzetben simän felpörgött tiltäsig de menet közben elfogyott az ereje es nem tudtam kihuzatni. Ott a sok levegö okozott problemät.
Nem, a karburátort nem bontottam meg.
Ha a membrant meg nem nezted meg, akkor a tetejet meg se bontottad. A membrant ellenorizd es a tuket is, kopas, stb. miatt. Ha kint van a tu, nezz bele fentrol a kehelycsobe, nincs-e ovalisra kopva.
Köszönöm a válaszodat!
Az úszószint rendben, szivárgás nincs, benzin friss. A kompresszió 3 hengernél majdnem gyári értéken van, az egyik henger 9.5bar és 10 között van. Mondjuk a tünet alapján ez nem hiszem, hogy hatással lenne a menetteljesítményre ilyen szinten. Ezek szerint kifejezetten egy rész hibájára nem jellemző a tünet, pl főfúvóka dugulás, membrán probléma stb ? Elültetted a fejembe a gondolatot a fúvóka mérettel, hogy lehet valaki okosabb akart lenni és át fúvókázta. Persze tudom ilyen korú motornál a dugulás a karbikban simán előfordul.
Ha volt szinkron, es utana megint tekergeted a pilot csavarokat, akkor megint elmehet a szinkron…
Ilyen koros gepbel nem lehet homokra epiteni. Ki kell venni a porlasztosort, szetbontani, eltakaritani ahogy nagykonyvben meg van irva, kicserelni a tomiteseket, tuszelepet, uszoszint allitas, osszeszerelve a satupadon nyomasproba egy flaska benzinnel, szemre szinkron allitas a pillangokon, gyari ertekre a pilot csavarok… Ez a kalyha, innen lehet indulni. Visszaszerel, ha kell finomhangok egy probauttal spékelve. Utana lehet megint elemezgetni. Persze csak jo szelephezag es hengervegnyomas ertekeknek. Vizmentes benzinnel…amia legfontosabb, hogy 100% biztos legyel, hogy a fuvokak gyari meretuek, es tisztak.
Sziasztok!

10 év kihagyás után újra vettem egy XJ-t. Rengeteg dolgot rendbe tettem rajta és az utolsó felvonásként most már csak a karbikkal küzdök én is. Visszaolvastam a fórumot a témában, de kérlek benneteket ha el tudtok látni tanáccsal segítsetek.
A motor könnyen indul, szivató nélkül is (ez jó időben normális lehet?). Kevés járatás után elindulok vele, alacsony fordulatról szépen húz, még a közép tartományban is minden fokozatban hibamentes. A probléma a teljes terheléssel, és a 7000 RPM fordulat között jelentkezik. A csavar viszont most jön a történetben. Ha álló helyből elindulok, 1-2-ben biztos, hogy gond nélkül kiforog teljesen a motor, viszont 3-4-ben 7000-es fordulattól elkezd hezitálni, vagy egyáltalán nem is megy fölé ennek a tartománynak. Ilyenkor egy fokozatot fentebb váltok, és semmi gond, vagy a gázt visszább engedem és kicsit megy tovább de nincs rendben. A karburátor szinkron el van végezve, szelephézagok beállítva, gyári üzemanyagszűrő van benne, üzemanyagszivattyút kipróbáltam 2-3-at az rendben van, hozama megfelelő. Ezek után a pilot csavarokat ellenőriztem, az 1-es 2-es hengeré 1.5 fordulaton állt, és a gyertyakép ennek megfelelően szegény keveréket mutatott. A 3-4-es henger kicsit dúsnak tűnik ezzel a beállítással de ezek itt is voltak. Viszont most, hogy a pilot csavarokat kitekertem 3 fordulatra, az 1-es 2-es hengernél a gyertyakép továbbra is szürkés fehéres, a gyertyán nagyon lehelletnyi korom van. Az egyes henger leömlőjén egyértelműen látszik, hogy melegebben jár az a henger. Fogyasztás tempósan vezetve is 5-5.5 liter, utassal szolidan menve 5l körül van. Szerintetek a főfúvóka körül van dugulás és ezért nincs hatása a pilot csavar állításnak, vagy okozhat ilyet hibás membrán? A szívócsonkok újak, levegőszűrő tiszta. Ami feltűnt még, hogy a motoron mindig rajta kell legyen az air box, ahhoz, hogy megfelelően járjon, kiforgatható legyen állítás közben.
Előre is köszönöm a segítségeteket.
K.István. Köszi amit írtál. Nem a védelmemben, de, az alpokat ismerem, ezt a karburátort nem. Büntetni nem büntetetm a motort, csak mérgemben írom, soha nem tennék egy géppel sem ilyet annál nagyobb gépbuzi vagyok. Szerintem türelmetlenséget vagy, hogy nem vagyok alapos, egyiket sem lehet rám mondani, vagy, hogy nincs hozzá akaratom, mert reggel 6-kor szerelésel kelek, gyerek altatás után szereléssel fekszem (az asszonyhoz és a gyerekhez már nem érhetek mert mindíg benzinszagú a kezem)stb, stb, de ezt hagyjuk is.

Mint írtam többször, minden (legalábbis én ezt állítom) átjárható. Amit képet linkeltél azon a bal oldali járat a főfúvókához vezet, tiszta. A jobb oldali az alapjárati fúvókához vezet, tiszta. (tisztának mondom én,már ha egy 0,40-es damil könnyen átmegy rajta) Főfúvóka kelyhe tiszta, átlátható, fúvókajáratok tiszták, alapjáratnál ugyanez. Tehát elvileg itt nincs dugi. A pilot csavar alatt járat tiszta.

Szereztem egy bontott ábrát, ahol elvileg az a három furat (pillangó alatt) az alapjáratihoz csatlakozik, ahogy Te is írod. A legeslegelső próbánál, amikor ezekbe egy vékony rézdrótot toltam, lazán belement (az összesbe) de egy idő után elakad, az összesben. Tehát vagy az a dugulás, vagy eleve a csatorna vonalvezetése olyan szöget vesz, hogy azt nem tudja lekövetni sem a damil, sem a réz szál, legalábbis úgy ahogy én próbálom betolni. Az elbaxott pilot csavaros karbi, szétdöntve itt a kezemben, folyamatosan próbálom beletuszkolni a szálakat de 1,5cm -nél (lemértem)nem megy tovább. Ha ott van bibi, akkor azt csak ultrahanggal tudom takarítani elvileg. Most az a következő, hogy vagy veszek, vagy elviszem valahova ezt elvégeztetni, ha ezután sem megy, akkor tényleg szerelőhőz viszem, mert ő lehet többet lát a szinkronteszteren, vagy nézzen végnyomást, vagy nézze át ő is a szelephézagot. Köszi a hsz-t, ez is még egy löket, hogy tovább próbálkozzam. Csak már unom a le-fel szerelgetést. Már az időt szoktam nézni, 15 percen belül már lent van a karbi (úgy hogy minden fenn van a motoron!), lassan mehetek versenyre is :))