Hello!
Ezt ha ingyen adták is drága volt /lesz!
Ez valami belpiacos gép hogy 500-as? XJ550-t már láttam, meg talán 600/650-et is...
Ez a porlasztó és "körnék" egy rakás szar. Gyári alkatrész utánpótlás 25 év után megszünik. A szivócsonkok kirepedeznek a vakuummebránok szintén. A légszürö szívocsokja megkeményedik, falsolni fog. Ez szeritem ha van is hozzá valami nem áll meg egy 100-asból. A fényezése hát...Szerintem leömlöket olcsóbb rozsdamentesböl lehajtatni,mint e szétrohadt könyököket lekrómoztatni. Sokan csak le szoktán olyan cafe racer-esen bandázsolni.
Ilyen típusokat németben 500-800 euro között dobálnak utánad, sok esetben kevés km-rel, gyári állapotban csak kicsit porosan...èn már csak azért nem szoktam megvenni, mert nem fér már sehova...
Nem hiszem, hogy érdemes ebbe a darabba energiát ölni. A legtöbb ilyen régi sornégyesnek már 2 évtizede véres a torka, ki van kopva, megnyúlt a primer lánchajtás, szét van kopva a fütómüve, és eletromosság is csak a bosszantásnak van benne. Kihívásnak nagyon szép projekt, de rálocsolsz többszáz ezer HUF-ot, és végén lesz egy restaurált (szerinte) értéktelen motorod , persze gyakorolni ez is jó. Csak mikor ugyan drága de szar lesz a kromózás, vagy a festés, akkor te hiába dolgoztál szépen a motor többi részén senkit nem fog érdekeli, föleg ha nem tudod eredeti állapotra visszahozni.
Kell választani egy ikonikus szériát, és abból egy jó alapot megcsípni egy pajta mélyéröl, és abba fektetni az értékes energiád, és tudásod, nem abba az alanyba amit elédlöktek...vagy öledbe hullott.
Persze tévedés joga fentartva, csak 25 évnyi ez irányba vágó tapasztalattal rendelkezem...ami nem hiteles mindeki számára.
sziasztok!
Új vagyok erre még.
Hozzám került egy régi és ritka XJ500 as gép persze lepusztulva.
Hol érdemes hozzá tömítéseket keresni? Telókba, fékbe, karbiba?
Kipufogó könyököt hol lehet krómoztatni és mennyibe kerülne?
Menyit fogyaszt? Volt hasonló problémám, de akkor nekem 8-10 l volt a fogyasztása. Vittem több szerelőhöz, de végül az oldotta meg a problémát, hogy vettem egy felújított karbisort.
K.Istvánszavait annyival egészíteném ki, hogy a melegindítási problémákat sem részletezted. Mit jelent, hogy nehezen indul? Melegen leállítod és rögtön indítva is nehezen indul. Vagy 1 perc múlva vagy 5 perc múlva? Vannak ebben különbségek? Mert ha rögtön is nehezen indul az nem karburátor túlfolyás., de még lehet dúskeverék vagy sűrítési probléma. Ezeket lépésenként kell kizárni.
És abban igaza van Istvánnak, hogyha azt mondaná a szerelő, hogy popec, de 50.000 a munkadij akkor magadhoz kapnál. pedig még nem is cserélt semmit.
Mielött tizezreket költenél karburátorra (amit szintén fèl kéne ùjìtani) ezt kéne alaposan körbenézni. A falsolas az egyik jellemzöje ezeknek a porlasztoknak. Jobb esetben csak a szivato dugattyujánál kell kicserélni a gumiharangokat. A yamahánál csak egybe árulják, de suzukinál külön kapható volt.
Szóval elvégeznék egy faldolás tesztet féktisztitóval. Kéne mérni egy végnyomást-kompressziót a hengerekben, meet ha véres a torka, egy fillért nem költenék egy 500eurot érö motorra...
Másrészröl egyáltalán nem javasolom, hogy ilyen koros motort tartson valaki, aki nem ért hozzá, és nem tudja elvégezni rajta a szükséges beavatkozásokat, meet ilyenkor van az a helyzet, hogy a megbizott szerelö " nem végzi el mwgfelelöen" a munkát. Magának elszöszmötöl egy tulaj napokat egy egy felújìtandó részén motornál, de a szerelö, ha ezt tenné senkinek nem lenne gazdaságos beavatkozás. Egy fékrendszerrel 6-8 órát, egy porlasztóval 4-8 órát el lehet bibelödni. Ez már munkadijban komoly összeg, és akkor még a javitókészketekre semmit nem költöttünk....
PL ha cserélnem kéne a hátsó rugóstagot, kivenném a lengövillát is, és annak csapágyazását is rendbetenném...
Itt a fórumban a 2020.05.24-i hozászólásomban van néhány service manuál link. Megnézném, hogy a pilotcsavar beállítása a gyári érték közelében van-e í(persze szinkronnal lehet jól beállítani, de ha nagy az eltérés az valami hibára utal)
Ha tavasszal feltöltöd csöveken a karbit (csapról lehúzod a csövet és ontesz bele benzint) akkor a tél végi indítás (már ha leengedted a karbikból a benzint és 100-as van a tankban) megoldódik.
Ha nyáron hidegen indul melegen meg nem akkor vagy sokat kap vagy túlfolyik picit.
Kedves István! Köszönöm szépen a tippeket. A porlasztóház van sajnos megkopva, a szerelőm tavaly a szinkron és tisztitáskor már mondta, hogy nem tud többet kihozni belőle. Tünete annyi, hogy téli leállás után beíndítani kínkeserves. Nyáron pedig nagy melegben üzemmeleg állapot után nehézkes az indítás. Hidegen nem.
Motorbontókat támadnám be (nov 27-ie bejegyzésemnél a link), ha eddig nem tetted volna! A topic évek óta halott, meg igen pici a esélye, hogy ha van is valakinek elfekvöben az egy ilyen idös motor esetében használható állapotan lenne.
Vagy német ebay: https://www.ebay.de/sch/i.html... https://www.ebay.de/sch/i.html...
Régebben lehetett kapni nem oly drágán utángyatott (csak) rugókat. Egybekötbe egy lengéscsillapító folyadék és tömítás, esetlege csuszógyürü cserével, vagyis egy komplex rugóstag felújítással is lehet eretményt elérni. De a legtöbb bevatkozás vetekszik a motorod árával sajnos.
A porlaszto felújítás, ha rendesen el van végezve, karistolja a munkadíjjal és a felújító készlettel a 60-100 ezer HUF-ot. Sajnos Magyarországonon még nem nagyon sikertörténetet, hogy valakinek sikerült volna egy "polcról" porlasztóval happy end-es story-t zárnia. (sokan azt sem tudják az eladók-vevök, közül, hogy mit kell a porlasztón nézni, hogy jó e, és aez a fajta porlsztó amúgy is egy kényes darab-vagy szar konstrukció.)
Mi baja van amúgy a porlasztónak? Falsol? Hol? Vagy lyukas a membrán?
Üdvözlök mindenkit,ismét egy számomra ismeretlen alkatrészről érdeklődnék. A 4 karburátor egyikében alul van egy elektromos,talán érzékelő,2 kábel jön le róla ez vajon mi lehet,és van e valakinek ilyen,mert az enyémről le vannak szakadva a vezetékek.
Sziasztok,tud valaki tanácsot adni abban hogy a Yamaha xj 600 on a trafó gyújtó kábelei elöregedtek hogyan tudnám kicserélni,mivel egybe vannak a trafóval,bár a trafók működnek..
Ezt ha ingyen adták is drága volt /lesz!
Ez valami belpiacos gép hogy 500-as? XJ550-t már láttam, meg talán 600/650-et is...
Ez a porlasztó és "körnék" egy rakás szar. Gyári alkatrész utánpótlás 25 év után megszünik. A szivócsonkok kirepedeznek a vakuummebránok szintén. A légszürö szívocsokja megkeményedik, falsolni fog. Ez szeritem ha van is hozzá valami nem áll meg egy 100-asból. A fényezése hát...Szerintem leömlöket olcsóbb rozsdamentesböl lehajtatni,mint e szétrohadt könyököket lekrómoztatni. Sokan csak le szoktán olyan cafe racer-esen bandázsolni.
Ilyen típusokat németben 500-800 euro között dobálnak utánad, sok esetben kevés km-rel, gyári állapotban csak kicsit porosan...èn már csak azért nem szoktam megvenni, mert nem fér már sehova...
Nem hiszem, hogy érdemes ebbe a darabba energiát ölni. A legtöbb ilyen régi sornégyesnek már 2 évtizede véres a torka, ki van kopva, megnyúlt a primer lánchajtás, szét van kopva a fütómüve, és eletromosság is csak a bosszantásnak van benne. Kihívásnak nagyon szép projekt, de rálocsolsz többszáz ezer HUF-ot, és végén lesz egy restaurált (szerinte) értéktelen motorod , persze gyakorolni ez is jó. Csak mikor ugyan drága de szar lesz a kromózás, vagy a festés, akkor te hiába dolgoztál szépen a motor többi részén senkit nem fog érdekeli, föleg ha nem tudod eredeti állapotra visszahozni.
Kell választani egy ikonikus szériát, és abból egy jó alapot megcsípni egy pajta mélyéröl, és abba fektetni az értékes energiád, és tudásod, nem abba az alanyba amit elédlöktek...vagy öledbe hullott.
Persze tévedés joga fentartva, csak 25 évnyi ez irányba vágó tapasztalattal rendelkezem...ami nem hiteles mindeki számára.