Nem! Féktisztito(alkohol) kell, de pl a wd40 - hez szoktak adni olyan piros hosszabitó szárat. .. a lényeg hogy kelleni fog egy vekony cső amivel be tudsz permetezni a foglalatnál hogy lemosd a szennyezödést.
Ha eddig nem jött le, nem volt ilyen motorom, csak hozom a példákat amit éppen találok. ìgy fogalmam sincs milyen ízzó van tiedben (ezért soroltam fel 3 félet).
DE!!! vannak emelt fényerejü izzók Pl: osram nightbreaker h7, de lehet tiszta por a froncsorod is...túl eröset ne tegyél bele, mert le is tudod olvasztani vele lámpát...
Ott van elöted a net, ha több infóra vágysz.
Köszönöm, így már sikerült. Az okozott problémát, hogy a műanyag csatlakozó nem akart lejönni az izzóról tépni meg nem mertem. Valahogy kibarkácsoltam így is és akkor láttam, hogy mi van. Egy kis csavarhúzóval szétfeszítettem, jól össze voltak gyógyulva.
Ebből az izzóból van többféle fényerejű vagy csak ez az egy? Csak mert nem vagyok épp a legelégedettebb a fényerejével. Persze az is lehet, hogy csak túl öreg az izzó?
Bocs már, hogy ilyen bamba vagyok, de utána mit kellene csinálnom? A gumikarika megvan, könnyen le is jön a peremről, de hogy utána mit kellene csinálnom a rejtély. (Ha leveszem a tankot akkor könnyebb dolgom lesz?)
fényszóró izzó cseréjében kérném a segítségeteket: milyen tipusú izzót kell vásároljak illetve ki lehet-e cserélni az izzó anélkül, hogy lebontanám a diversion idomait? (és ha igen akkor hogyan?)
Sziasztok!
Jó kis lavinát indítottam el...:)
Mielőtt jobban egymásnak esnétek... :)
Körbejártam a témát, nem lesz restaurálva mert egyszerűen nem éri meg!!!!! Majd nem egy új motor ára lenne...
Krómoztatni is egy kisebb vagyon, és arról nem beszélve hogy a kipufogót kevesen tesznek be a kádba mert elszennyezi.
Azóta a teljesen a vázig szétbontottam, felmértem mit kell feltétlen kicserélni.
Korához és állapotához képest egész jó műszaki állapotban van.Próbálom visszaállítani eredeti állapotába amennyire lehet.
Motorja beindult, nem füstólt és szépen járt. Az alkatrészek nagy része tisztítás és polírozás, vagy festés után újra szép állapotba lesz. Nyilván ülést át kel kárpitoztatni ami már meg is történt azóta. Bal oldali kipuff könyökön maradt tisztítása után rozsda folt, egyenlőre azzal rakom össze.
Fő fékhengerbe keresek felújító szettet de nagy valószínűséggel az ugyanaz mint az XJ550 ben kapható. Munkahenger átmérőjét persze megadom megrendelése előtt.
Tömítés egy része cserés, teló szárnál biztosan a karbiban még végignézem. Valószínűleg abba már cserélte azokat valaki mert nem lehet eredeti. Mindent fotózok és megadom a jellemző méreteit vagy számát, ha rendelek tömítést.
Ha nem indult volna be nem is foglalkoztam volna többet vele. Ha a blokkot fel kellene újítani az egy gazdasági csőd lenne.. Ez csak olyan hobbi, nem fogok ezzel sokat keresni de lehet el sem adom.
Egyébként Osztrák motor, ott lett forgalomba helyezve újonnan.
Látom elakadtatok a krómozás témán (is). Annyira drága lett már, hogy érdemes inkább ha lehet új alkatrészt venni mint a régit felújíttatni. Pl. a régi KGST motorokhoz kapható szinte minden gyári vagy után gyártott. A minőségük persze változó... Másik megoldás lehet, hogy keresel jó állapotú bontotta de ahhoz sok idő és szerencse is szükséges.
E.bay: Van sok minden mint több más külföldi motoros oldalon, de alapból nem olcsóak és a posta is nagyon megdobná az árat. Elkezdtem nézegetni és simán el tudnék vásárolni 2000EUR-t ami nyilván kb.a kész motor árával lenne egyenlő és ezek még csak az apró alkatrészek voltak.
Szívócsonkok valóban kívül repedezettek mint minden ilyen korú gépnél de nem repedtek át, próba út során majd elválik mennyire megbízható vagy tartós darabok.
Igen, ha restaurálni akarnám rengeteget kellene rá költeni így inkább csak fogalmazzuk úgy hogy rendbe lesz rakva, műszakira kész lesz!
és még a témához engem is irritál, hogy ha egy sima service manuált keres és a google 20 találatot dob fel akkor nem tudja letölteni, megnézni, stb. Vagy nem olvas vissza a fórumban 2-3 oldalt. Vagy nem válaszol, nem köszöni meg, stb.
Más az én esetem, ahol nincs service manuál a neten és kénytelen voltam a fizetős oldalról a gyári (igaz igy magyarul is meg lett) fontosabb oldalait letölteni.
Itt a sógoromnak (és valszeg másnak nem hordaná haza még pénzért sem) semmi dolga nincs. Lebeszélem/levelezem, kifizetem és neki viszi a postás. Nem kell piacot figyelni, keresni, stb.
Igaz. A teljességhez hozzátartozik, hogy annó veled leveleztem sokat olajzó témában és pont a te tanácsodra engedtem el a házi összeszerelős témát. És mivel nem emlékszem, hogy azt és a karburátoros témában nyújtott tanácsokat megköszöntem volna igy utólag pótolom.
Az öcsémenek én is hazaviszem amit tudok, ha hazajutok, de a te eseted is egyedi.A sogord vajon a kérdezönek is hordaná haza a rozsdás szarokat, meg postázná neki tovább.
Aki otthon él, fogalma sincs, hogy mennyivel másabb "terhelés" idegen országban amikor mindenre ketten vagytok a pároddal, nem jön át rokon szomszéd, és akkor otthonról még bekérdeznek, hogy tudnál hozni 2x20 liter hiraulika olajat, mert csak ott lehet kapni, te meg ott dolgozol, nem.?!
Amúgy neked nem ellentmondásos, hogy "megszerelek, mindent", a következö mondatben meg, hogy honnanrendeljek cuccot, meg hol kromoztattask.... Ez pont az a pont amikor kiléppett a konfortzónán, mert ilyet még nem csinált...ennek függvényében írtam a bejegyzéseim...Mert van köülönbség a megszerelem, és restaurálom-taplraállítom között.
A kérdező ezt irta magáról (ez nem minősít semmit) : "Amit tudok megszerelek. Ami kétkerekű és motoros az jöhet! Volt már ez-az: Robogóktól a veteránon át a nagy gépekig. Felsorolni is elég lenne! :)"
Én rendszersen rendelek németből új és használt cuccokat, igaz a sógorom kint dolgozik, német cimre elküldik általában (tényleg van aki nem) és ő havonta jár haza,.
Vettem már igy új gumit rendszersen, tetőcsomagtartót, kerékpárszállítót, top case-t (ezek ugye nem kis dolgok) de egyéb már itthon nem bereszerhető cuccokat is (renault connection box, stb).
Ez nem az a stori.
Ez kb olyan mint a "az elütik a buszmegállóban álldogáló várondos anyukát..."
Ha unatkozol olvass bele a gsxr 1100 fórumba...hosszú éveken keresztül igyekezte segíteni ott igazán talpraesett emereknek, akiknek picit komolyabb problémái voltak, minthogy azt se tudják mere kéne megtenni az elsö lépést. Hordtam nekik hosszú, kemény keresgelések után a megfelelö minöségü alkatrészeket németböl, mert Magyarországon nincs használható alkatrész ilyen területen. Támogattam öket a saját elsökézböl szerzett szívásaimmal, tapasztalataimmal...eredményesen vagy eredménytelenül. Èn magam vagy tucat motort restauráltam...volt ennél sokkal szarabb álapotu is, meg volt olyan amit "csak ki kellett polirozni". Szem és fültanuja voltam több tucat bukott és sikeres projektnek is...meg látom mai napig is hirdetésekben a befejezett és befejezetleneket...
Èn a kérdezöt nem ismerem, de jelen szitu egy vesztes helyzet, és nem szerencsés máséval verni a csalánt...kb olyan szitu mikor a cigány belöki az úszni nem tudó gyerekét a vízbe...ússzá b@zmeg, ússzá b@zmeg , ússzá b@zmeg , ....b@zmeeeeg ...
A tapasztalatom az, hogy egy restauráció ott kezdödik, hogy veszel mellé még minimum egy ugyan olyan motort. Èn az 1985-ös yamaha xs 400, ami napi használtban van, vettem még egy motorblokkos guruló vázat komplett futómüvel, meg még egy blokkot...és van hozzá egy ládányi potalkatrészem...téli-nyári-tavaszi kerék-gumi szett...és sorolhatnám...Amúgy a motor piaci értéke egyenlö a benne levö üzemanyaggal, de bejárni-amortizálni, összetörni pont ideális, mert zero a fenntartási költsége. De ha lerohad róla a kipu vagy az üzemanyagtank (yamaha "betegség"), akkor tök mindegy mennyi pótalkatrészem van hozzá, mert vagy kalapalok egyet hozzá kézzel, vagy bezuzatom az egészet, mert hiába adtak el belöle ezer szám, mindröl le van rohadva...és az enyémnek nem nagyon van ismert típushibája azon kivül hogy az összes ilyen yamaha tördeli a szabadofutót az öninditónál...A többi inkább csak koruk miatt van.
De a 4 hengeresnél primer lánchajtás van, és megnyúlik, zörög, szakad...tejes motorbontás kell a cseréhez...nincs már bennük kompresszíó, a telószár rozsdapöttyös-használhatatlan lesz, vezetékezés eltörik, szétoxidálódik., a lengövilla csapágyazás bázik, berohad...a rugóstagok elfossák magukat-elfáradnak.
Elsö ránézére van rajta egy két "értékesnek tünö" alkatrész, ha nem sérült-rohadt, kb ennyi, de ez miatt felesleges megpróbálni "életet lehelni bele".
Németböl alkatrészt szerezni:
-nem igen küldözgetik külfödre a németek portékát, sokszor még a német szigetoszágba se, nehogy Magyaroszágra. Ha igen, akkor pl most küldtem haza egy nem oly nagy csomagokt 7kg 80x20x60-as dobozban, online bonyolítva 21€. De a legkisebb csomag is kb 10€ haza...Persze meg lehet kérni nagyvonalúan az ismeröst ,barátot...Ki monitorozza a jó áruért állandóan piacot. Van olyan ami 2 perccel a hirdtés megjelenése után már elkellt...baszakodni más helyett a problémás esetekkel, huszkálni más cuccait a postára, csomagolni, sokszor órákat el lehet vele baszni...csak az tudja aki már adta erre a fejét. Ès közben egyeztetni a vevövel, célszeméllyel, hogy jó az ár, jó a minöség, megvegyed -e? Közben kegyeg az idö...Ilyet az ember csak magának, és csak nagyon kivételes esetekben csinál másoknak.
Èn vettem megbízásra alkatrészt. Végyigcsináltam. Aztán megjön ide németbe a cucc, majd beorigamizom az amúgy is túlpakolt autómba, mikor hazautazok, otthon megint kereshetek neki csomagolóanyagot, gondosan becsomagolom, nehogy az én hanyagságom miatt menjen tönre (mondjuk képzel el egy fejidoot, vagy tankot, de akár egy óracsoportot, közben figyelj arra, hogy ne legyen túl nagy a csomag, mert így is kurva drága lesz...aztán elvonszolod a postára feladod, és izgulsz hogy sértetlenül célba érjen, és "megbizó" elégedett mosollyal vegye a kezébe...Biztos csak nekem nem tünik egyszerünek...
De tölem aztán lehet kisérletezni, én nem fogok pisztolyt tartani a fejéhez senkinek, hogy nem kéne...csak a szerintem RACIONÀLIS oldalát próbálom mutatni a dolognak...
Végezetül a letöbb esetben az szokott lenni, hogy kédezö már ezeket sem olvassa el... a szélsöséges meg az, mikor felebaráti szeretböl segítesz valekinek (ird és mond-ingyen), meg még szerszámot, alkatrészt is adsz neki, mert jó szived van, és szeretnéd támogatni, majd mikor készen van a projekt, akkor fogja és eladja az egészet a picsába...ennek két véglete a szaré-hugyé vagy vastag profittal...és általában ilyenkor már nem fogsz neki eszébe jutni, sem azért, hogy esetleg megkérdezze, hogy nem akarod -e "megtartani", meg azért sem, hogy jó bótot csináltam, ezt úgy gondolom megérdemled, fogadd el...és csak igen ritka a kivétel aki valóban megérdemel minden segitséget, és támogást.
"Egy indokot olvasnék, hogy mi értelme egy ilyen alsopolcos motorra energiát pazarolni. "
Mert például ez volt az első motorom amit apukámtól kaptam (aki esetleg már nem él), érettségire kaptam használt lomként és ezen tanultam meg motorozni, stb.
"Valószínű nem lesz olcsó, de ha van hozzá kedved..."
Más nemi szervével a csalánt...
Egy indokot olvasnék, hogy mi értelme egy ilyen alsopolcos motorra energiát pazarolni. Minden technológiai lépés, minden cserére szoruló alkatrész pont annyiba (vagy duplájába) kerül, mint egy valóban értékes motornál. A felújítást nem a más modellekkel azonos részek teszik nehéze, hanem ami eltérö, de azt egy 38 éves motornála legtöbb alkatrészkereskedö oldal pinvinezni fog, mert nem igen van feltöltve egy osztrák modell alkatrészbázisa...innetöl kezdve ködszurkálás az egész...
"Érdemes esetleg megnézni, hogy milyen alkatrészekből rakták össze. Simán el tudom képzelni, hogy az XJ550-el megegyezik sok alkatrésze"
...ès ha mégse...Ha arra adná a fejét, hogy elbontja, és mondjuk a kerekek azonosak, akkor szembesülne azzal, hogy a kutyának nem kell ,mert senki nem foglakozik már ilyen motorokkal...
Oyan buktatók van sokszor azonos modellen belül is évjáratok között, amikröl igazán csak azok tudnak, akik már "megszívták"...én gsxr 1100-eseket gyüjtök-épitek, mégis hosszú évek után vettem észre csak olyan modosításokat amik miatt a kompatibilisnak vélt alkatrészek mégsem azok...7-8 év után sem ismerem az összes alkatrészt -az átjárasokat a modelcsaládon belül. Volt hogy csak azért vettem meg egy "idegen" model alkatrészét, hogy össze tudjam hasonlítani az eredetivel...de egyes esetekben egy egy ilyen mellényulás nagyon tud "fájni".
A nagy utángyártók sem foglalkoznak ilyen mellékmodellekkel, nem lehet megtálni, mondjuk pl egy porlasztó javítókészlet listájában...
Valószínű nem lesz olcsó, de ha van hozzá kedved...
Érdemes esetleg megnézni, hogy milyen alkatrészekből rakták össze. Simán el tudom képzelni, hogy az XJ550-el megegyezik sok alkatrésze és akkor nagyságrendekkel könnyeb hozzá találni dolgokat. Nekem a nagyvas.hu -val jók a tapasztalataim, ha nem találod a keresett terméket írj nekik, hátha tudnak segíteni. Ezenkívül a https://www.cmsnl.com/-on elég jó a választék, de a postájuk nem olcsó. Van még persze az e-bay is.
Sok sikert a felújításhoz
DE!!! vannak emelt fényerejü izzók Pl: osram nightbreaker h7, de lehet tiszta por a froncsorod is...túl eröset ne tegyél bele, mert le is tudod olvasztani vele lámpát...
Ott van elöted a net, ha több infóra vágysz.
Ebből az izzóból van többféle fényerejű vagy csak ez az egy? Csak mert nem vagyok épp a legelégedettebb a fényerejével. Persze az is lehet, hogy csak túl öreg az izzó?
http://youtu.be/G6PsGYYpKn0
6 percnél ami fog nagy gumikatika lefejthető a peremröl . Utána már ki tudod venni az izzót.
fényszóró izzó cseréjében kérném a segítségeteket: milyen tipusú izzót kell vásároljak illetve ki lehet-e cserélni az izzó anélkül, hogy lebontanám a diversion idomait? (és ha igen akkor hogyan?)
köszönöm!
('94 xj600s)
Lenne egy kérdésem . A fiam XJ 600 -as mocijának az olajszűrő ház csavarját nem tudom meglazítani. Ez sima csavar vagy bal menetes ?
Jó kis lavinát indítottam el...:)
Mielőtt jobban egymásnak esnétek... :)
Körbejártam a témát, nem lesz restaurálva mert egyszerűen nem éri meg!!!!! Majd nem egy új motor ára lenne...
Krómoztatni is egy kisebb vagyon, és arról nem beszélve hogy a kipufogót kevesen tesznek be a kádba mert elszennyezi.
Azóta a teljesen a vázig szétbontottam, felmértem mit kell feltétlen kicserélni.
Korához és állapotához képest egész jó műszaki állapotban van.Próbálom visszaállítani eredeti állapotába amennyire lehet.
Motorja beindult, nem füstólt és szépen járt. Az alkatrészek nagy része tisztítás és polírozás, vagy festés után újra szép állapotba lesz. Nyilván ülést át kel kárpitoztatni ami már meg is történt azóta. Bal oldali kipuff könyökön maradt tisztítása után rozsda folt, egyenlőre azzal rakom össze.
Fő fékhengerbe keresek felújító szettet de nagy valószínűséggel az ugyanaz mint az XJ550 ben kapható. Munkahenger átmérőjét persze megadom megrendelése előtt.
Tömítés egy része cserés, teló szárnál biztosan a karbiban még végignézem. Valószínűleg abba már cserélte azokat valaki mert nem lehet eredeti. Mindent fotózok és megadom a jellemző méreteit vagy számát, ha rendelek tömítést.
Ha nem indult volna be nem is foglalkoztam volna többet vele. Ha a blokkot fel kellene újítani az egy gazdasági csőd lenne.. Ez csak olyan hobbi, nem fogok ezzel sokat keresni de lehet el sem adom.
Egyébként Osztrák motor, ott lett forgalomba helyezve újonnan.
Látom elakadtatok a krómozás témán (is). Annyira drága lett már, hogy érdemes inkább ha lehet új alkatrészt venni mint a régit felújíttatni. Pl. a régi KGST motorokhoz kapható szinte minden gyári vagy után gyártott. A minőségük persze változó... Másik megoldás lehet, hogy keresel jó állapotú bontotta de ahhoz sok idő és szerencse is szükséges.
E.bay: Van sok minden mint több más külföldi motoros oldalon, de alapból nem olcsóak és a posta is nagyon megdobná az árat. Elkezdtem nézegetni és simán el tudnék vásárolni 2000EUR-t ami nyilván kb.a kész motor árával lenne egyenlő és ezek még csak az apró alkatrészek voltak.
Szívócsonkok valóban kívül repedezettek mint minden ilyen korú gépnél de nem repedtek át, próba út során majd elválik mennyire megbízható vagy tartós darabok.
Igen, ha restaurálni akarnám rengeteget kellene rá költeni így inkább csak fogalmazzuk úgy hogy rendbe lesz rakva, műszakira kész lesz!
Más az én esetem, ahol nincs service manuál a neten és kénytelen voltam a fizetős oldalról a gyári (igaz igy magyarul is meg lett) fontosabb oldalait letölteni.
Köszönöm.
Aki otthon él, fogalma sincs, hogy mennyivel másabb "terhelés" idegen országban amikor mindenre ketten vagytok a pároddal, nem jön át rokon szomszéd, és akkor otthonról még bekérdeznek, hogy tudnál hozni 2x20 liter hiraulika olajat, mert csak ott lehet kapni, te meg ott dolgozol, nem.?!
Amúgy neked nem ellentmondásos, hogy "megszerelek, mindent", a következö mondatben meg, hogy honnanrendeljek cuccot, meg hol kromoztattask.... Ez pont az a pont amikor kiléppett a konfortzónán, mert ilyet még nem csinált...ennek függvényében írtam a bejegyzéseim...Mert van köülönbség a megszerelem, és restaurálom-taplraállítom között.
értelek.
A kérdező ezt irta magáról (ez nem minősít semmit) : "Amit tudok megszerelek. Ami kétkerekű és motoros az jöhet! Volt már ez-az: Robogóktól a veteránon át a nagy gépekig. Felsorolni is elég lenne! :)"
Én rendszersen rendelek németből új és használt cuccokat, igaz a sógorom kint dolgozik, német cimre elküldik általában (tényleg van aki nem) és ő havonta jár haza,.
Vettem már igy új gumit rendszersen, tetőcsomagtartót, kerékpárszállítót, top case-t (ezek ugye nem kis dolgok) de egyéb már itthon nem bereszerhető cuccokat is (renault connection box, stb).
De a döntés az övé az tény.
Ez kb olyan mint a "az elütik a buszmegállóban álldogáló várondos anyukát..."
Ha unatkozol olvass bele a gsxr 1100 fórumba...hosszú éveken keresztül igyekezte segíteni ott igazán talpraesett emereknek, akiknek picit komolyabb problémái voltak, minthogy azt se tudják mere kéne megtenni az elsö lépést. Hordtam nekik hosszú, kemény keresgelések után a megfelelö minöségü alkatrészeket németböl, mert Magyarországon nincs használható alkatrész ilyen területen. Támogattam öket a saját elsökézböl szerzett szívásaimmal, tapasztalataimmal...eredményesen vagy eredménytelenül. Èn magam vagy tucat motort restauráltam...volt ennél sokkal szarabb álapotu is, meg volt olyan amit "csak ki kellett polirozni". Szem és fültanuja voltam több tucat bukott és sikeres projektnek is...meg látom mai napig is hirdetésekben a befejezett és befejezetleneket...
Èn a kérdezöt nem ismerem, de jelen szitu egy vesztes helyzet, és nem szerencsés máséval verni a csalánt...kb olyan szitu mikor a cigány belöki az úszni nem tudó gyerekét a vízbe...ússzá b@zmeg, ússzá b@zmeg , ússzá b@zmeg , ....b@zmeeeeg ...
A tapasztalatom az, hogy egy restauráció ott kezdödik, hogy veszel mellé még minimum egy ugyan olyan motort. Èn az 1985-ös yamaha xs 400, ami napi használtban van, vettem még egy motorblokkos guruló vázat komplett futómüvel, meg még egy blokkot...és van hozzá egy ládányi potalkatrészem...téli-nyári-tavaszi kerék-gumi szett...és sorolhatnám...Amúgy a motor piaci értéke egyenlö a benne levö üzemanyaggal, de bejárni-amortizálni, összetörni pont ideális, mert zero a fenntartási költsége. De ha lerohad róla a kipu vagy az üzemanyagtank (yamaha "betegség"), akkor tök mindegy mennyi pótalkatrészem van hozzá, mert vagy kalapalok egyet hozzá kézzel, vagy bezuzatom az egészet, mert hiába adtak el belöle ezer szám, mindröl le van rohadva...és az enyémnek nem nagyon van ismert típushibája azon kivül hogy az összes ilyen yamaha tördeli a szabadofutót az öninditónál...A többi inkább csak koruk miatt van.
De a 4 hengeresnél primer lánchajtás van, és megnyúlik, zörög, szakad...tejes motorbontás kell a cseréhez...nincs már bennük kompresszíó, a telószár rozsdapöttyös-használhatatlan lesz, vezetékezés eltörik, szétoxidálódik., a lengövilla csapágyazás bázik, berohad...a rugóstagok elfossák magukat-elfáradnak.
Elsö ránézére van rajta egy két "értékesnek tünö" alkatrész, ha nem sérült-rohadt, kb ennyi, de ez miatt felesleges megpróbálni "életet lehelni bele".
Németböl alkatrészt szerezni:
-nem igen küldözgetik külfödre a németek portékát, sokszor még a német szigetoszágba se, nehogy Magyaroszágra. Ha igen, akkor pl most küldtem haza egy nem oly nagy csomagokt 7kg 80x20x60-as dobozban, online bonyolítva 21€. De a legkisebb csomag is kb 10€ haza...Persze meg lehet kérni nagyvonalúan az ismeröst ,barátot...Ki monitorozza a jó áruért állandóan piacot. Van olyan ami 2 perccel a hirdtés megjelenése után már elkellt...baszakodni más helyett a problémás esetekkel, huszkálni más cuccait a postára, csomagolni, sokszor órákat el lehet vele baszni...csak az tudja aki már adta erre a fejét. Ès közben egyeztetni a vevövel, célszeméllyel, hogy jó az ár, jó a minöség, megvegyed -e? Közben kegyeg az idö...Ilyet az ember csak magának, és csak nagyon kivételes esetekben csinál másoknak.
Èn vettem megbízásra alkatrészt. Végyigcsináltam. Aztán megjön ide németbe a cucc, majd beorigamizom az amúgy is túlpakolt autómba, mikor hazautazok, otthon megint kereshetek neki csomagolóanyagot, gondosan becsomagolom, nehogy az én hanyagságom miatt menjen tönre (mondjuk képzel el egy fejidoot, vagy tankot, de akár egy óracsoportot, közben figyelj arra, hogy ne legyen túl nagy a csomag, mert így is kurva drága lesz...aztán elvonszolod a postára feladod, és izgulsz hogy sértetlenül célba érjen, és "megbizó" elégedett mosollyal vegye a kezébe...Biztos csak nekem nem tünik egyszerünek...
De tölem aztán lehet kisérletezni, én nem fogok pisztolyt tartani a fejéhez senkinek, hogy nem kéne...csak a szerintem RACIONÀLIS oldalát próbálom mutatni a dolognak...
Végezetül a letöbb esetben az szokott lenni, hogy kédezö már ezeket sem olvassa el... a szélsöséges meg az, mikor felebaráti szeretböl segítesz valekinek (ird és mond-ingyen), meg még szerszámot, alkatrészt is adsz neki, mert jó szived van, és szeretnéd támogatni, majd mikor készen van a projekt, akkor fogja és eladja az egészet a picsába...ennek két véglete a szaré-hugyé vagy vastag profittal...és általában ilyenkor már nem fogsz neki eszébe jutni, sem azért, hogy esetleg megkérdezze, hogy nem akarod -e "megtartani", meg azért sem, hogy jó bótot csináltam, ezt úgy gondolom megérdemled, fogadd el...és csak igen ritka a kivétel aki valóban megérdemel minden segitséget, és támogást.
https://www.hasznaltauto.hu/motor/yamaha/xj_550/yamaha_xj_550-16495427
és egyik sem a világvége tőle.
meg külföldön is nézelődhet.
https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-yamaha-xj-550/k0
https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-motorraeder-roller-teile/yamaha-xj-550/k0c306
Mert például ez volt az első motorom amit apukámtól kaptam (aki esetleg már nem él), érettségire kaptam használt lomként és ezen tanultam meg motorozni, stb.
Más nemi szervével a csalánt...
Egy indokot olvasnék, hogy mi értelme egy ilyen alsopolcos motorra energiát pazarolni. Minden technológiai lépés, minden cserére szoruló alkatrész pont annyiba (vagy duplájába) kerül, mint egy valóban értékes motornál. A felújítást nem a más modellekkel azonos részek teszik nehéze, hanem ami eltérö, de azt egy 38 éves motornála legtöbb alkatrészkereskedö oldal pinvinezni fog, mert nem igen van feltöltve egy osztrák modell alkatrészbázisa...innetöl kezdve ködszurkálás az egész...
"Érdemes esetleg megnézni, hogy milyen alkatrészekből rakták össze. Simán el tudom képzelni, hogy az XJ550-el megegyezik sok alkatrésze"
...ès ha mégse...Ha arra adná a fejét, hogy elbontja, és mondjuk a kerekek azonosak, akkor szembesülne azzal, hogy a kutyának nem kell ,mert senki nem foglakozik már ilyen motorokkal...
Oyan buktatók van sokszor azonos modellen belül is évjáratok között, amikröl igazán csak azok tudnak, akik már "megszívták"...én gsxr 1100-eseket gyüjtök-épitek, mégis hosszú évek után vettem észre csak olyan modosításokat amik miatt a kompatibilisnak vélt alkatrészek mégsem azok...7-8 év után sem ismerem az összes alkatrészt -az átjárasokat a modelcsaládon belül. Volt hogy csak azért vettem meg egy "idegen" model alkatrészét, hogy össze tudjam hasonlítani az eredetivel...de egyes esetekben egy egy ilyen mellényulás nagyon tud "fájni".
A nagy utángyártók sem foglalkoznak ilyen mellékmodellekkel, nem lehet megtálni, mondjuk pl egy porlasztó javítókészlet listájában...
Valószínű nem lesz olcsó, de ha van hozzá kedved...
Érdemes esetleg megnézni, hogy milyen alkatrészekből rakták össze. Simán el tudom képzelni, hogy az XJ550-el megegyezik sok alkatrésze és akkor nagyságrendekkel könnyeb hozzá találni dolgokat. Nekem a nagyvas.hu -val jók a tapasztalataim, ha nem találod a keresett terméket írj nekik, hátha tudnak segíteni. Ezenkívül a https://www.cmsnl.com/-on elég jó a választék, de a postájuk nem olcsó. Van még persze az e-bay is.
Sok sikert a felújításhoz