A kiszemelt motor boldog tulajdonosa lettem, és van valóban pár tennivaló rajta. Karbit szinte biztos szét kell kapni egy átnézésre, mert egy évig állt. Hidegen szivató nélkül indul, melegen leáll, csak alapjárat emeléssel megy, bedurrog a kipuba visszakapcsoláskor. Az ereje kb 80-90km6h-ig tart ki, úgyhogy ez lehet a porlasztó beállításon kívűl a fojtástól is, meg szeretnék szabadulni tőle. Ezen még az eredeti kipufogó van, ha van valakinek lecserélt 750-es gyárija, érdekelne! 😀
Jo, nyilvan az mar extrem, a srac csomot van a pirosban. :)
De ha kihuzod 6000-6500-ig, siman erezheto kene legyen a difi.
Anno ha ki kellett ugranom valami keresztezodesbol a hetszazassal, az egyest kihuztam 40-ig, a kettest 75-80-ig, harmast 100 felett kattintottam ra. Ugy eleg rendesen be tudott lepni a forgalomba.
A vége 170 körül van, bár az óra szerint 180 fölött. A teljesítménye a főtengelyen mérve 41kW papíron. Egy személlyel, csomagokkal tartós 130 nem gond neki sík úton. Nyomtam én pályatempót a 700-asommal is. Két fővel nyilván más a kotta, ott lassulnak az események. Emlékeim szerint egy személlyel 80-ról 120-ra gyorsításhoz ötödikben kellett vagy 5-6 másodperc, ez két fővel inkább 8+.
Természetes módon sportmotorhoz hasonlítva... nem egy sugárhajtású akármi.
Hogy mi a kényelmes neki az véleményes. A 130-as autópályatempót ötezres fordulaton tudja tartani, ami fülre lehet sok, pláne ha az ember prekoncepciója az, hogy "a V2 csopper az csak dohog". Ezek a közepes V2 amerikai stílusú motorok mind magasabb fordulaton működnek nagy tempónál, a nagy ezerakárhány köbcentisekhez képest rövidebb a váltójuk. A Virago ráadásul 5000-nél van nyomatékcsúcson és 7500-on teljesítménycsúcson, a lendületes haladáshoz szépen ki kell forgatni. Ha ilyen 4000-4500 körül elváltasz, akkor sokkal lomhábbnak érződik.
Az igaz, hogy csendes, nyugodt járást, kis vibrációt azon a tempón produkál, amit te leírtál, a legtöbben így is használják. Ugyanakkor figyelembe kell venni, hogy a Virago egy dinoszaurusz, a legelső a fajtájából. A nyolcvanas évek konstrukciója, egy olyan ország igényeihez tervezték, ahol sokáig az 55 mérföld volt az általános tempó annak idején és a motorral szembeni elvárás is inkább a tartósság, az alacsony oktánszámú benzinnel működés és az egyszerű szerelhetőség/karbantartás volt.
Üdv mindenkinek!
Olyan kérdésem volna 750-es Viragóval kapcsolatban hogy mi az a tempó amit kényelmesen tud tartani súllyal pakkal? Próbálgatom az enyémet úgy érzem 100-110 ami kényelmes neki. Ez reális? Nem volt még csak sportmotorom,túra nekem harmatosnak tűnik mind gyorsulásban mind sebességre. Ez a V2 50körüli teljesítménnyel ennyire képes vagy túl sokat vártam tőle esetleg a motorral lehet baj?? És mennyi lehet a végsebessége??
Nagyon szépen köszönöm, lehet nem fogalmaztam egyértelműen... Szóval neki futok még1x ... Valaki használ nagy XV- ben Banner Y50- N18 L típusú akkumulátort ??? Köszönöm, a neten magam is megtaláltam a leírásat , ennél fogva tudom a méreteit is . Magyarázat : Most sajnálatos módon nincs velem a motor, innen 200 kilóméterre áll a garázsban ... Viszont lehetőségem lenne Banner aksit vásárolni, ami nekem sohasem volt, így nem tudom, belemegy- e az akkutartóba... Probléma : Ami eddig volt akkumulátorom ( Yuasa, Varta, Motobatt ) ebben a kategóriában, egyik méretével sem azonos a Banner ... Pár miliméter, de a Vartát is művészet volt betennem, passzentos volt nagyon . Szóval ezért bátorkodtam megkérdezni, befér a Banner , vagy nem ??? Köszönöm a hozzászólásokat !
Gyulanal cseppet rovidebben: a kodja es a leirasa alapjan igen. Sot, a 750-esbe is befer, ha kiveszi az ember az akkutartobol a szivacs hezagolot.
Ugyanakkor csak felvetes szinten: ez egy regi tipusu, sima savas olomakku. Ebben evente 2-3-4 alkalommal ellenorizni kell az elektrolit szintjet, desztillalt vizzel potolni, stb. tehat nem az a gondozasmentes fajta.
Ebben a meretben az YTX24HL-BS lehet gondozasmentes alternativa.
Feszültség / kapacitás: 12V / 20Ah
Méretek (kivezetésekkel és talpakkal együtt): 205*90*160mm (Ho*Szé*Ma)
Pólus elrendezése(az akkumulátort szemből nézve): jobb+
Indítóáram: 220A
Karbantartás: Karbantartást igényel nyitható
Pozitív saru átmérője (normál: 19,5mm vékony: 12,7mm): Kocka
Háztípus (Európai szabvány, vagy Japán ASIA szabvány): Típusszámnak megfelelő szabvány méret
Rögzítés (talplefogatás esetében tetőleszorítás is lehetséges): Gyári előírás szerint
Profil (az akkumulátor magassága): 160 mm
Varázsszem: Nincs
Kondíció: Savas
Súly: 9kg
Rövid cikkszám: Nincs
Cikkszám: K-Y50-N18L-A
Stimm, a 750SE, a 920, a 86 előtti 700-as mind önindító bajra hajlamos. Aminek a blokk elején a váltókar oldalán nincs egy plusz bütyök, azt kerülni kell.
Ezeknek az önindítója teljesen mechanikus. Az önindító és a lendkerék közötti fogaskerekek kapcsolatát az hozza létre, ha az indítómotor gyorsabban forog, mint a lendkerék. Gyakorlatilag egy berúgó mechanika. Elmúltak 40 évesek, mind kopott, recseg, ropog, hol kidobálja, hol nem. Alkatrész nincs, a két fogaskerékből csak a kisebbik kapható 130 euróért, a másik (a lendkerék hátán levő) nincs, de ha lenne se venné meg senki (~€1000) csak azért, hogy pár év alatt megint elkopjon a fenébe. A bontottak is kopottak. Felejtős.
A 86 utániak, amiken VAN "bütyök" a blokk elején, azok eletkromechanikusak. Pont úgy működik, mint az autókon. Egy elektromágnes behúzza az indító fogaskereket a lendkerék fogai közé. Emiatt sokkal kevésbé eszik egymást a fogaskerekek.
A hirdetéseknél mindig a blokk képét kell alapul venni, sok öreg XV-t láttam későbbi évjárattal hirdetve, nem mérvadó, amit az eladó vagy a forgalmi állít.
Az 1100 es a 750 kozt nincs egetrengeto kulonbseg am. A 750 kb. 50 lo es 60Nm, az 1100 60 lo es 80Nm. Fogyasztasban sem dramai az elteres, sulyban meg plane jelentektelen.
Igaz, hogy a 750 egyszerubb szerkezet, benzincsap, ejtotartaly, nincs pumpa, nincs MAP szenzor. Nyilvan nem akarlak lebeszelni a 750-esrol, csak gondoltam megemlitem.
Sőt, ezeregyesek akár jobb árban is vannak, vagy nagyobb a választék, de feleslegesen soknak érzem.
Köszönöm az utánjárást.
Egyébként elsősorban Iglai motorját nézem (csak az még honosítás alatt van), mert megbízhatónak jellemeztétek, nem kezdő szinten hozza a motorokat, csak nem az a szín 😅, öregebb is vagy 4 évvel, viszont hihetelen 9500km egy 34 éves motorban.
Ja, ez már egy hangos kipufogó, szemre egy Highway Hawk-féle Jardine másolat.
Nézd csak, ez egy osztrák, 31kW-snak hirdetett motor, az extra fojtott csővel. Itt van a kutya elásva szerintem. Csak az 535-nél volt olyan, hogy vezérműtengellyel fojtottak, a 750-hez az utólagos fojtások is a szívócsonkot szűkítették a karbi előtt és 25kW-ra voltak kitalálva.
Ha a kiszemelt motoron már nem gyári a dob (nem "köpőcsöves"), akkor nem aggódnék, valaki már megoldotta előtted az elmúlt ~30 év során.
Az elozo passzushoz: azt tudom meg elkepzelni, hogy osztrak piacosnal lehetett ilyen, mintha anno lattam volna ausztriai motorhirdetest furcsa kW szammal. Az osztrak kipufogo (a svejcihez hasonlo, ket kis kopocso all ki a hatuljabol) extra csendes, lehet, hogy azok kicsit lebutulnak teljesitmenyileg.
Semennyire, nem merik a teljesitmenyt.
A 31kW siman lehet adminisztracios hiba is. Az XV750 hivatalosan 42 kW-os, de ha a nyelvtudassal fel nem vertezett hivatali dolgozo 42-rol azt hiszi, hogy loero, akkor az visszaszamolva 31kW-ot fog adni. Tokre nem lepne meg, a hazai burokraciaban igen szep szammal dolgoznak a feladatukra joforman alkalmatlan elemek.
(Tobbszor emlitettem, hogy volt mar Honda VT500C Shadow-m, aminek a forgalmijaban VF500F II volt a tipusmegjeloles, biztos azt latta meg eloszor a dolgozo)
A 31 kW mar csak azert is furcsa, mert vagy 25 vagy 35 kW-ra fojtanak, ha fojtanak.
Remélhetőleg jövőbeli XV750 gazdaként átolvastam az utolső 200 oldal, rengeteg hasznos tudást lehetett felszívni belőle.
Sajnos most nem túl nagy a kínálat, viszont ami szimpatikusnak tűnt, azok között kettőt is láttam 31kW példányt. Erről szeretném kérdezni, hogy ezeken miként törént a fojtás, valamint ha nem nagy vesződés a visszaalakítás, akkor az mennyire bukik ki vizsgáztatáskor?
De ha kihuzod 6000-6500-ig, siman erezheto kene legyen a difi.
Anno ha ki kellett ugranom valami keresztezodesbol a hetszazassal, az egyest kihuztam 40-ig, a kettest 75-80-ig, harmast 100 felett kattintottam ra. Ugy eleg rendesen be tudott lepni a forgalomba.
Természetes módon sportmotorhoz hasonlítva... nem egy sugárhajtású akármi.
Hogy mi a kényelmes neki az véleményes. A 130-as autópályatempót ötezres fordulaton tudja tartani, ami fülre lehet sok, pláne ha az ember prekoncepciója az, hogy "a V2 csopper az csak dohog". Ezek a közepes V2 amerikai stílusú motorok mind magasabb fordulaton működnek nagy tempónál, a nagy ezerakárhány köbcentisekhez képest rövidebb a váltójuk. A Virago ráadásul 5000-nél van nyomatékcsúcson és 7500-on teljesítménycsúcson, a lendületes haladáshoz szépen ki kell forgatni. Ha ilyen 4000-4500 körül elváltasz, akkor sokkal lomhábbnak érződik.
De ha ki van forgatva, mennie kell.
http://youtu.be/FAjzj-KxSJU?t=52
Az igaz, hogy csendes, nyugodt járást, kis vibrációt azon a tempón produkál, amit te leírtál, a legtöbben így is használják. Ugyanakkor figyelembe kell venni, hogy a Virago egy dinoszaurusz, a legelső a fajtájából. A nyolcvanas évek konstrukciója, egy olyan ország igényeihez tervezték, ahol sokáig az 55 mérföld volt az általános tempó annak idején és a motorral szembeni elvárás is inkább a tartósság, az alacsony oktánszámú benzinnel működés és az egyszerű szerelhetőség/karbantartás volt.
Olyan kérdésem volna 750-es Viragóval kapcsolatban hogy mi az a tempó amit kényelmesen tud tartani súllyal pakkal? Próbálgatom az enyémet úgy érzem 100-110 ami kényelmes neki. Ez reális? Nem volt még csak sportmotorom,túra nekem harmatosnak tűnik mind gyorsulásban mind sebességre. Ez a V2 50körüli teljesítménnyel ennyire képes vagy túl sokat vártam tőle esetleg a motorral lehet baj?? És mennyi lehet a végsebessége??
Ugyanakkor csak felvetes szinten: ez egy regi tipusu, sima savas olomakku. Ebben evente 2-3-4 alkalommal ellenorizni kell az elektrolit szintjet, desztillalt vizzel potolni, stb. tehat nem az a gondozasmentes fajta.
Ebben a meretben az YTX24HL-BS lehet gondozasmentes alternativa.
Méretek (kivezetésekkel és talpakkal együtt): 205*90*160mm (Ho*Szé*Ma)
Pólus elrendezése(az akkumulátort szemből nézve): jobb+
Indítóáram: 220A
Karbantartás: Karbantartást igényel nyitható
Pozitív saru átmérője (normál: 19,5mm vékony: 12,7mm): Kocka
Háztípus (Európai szabvány, vagy Japán ASIA szabvány): Típusszámnak megfelelő szabvány méret
Rögzítés (talplefogatás esetében tetőleszorítás is lehetséges): Gyári előírás szerint
Profil (az akkumulátor magassága): 160 mm
Varázsszem: Nincs
Kondíció: Savas
Súly: 9kg
Rövid cikkszám: Nincs
Cikkszám: K-Y50-N18L-A
Stimm, a 750SE, a 920, a 86 előtti 700-as mind önindító bajra hajlamos. Aminek a blokk elején a váltókar oldalán nincs egy plusz bütyök, azt kerülni kell.
Ezeknek az önindítója teljesen mechanikus. Az önindító és a lendkerék közötti fogaskerekek kapcsolatát az hozza létre, ha az indítómotor gyorsabban forog, mint a lendkerék. Gyakorlatilag egy berúgó mechanika. Elmúltak 40 évesek, mind kopott, recseg, ropog, hol kidobálja, hol nem. Alkatrész nincs, a két fogaskerékből csak a kisebbik kapható 130 euróért, a másik (a lendkerék hátán levő) nincs, de ha lenne se venné meg senki (~€1000) csak azért, hogy pár év alatt megint elkopjon a fenébe. A bontottak is kopottak. Felejtős.
A 86 utániak, amiken VAN "bütyök" a blokk elején, azok eletkromechanikusak. Pont úgy működik, mint az autókon. Egy elektromágnes behúzza az indító fogaskereket a lendkerék fogai közé. Emiatt sokkal kevésbé eszik egymást a fogaskerekek.
A hirdetéseknél mindig a blokk képét kell alapul venni, sok öreg XV-t láttam későbbi évjárattal hirdetve, nem mérvadó, amit az eladó vagy a forgalmi állít.
Igaz, hogy a 750 egyszerubb szerkezet, benzincsap, ejtotartaly, nincs pumpa, nincs MAP szenzor. Nyilvan nem akarlak lebeszelni a 750-esrol, csak gondoltam megemlitem.
Köszönöm az utánjárást.
Egyébként elsősorban Iglai motorját nézem (csak az még honosítás alatt van), mert megbízhatónak jellemeztétek, nem kezdő szinten hozza a motorokat, csak nem az a szín 😅, öregebb is vagy 4 évvel, viszont hihetelen 9500km egy 34 éves motorban.
Nézd csak, ez egy osztrák, 31kW-snak hirdetett motor, az extra fojtott csővel. Itt van a kutya elásva szerintem. Csak az 535-nél volt olyan, hogy vezérműtengellyel fojtottak, a 750-hez az utólagos fojtások is a szívócsonkot szűkítették a karbi előtt és 25kW-ra voltak kitalálva.
Ha a kiszemelt motoron már nem gyári a dob (nem "köpőcsöves"), akkor nem aggódnék, valaki már megoldotta előtted az elmúlt ~30 év során.
A 31kW siman lehet adminisztracios hiba is. Az XV750 hivatalosan 42 kW-os, de ha a nyelvtudassal fel nem vertezett hivatali dolgozo 42-rol azt hiszi, hogy loero, akkor az visszaszamolva 31kW-ot fog adni. Tokre nem lepne meg, a hazai burokraciaban igen szep szammal dolgoznak a feladatukra joforman alkalmatlan elemek.
(Tobbszor emlitettem, hogy volt mar Honda VT500C Shadow-m, aminek a forgalmijaban VF500F II volt a tipusmegjeloles, biztos azt latta meg eloszor a dolgozo)
A 31 kW mar csak azert is furcsa, mert vagy 25 vagy 35 kW-ra fojtanak, ha fojtanak.
Remélhetőleg jövőbeli XV750 gazdaként átolvastam az utolső 200 oldal, rengeteg hasznos tudást lehetett felszívni belőle.
Sajnos most nem túl nagy a kínálat, viszont ami szimpatikusnak tűnt, azok között kettőt is láttam 31kW példányt. Erről szeretném kérdezni, hogy ezeken miként törént a fojtás, valamint ha nem nagy vesződés a visszaalakítás, akkor az mennyire bukik ki vizsgáztatáskor?