Hát ezt már kevéssé hiszem, hogy menthető, nagyon nem akart kijönni.
Megrendelem a pótlókat.
Rákérdeztem a Tourmax-nál hogy akkor a javítókészletük akkor most melyik méret, kiváncsi vagyok, válaszolnak-e.
A többi szépen letisztult, kifújva, új tömítésekkel, csavarral összeállt. Benzincsap szintúgy. Még a tartályt kimosom szerintem, ha már úgyis lent van.
Azt tartsák meg.
A Tourmax csinál 2.3-ast, lentebb a cikkszám.
Erről beszélek. Ez egy másfeles és egy kettes. A kettessel a pumpás motorom folyamatosan túldúsult, mert a benzin nyomása kinyitotta a szelepet. Fordított esetben meg kiürül az úszóház az országúton, egy előzésnél nem vicces.
Vagy mentsd meg, ami benne van, polírozd ki a belsejét és cseréld le az o-gyűrűjét 300 Ft-ból.
Nem árthat, bár nem tudom, ebben mekkora a tűszelepfészek, mert 1100-hez is írja, az viszont nem jó a 750-hez.
Az 1100 pumpás, 1.5mm a lyuk a szelefészken, a 750-es 2.3mm-es, mert ejtőtartályos.
Igen, visszaolvastam, az O-ring Kft jó lesz, itt dolgozok mellette.
Ez a https://www.m0moto.hu/karburat... javítószett sem vészes, lehet szükséges is lesz.
A szelepfészekhez: csillagcsavarhúzóra tekerj szigszalagot, amíg szorosan nem ül benne. Tuszkold bele, forgatva húzd ki.
Vagy csőrös fogóra vékony gumicsövet húzol.
Pilot: 3 x 1
Úszó fészek: 7.5 x 1.5
A fúvókatoronyé 10 x 1.5 és jó szoros lesz, jól olajozd meg. 9 x 1.5 is jó lehet, ha az van a boltban, az kevésbé szoros.
Azok a "gumik" említésre sem méltóak, úgy szét vannak folyva, 10x1.5 a méretük, ha jól hallottam a videóban?
A főfúvóka furulyája sem jött ki egyszerűen, annyira be volt gyógyulva.
Az úszószelep fészek csak forog körbe, nem tudom kihúzni, félek megsérül már a ház, ha jobban megfogom fogóval. Lehet komplett szelep cserés lesz.
Most úsznak egyet a ultrahalk mosóban.
A pilot csavaroknak is meglett a gumija, nyilván az is cserés, még méretét megkeresem.
Egyébként hol lehet ilyen gumigyűrűket kapni? Mert hiába vágja rá mindenki, hogy autósboltban, nálunk ilyen tuti pont nincs sosem.
A membran alatti morzsalek a szurobol jott, azzal valamit kezdeni kell, mert megint tele fogja hanyni. Egy csavarhuzoval ki kell tolni a belet, jo esellyel csak a femhalo maradt meg benne, a morzsalek a szivacs maradvanya. Kioblited, vagsz bele uj szivacsot es kesz.
A gumi a pilotcsavar alol gyakran bent felejti magat a karbiban, ki kell piszkalni.
Az uszo tengelye szoros, ki kell utni vagy automata pontozoval kikattintgatni. Ovatosan, nem kene eltorni a fulet, ami a tengelyt tartja.
Az egyik karbit szétszedtem.
Az úszóház fenekén minimális lerakódás, úszószelep retkes, de még nem fértem hozzá, az úszó tengely rendesen be van szorulva.
A vákummembrán alatt gumimorzsalék, a gumi egyébként ép, egy pöttynyi helyen látni valami benyomódást, de szerintem nincs átszúrva.
Főfuvóka: 122.5, tű: 5DL8
Pilot csavar tökig be volt tekerve, viszont nem láttam rajta a kis gumi gyűrűt.
A feléig egyszerű volt, de mikor ott lötyögött a két henger között a cucc, nem tudtam semerre kijátszani, hiába vettem ki a meglazított csavart. Kicsit nagyobb a karbim, mint ami itt van, vagy a videón, és még a csavar tartó öntvénybe beakadt, amíg a másik gumicsöcs rajta volt, úgyhogy kénytelen voltam azt is leszedni.
A pilot csavar le van dugózva, ezt roncsolással lehet csak kioldani?
Emez az elülső henger belső szívócsonk tartó csavarja, amibe a kicuppantott balos karbi el tud akadni. Kiveszed vagy betekered, rád van bízva.
A 3. képen a kiszedett porlasztók láthatók, a jobb oldalin ugye rajta maradt a szívócsonk és látható a villás rögzítőfül, ami csak kicsúszik a csavarja alól.
A porlasztót kiszedni trükkös, de ha ésszel csinálja az ember, sokat könnyít a folyamaton. A légszűrőház bilincsét és a két imbuszt, ami azt tartja a motor jobb oldalához, azt kell leoldani elsőre. Ezután a másik oldali króm buci jön: króm fedél alján csavar, fedél utána kicsit kibillentve és felfelé tolva lejön. A műanyag tartókonzolja ugyanúgy két imbusz. Ha ez megvan, a gumi szívókönyökök levétele jön, amik a karbik száját kötik össze a vázzal.
A porlasztóról leoldod a gáz és szívató bowdeneket, ez adja magát, nem igényel magyarázazot. Ezután neki lehet állni a karbik kibontásának. Az elülső henger (fékpedál oldali) porlasztójának a bilincsét kioldod. Ha kell, kiveszed a bilincsből a csavart is, mert a szívócsonkot le kell oldani a hengerfejről. Ehhez meg az kell, hogy a szívócsonk külső tartócsavarját eltávolítsd. A szívócsonkot tartó belső csavart csak meglazítod egy pár fordulatnyit - a motor másik oldaláról férsz csak hozzá és csak kicsiket tudsz tekerni a csavaron, de szerencsére nem kell többet, mint 3-4 fordulatnyit lazítani rajta. Ha ez megvan, a balsó, váltó oldali karbin a bilincset kilazítod: ez a szívócsonk marad a valagán, csak a karbit kell belőle kibillegtetni.
Ha a balsó karbi kiugrott a gumiból és a porlaszók már mocorognak a hengerek közt, mozgasd úgy őket, hogy ujjal el tudd érni az elülső hengeren a szívócsonk belső tartócsavarját, amit csak egy kicsit lazítottál ki. A szívócsonkon az ehhez tartozó fül villás, azaz csak kibújik alóla a szívócsonk tartófüle. Na, szal ha már ujjal hozzáférsz, két lehetőséged van. 1. teljesen eltávolítod, 2. kibújtatod alóla a szívócsonk fülét és betekered a csavart, amennyire ujjal tudod. A karburátorok ugyanis a fékpedál oldaláról húzhatók ki a legkönnyebben, de ha az a csavar belóg, a balsó karbi fenn tud benne akadni, amikor át akarod húzni a blokkon.
A visszaszerelés is egyszerűbb így, mert a porlasztókat átdugod a két henger közt, majd az elülső henger belső szívócsonk tartó csavarját újra kicsit kitekerve (vagy ha kivetted, visszatéve) annyi a tennivalód, hogy a csonk villás tartófülét odaigazítod a csavar alá, a másik karbit meg becuppantod a szívótorkába és már majdnem a helyére is kerül minden. Ha a szívócsonkokat fent akarnád hagyni és csak a bilincs lazítása után a gumi csonkokból tépnéd ki a karbikat, a visszanyomásuk nagyon nehéz lenne. A fenti módszerrel sok anyázást megspórolhatsz.
Köszönöm, elkezdtem az tetejétől bontani; az üzemanyagcsap adta meg magát legelőször (elszakadta a gumitömítés, ömlőtt a benzin mindenfelé). Ha jól látom a 60-1133 a felújítókészlete?
A leirtak alapjan tul sok uzemanyagot kap, ami nem tetszik. Az allasban bedugulo fuvokak jellemzoen szegeny kevereket eredmenyeznek, ha tul dus, akkor komolyabb a baj. Ha szerencsed van, csak az uszohazak tuszelepei, ha nincs, a fofuvoka o-gyurui vannak ki, aminek a csereje sokkal neccesebb.
Megrendelem a pótlókat.
Rákérdeztem a Tourmax-nál hogy akkor a javítókészletük akkor most melyik méret, kiváncsi vagyok, válaszolnak-e.
A többi szépen letisztult, kifújva, új tömítésekkel, csavarral összeállt. Benzincsap szintúgy. Még a tartályt kimosom szerintem, ha már úgyis lent van.
A Tourmax csinál 2.3-ast, lentebb a cikkszám.
Erről beszélek. Ez egy másfeles és egy kettes. A kettessel a pumpás motorom folyamatosan túldúsult, mert a benzin nyomása kinyitotta a szelepet. Fordított esetben meg kiürül az úszóház az országúton, egy előzésnél nem vicces.
Vagy mentsd meg, ami benne van, polírozd ki a belsejét és cseréld le az o-gyűrűjét 300 Ft-ból.
Azért a cmsnl-en a €55-os /db szelep kicsit szíven ütősebb.
Az 1100 pumpás, 1.5mm a lyuk a szelefészken, a 750-es 2.3mm-es, mert ejtőtartályos.
Ez a https://www.m0moto.hu/karburat... javítószett sem vészes, lehet szükséges is lesz.
Vagy csőrös fogóra vékony gumicsövet húzol.
Pilot: 3 x 1
Úszó fészek: 7.5 x 1.5
A fúvókatoronyé 10 x 1.5 és jó szoros lesz, jól olajozd meg. 9 x 1.5 is jó lehet, ha az van a boltban, az kevésbé szoros.
A főfúvóka furulyája sem jött ki egyszerűen, annyira be volt gyógyulva.
Az úszószelep fészek csak forog körbe, nem tudom kihúzni, félek megsérül már a ház, ha jobban megfogom fogóval. Lehet komplett szelep cserés lesz.
Most úsznak egyet a ultrahalk mosóban.
A pilot csavaroknak is meglett a gumija, nyilván az is cserés, még méretét megkeresem.
Egyébként hol lehet ilyen gumigyűrűket kapni? Mert hiába vágja rá mindenki, hogy autósboltban, nálunk ilyen tuti pont nincs sosem.
http://youtu.be/KYdmgGYJc9I
Csak a kezét figyeld, mint a Rodolfónak.
A másik dolog, amire én gyanakszom... A főfúvóka tornyának az o-gyűrűi.
http://youtu.be/JC_4P0B-5ic
Kb. 2:40-től.
A részletes hogyanját leírom magyarul, ha kell.
A gumi a pilotcsavar alol gyakran bent felejti magat a karbiban, ki kell piszkalni.
Az uszo tengelye szoros, ki kell utni vagy automata pontozoval kikattintgatni. Ovatosan, nem kene eltorni a fulet, ami a tengelyt tartja.
Az úszóház fenekén minimális lerakódás, úszószelep retkes, de még nem fértem hozzá, az úszó tengely rendesen be van szorulva.
A vákummembrán alatt gumimorzsalék, a gumi egyébként ép, egy pöttynyi helyen látni valami benyomódást, de szerintem nincs átszúrva.
Főfuvóka: 122.5, tű: 5DL8
Pilot csavar tökig be volt tekerve, viszont nem láttam rajta a kis gumi gyűrűt.
Folyt. köv.
A pilot csavar le van dugózva, ezt roncsolással lehet csak kioldani?
A 3. képen a kiszedett porlasztók láthatók, a jobb oldalin ugye rajta maradt a szívócsonk és látható a villás rögzítőfül, ami csak kicsúszik a csavarja alól.
A porlasztót kiszedni trükkös, de ha ésszel csinálja az ember, sokat könnyít a folyamaton. A légszűrőház bilincsét és a két imbuszt, ami azt tartja a motor jobb oldalához, azt kell leoldani elsőre. Ezután a másik oldali króm buci jön: króm fedél alján csavar, fedél utána kicsit kibillentve és felfelé tolva lejön. A műanyag tartókonzolja ugyanúgy két imbusz. Ha ez megvan, a gumi szívókönyökök levétele jön, amik a karbik száját kötik össze a vázzal.
A porlasztóról leoldod a gáz és szívató bowdeneket, ez adja magát, nem igényel magyarázazot. Ezután neki lehet állni a karbik kibontásának. Az elülső henger (fékpedál oldali) porlasztójának a bilincsét kioldod. Ha kell, kiveszed a bilincsből a csavart is, mert a szívócsonkot le kell oldani a hengerfejről. Ehhez meg az kell, hogy a szívócsonk külső tartócsavarját eltávolítsd. A szívócsonkot tartó belső csavart csak meglazítod egy pár fordulatnyit - a motor másik oldaláról férsz csak hozzá és csak kicsiket tudsz tekerni a csavaron, de szerencsére nem kell többet, mint 3-4 fordulatnyit lazítani rajta. Ha ez megvan, a balsó, váltó oldali karbin a bilincset kilazítod: ez a szívócsonk marad a valagán, csak a karbit kell belőle kibillegtetni.
Ha a balsó karbi kiugrott a gumiból és a porlaszók már mocorognak a hengerek közt, mozgasd úgy őket, hogy ujjal el tudd érni az elülső hengeren a szívócsonk belső tartócsavarját, amit csak egy kicsit lazítottál ki. A szívócsonkon az ehhez tartozó fül villás, azaz csak kibújik alóla a szívócsonk tartófüle. Na, szal ha már ujjal hozzáférsz, két lehetőséged van. 1. teljesen eltávolítod, 2. kibújtatod alóla a szívócsonk fülét és betekered a csavart, amennyire ujjal tudod. A karburátorok ugyanis a fékpedál oldaláról húzhatók ki a legkönnyebben, de ha az a csavar belóg, a balsó karbi fenn tud benne akadni, amikor át akarod húzni a blokkon.
A visszaszerelés is egyszerűbb így, mert a porlasztókat átdugod a két henger közt, majd az elülső henger belső szívócsonk tartó csavarját újra kicsit kitekerve (vagy ha kivetted, visszatéve) annyi a tennivalód, hogy a csonk villás tartófülét odaigazítod a csavar alá, a másik karbit meg becuppantod a szívótorkába és már majdnem a helyére is kerül minden. Ha a szívócsonkokat fent akarnád hagyni és csak a bilincs lazítása után a gumi csonkokból tépnéd ki a karbikat, a visszanyomásuk nagyon nehéz lenne. A fenti módszerrel sok anyázást megspórolhatsz.