Szivattyúsnál annyira nem jó az szerintem. Menet közben, amikor a pumpa működése miatt folyton ingadozik a hidrosztatikai nyomás a csőben, szerintem elmegy a pontossága.
A kezemmel es egy villaskulccsal. Lassan haladtam, hogy nagyjabol tudjam tartani a fuggolegest es hogy ne csesszem el a kobaltos furoszarat. :D
Ehhez kepest nem lett annyira rossz.
>"A csavart megmunkálni, na az volt a legkunsztosabb. Nem is lett szögegyenes a furat, de ismét: a kutya nem látja."<
Kínáltak itt nekem egy kis esztergát (kb. 80-as) 40 ezerért. Nem vettem meg, mert a hosszánt nem lehetett előtolni, csak a kereszt szánnal. Meg nem is igazán tudtam volna hová tenni..... Amúgy az ilyen munkákra alkalmas lett volna...
Igen, ezeknél a mikuniknál (36/38/40 mm-es) így van megoldva. Eddig a 40 mm-es (legritkább) találkoztam ezzel jelenséggel, hogy eltörik a csö töben. (De arra gyanakszom, hogy szinkronizáláskor van útba a csavarhúzónak, és azzal feszitik meg...,de lehet csak simán így 25-30 év után elfárad.)
Azért szép nem lett, de belül a kutya nem látja :D
A csavart megmunkálni, na az volt a legkunsztosabb. Nem is lett szögegyenes a furat, de ismét: a kutya nem látja.
Csak gondoltam adok ötletet, hátha valaki hasonló igénnyel él és rápróbál. 2.5mm/2mm rézcső van a kínainál, NTK szintén (MF52 1k) bár azt helyben is lehet szerezni, elég olcsó projekt volt. Gyárihoz hasonló, izzós áramkör (3W), 200mA-nél több nem kódorog rajta, a vékony csőben elférő kis vezeték is elég hozzá. A zsugorcsövet (sima barkácsboltos) előtte benzinben áztattam hogy lással mállani fog-e, de bírja - számítottam erre, mert PE vagy POX alapú a legtöbb. Epoxy-ból JB MarineWeld-e használtam, arról tudom, hogy bírja vegyileg.
Nem akartam Gyulust megelőzni, mert neki címezted, de én dobtam egy hátast amikor megláttam! Elsősorban nem azért, hogy ilyen szépen megcsináltad, - persze ezért is, mert tényleg nagyon szép lett 👍️ - hanem azért mert belevágtál a járatlan útba. Nagyon tetszik! Gratula!!! 👏 👏 👏 👏 👏
Szia Blacki!
Igen, ilyesmin agyaltunk anno.... azt hiszem, én a réz tollbetétben gondolkodtam....
De szuper, ügyes vagy!
Arra jó a rendszer, hogy ne akkor kellen lenyúlkálni átkapcsolni tartalékra, amikor már ledadog. Biztonság technikai szempontból is előnyös.....Pl: előzés....
Gyulus, olyat csinaltam, hogy magam se hittem el, hogy menni fog.
Anno beszeltunk az alacsony uzemanyagszint figyelmezteto lamparol az 535 kapcsan (tartalek funkcio meg egyebek). Na, a mostani biciklimen sincs olyan, agyaltam mit lehetne kitalalni.
Talaltam itthon egy 1k-s NTK-t, ami pont 6mm atmeroju. Az jutott eszembe, hogy en marpedig megprobalom a benzincsapot rogzito M6-os csavaron at bevinni az NTK-t. A csavart megfurtam tengelyiranyban es beleforrasztottam egy 2.5mm kulso, 2mm belso atmeroju sargarez csovet, amire az NTK ul. Az NTK egyik labat a rezcsore forrasztottam, a masikat a rezcso belsejebe huzott vekony rezvezetekre, az kap 12V-ot. A vezeteket a csobe huzas elott bekentem benzinallo epoxival, hogy ne alljon neki szivarogni.
Sajnos a rezcso magassagat cseppet tulzasba vittem, az epoxy miatt utolagosan mar nem tudok vele varialni. Kicsit tul koran jelez, de mukodik.
Meg lehet csinalni ezek szerint, de hazudnek ha azt mondanam, hogy egyszeru volt.
Sziasztok! Látom a regisztrácós gondot megoldottátok barnaurrnak. Én azt kérdezném hogy a kartergáccső az 1100 esen az ami a vezérműláncnál felül kijön?
Szuper.
Ez egy jól bevált recept és ha nem nyom az ember 140 kilót vagy jár utassal, hibátlan. Majdnem az 535 áttétele így - sokkal emészthetőbben hangzik 4700-at pörögni kilencven magasságában, mint 5600-at.
XV250 áttétel módosítás:
Nemrég lecseréltem a láncszettet a Virago 250 Kisokosban (és másutt) javasoltak szerint.
Elöl 16 helyett 17, hátul 45 helyett 40 fogra. (a lánc 112 tagúra módosult)
Ez kb 20%-kal hosszabb mint a gyári áttétel.
Nem túlzás azt mondani hogy ez így egy másik motor lett.
Az egyes kezelhetőbb, a sebességfokozatok közötti "távolság" használhatóbb, és gyakorlatilag lett egy "plusz fokozat" a végén amivel már nem üvölt a motor országúti tempónál.
Sokkal dinamikusabb, élvezetesebb.
Szia István65! Ebben a cmsnl regisztrációban tudnál segíteni? Én már a padlóról tettem vissza a szememet, de nem látok csak belépési lehetőséget. Öregszem,ez már biztos! Köszönettel. 🙄
Merész vállalkozás.... 🙂
Ehhez kepest nem lett annyira rossz.
Mivel fogtad függőbe a csavart?
Allvanyos furoval csinaltam.
Kínáltak itt nekem egy kis esztergát (kb. 80-as) 40 ezerért. Nem vettem meg, mert a hosszánt nem lehetett előtolni, csak a kereszt szánnal. Meg nem is igazán tudtam volna hová tenni..... Amúgy az ilyen munkákra alkalmas lett volna...
https://www.obi.de/rohre/rundr...
Èn betáraztam belöle, mert a porlasztokon is ezek szoktam eltörni.
https://www.sportmotor.hu/foto...
A csavart megmunkálni, na az volt a legkunsztosabb. Nem is lett szögegyenes a furat, de ismét: a kutya nem látja.
Csak gondoltam adok ötletet, hátha valaki hasonló igénnyel él és rápróbál. 2.5mm/2mm rézcső van a kínainál, NTK szintén (MF52 1k) bár azt helyben is lehet szerezni, elég olcsó projekt volt. Gyárihoz hasonló, izzós áramkör (3W), 200mA-nél több nem kódorog rajta, a vékony csőben elférő kis vezeték is elég hozzá. A zsugorcsövet (sima barkácsboltos) előtte benzinben áztattam hogy lással mállani fog-e, de bírja - számítottam erre, mert PE vagy POX alapú a legtöbb. Epoxy-ból JB MarineWeld-e használtam, arról tudom, hogy bírja vegyileg.
Igen, ilyesmin agyaltunk anno.... azt hiszem, én a réz tollbetétben gondolkodtam....
De szuper, ügyes vagy!
Arra jó a rendszer, hogy ne akkor kellen lenyúlkálni átkapcsolni tartalékra, amikor már ledadog. Biztonság technikai szempontból is előnyös.....Pl: előzés....
Anno beszeltunk az alacsony uzemanyagszint figyelmezteto lamparol az 535 kapcsan (tartalek funkcio meg egyebek). Na, a mostani biciklimen sincs olyan, agyaltam mit lehetne kitalalni.
Talaltam itthon egy 1k-s NTK-t, ami pont 6mm atmeroju. Az jutott eszembe, hogy en marpedig megprobalom a benzincsapot rogzito M6-os csavaron at bevinni az NTK-t. A csavart megfurtam tengelyiranyban es beleforrasztottam egy 2.5mm kulso, 2mm belso atmeroju sargarez csovet, amire az NTK ul. Az NTK egyik labat a rezcsore forrasztottam, a masikat a rezcso belsejebe huzott vekony rezvezetekre, az kap 12V-ot. A vezeteket a csobe huzas elott bekentem benzinallo epoxival, hogy ne alljon neki szivarogni.
Sajnos a rezcso magassagat cseppet tulzasba vittem, az epoxy miatt utolagosan mar nem tudok vele varialni. Kicsit tul koran jelez, de mukodik.
Meg lehet csinalni ezek szerint, de hazudnek ha azt mondanam, hogy egyszeru volt.
Ez egy jól bevált recept és ha nem nyom az ember 140 kilót vagy jár utassal, hibátlan. Majdnem az 535 áttétele így - sokkal emészthetőbben hangzik 4700-at pörögni kilencven magasságában, mint 5600-at.
Nemrég lecseréltem a láncszettet a Virago 250 Kisokosban (és másutt) javasoltak szerint.
Elöl 16 helyett 17, hátul 45 helyett 40 fogra. (a lánc 112 tagúra módosult)
Ez kb 20%-kal hosszabb mint a gyári áttétel.
Nem túlzás azt mondani hogy ez így egy másik motor lett.
Az egyes kezelhetőbb, a sebességfokozatok közötti "távolság" használhatóbb, és gyakorlatilag lett egy "plusz fokozat" a végén amivel már nem üvölt a motor országúti tempónál.
Sokkal dinamikusabb, élvezetesebb.
https://www.cmsnl.com/my_accou...