Köszönöm Lajos a gratulációt. A valóságot Blackiex érzékeltette. Képek alapján, meg a felületes szemlélönek "jónak " tünik a megoldás. Közben meg segítségért kiálltanak a részletek. Hiába az elszántság, szorgalom nem helyetesiti a jó szerszámokat, megfelelö anyagokat és technológiákat. Ma ugyan már lehet jobbat lehetne házilag is létrehozni, de szerencsére annyit szigorodtak a vizsgáztatási körülmények (igaz talán picit át is estek a ló másik oldalára), hogy felesleges belevágni ilyen komoly változtatásokban.
Néhány "kulissza titok".
- a "T" krormány, az elsö müszaki vizsgán elbukott. Olyan flexibilis volt a hosszu szárával a villahid gumiágyában, hogy Csákvári vizsgabázisról elküldtek Fehérvárra a központba. (Nyilván tettem hazafele egy kis kitéröt, és visszaszereltem a gyári kormányt.)
- A HD lámpa szimetrikus volt, és ha "menö" is volt, vissza kellett szerelnem az eredeti kerek lámpát amivel láttam is, nem csak vakítottam.
-Volt rajta a kormány módosítás miatt egy házilag keményforrasztott vörösréz fékcsöböl, és acél fittingeböl készített felsö fékcsö szakasz. Nem részletezném, hogy mennyi szabályt lehet egy ilyennel ma megszegni, de a legnagyobb gond, hogy nem keverhetö egy fékrendszernél a réz és acél, mert az egyik elbontja a másikat kémiailag.
- Az hogy a szétvágott-betoldott, fényezett elemeken hány cm és hány kiló gitt volt az csak hab a tortán.
-Az elöretolt lábtartonál az elsö túrán eltört a váltó rudazat gömbcsuklója, mert elsöre csak müanyagot találtam, másodjára a fém már jó volt.
-Az üres kipufogó dobokkal is sok "barátot" gyüjtöttem a városban.
Miután az egyik koncert után a hangosítós raktárból hajnalban hazaindultam, pár km-rel késöbb elszakadt az öniditó meghajtása, blokkolta a váltót. Visszavittük a hangraktárba. Másnap elmentünk érte a szamarával, elbontottam, bahajigáltam az autó, hazavittük. Mikor kész lett a blokk, kicseréltem az elszakadt lánchajtást, meghoztam a döntést, hogy visszaalakítom és eladom. Az alkatrészek nagy része kapott jó minöségü ipari porfestést, kihoztam mindeböl amit lehetett. Közben meglett az utódja egy 1000 ccm-vel nagyobb suzuki, így nem nagyon fájt akkor az eladás, 8 év meg 40 ezer együttöltött km után. Ma hogy a klójávar járok be dolgozni, és több kosárnyi alkatrészem van hozzá
, néha elkap a vágy hogy visszavásárolnám, bár a kb egy tucatnyi motor miatt már nem igen van helyem ahova tegyem. ;)
Szóval a projekt folytán megtanultam, hogy mit szabad, és mit nem változtatni. Ma az épülögetö motorjaimhoz nagy kihívás összevadászni az erdeti alkatrészeket, még úgy is, hogy nagyjából ismerem az átfedéseket a típusok között. A módosítás lehetösége akkor szokott felmerülni, ha a gyári alkatrészt eltervezték, és két évtized ipari gyártástechnológia és tervezöi tapasztalattal a hátam mögött úgy gondolom, hogy tudok ennél jobbat csinálni, vagy jobbat használni. (De ez ritkán fordul elö, mert még ha meg is tervezem, már kevés aki le tudja nekem gyártani megfelelö anyagból kellö technológiával pontosan, de sokszor csak idöm nincs rá.)
Igazad van, kep alapjan azert a vegeredmeny nem rossz egyaltalan.
Ugyanakkor kep alapjan az enyem is szep, de pl. a legszurohaz konverziora nem vagyok buszke, mert epoxy-val van korbeepitve a szivocso, illetve a legbeomlo konyokok vege is szike nyomat viseli. Sajnos szerszamozottsag, anyag es egyebek hijan erre futotta.
Istvan, aki tudja, mi van a kulisszak mogott biztos maskepp latja, mint mi, kulso szemlelok, messzirol :)
Nekem nem tűnik csapnivaló munkának. Nekem úgy tűnik, hogy mindent beleadtatok amit (ott és akkor) lehetett. Lerí róluk a szerelem, amivel hozzányúltatok. És biztos vagyok benne, hogy büszkén feszítettél is rajtuk, mert levetted mások elismerő és irigykedő pillantásait. Amit ezektől az évektől és a motoroktól kaptál, az pedig a tapasztalat, + a tudás - ahogy jól látod - és ezért megint csak elismerés és irigykedés jár. Mert ezek megmaradnak, amíg csak élsz. Én a magam részéről gratulálok! + Elismeréssel adózok. + Irigykedek.
Engem nem kell gyözködni, én az épülöfélben lévö motorjaimnál eredeti állapotra igyekszek mindent visszaállítani, ritka kivételekkel. "Túl sokat tudok" ahhoz, hogy én ilyen barkácsolásba belegabalyodjak. Már kinöttem belöle. ;)
A 90-es években mégfelültem én is a "toljuk talpal a szelet" kihívásra. Neki is estem az öcsémmel a yamaha kis igáslovának, és került lá széles tank, fényes -króm sárvédö, "T"- kormány-gázcsöböl. Kézzel var ülés, magunk tervezte és szegecselte nyeregtáskák, olajhordóból vagy bojlerböl kivágott, kézzel kalapált hajlított oldaltakarások, megszélesített pannonia sárvédö hátra, HD sültös fényszoró elöre. Elöretolt lábtartó, kardántengelyböl vágott kipufodó dob, meg minden is kipolirozva... Nyilván a velük párhuzamosan restaurált motorok is hatással voltak a tervekre..., de végén minden vissza lett alakítva, és úgy lett eladva...
Innen 20-25 évet visszanézve, csapnivaló munka volt, de sokat tanultam belöle, meg ugye, akkor kicsit más körülmények voltak még. Èppen kezte csak átvenni a terepet a keleti ócskaságoktól a nyugatról behordott japán motorok, úgy nem igazán volt meg a háttere az alkatrészellátottságnak, kiegészítöknek, hozzáértésnek..., de gondolom ezt itt sokan ismerik, és nyitott ajtókat döngetek. ;)
Ha csak bowdent cserélsz, nem kell állítgatni semmit a karnál levő menetes lószaron kívül.
Visszatekered tövig a kuplungkarnál a bowdenfeszítőt, alul beakasztod a blokknál a bowden alsó végét. A bowden elvezeted a helyén a karig, beakasztod a karba, majd pediglen a héját teszed a helyére az állítható feszítőbe. Állítasz egy 1-2mm-es holtjátékot a karnál és kész.
Keresel egy autósboltot, akik az Intercars-tól rendelnek (sok olyan van) és ott tudnak adni.
4Ride márka, SYXV750 (vagy LS-078) a cikkszám. Nyilván nekik is rendelni kell, de jellemzően 2-3 nap, nem egy hét.
Ezen inkább sírnék, ha szabad. Mondjuk nekem igen alacsony az idióta-toleranciám, a mindenből kényszeresen kaférészert/brat-et/bobbert faragókat inkább nagy ívben elkerülöm, mielőtt konfrontáció lenne belőle.
Azon szoktam még jókat mosolyogni, mikor egy-egy nagy IKON motorkerékpárban úgy lehelnek újra lelket, hogy építenek bele egy szép lég-olaj hütéses Suzuki GSX-R 1100 blokkot...
Ahogy mondod! 😀
Úgy látta, hogy a Suzuki jobban tartja az árát, így hát leszedte az oldalsó dobozt, meg mindent amin Yamaha felirat van. Egy próbát megér! 😆😆
Tőlem mehetünk, szombat, és vasárnap is. Anti nem tud jönni Miklós Németországban van.
Addig még kitaláljuk, hogy merre, meg hátha még valaki csatlakozna... 🙂
Dolgozni úgy is lehet, hogy leteljen a műszak, vagy ha tudom mit kel csinálni, néhány óra alatt kész a munka. Ez utóbbiért ezer köszönet, immár sokadjára.
Néhány "kulissza titok".
- a "T" krormány, az elsö müszaki vizsgán elbukott. Olyan flexibilis volt a hosszu szárával a villahid gumiágyában, hogy Csákvári vizsgabázisról elküldtek Fehérvárra a központba. (Nyilván tettem hazafele egy kis kitéröt, és visszaszereltem a gyári kormányt.)
- A HD lámpa szimetrikus volt, és ha "menö" is volt, vissza kellett szerelnem az eredeti kerek lámpát amivel láttam is, nem csak vakítottam.
-Volt rajta a kormány módosítás miatt egy házilag keményforrasztott vörösréz fékcsöböl, és acél fittingeböl készített felsö fékcsö szakasz. Nem részletezném, hogy mennyi szabályt lehet egy ilyennel ma megszegni, de a legnagyobb gond, hogy nem keverhetö egy fékrendszernél a réz és acél, mert az egyik elbontja a másikat kémiailag.
- Az hogy a szétvágott-betoldott, fényezett elemeken hány cm és hány kiló gitt volt az csak hab a tortán.
-Az elöretolt lábtartonál az elsö túrán eltört a váltó rudazat gömbcsuklója, mert elsöre csak müanyagot találtam, másodjára a fém már jó volt.
-Az üres kipufogó dobokkal is sok "barátot" gyüjtöttem a városban.
Miután az egyik koncert után a hangosítós raktárból hajnalban hazaindultam, pár km-rel késöbb elszakadt az öniditó meghajtása, blokkolta a váltót. Visszavittük a hangraktárba. Másnap elmentünk érte a szamarával, elbontottam, bahajigáltam az autó, hazavittük. Mikor kész lett a blokk, kicseréltem az elszakadt lánchajtást, meghoztam a döntést, hogy visszaalakítom és eladom. Az alkatrészek nagy része kapott jó minöségü ipari porfestést, kihoztam mindeböl amit lehetett. Közben meglett az utódja egy 1000 ccm-vel nagyobb suzuki, így nem nagyon fájt akkor az eladás, 8 év meg 40 ezer együttöltött km után. Ma hogy a klójávar járok be dolgozni, és több kosárnyi alkatrészem van hozzá
, néha elkap a vágy hogy visszavásárolnám, bár a kb egy tucatnyi motor miatt már nem igen van helyem ahova tegyem. ;)
Szóval a projekt folytán megtanultam, hogy mit szabad, és mit nem változtatni. Ma az épülögetö motorjaimhoz nagy kihívás összevadászni az erdeti alkatrészeket, még úgy is, hogy nagyjából ismerem az átfedéseket a típusok között. A módosítás lehetösége akkor szokott felmerülni, ha a gyári alkatrészt eltervezték, és két évtized ipari gyártástechnológia és tervezöi tapasztalattal a hátam mögött úgy gondolom, hogy tudok ennél jobbat csinálni, vagy jobbat használni. (De ez ritkán fordul elö, mert még ha meg is tervezem, már kevés aki le tudja nekem gyártani megfelelö anyagból kellö technológiával pontosan, de sokszor csak idöm nincs rá.)
Üdv
István