Hat ugy, hogy a fogaskoszoru kozepe a gorgokhoz er. A 3 gorgot rugo nyomja oda, ha a megfelelo iranybol jon a forgatonyomatek, a gorgok raszorulnak a fogaszkoszoru kozepere, mintegy beekelodnek es letre jon a kapcsolat.
A csukló könnyen nyeklik nyaklik hát nem értem. Holnap megpróbálom amit írtál azért. Ha behúzom a kuplungkart semmi hang ha kiengedem ciripel. Mielőtt azonban szétszedtem a váltó is kattant minden váltásnál de volt amikor szépen hang nélkül vette a fokozatokat. Hóbortos 535 🤔
Amit meg esetleg megprobalhatsz...
Ha a valto tengely cseppet gorbe es a dekli nem pont tokeletesen az o kenye-kedve szerint lett visszacsavarozva, lehet a szimmering nyomja egy iranybol es nehezebben forog benne.
Piciket fellazitod a dekli csavarjait, epp csak hogy mocorogjon, de az olaj max csepegjen, ne folyjon. Picit megkocogtatod innen-onnan, kozben meg mocorgatod a pedalt es nezed hol lazul meg.
Mas tippem nincs, de szinte biztos, hogy a kotyogo kuplungnak semmi koze ehhez
Nagyon köszönöm a velem való foglalkozást, és nem szeretnék már a terhetekre lenni.
Még elmondom, hogy mi a dilemmám....
A rajzon látszik a probléma.
A betét mellett szól, hogy kevés a maradék menet. Ellene, hogy fúrni kell, menetet vágni, és nem A42-es anyag. Könnyen félremehet a fúró, nagy eséllyel "ovális" lesz a furat. 8mm. az M10 magmérete.
A "rugós" mellet szól, hogy nem kell fúrni, menetet vágni. Ellene, hogy ahol már nincs eredeti menet, mibe "kapaszkodik"?
----------------------
Teljesen el vagyok keveredve ezzel a szerkezettel 🙂
Itt fent "provizóre" összeraktam, és nem értem..... bocsi....
Az önindító meghajtja a segéd kereket. A segédkerék a nagy fogas koszorút. De a fogaskoszorú hogy hajtja meg a szabadonfutót, és azzal együtt a lendkereket? Nem jövök rá.. ☹️ 🙄
Sziasztok. Ma is próbáltam több pozícióban rakni a ricnis tengejre a váltót, de a 2. Fokozat csak nagyon nehezen néha ugrik be sarokkal erőltetve ha bemegy akkor 3-4-5 már könnyen megy. Nem tudom nincs e köze hogy zörög a kuplung lehet a végét járja az is és nem emel ki? De végül is a szabadonfutó szerelés elött jó volt ?! ☹️
Nekem erosen korlatozott a helicoil tapasztalatom, csak szettepett dekli es kipufogo leomlo menetekhez hasznaltam, olyan helyen, ahol ilyen nyiroerok ebrednek, sajnos nem.
A Yato-nak van M8x1.25 javitoszettje 3500 forintert 30 db helicoillal, menetvagoval, egyszoval full szett.
Èn csak javasolok. Az ürkutatasos projektekben szinte kivetel nelkul ezt terveztuk be. Vagyis egybol helicoil-lal erositettuk a menetet.
Szereztem ilyet egy 250-es hondahoz ahol ki volt szakadva az aluontvenybol a csavarszàr menete ami a hengert hengerfejet huza össze ( töcsavar). En hasznaltam mar leomlok kiszakadt meneteihez a hengerfejnel, meg ki tudja hol.
Ennek az az elonye, hogy a M8-as menet M8 marad. Sok helyen nincs eleg hùs, hely nagyobb menetnek. Tovabba, ha rosszul tekered be a meneterosito spiralt vagy megserul, akkor csak kiteped egy fogoval es betekersz egy masik spiralt. Jellemzoen csak zsakfuratokba hasznaltam, de teljes erteku mindket iranybol, mert a behajtas utan letorod a spiral veget es errol az oldalrol is betekerheto a csavar.
Igen termeszeresen van mas menetjavito -erosito is amit meg a gepgyartasban hasznalnak eloszeretettel. Ezek amolyan kivul önmetszö perselyek, belul a kivant menetmerettel, de nagyobb helyigennyel.
Most nem vagyok gep kornyeken, de asszem a szerszamkell.hu weblaprol vettem ismerosnek ilyesmit. BGS gyartmany volt a csomagolas alapjan es ami belul M8 az kivul M10, ami belul M6 az kivul M8 es igy tovabb.
Igen, azért említettem, mert az az alapszakmám. 🙂
Pont megnéztem, az M10x12-esnek 16mm. a feje, és 10mm. magas. Az eredeti M8x12-es .. 13x8-as. Ha lenne egy gép..... 🙂
Esetleg feltölteni (nem villannyal) és menetet vágni bele?
Nekem szemelyszerint abban tobb a bizodalmam. Annak van egy ajka, egy pereme es behajthatod az alloresz meg a magnesek felol, menetrogzitovel vagy megutve, hogy ugy maradjon. A nyolcas csavar meg hatulrol, igy nem tudja kihuzni. A Helicoil ugy tudom csak azonos oldalrol helyezheto be, szembol nem.
De ez csak az en velemenyem, ha Istvan azt mondja, hogy szerinte a Helicoil is eleg eros ehhez, akkor az is opcio.
Emlegettel esztergat. Az nem jarhato ut, hogy 10-re bovited a menetet (M10 x 1.25) es egy tizes imbusz fejenek a keruletebol leveszel annyit, hogy beferjen a nyolcas csavarfej helyere a szabadonfuto ontvenyebe?
Mielőtt megvettem, (2020. nyara) azt mondta az eladó, hogy tavaly lett cserélve. Én kb. 3-4 ezret mentem vele.
Holnap körülnézek csavar ügyben, a többit meglátjuk.
Ez nehez dio, mert amit gyakran inditgatnak, de csak rovid tavokra hasznaljak, az hamarabb farad el.
Ha a gazdi gazt huz es ugy inditozik, szinten nem vitamin.
A legkevesebbet futott peldany (amihez kozom volt) 16000-et mutatott a muszeregysegen, 1996-os volt.
Az a kérdés hány év és mennyi km után pattant el lehet hogy a 10.9 is ugyanúgy elfárad és elpattan 20-25 év múlva. Szeretem volna 10.9 beszerezni vagy 10 helyen kérdeztem mindenkinek 8.8 vagy 12.9 volt és ez maradt.
A Wurth csinalja a Time-sert nevu menetjavitot es igen, mondjuk felfurod 9-es furoval es menetet fursz bele M10 meretben, amibe behajtod a perselyt. A persely belseje meg M8.
A Helicoil hasonlo, de nem egy tomor persely a cucc, inkabb egy tekercsrugora hasonlit, amit olyan vastagsagu es profilu acelbol tekertek, hogy passzoljon a menethez.
Ha a valto tengely cseppet gorbe es a dekli nem pont tokeletesen az o kenye-kedve szerint lett visszacsavarozva, lehet a szimmering nyomja egy iranybol es nehezebben forog benne.
Piciket fellazitod a dekli csavarjait, epp csak hogy mocorogjon, de az olaj max csepegjen, ne folyjon. Picit megkocogtatod innen-onnan, kozben meg mocorgatod a pedalt es nezed hol lazul meg.
Mas tippem nincs, de szinte biztos, hogy a kotyogo kuplungnak semmi koze ehhez
Még elmondom, hogy mi a dilemmám....
A rajzon látszik a probléma.
A betét mellett szól, hogy kevés a maradék menet. Ellene, hogy fúrni kell, menetet vágni, és nem A42-es anyag. Könnyen félremehet a fúró, nagy eséllyel "ovális" lesz a furat. 8mm. az M10 magmérete.
A "rugós" mellet szól, hogy nem kell fúrni, menetet vágni. Ellene, hogy ahol már nincs eredeti menet, mibe "kapaszkodik"?
----------------------
Teljesen el vagyok keveredve ezzel a szerkezettel 🙂
Itt fent "provizóre" összeraktam, és nem értem..... bocsi....
Az önindító meghajtja a segéd kereket. A segédkerék a nagy fogas koszorút. De a fogaskoszorú hogy hajtja meg a szabadonfutót, és azzal együtt a lendkereket? Nem jövök rá.. ☹️ 🙄
A kuplung ezeken ab ovo zajosabb, inkabb a bowdenen allits, ha ugy erzed hogy nem emel ki.
A Yato-nak van M8x1.25 javitoszettje 3500 forintert 30 db helicoillal, menetvagoval, egyszoval full szett.
https://eshop.wurth.hu/Menetja...
De ugyanitt, úgy láttam van olyan "rugós" is.
Nekem ebben nincs gyakorlatom, sohasem használtam. Rátok hagyatkozom ebben....
https://www.ebay.de/itm/116-ST...
Szereztem ilyet egy 250-es hondahoz ahol ki volt szakadva az aluontvenybol a csavarszàr menete ami a hengert hengerfejet huza össze ( töcsavar). En hasznaltam mar leomlok kiszakadt meneteihez a hengerfejnel, meg ki tudja hol.
Ennek az az elonye, hogy a M8-as menet M8 marad. Sok helyen nincs eleg hùs, hely nagyobb menetnek. Tovabba, ha rosszul tekered be a meneterosito spiralt vagy megserul, akkor csak kiteped egy fogoval es betekersz egy masik spiralt. Jellemzoen csak zsakfuratokba hasznaltam, de teljes erteku mindket iranybol, mert a behajtas utan letorod a spiral veget es errol az oldalrol is betekerheto a csavar.
Igen termeszeresen van mas menetjavito -erosito is amit meg a gepgyartasban hasznalnak eloszeretettel. Ezek amolyan kivul önmetszö perselyek, belul a kivant menetmerettel, de nagyobb helyigennyel.
Akkor 3 opció marad.
- javító betét,
- felfúrás M10-re, (+tróger munka 😂)
- felhegeszteni, M8-ast fúrni.
Hát az! 🙂
De a szükség néha törvényt bont......
El vagyok keveredve......... melyik kell?
Amelyik kívül M10, az belül M8?
Vagy az M8, az belül is M8?
https://eshop.wurth.hu/Menetja...
https://eshop.wurth.hu/Menetja...
Kezi koszoruvel nagyon troger munka lenne a csavar fejet karcsusitani? :D
Pont megnéztem, az M10x12-esnek 16mm. a feje, és 10mm. magas. Az eredeti M8x12-es .. 13x8-as. Ha lenne egy gép..... 🙂
Esetleg feltölteni (nem villannyal) és menetet vágni bele?
De ez csak az en velemenyem, ha Istvan azt mondja, hogy szerinte a Helicoil is eleg eros ehhez, akkor az is opcio.
Emlegettel esztergat. Az nem jarhato ut, hogy 10-re bovited a menetet (M10 x 1.25) es egy tizes imbusz fejenek a keruletebol leveszel annyit, hogy beferjen a nyolcas csavarfej helyere a szabadonfuto ontvenyebe?
Holnap körülnézek csavar ügyben, a többit meglátjuk.
Ha a gazdi gazt huz es ugy inditozik, szinten nem vitamin.
A legkevesebbet futott peldany (amihez kozom volt) 16000-et mutatott a muszeregysegen, 1996-os volt.
A Helicoil hasonlo, de nem egy tomor persely a cucc, inkabb egy tekercsrugora hasonlit, amit olyan vastagsagu es profilu acelbol tekertek, hogy passzoljon a menethez.
A perselyhez gondolom csak fel kell fúrni a régi menetet....