Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Közben kiderült, a fiam reggel visszaindul Svájcba, be kell vásárolnia.
Fél 6-nál előbb nem tudunk indulni......ha megyünk egyáltalán. Így kétséges.
Ha mentek, jó utat !
blackiex
Köszönöm.
Vagy megemelem akkor két emelővel, vagy balra óvatosan eldöntöm. Lényeg, hogy akkor így kiemelhető a kerék. Persze, csak szükség esetén.
Anti:
Mi is gondolkodunk egy rövid körön, de azt gondolom, most Tata nekünk messze lenne. Széles utat, vigyázzatok magatokra.
Gyulus !
Blackiex jól írta a folyamatot, a kardán oldalról csak a tengely végén lévő csavart kell leszedni.
Tatáig tervezzük az utat, csak egy kávé a tóparton, aztán haza. Kb 60-70km.
21-én lomtalanítás, a pincét kellene ma kipakolni, de ez a rövid kör belefér.
Tengely ki, fek ellentarto es rudazat le, ha nem tudod megemelni a motort akkor sarvedo es/vagy rendszamtarto le es kigurul hatra.
Az 535 tulajokat speciel nem irigylem, kozepsztender nelkul sokkal nagyobb macera.
Merre lesz az a rövid kör?
Ok. Arra lettem volna kíváncsi, hogy az egész difit le kell szedni, vagy elég a tengelyt kivenni, meg a féket lekötni.
Bp-en szerelték.
Egyrészt centrírozni is kell, másrészt, ahogy néztem emelőpad nélkül körülményes lenne.
Hazaút 50 km, ennyit mentem.
Ma a fiammal délután egy rövid kört talán.
Szia Anti!
Délután ki is próbálod? Te szerelted ki a kereket?
Végre van új cipő :-)
Léghűtéses tehát igen. 90 fok teljesen jó, sőt.
Sziasztok! Tanácstalan vagyok! Az 535-ös Viragonál az olaj üzemi hőmérséklet 90 celsius fokkal normálisnak mondható?
Swidi!

A 750SE más tekercsekkel van szerelve, mint a későbbiek vagy az 535! A te motortartó vázfüleiden vannak furatok, a trafókból menetes szárak állnak ki. Az ellenállás sem kopp ua. 2.7 ohm primer, 8.5k szekunder ellenállás.

Alapvetően az 535-ét is fel lehet tenni kis barkácsolással (távtartó, furat, stb.) és és nem öli meg a gyújtásvezérlőt (TCI), de a 750SE önindító dizájnja miatt minden csepp energia, ami a szikrához kell drága kincs. Az újabb 4 ohmos meg nem előrelépés, sőt. Főleg hogy a nagyfesz gyújtókábelt nem tudod cserélni, mert bele van műgyantázva. Sajnos az összes XV gyújtótekercs gyenge, mint a harmat amit egy zavarszűrős gyertya zavarszűrős pipával csak tetéz.

Ha már úgyis barkácsolni kell, mert a gyári alkatrész €85 + áfa + szállítás és a 30+ éves használt ki tudja meddig jó, érdemes másfele nézelődni.
Tőlünk nyugatabbra gyakori megoldás a Harley-khoz gyártott Ultima "single fire" gyújtótrafó használata, ami működő megoldás, lemezből ácsol neki az ember egy tartóvasat és kész. Sokkal komolyabb szikrát csinál (~35ezer V) és nem terheli a vezérlőt. A baj, hogy az is 50-60 dollár.

Viszont specifikáció szempontjából van alternatíva. Én speciel Kawasaki GPZ/ER/EN/VN gyújtótrafókat használok, amik bontottan olcsók, cserélhető a gyújtókábel, 30 ezer volt körül "süt" és ugyanúgy tudod rögzíteni, mint az 535-ét rögzítenéd, távtartókkal és hosszabb csavarral.
Tettem már ilyet pl. Intruderbe is a gyári helyett (ugyanaz van az Intruderben, mint a későbbi 750/1100-ben alapból) és sosem került egy pár szép állapotú trafó 10 lepedőnél többe. A rögzítés meg... akinek egy single intake nem gond, annak ez gyerekjáték.
Alakul, csak nem merem elkiabálni :)
Dudorászik már minden henger?
Azért valljuk be, a japánok ezzel a helyspórolással kicsit túlfejlesztettek, mindent betuszakolni a legkisebb helyekre! Piciny gyerek kezűek lehetnek a szerelők. Vagy....vagy lehet ott már nano-robotok vannak a szervizekben :) ja és az elsőlámpáról nem is beszélek....Viragó 535 széria lámpa.
Mostanság nem tudnám megfinanszírozni, és 2,5 milliónak sok más helye is lenne.
Egyelőre marad a Virago.
Szia Anti.
Most érkeztem meg a szállásra . Jó nagy vas és gyönyörű , csak nehogy elcsábuljál . Én még délelőtt lenyomtam gyorsan 100 km mielőtt elindultam .
Szerintem a kellő nyomatékot csak magasabb fordulaton adja le. Szokatlan egy V2-től, de olvastam is erről egy tesztben.
Ettől függetlenül tetszett, meg tudnám szokni, bár nehéz mozgatni, ha éppen nem haladsz, csak forgolódsz egy parkolóban, vagy hátrafelé ki kell tolni valahonnan. A szélvédelme a plexi ellenére gyenge, a menetszél rázza a sisakot 90-től fölfelé.
Lényeg, hogy fogok még vele menni, pár hétig itt marad, de a Virago sokkal könnyebb, kezesebb.
Remélem, hamarosan mehetünk egy hosszabbat valamerre.
Szia Anti!
De szuper! Gondolom, hogy nagy élmény volt! A stabilitáshoz megvan a súlya is!
Nagyon szép az a gép. A rángatást nem értem....... valami teljesítmény/nyomaték hiány? Vagy nagyon "hosszúak" a fokozatok?
Én nem vittem ki a hétvégén, nagyon kiszámíthatatlan volt az idő. Meg az autómat is csinálgatnom kellett. Hidegen indul, melegen indul (10 percen belüli indítás esetén)
20 - 60 perc állás után képtelenség indítani. Szivat engem az Öreglány!
Egy élmény volt az 1300-zal menni.
Nagyon stabil masszív vas, a kanyarokban is jó, finoman adagolható fékek. Ami kevésbé tetszett, oda kell figyelni a fordulatszámra, időben visszakapcsolni, hamar elkezd rángatni.
Gyulus !
Utánfutón hozta haza. Lábon fárasztó lett volna és az eső is esett néha.
Azt tervezzük, ja motor most itthon marad, únius közepe, vége felé az enyémmel együtt utánfutóval kiviszem Svájcba, ott motorozunk pár napot, utána az enyémet hazahozom. Meglátjuk, hogyan alakul.
Holnap már biztos a kerti sütögetés délután, délelőtt padlószőnyeget rakunk le.
A Cruiserrel megyek majd többet is, ki kell próbálni, valószínűleg Zsuzsinak jóval kényelmesebb, mint az enyém.
Sziasztok!
Köszi Anti, már jobban vagyok. Igen, azt tervezem, hogy ha az idő engedi itt a környéken karikázok egy fél órát, órát.
Gyönyörű gép van a fiadnak.... gratula! Csak nem Svájcból jött vele haza? Miért nem mentél vele kicsit hosszabban?
Miklós, feltétlen írj, ha legközelebb haza kerülsz.
Szia Anti.
Látom nem semmi gépe van a fiadnak . Gratulálok a motorhoz . Remélem hogy hamarosan találkozunk és minél többen össze jövünk egy igazi túrázásra .
Én mindössze 3km-t ezzel.
A fiam is rákapott a motorozásra, az ő gépe.
Na meg érkeztem, 70 km P,vár P,szentkereszt Dobogókő , Esztergom , Tát , Kesztölc , Tinnye- Üveg Tigris , P, vár .
Anti .
Most értem haza később talán megyek egy kört ha az idő is engedi . Legközelebb talán három hét múlva tudók haza jönni , de lehet belőle két hónap is.