Tegyél fel a kormányra egy feszültség mérőt, akkor folyamatosan figyelemmel kísérheted a töltés állapotát. Én egy ilyent tettem fel. 2db. USB töltő is van rajta. 3-4 ezer között volt az ára.
Sajnos konkrétan nem tudom, milyen típust sajtoltak bele a japánok. Gondolom, BT 152, vagy valami hasonlót. A BT 152-nek kb. 120C fok lehet a kritikus hőmérséklete.
Gyulus65
Bocs, még egy kérdésem lenne. Mi a normális hőmérséklete a szabályzónak? Most is mentem egy kört (15-20 km.) és a kezem nem nagyon állta a bordák érintését. Igaz hogy itt sokkal melegebb van mint tegnap volt. Kösz...
Nagyon szívesen, nincs mit!
Még esetleg annyit: nálam a hűtőborda, és a szabályozó fém háza között egy rozsdás trutyi volt, a tiszta szilikon zsír helyett. (sana így vettem)
Tehát hűtőborda - fesz.szab. fémtisztára csiszolás, vékony szilikon zsír, összerak.
Szinte egészen biztos, hogy az előző gazdija ezen okból égette el a generátor takecseket. :(
Üdv.
A generátort kimértem a leírtak szerint, azzal nincs baj. Azután az összes csatlakozót kontaktsprével befújtam, összeraktam, és a töltés már jobb volt, csak a fesz. szabályzó nagyon forró volt Leszedtem a fesz. szabályzót, és a test csatlakozást is megpucoltam. Most már a töltés tökéletes, és a szabályzó sem annyira meleg. Remélem csak ennyi volt a baja, köszönöm a segítő válaszodat.
Szia.
Mindkettő lehet. Az a kérdés, mennyire vagy jártas elektromos dolgokban. Pl. feszültség, és ellenállás mérés.
Lekötöd a generátor három vezetékét a fesz. szabályozóról.
A generátor három vezetéke között egymáshoz képest minimális ellenállást kell mérned, a három vezeték, és a test között SEMMIT!
Alapjáraton a három vezetéken egymáshoz képest cirka 40V körüli VÁLTÓ feszültséget kell mérned.
Ha eddig rendben van, következik a fesz. szabályozó. Ha bármi itt nem stimmel, jöhet a dekli leszerelés...... generátor csere, vagy tekercselés. (én az utóbbit választottam)
A fesz. szabályozó három vezetékén a diódák nyitó irányában (az akku pozitív sarka felé) X Kohm ellenállást kell mérned, a test felé semmit. Természetesen az ellenállás mérő műszer pozitív kivezetését használva. Amennyiben a test felé is mérsz vezetést (ellenállást) valamelyik tirisztor zárlatba ment.
Itt megjegyezném, hogy nem mindegy, hogy forró fesz. szabályozón mérsz, vagy hidegen. Ez vonatkozik a töltő feszültség mérésére is.
Előfordulhat, hogy a fesz. szabályozó túlmelegszik, a tirisztorok elérik a kritikus vészhőmérsékletet, és nyitnak. Így a gerjesztő tekercsek állandó zárlatban vannak. > leégnek. :(
A visszahűlés után, ismét jó értékeket mérsz, de addigra már leégetted a tekercseket. :(
Jobb, hogy elnapoltuk.
Kocsival voltam Eger-lillafüred közt, esett végig, de az út egyébként klassz, kanyarog vagy 40km-en, nagyrészt jó minőségű aszfalt, itt-ott vacakabb, újabb részeken a padkáról sok murva felhordva. De megérné egy napot rászánni.
Valószínűleg a szombat reggeli időjárástól függ minden. Tény, hogy Bp--től még kb 80km a helyszin és onnan még haza is kell jönni, bármilyen lesz az idő.
Persze jobb lett volna, ha összejövünk legalább öten-hatan, de még tart a szezon, később is lehet rá esély.
Sziasztok ❗
Szerintem ezt én kihagynám....., az idő járás sem tünik egyenlőre jónak.
Meg hát a hétvégi "verseny pályán" sincs igazán kedvem menni.
Esetleg ha más időpontban jobb idő estén valamerre mentek csatlakozunk.
Üdv Tamás!
Gyulus, mit szólnál a Mátrához ?
Én benne vagyok bármibe bár állandóan fáradt vagyok mostanába.
Bocs, még egy kérdésem lenne. Mi a normális hőmérséklete a szabályzónak? Most is mentem egy kört (15-20 km.) és a kezem nem nagyon állta a bordák érintését. Igaz hogy itt sokkal melegebb van mint tegnap volt. Kösz...
Még esetleg annyit: nálam a hűtőborda, és a szabályozó fém háza között egy rozsdás trutyi volt, a tiszta szilikon zsír helyett. (sana így vettem)
Tehát hűtőborda - fesz.szab. fémtisztára csiszolás, vékony szilikon zsír, összerak.
Szinte egészen biztos, hogy az előző gazdija ezen okból égette el a generátor takecseket. :(
A generátort kimértem a leírtak szerint, azzal nincs baj. Azután az összes csatlakozót kontaktsprével befújtam, összeraktam, és a töltés már jobb volt, csak a fesz. szabályzó nagyon forró volt Leszedtem a fesz. szabályzót, és a test csatlakozást is megpucoltam. Most már a töltés tökéletes, és a szabályzó sem annyira meleg. Remélem csak ennyi volt a baja, köszönöm a segítő válaszodat.
Mindkettő lehet. Az a kérdés, mennyire vagy jártas elektromos dolgokban. Pl. feszültség, és ellenállás mérés.
Lekötöd a generátor három vezetékét a fesz. szabályozóról.
A generátor három vezetéke között egymáshoz képest minimális ellenállást kell mérned, a három vezeték, és a test között SEMMIT!
Alapjáraton a három vezetéken egymáshoz képest cirka 40V körüli VÁLTÓ feszültséget kell mérned.
Ha eddig rendben van, következik a fesz. szabályozó. Ha bármi itt nem stimmel, jöhet a dekli leszerelés...... generátor csere, vagy tekercselés. (én az utóbbit választottam)
A fesz. szabályozó három vezetékén a diódák nyitó irányában (az akku pozitív sarka felé) X Kohm ellenállást kell mérned, a test felé semmit. Természetesen az ellenállás mérő műszer pozitív kivezetését használva. Amennyiben a test felé is mérsz vezetést (ellenállást) valamelyik tirisztor zárlatba ment.
Itt megjegyezném, hogy nem mindegy, hogy forró fesz. szabályozón mérsz, vagy hidegen. Ez vonatkozik a töltő feszültség mérésére is.
Előfordulhat, hogy a fesz. szabályozó túlmelegszik, a tirisztorok elérik a kritikus vészhőmérsékletet, és nyitnak. Így a gerjesztő tekercsek állandó zárlatban vannak. > leégnek. :(
A visszahűlés után, ismét jó értékeket mérsz, de addigra már leégetted a tekercseket. :(
Kocsival voltam Eger-lillafüred közt, esett végig, de az út egyébként klassz, kanyarog vagy 40km-en, nagyrészt jó minőségű aszfalt, itt-ott vacakabb, újabb részeken a padkáról sok murva felhordva. De megérné egy napot rászánni.
Persze jobb lett volna, ha összejövünk legalább öten-hatan, de még tart a szezon, később is lehet rá esély.
Szerintem ezt én kihagynám....., az idő járás sem tünik egyenlőre jónak.
Meg hát a hétvégi "verseny pályán" sincs igazán kedvem menni.
Esetleg ha más időpontban jobb idő estén valamerre mentek csatlakozunk.
Üdv Tamás!