Hali!
Én tettem rá egy csapot, amikor megszorultam csak átcsorgattam az ülés alattiba egy gumi tömlővel. Légyszi írd le hogy néz ki a motorod. Vagy dobj egy fotót.
Nos elég gyakori tanács, hogy ha ezért vagy azért nem megy jól a gép, akkor ki kell takarítani és rendbe kell tenni a karburátort. Ez tényleg egy rendszeres motoros projekt. S biztos vagytok itt páran, mint én is, aki kezdőként soha nem vettem ki az 535-ösnek a karbiját. Nem tagadom, töprengtem is rajta egy darabig, hogy neki fogjak e, mert a Japán mérnökök oly frankón kitalálták az elhelyezését, hogy „dicséret” illeti őket. Sejtettem, hogy a ki és be szerelése azért nem épp egy leányálom, s így leírnám a tapasztalataimat.
Mit tesz ilyenkor a delikvens, végig túrja a youtube-ot, tanácsok után kutatva, aztán ezekből erőt merítve nekifog. A legtöbb videón a fickók a hengerekhez csatlakozó csonkokkal együtt vették ki porlasztókat, úgy, hogy a vázban lévő gumi szívó csonkokból ki billentették az egységet. Nyilván ahhoz, hogy a karbik a hengerek csatlakozóiról külön leválaszthatók legyenek, fölfelé kéne őket emelni, de azt a vázban lévő szívó csonkok nem engedik. Ezért én is így tettem, a hengeren lévő 2-2 csavart kivéve, jó 10 perc szenvedés után sikerült, s kezemben volt az egység. A karburátorok szét szedése és takarítása az azt hiszem megér egy másik kis írást. Szóval amikor elkészültem vele, jöhetett a vissza szerelés.
Az egy dolog, hogy az egységet a henger csonkokkal együtt feszegettem ki, de vissza már ezzel a módszerrel úgy berakni, hogy a csonkban lévő tömítő „O” gyűrűk ne essenek ki, ne sérüljenek meg, szerintem „lehetetlen. Az egyes hengerekre külön, szépen rá kell a két csonkot szerelni, sőt le is tömítheted pluszban még pasztával is, s úgy mehetne a helyére a karburátor egység, azt viszont a vázban lévő gumi szívócsonkoktól nem tudod betenni. Itt ez a két gumi csonk, ami a „cumi” tárgyát képezi, s főleg a 2 es hengeré, mert ha visszatolod a váz belsejébe, utána a legjobb nőgyógyász kéz sem bírja visszatenni, olyan zárt helyen van. Az 1-esé a levegőszűrő nyilasán benyúlva simán vissza rakható, de a 2-eséhez nem férsz hozzá. De akár hogy is néztem, a két csonkot ki kellet vennem a vázból, s úgy tényleg simán normálisan be lehetet trakni a karburátorokat. Amint a helyükön voltak, az első henger szívó gumija könnyen a helyére volt nyomható, a hátsóra viszont van egy jó kis ötlet a youtube-on, én is ezt használtam. Persze nem sikerült elsőre, kellett vele ügyeskedni.
Szóval szerintem ha a karbi kiszerelésre szánod el magad, akkor vedd le a tankot, vedd ki a levegőszűrőt, húzd ki a két szívó gumicsonkot a vázból. A hengerek szívó csonkjaiból felfelé emelve kijön a karburátor, s simán kivehető, nem kell feszegetni, kínlódni vele, mint én tettem. Mielőtt vissza szereled, a vázban lévő két gumicsonk estén próbáld el, hogy miként fogod azokat a helyükre rakni, mert egy kis gyakorlás nem árt. Meg egy kis szilikon spray, amivel majd befújod őket, hogy könnyebben a helyükre csússzannak.
Utast is viszel a legkisebb virgácson? Nem semmi. Volt régen a kischopper, virago, shadow stb. topik, de már nem találom. Azért szólok valakinek akinek szintén 125ös gépe van, talán tud segíteni!
Szia! Ha sikerül feltenni a váztankot, csak annyi a dogod, hogy összekösd a két tartályt. Gumicsővel mondjuk, mert így van a normál 535ön is. Karburátorokba bekötésen ne gondolkodj szerintem! Az alsó tankból szivattyú viszi fel a benzint a karburátorokba és a felső tank egy tárolórekesz a gyárilag olyan 400-535 gépeken is. Így 8,6 helyett 13,6 liter lesz a feltankolható benzin mennyisége és ez jelentősen növeli a hatótávolságot. Szerelővel kapcsolatban ajánlanám Dragjanó megkeresését! Néha ide is ír de inkább a Drag Star fórumra. Úgy rémlik ő bonyhádi, régi motoros és bizonyára van megfelelő ismeretsége szerelő ügyben.(is)
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni! Van egy 125ös gyöngyszem Viragom, szeretnék krómozott háttámlát venni vagy gyártatni rá. Sajnos hosszú úton kényelmetl a kis hátsó üllés. Talan így tudnám emelni a komfortot. Köszönöm
Hello mindenkinek,
Zolo ajánlotta az oldalt, hogy itt tudnátok segíteni.
Nekem van egy 1990-es XV400-asom amit kicsit szeretnék átalakítani.
Ennek csak az ülés alatt van tankja és én szeretnék tenni előre is (a helyére) egy rendes tankot kiegészítésnek, meg persze jobban is néz ki mint az a díszlemez burkolat.
Már meg is vettem egy XV535 ös tankot ami elvileg jó is a motorra, bár még nem sikerült felpróbálnom, mert a motor vidéken telel én pedig pesten vagyok.
Viszont ha sikerül is feltennem akkor hogyan kellene bekötni azt erre keresek megoldásoka ha tudnátok ebben segíteni.
Meg persze egyéb átalakítások is lesznek a jövőben.
Esetleg tud valaki pécs, kaposvár, dombóvár vagy szekszárd környékén megbízható szerelőt? Mert kisebb karbantartásokat is elkellene végezni a motoron.
Hamarosan nekiállok felkészíteni a szezonra.
Eddig szintetikus Castrol volt benne, de szerintem is jobb lesz az ásványi.
Olvasgattam a régebbi kommenteket is.
Teloszimmering ? Megnézem.
Hello! Szerintem ez nem a kerékcsapágyból van, inkább a teleszkóp szár zsíros, olajos lehetett, s az útról valami szennyeződés, vagy a betétek fékpora rá ragadt.
Sziasztok.
A Mai nap rendezgettem a garázst, előkerült pár jó cuc. Még az 535-öshöz vettem őket biztonsági tartaléknak. Amit most megvételre ajánlanék az 535-ös tulajok közül annak akinek szüksége van rá.
Van egy pár belső gumim, originált csomagban. Még az árcimke is rajta van. Hűségesen hordtam magammal minden hosszabb úton. De szerencsére nem kellet felhasználnom.
No és egy Km óra meghajtó.
Hello Tamás !
Nekem 100 összejött, bár az utolsó 200 m-ben, otthontól fél percre kitolatott elém egy nő a feljárójukról.
Bakker, felém se nézett, csak a másik irányba, szerencsére nem voltam féktávon belül.
Tisztelt márkatársak! Volna valakinek némi technikai infója arról, hogy a karburátorok házán lévő elektromos csatlakozóknak mi a funkciója? Neki fogtam a karbik teljes kitakarításnak, ellenőrzésének, s az angol nyelvű szervívízkönyv elektromos rajzaiban is csak holmi "üzemanyag küldő" funkciót találtam. Mi lehet ez? a rajzon sem lehet beazonosítani a piktogrammját.
.
Két hét múlva már jó időt jósolnak.
Mit szólnátok egy szezonnyitó guruláshoz 21. körül ?
Ötletek az útvonalról esetleg ?
Ha jó szerelőt kerestek , hívjátok Varga Viktort , Yamaha szervizben dolgozott.
Jászberényben van műhelye .
Telefonszáma : 30-3739915
Én tettem rá egy csapot, amikor megszorultam csak átcsorgattam az ülés alattiba egy gumi tömlővel. Légyszi írd le hogy néz ki a motorod. Vagy dobj egy fotót.
Nos elég gyakori tanács, hogy ha ezért vagy azért nem megy jól a gép, akkor ki kell takarítani és rendbe kell tenni a karburátort. Ez tényleg egy rendszeres motoros projekt. S biztos vagytok itt páran, mint én is, aki kezdőként soha nem vettem ki az 535-ösnek a karbiját. Nem tagadom, töprengtem is rajta egy darabig, hogy neki fogjak e, mert a Japán mérnökök oly frankón kitalálták az elhelyezését, hogy „dicséret” illeti őket. Sejtettem, hogy a ki és be szerelése azért nem épp egy leányálom, s így leírnám a tapasztalataimat.
Mit tesz ilyenkor a delikvens, végig túrja a youtube-ot, tanácsok után kutatva, aztán ezekből erőt merítve nekifog. A legtöbb videón a fickók a hengerekhez csatlakozó csonkokkal együtt vették ki porlasztókat, úgy, hogy a vázban lévő gumi szívó csonkokból ki billentették az egységet. Nyilván ahhoz, hogy a karbik a hengerek csatlakozóiról külön leválaszthatók legyenek, fölfelé kéne őket emelni, de azt a vázban lévő szívó csonkok nem engedik. Ezért én is így tettem, a hengeren lévő 2-2 csavart kivéve, jó 10 perc szenvedés után sikerült, s kezemben volt az egység. A karburátorok szét szedése és takarítása az azt hiszem megér egy másik kis írást. Szóval amikor elkészültem vele, jöhetett a vissza szerelés.
Az egy dolog, hogy az egységet a henger csonkokkal együtt feszegettem ki, de vissza már ezzel a módszerrel úgy berakni, hogy a csonkban lévő tömítő „O” gyűrűk ne essenek ki, ne sérüljenek meg, szerintem „lehetetlen. Az egyes hengerekre külön, szépen rá kell a két csonkot szerelni, sőt le is tömítheted pluszban még pasztával is, s úgy mehetne a helyére a karburátor egység, azt viszont a vázban lévő gumi szívócsonkoktól nem tudod betenni. Itt ez a két gumi csonk, ami a „cumi” tárgyát képezi, s főleg a 2 es hengeré, mert ha visszatolod a váz belsejébe, utána a legjobb nőgyógyász kéz sem bírja visszatenni, olyan zárt helyen van. Az 1-esé a levegőszűrő nyilasán benyúlva simán vissza rakható, de a 2-eséhez nem férsz hozzá. De akár hogy is néztem, a két csonkot ki kellet vennem a vázból, s úgy tényleg simán normálisan be lehetet trakni a karburátorokat. Amint a helyükön voltak, az első henger szívó gumija könnyen a helyére volt nyomható, a hátsóra viszont van egy jó kis ötlet a youtube-on, én is ezt használtam. Persze nem sikerült elsőre, kellett vele ügyeskedni.
http://youtu.be/IM4uNKnVHuY;list=LLabUAW_l2qVYallua0Jof7g&index=4&t=0s
Szóval szerintem ha a karbi kiszerelésre szánod el magad, akkor vedd le a tankot, vedd ki a levegőszűrőt, húzd ki a két szívó gumicsonkot a vázból. A hengerek szívó csonkjaiból felfelé emelve kijön a karburátor, s simán kivehető, nem kell feszegetni, kínlódni vele, mint én tettem. Mielőtt vissza szereled, a vázban lévő két gumicsonk estén próbáld el, hogy miként fogod azokat a helyükre rakni, mert egy kis gyakorlás nem árt. Meg egy kis szilikon spray, amivel majd befújod őket, hogy könnyebben a helyükre csússzannak.
Segítséget szeretnék kérni! Van egy 125ös gyöngyszem Viragom, szeretnék krómozott háttámlát venni vagy gyártatni rá. Sajnos hosszú úton kényelmetl a kis hátsó üllés. Talan így tudnám emelni a komfortot. Köszönöm
Zolo ajánlotta az oldalt, hogy itt tudnátok segíteni.
Nekem van egy 1990-es XV400-asom amit kicsit szeretnék átalakítani.
Ennek csak az ülés alatt van tankja és én szeretnék tenni előre is (a helyére) egy rendes tankot kiegészítésnek, meg persze jobban is néz ki mint az a díszlemez burkolat.
Már meg is vettem egy XV535 ös tankot ami elvileg jó is a motorra, bár még nem sikerült felpróbálnom, mert a motor vidéken telel én pedig pesten vagyok.
Viszont ha sikerül is feltennem akkor hogyan kellene bekötni azt erre keresek megoldásoka ha tudnátok ebben segíteni.
Meg persze egyéb átalakítások is lesznek a jövőben.
Esetleg tud valaki pécs, kaposvár, dombóvár vagy szekszárd környékén megbízható szerelőt? Mert kisebb karbantartásokat is elkellene végezni a motoron.
Köszi a segítségeteket.
Üdv Józsi
Eddig szintetikus Castrol volt benne, de szerintem is jobb lesz az ásványi.
Olvasgattam a régebbi kommenteket is.
Teloszimmering ? Megnézem.
Olajcserére készülök, használ ilyet valaki ?
Majd figyelem. Lassan ott a szezon, lesz alkalom :-)
A Mai nap rendezgettem a garázst, előkerült pár jó cuc. Még az 535-öshöz vettem őket biztonsági tartaléknak. Amit most megvételre ajánlanék az 535-ös tulajok közül annak akinek szüksége van rá.
Van egy pár belső gumim, originált csomagban. Még az árcimke is rajta van. Hűségesen hordtam magammal minden hosszabb úton. De szerencsére nem kellet felhasználnom.
No és egy Km óra meghajtó.
Csapágyból ? Normális ? Eddig nem volt ilyen.
Nekem 100 összejött, bár az utolsó 200 m-ben, otthontól fél percre kitolatott elém egy nő a feljárójukról.
Bakker, felém se nézett, csak a másik irányba, szerencsére nem voltam féktávon belül.
.