Hozzá kéne, mert már csak az első futóművet kell rendberakni az első próbaúthoz. Ahhoz hogy 100%-os legyen még sok apróság hiányzik. Tavaly szeptemberben vettem, de még csak annyit mentem vele, amit az előző tulajnál.
Az mz-k nagyon jó kis motorok, a lényegük, hogy egyszerűek mint az ék, minden hátrányuk és elnyük is ebből származik.
(mellesleg nekem sem kéne, mert baromi ronda mind:)
Kivéve az ets, mert az már tényleg annyira ronda, hogy már szép.
ez igaz de az mz az nem volt soha a kedvencem meghúztad a gázt és ki akart fordulni a blokk belőle volt hogy még a lánckerék tegelyt is eltörte, gyenge váltó,és a kuplung is le szokott forogni én pénzt nem adnák érte!
ez csak akkor igaz ha a bmw nem 3000 fordulatról indul mert a bmw nek van egy olyan hibályuk ,0-3000 ig semmit nem gyorsul de azért utána bele tól az ülésbe a fogyasztás az igaz de az 6 henger!
a nyolcvanas évek végén a p20 leütötte a 78 as 250 rd t de tudom ,hogy az rd a zajszint miatt ami akkor nyugaton szigorú követelmény volt ,meg p20 is jött le a futószalagról 26le is volt meg 19 is
Jó hát a tűnik és a stopper egészen mást szokott mutatni. Pl minden dízelautó erősebbnek érződik, mint ami valójában. Konkrétan már leírtam ide, hogy egymást követő nap mentem egy 225Le-s TT-vel (1.8T) és egy A3al (2.0TDI 163Le) Az A3 jóval erősebbnek tűnik, hiszen a turbó által folytott szívódízelnek fikarcnyi ereje sincs, amire ha megjön mondjuk 1600rpm-nél a minimális töltőnyomás, amivel már csökken a depresszió és eléri egy szívódízel erejét (ami persze még mindig lepkefing), na ez a lepkefingnyi erő már lórugásnak érződik, 2000nél meg már tölt rendesen és akkor meg már azthiszed kiszab az ülésből. És érzésre baromi jól is megy. Csak éppen olyna, hogy egyben húz egy nagyot, kettőben is, háromban is, ránézel az órára aztán mész 80-al. A TT meg nem húzott érzésre (pedig az is túrós volt), csak éppen ugyanannyi idő alatt 130-nál járt :)
Ezzel nem értek teljesen eggyet. Volt Astrám (1.8 16V), 525, E-30 1.6, 1.8 és az asztmával ellentétben a BMW-k jól mentek. Hasonló tömegű és azonos teljesítményű Octavia (1,6 100 paci) a bajor sokkal erősebbnek tűnik. Az opel csak anyit tudott, mint az 1.5 D Almera városban. Városon kívül csak 120 körül kezdett éledezni, és hamar vége is lett. Átmenő dob és légszűrő javított a helyzeten.
Ha a 2010-es évre gondoltál, akkor bennelehetek valami jóban. Idénre már megvan a program. :) Nomeg valami normális állás kellene, ahol nem marhaságokkal cseszegetnek. Éppen egy nyákot tervezek, ami 100%-osan biztosan nem jó több okból sem, mondjuk már az egész célja egy épületes marhaság. És mivel nem lesz jó, ezért naná, hogy én leszek lecseszve... Szóval most kicsit képlékeny a jövő, mert már azon a szinten vagyok, hogy "zu lager"-nak is elmennék kevesebb pénzért, csak ne kelljen ide jönnöm melózni... (persze meló a környéken egy szál sem)
Azért mondom, mert szerintem Nándibá, és Dimmma elő tudna húzni ezt-azt a láda fiából, amit nem kellene újra feltalálni, mi meg verhetnénk a mellünket, hogy mekkora spillerek vagyunk:)
Egyébként RD vs P20 ügyben nemtom a tömeg és aero kérdését, de hát gondolom kb mindenben az rd lehet a jobb. Esetleg ami rontat, hogy az RD gyárilag gondolom nagyobb sebességtartományt befogó áttételezést kapott ,így pl 100-ra gyorsulva kevesebb ganggal kell beérni egy rd esetében, persze azonos végsebességre áttételezve gondolom nem kérdéses. Nomeg nem a csúcsteljesítmény, hanem a használt fordulatszámok között a teljesítménygörbe határozott integrálja (területe) a mérvadó. De végülis nemhinném, hogy ebben is jobb lenne egy P20. Hát lehet utálni, de én azért megnézném azt a p20at, ami elken egy RD-t. Ott valamelyik nem azt tudja, mint amit állítanak róla az biztos.
Válasz nagyon egyszerű. Az asztma kisebb, eleve egy alsóközépkategóriás autó, az e30-as pedig egy középkategóriás autó. Ráadásul ránézésre látszik, hogy az asztrának nem csak menetirányra merőleges felülete kisebb, de áramvonalasabb (bármelyik asztra), mint az e30. Emellett az e30 imádott hátsókerekes, gondolom a hátsó difi és a kardán miatt megvan az imádott hajtáslánci veszteség is. (lásd pl Ladánál, a világ 8. csodája, 75kW főtengelyen Din Le-s motorból hogy lehet stopperral mérve is hozni 17 seces katalógusadatot (tisztában vagyok vele, hogy a haver ladája a saját órája szerint 170et megy, meg 10 körül van százon, elhiszem, de ezt kérem most hagyjuk). Emellett a szar tömegeloszlása mellett az állórajtja is szar. Pl új bimmereknél is az 50-50 százalékra recskáznak, mikor a hátsókerekes gépnél az is szar, mert egy autó/motor kormányozottsága nem csupán a tömegerőkből áll össze, hanem a tengelyekre nehezedő különböző aerodinamikai erőktől, futóműgeometriától is függ...
Szóval én azon egyátalán nem csodálkozok, hogy a bömmöst elkeni egy valamivel kisebb teljesítményű asztra bárhol bármelyik fokozatban. Egy properrel logótól még egyetlen autó sem lett sportkocsi, mint ahogy a hátsókerékhajtástól sem, de sajnos sokan azt hiszik. :)
a kicsiét.
Egyébbként ott a prace forum ha annyira fényezed a p20 miért nem ott.?
Az mz-k nagyon jó kis motorok, a lényegük, hogy egyszerűek mint az ék, minden hátrányuk és elnyük is ebből származik.
(mellesleg nekem sem kéne, mert baromi ronda mind:)
Kivéve az ets, mert az már tényleg annyira ronda, hogy már szép.
Szóval én azon egyátalán nem csodálkozok, hogy a bömmöst elkeni egy valamivel kisebb teljesítményű asztra bárhol bármelyik fokozatban. Egy properrel logótól még egyetlen autó sem lett sportkocsi, mint ahogy a hátsókerékhajtástól sem, de sajnos sokan azt hiszik. :)