Sziasztok!
Egy gyors kérdés: 2004-es R1, 23000 km-rel, főként közúton van használva, de néha betévedek pályára is. Milyen olaj való bele? 10w-40, vagy milyen? És ha megkérdezhetem majd, ..miért?
Előre is köszi!
$180-250 körül mehet az ebay-en az eredeti, de, ha pvc csőből találsz megfelelő méretet, akkor a gyáriakat hosszabb csavarokkal meg tudod toldani / veszel rúdalut a megfelelő átmérővel (olyan falvastagságú alucső nem hiszem, hogy van), ekkor anyagár kb. 7-10eFt + az esztergályos szaki. Én ezt az utat választottam. 89mm-re kell csinálni a teljes hosszt, a pillangószelep-házba benyúló résszel együtt (én ezt elszabtam: 89+a benyúló, úgyhogy kénytelen voltam a légszűrőház-fedélen alakítani (melegítéssel), de úgy befért.
Javaslom a pvc-s megoldással való próbát, az filléres, a hatásból pedig megtudod, akarod-e.
K... nagy és agresszív lesz a szívászaj, ráadásul még jobban is megy tényleg, úgyhogy a próbakör nekem fülig típusú lett, sűrű csuklógyakorlatokkal.
Lehet, hogy igazad lesz: mostanság megint rág a bogár, úgyhogy valószínűleg megint kicserélem a nyitottra a belét. Nem emlékszem ilyen problémára, de, ha lesz, akkor Tiéd a pont.
Mindenesetre a tölcsérek sokat számítanak, a leírásban említik az indulás könnyebbülését is és kb ezt érezni is, amit a mellékelt ábra mutat a nyomaték hepehupák helyén. videó
Persze nem futtatni akarom, de egy padon hangolt, slip-onnal egybekötött PC és ennek az ár/teljesítmény mutatója között egy Grand Canyon tátong, mert a tizedéből megvan és semmi utánállítást nem igényel, ellenben ami addig 7000 körül indult, 5500 körül kezdődik, utcai használatban nagyon jelentős.
Én csak azt tudom, hogy mikor a Yoshi van fenn, óvatosabban kell elindulnom. Alapjárat környékén és picit fölötte gyengébb, mint amikor a DB killer be van téve vagy a gyári dob van rajta (nagyobb a fojtás).
Főleg a csere-bere után érezni a különbséget. Utána persze rááll az ember keze az épp aktuális konfigra.
DB killerrel ráengedem a kuplungot és kész. Nyitott állapotban ugyanilyen "ráengedéssel" lefulladás a vége.
Én nem így tudom, azért is úgy fogalmaztam, nem általánosságban: ami az egyikre igaz, a másik típus-azonosnál nem feltétlenül. Én pl. rendszerint gázt se adok indulásnál, csak engedem a kuplungot.
Sok összetevős ez a játék, mert ha pl nem jól áll az EXUP (pl. nem elég feszes a bowden), esetleg nem gyári a légszűrő, a már említett változtatások, stb., az mind beleszól a működési kultúrába. Az enyémben pl. a másodlagos pillangótengelyről le vannak kapva a tányérok. De így sincs gond az alapjáratról indulással. Sőt, szinkront állítottam (4500 környékére...), de még azzal se sikerült rontani a starton. De pl. a diagban a CO-t +3-ról -30-ra tettem, na, ott a hideginduláson is, meg alul is (felül nem néztem, helyben átugrottam valakihez) rontott, azonnal érezhetően, még mielőtt bementem hozzá a kapun, visszaállítottam.
Most mentem egy akrás 03 Z1000-rel, egy pillanatig se volt okom panaszra a saját háztájon (de az se lusta).
Akksi gyenge szerintem. Ha tölthető vízzel, lehet, hogy kéne neki adni. Pl. a gondozásmentes autóakksiba sikerült 1 liter vizet tölteni, mindjárt jobb lett...
(Az én motorom is 2005-ös, de abban a gyári akksi muzsikál még mindig... Pedig 'télen' - kb. ~5 hó töltés nélkül - megkapta a magáét, tavasszal a multiméter 0,3V-ot talált benne.)
Tapasztalat (egyedi eset, az enyém):
1. a gyáriból slip-on érezhető, nem placebó/hang-tuning
2. katalizátor hiánya nem, ez legfeljebb a hangtónusba szól bele, mai ésszel nem venném ki
3. PC bármiféle netes térképpel (5-15 variációt biztos kipróbáltam), vagy egyéni buherenciával nem hozott változást, a fogyasztás növekedésétől eltekintve (nyilván padon az adott motorra hangolva az igazi, de anélkül is érzékelhető kellene, hogy legyen +/- hatás)
A fentiek a Factory Pro kivitelűhöz hasonló szívótölcsérekkel értendők, gyárival lehet, hogy a nyitott dobok se hatnak akkorát, max legfelül. Ezekkel viszont az 5-7k közötti tartomány is jelentősen élénkebb, önmagában is. A dobjaim épp gyáriak belül, de a tölcséreket eszem ágában nem lenne visszacserélni.
Kedves Zema. Az előzményekben írtam, hogy nem gyári hanem Yoshimura dobról van szó és úgy mínusz katalizátor, de sajnos így sem lett változás.
Üdv: István.
Ha a széria motorból kiszeded a katalizátort, persze, h nem lesz változás.
Próbáld PC mellett egy nyitott rendszerrel, vagy csak egy slip-onnal akkor mindjárt más lesz a gyerek fekvése. Ezekhez kötelező kiszedni, mert értelmét veszti az egész.
Nem értem miért gondolják sokan, hogy a gyári dob kiberhelése, meg gyári dob, és leömlő mellett a katalizátor kiflexelése hoz valamit.
Ne legyetek már naívak.
Szia. Bocs, hogy még csak most értem idáig. Kivéstem a katalizátort az Y-ból ami olyan mint ha hullámpapírtekercs lenne benne, csak ez fémből van. Semmi változást nem tapasztaltam,a hangja sem lett nagyobb. Tehát az Y- cserének nem volt értelme. Ha még nem vettél, akkor nincs is értelme,fölösleges.
Üdv! István.
Van egy 2005-ös yamaha r1em. Vettem fél évvel ezelőtt egy motobatt márkájú akksit bele. A mai napig minden reggel (minden hétköznap használom) tökéletesen indult a gép, de ma reggel másfél napos nem garázsban állás után (garázsban szokott állni) nem akart elindulni. A rendszerellenőrzés + műszerfal világítás működött + próbálta indítani a motort, de egy idő után csak egy berregő hang hallatszott az ülés alól (1 éve, amikor megvettem egy kereskedésben, ott is egy lemerült motobatt akksi volt benne és indításkor ugyanezt a berregő hangot adta és persze nem tudta beindítani a gépet).
Kérdés másfél nap alatt hogy merülhetett le az akksi vagy valahol zárlatos a motor? Segítsetek
Egy gyors kérdés: 2004-es R1, 23000 km-rel, főként közúton van használva, de néha betévedek pályára is. Milyen olaj való bele? 10w-40, vagy milyen? És ha megkérdezhetem majd, ..miért?
Előre is köszi!
Javaslom a pvc-s megoldással való próbát, az filléres, a hatásból pedig megtudod, akarod-e.
K... nagy és agresszív lesz a szívászaj, ráadásul még jobban is megy tényleg, úgyhogy a próbakör nekem fülig típusú lett, sűrű csuklógyakorlatokkal.
Mindenesetre a tölcsérek sokat számítanak, a leírásban említik az indulás könnyebbülését is és kb ezt érezni is, amit a mellékelt ábra mutat a nyomaték hepehupák helyén.
videó
Persze nem futtatni akarom, de egy padon hangolt, slip-onnal egybekötött PC és ennek az ár/teljesítmény mutatója között egy Grand Canyon tátong, mert a tizedéből megvan és semmi utánállítást nem igényel, ellenben ami addig 7000 körül indult, 5500 körül kezdődik, utcai használatban nagyon jelentős.
Főleg a csere-bere után érezni a különbséget. Utána persze rááll az ember keze az épp aktuális konfigra.
DB killerrel ráengedem a kuplungot és kész. Nyitott állapotban ugyanilyen "ráengedéssel" lefulladás a vége.
Sok összetevős ez a játék, mert ha pl nem jól áll az EXUP (pl. nem elég feszes a bowden), esetleg nem gyári a légszűrő, a már említett változtatások, stb., az mind beleszól a működési kultúrába. Az enyémben pl. a másodlagos pillangótengelyről le vannak kapva a tányérok. De így sincs gond az alapjáratról indulással. Sőt, szinkront állítottam (4500 környékére...), de még azzal se sikerült rontani a starton. De pl. a diagban a CO-t +3-ról -30-ra tettem, na, ott a hideginduláson is, meg alul is (felül nem néztem, helyben átugrottam valakihez) rontott, azonnal érezhetően, még mielőtt bementem hozzá a kapun, visszaállítottam.
Most mentem egy akrás 03 Z1000-rel, egy pillanatig se volt okom panaszra a saját háztájon (de az se lusta).
A lájtos/kis gázos elindulás nehezebb.
(Az én motorom is 2005-ös, de abban a gyári akksi muzsikál még mindig... Pedig 'télen' - kb. ~5 hó töltés nélkül - megkapta a magáét, tavasszal a multiméter 0,3V-ot talált benne.)
1. a gyáriból slip-on érezhető, nem placebó/hang-tuning
2. katalizátor hiánya nem, ez legfeljebb a hangtónusba szól bele, mai ésszel nem venném ki
3. PC bármiféle netes térképpel (5-15 variációt biztos kipróbáltam), vagy egyéni buherenciával nem hozott változást, a fogyasztás növekedésétől eltekintve (nyilván padon az adott motorra hangolva az igazi, de anélkül is érzékelhető kellene, hogy legyen +/- hatás)
A fentiek a Factory Pro kivitelűhöz hasonló szívótölcsérekkel értendők, gyárival lehet, hogy a nyitott dobok se hatnak akkorát, max legfelül. Ezekkel viszont az 5-7k közötti tartomány is jelentősen élénkebb, önmagában is. A dobjaim épp gyáriak belül, de a tölcséreket eszem ágában nem lenne visszacserélni.
Szeretnem megkerdezni, 2002 es r1 nek lehet e allitani a muszerfal szinet? Ha igen valaki irja le hogyan! Kosz elore is
Üdv: István.
Próbáld PC mellett egy nyitott rendszerrel, vagy csak egy slip-onnal akkor mindjárt más lesz a gyerek fekvése. Ezekhez kötelező kiszedni, mert értelmét veszti az egész.
Nem értem miért gondolják sokan, hogy a gyári dob kiberhelése, meg gyári dob, és leömlő mellett a katalizátor kiflexelése hoz valamit.
Ne legyetek már naívak.
Üdv! István.
üdv
Van egy 2005-ös yamaha r1em. Vettem fél évvel ezelőtt egy motobatt márkájú akksit bele. A mai napig minden reggel (minden hétköznap használom) tökéletesen indult a gép, de ma reggel másfél napos nem garázsban állás után (garázsban szokott állni) nem akart elindulni. A rendszerellenőrzés + műszerfal világítás működött + próbálta indítani a motort, de egy idő után csak egy berregő hang hallatszott az ülés alól (1 éve, amikor megvettem egy kereskedésben, ott is egy lemerült motobatt akksi volt benne és indításkor ugyanezt a berregő hangot adta és persze nem tudta beindítani a gépet).
Kérdés másfél nap alatt hogy merülhetett le az akksi vagy valahol zárlatos a motor? Segítsetek