Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Köszi a részletes választ!

Annyit még hozzátennék,hogy érdekes,de a fórumok alapján mindenkinek más és más a gyári beállitás,tehát mondjuk nekem a C4:+12,de másnál láttam pl.-10-et is,szóval nagy a szórás.

Ha a C4-et lejjeb veszem 8-ra,azzal nem szegényitem el túlságosan?
Jogos,persze,tesztelem a beállitásokat,csak féltem,hogy káros lehet...
egyik ismim autóűszerelő, és a 80-as léghűtéses mtx-el megforgattam az autónak valót...
Hello!
Az igaz hogy 125ccm-nél kisebb motort nem tudnak lemérni mert nem tudja megforgatni a fékpadot?
Mennyivel rövidíti meg a motor élettartamát egy ilyen power commander?Már ha befolyásolja-e!
AGO, a beállításoz, ill. a fékpadod lehetőségeihez Te értesz. Ha némi időt eltölthetnék vele + a dokumentációjával, a válaszom közelebb lett volna az általad leírtakhoz. ;)
(Egyébként józan parasztból (elméletben, azaz tapasztalat hiányában) igen, teljes gázos gyorsítással mértem volna a változást, vagy pedig a megfelelő helyen, stopperrel mérve a gyorsulás idejének változását.)

Néztem az odalad, meg a factory pro oldalát is (a True HP részét), ami elég érdekes, az számomra az, hogy míg dynojetnél mérve az _R6-os_ 130 lovas, addig náluk az R1 annyi... Ez megdöntené az elméletet miszerint a köbcenti semmivel sem pótolható. Persze ez mellékes, kb. 1000 km-en belül nem sikerült az általuk gyártott fékpadot alkalmazó műhelyt találni.
Sok mindentől függ!

Kell-e lambda mérés, nyomaték mérés, stb...

Amugy mondjuk 10000HUF
Ebben van:
teljesitménymérés
nyomatékmérés
Air/fuel mérés
fordszám különbség
sebességmérő különbség
CD-n a mért adatok kielemző progival.
Leslie,

Ez a megméretés... hmmm..... ÉS mit mérnél?! 100%-os gázálláson?!

Akkor számoljunk kicsit (csak hogy lássuk menynire éri meg szórakozni vele vagy inkább beállítani?!)
vegyuk a C1,C2,C3,C4-es állítást:
Ahoz, hogy jó képet kapjunk, legalább 5%, 10%, 20%, 40%, 60%, 80% és 100%-os gázállásnál kell mérni egy alap teljesítményt. Ez minimum 7 mérés. Tegyük fel, hogy állítasz rajta és elsőre eltalálod (amit persze kétlek ), akkor még 7 mérés, hogy lássuk az eredményét... szóval 14 mérés.
Normál esetben egy lambdaszondás mérés 10.000HUF+ÁFA, azaz megusztad 140.000HUF+ÁFA-ből, ha elsőre eltalálod!
Persze kapsz kedvezményt, meg megcsinálnám (tegyük fel, csak a számolás kedvéért ) ÁFA nélkül, és akkor monduk 5.000HUF-ért, ami még mindig 70.000HUF és feltételezzük, hoyg elsőre sikerült is!

Ehez képes én beállítom neked (illetve a pad automatikusan) sokkal részletesebben, sokkal pontosabban stb.... 48KHUF+ÁFA-ért...
És a végén, amikor elmész tőlem a motorral, akkor csodálkozni fox... hogy tud egy motor ilyen is lenni..:)))))))

Érted?! :))))))
szsiasztk! mennyijér" mértek teljesítményt amúúgy?
Mortii:

hááááááát.... nem biztos, hogy előnyös az, amit csinálsz!
Elég sok Yamaha-t csináltam már és emlékeim szerint megpróbálok válaszolni!

C1: Mivel az az alapjárati levegő keveréket is állítja, igy nem biztos, hoyg hozzányulnék, mert lehet alapjáraton, ha koszos a légszűrőd, akkor pl lehet következménye a nehezebb indítás...
C2: Ez elfogadható lenne, bár ezzel nyersz 25%-os gázállás alatt a középtartományban, viszont veszítesz a magasabb fordulatszámonkénti tartományban LE-t. Amugy ez is azt igazolja, amit én mondtam, hogy a motorosk kis gázállásnál, illetve közép tartományban sokat kapnak! Ezért vannak benne a "lukak" és jó beállításnál egy átlag motorozásnál fogyasztás is csökkenni fog.
C3: Na itt a lényeg! Ezt nullán hagyja! Pedig itt motorozol a legtöbbet! És nem állit semmit se! PEDIG ITT A LÉNYEG! És azért nem állít itt semmit se, mert ezeken a gázállásokon alul pozitiv számot kéne irni bele, közép tartományban negativot, fent pedig kis mértékű pozitivot.
C4: Ez akár jó is lehet, bár sokallom a +12-őt.... inkább 8 körülit állítanék be.....

Amugy egy 40%, 60% es 80%-os gázállásnál közel sem azonos értékeket kell beállítani, a fordulatonkénti tartományokról meg nem is beszélve!
Ha érdekel valakit, kép formájában mutathatok pl egy R1-es power commander térképet, amiből látszik melyik tartományban mennyit módosít egy jól beállított PC!
Vagy ha eljössz az üzletbe egy egyeztetett időpontban, akkor megmutatom, hogy hengerenként mennyire más !
Ha yamaha fejlesztő lennék, akkor inkább a C3-as részt dobnám 3 felé... azzal lehetne valamit elérni!

A kérdésedre a válasz szerintem.
Kis gázállásnál lehet javulás és 100%-os gázáállásnál, de ott is csak 7-8000 felett.
A többi tertományban semmi sem változott!

Na a power commander is ezt csinálja, csak az összes gázálláson (0,2%,5%,10%,20%,40%,60%,80%,100%) 250 fordulatonként pontosan beállítva a gázképződést. Láthatod, hogy az mennyivel részletesebb lehet...
Bocs a beledumába.. de:
a "működhet"-nél konkrétabb választ nemigen kaphatsz, míg:
- AGO-éknál meg nem méreted előtte/utána (ekkor Tőle jön a válasz)
- azonos körülmények között egy megfelelő útszakaszon, meghatározott időtartam alatt meg nem méred a változást (mondjuk 3. 2000-6000 közötti gyorsulás változása vagy amit alsó- , közép- és felső tartománynak nevezel; ekkor magad válaszolsz)

Pontos viszonyítás híján könnyen eshetsz hasonló csapdába, mint mikor egy nyitott cső miatt hangosabb és egyszersmind (hangyányival, de) gyengébb (elkarburált) gép tulaja a hang miatt erősebbnek ítéli meg a motorját.
Hello!
Régebben (véletlenül) elnyomogadtam motorismerkedés közben egy "C" értéket akkor még nem tudtam mi az, és itt kérdeztem a fórumon hátha tudja valaki az eredeti értéket és ,hogy mi ez valójában ,de sajnos senki nem tudott segíteni. Ekkor elkezdtem keresni valami infót és a következő fórumon találtam rá a válaszra: (fórum link)
Egy kevés kisérletezés után szerintem sokkal jobb lett a paci, a fogyasztás is, csak az negatív irányba...
majd R6-os haveromat is bevontam kisérletembe és Ő is pozitívan vélekedett.
Szia!Az előző hozzászólásomban belinkeltem egy motort,tudom hogy még meg se jelent és kicsit korai a kérdés de egy powercommander+sportrendszer mennyit dobna egy 125ös 4t, 4szelepes blokkon?
Helló AGOMotors!

Lehet kérdezni?:)

Szóval látván hozzáértésedet,érdekelne,vajon Te hasznos,avagy haszontalan dolognak tartod-e következőt:
Nekem ugyan R6-om van,de ezt lehet R1-re is alkalmazni:
Külföldi fórumok alapján sikerült belépnem a "diag" menübe,ahol is lehetőség van különböző gázállásoknál a befecskendezett benzin mennyiség variálására.4 értéket lehet változtatni,ezek nálam igy néztek ki:C1:+4,C2:-6,C3:0,C4:+12,nah,most én ezekhez hozzáadtam 2-őt,és mintha(de lehet csak bemesélem magamnak)javult volna a középtartomány,gyengült volna 4-ezer alatt,és erősödött volna 9ezer körül,bár csak nagyon csekély mértékben.
Szóval szerinted ez a dolog működhet,vagy tényleg csak becsapom magam?:)
Laslie,

Igen, a lényeg az, hogy egy 1 térképes beállítás - akár power commanderről van szó, akkár RapidBike-ról vagy akármi más kütyüről - mindig a motorozhatóságról szól, ami persze középtartományban való LE növekedést is jelent. A 4 térképes beállítás ugyanarról szól, csak jönnek az elkóborolt LE-k is, amitől agresszívebb lesz a motor.

A 2006-os R1: Sportlégszűrő, DB killer kidobva a kipuffból, O2 senzor kiiktatva, katalizátor kiszedve.. azt hiszem csak ennyi volt vele...
A másodlagos pillangószelep benne volt, de a beállítás idejére nem engedtünk ott be levegőt.
Amugy azóta csütörtökön már csináltunk neki egy 2007-es R1-t is, ami ha jól emléxem olyan 163-165LE között volt hátsó keréken. Hasonló "átalakításokkal", mint a 2006-os motorja.... Ez a motor igy csak pár LE-vel maradt le a stock1000-esben menő bodis rendszerű, hengerfej megmunkált, stb... 2007-es motortól, aki az élmezőnyben motorozik (név nélkül) :))))
Igen, ez így teljesen kerek, köszönöm!
Gondolom az a tompa "utcai" rész tűnik el, ami 6-7000-ig jellemző a típusra (és ami így kezdetben nem is annyira zavar).

Mennyire nem volt széria a beállított gép légszűrő, katalizátor és dobok, másodlagos pillangószelepsor, EXUP, stb. tekintetében? (bár ettől függetlenül is megjegyzendőnek találom a jövőre nézve, nem is annyira a plusz lovak, mint inkább az egyenletes teljesítményleadás miatt)
Z3 betudnád linkelni azt az oldalt ahol erről a mociról vannak képek?meg h mikortól kapható, teljesímétnye mennyi stb.. köszi
Laslie,

off:
Szerintem az eddy current-nek még mindig nincs köze a teljesítményméréshez, hiszen ott az eddy current "kikapcsolt" állapotban van és a tömege szól csak bele a teljesítmény mérésbe! Legalábbis a dynojet padján. Lehet, hogy más padok kisebb tömegű hengerrel dolgoznak és az eddy fékezésével "szimulálnak" nagyobb tömeget, de szerintem nem lehet olyan pontos egy szabályzott tömegszumiláció, mint egy fix tömeg.
Az eddy current szóval nem a teljesítményméréshez kell, hanem egyébb szimulációkhoz és hangoláshoz. (hegymenet szimuláció, szembeszél szimuláció, terhelés szimuláció, értéken tartás - rpg, sebesség, stb..). Amugy teljesítmény mérés közben ki is van kapcsolva... más esetben pedig kiirja a fékhatás nagyságát, az eddy hőmérsékletét, stb....
A gázelemző vagy A/F arány senzor pedig végképp nem szól bele a teljesítménymérés dolgába!
Ez azt is igazolja, hoyg azon padok, amiket csak teljesítménymérésre vesznek meg, ezeket az elemeket (Eddy current, A/F ratio monitor) nem is adják hozzá, illetve az alap fékban nem tartalmazza, csak mint kiegészítőket.

on:
21 LE. Természetesen ez hátsó keréken volt és nem főtengelyen! És természetesen van elötte és utáni mérés is! És mint irtam is az eredeti levélben, ez középtartományban volt és nem csúcsteljesítményen! És még azt is kell tudni - amit a motor tulajdonosa igazolhat is -, hogy nem a motor elötte egy 1 térképes beállításon már átesett és csak rá másfél hétre kapta meg a 5 térképes beállítást. Az 1 térképes beállítás is talált már LE-ket és a motor teljesen kisimult és "villanymotorként" működött.
Főtengelyre vetített eredményt nem ad meg a pad, hiszen minden motornál más/más lehet a veszteség (átlagosan 12-15% körül lehet). Azt csak tájékoztatásul szoktuk mondani, hiszen mindenkit ez érdekel!
Amugy a többféle korrekció (SAE, Japan, stb..) között csak pár LE eltérés van!
A dynojet padja is operátori hibáktól "mentes", ami azt is igazolja, hogy több mérés között általában 0,5LE-n belül van a "mérési pontatlanság", ami adódhat kerék slip-ből, kuplung slip-ből, meléegebb olajtól, melegebb motortól, oxigénszint megváltozástól, hőmérséklet és páratartalom változástól, stb...)
Aki mondjuk 160-180LE hátsó keréknél keres 1LE-t.... háááát... sok értelme nem van..

Amugy a mi padunk képes negatív teljesítménymérésre is, ami azt jelenti, hoyg megméri a kuplungig a veszteséget is. De ennek sincs sok értelme, max lánc és hátsó kerékagycsapágy tesztelésre vagy csere utáni különbözet mérésre...:)

Remélem tudtam segíteni..)))))))))))
Off:
Köszönöm a választ.
A teljesítmény méréséhez annyiban azért van köze az eddy current-nek, hogy az ő padjuk ezt az elvet felhasználva fékezi a görgőt (nyeli el a leadott teljesítményt), és a görgő állításuk alapján rendkívül kis tömegű. További állításuk, hogy a padjaik mérési eredménye nem tér el egymástól, mert az operátor lehetőségei nagyon behatároltak. 4-gáz ill. 5-gáz elemző, valóban külön említve a korrekt, azért használtam "/"-t , mert volt 4 és 5 gázos kivitelük. Egyébként nem kevesebbet állít Salvisberg, mint azt, hogy a rendkívüli érzékenységű pad ("0.2 LE") + a gázelemző olyan elkóborolt lovakat is beterel a ménesbe, amit A/F arány (oxigén szenzorral) alapján nem lehet megtalálni.

On:
Visszakanyarodnék a 20 lóerőhöz: ez SAE szerint korrigált eredmény? Kizárólag keréken mért előtte-utána eredményt is tudnál mondani, vagy csak a főtengelyre vetített eredmény van meg?
(a főtengelyes érték nagyon csalóka, hiszen kijöhet olyan hajtási veszteség ami alapján egy 20 lovas 125-ös blokk elméletileg képtelen lenne mozgatni a hajtásláncát pl. egy 1000-es gépnek)
Leslie,

Én sem értek többet a témához, mint akárki más, max közelebbről láttam már fékpadot, mint mások....

Az, hogy melyik a jobb, arról nem igazán szeretnék nyilatkozni, hiszen ez egy olyan végtelen vita lenne, hogy melyik sportmotor a jobb.
A dynojetnél elég sok tudás ott van, hiszen gyárt injektor módosító elektronikát, fékpadot és a kát dolgot összekőtő szoftvert, igy feltételezhető, hogy minden tudásukat öszhangba tudják hozni amellett, hogy piacvezetők is. Annak ellenére, hoyg mi Dynojet Approved Tuning Center vagyunk, más céget termékeivel is foglalkozunk, mint pl. a RapidBike, CobraTFI, EFI, TUneBoy, stb...

Amugy a mondatodban a 4/5-ös gázelemző félreérthető, igy inkább a 4 vagy 5-ös gázelemző a jobb megfogalmazás!
Amugy a teljesítmény méréshez az eddy current-nek és a gázelemzőnek semmi köze sincs. Illetve az eddy current-nek max a lendítendő/megforgatandó tömeghez van köze, de ezt általában gramm pontosan hitelesítik az adott fékpadhoz.
Amugy a teljesítménymérésnek sok megoldása van és sokfajta korrekciós tényezője a SAE-től kezdve a légnyomás, páratartalom és hőmérsékleti adatokig.
Pl a magyarországon lévő 6-7 fékpad között akár több, mint 10LE-s eltérés is szokott lenni!
AGO, tudásod megvillantása lenyűgöz, így feltennék egy kérdést, mert nyilván jobban vágod a témát: jobb a dynojet fékpad mint a factory pro eddy current padja a 4/5-gáz elemzőjével? Ha igen, miben?
(Mert az oldalukon a "True HP" táblázatból az derül ki, hogy minél erősebb motorról van szó, annál nagyobb az eltérés az ő fékpadjuk és egy dynojet pad mérési eredménye között.)
szvsz kék a nyerő
Zotyó41!

Szerintem a legjobb, ha megkéred dannyboy-t, hogy kérdezze meg a tulajt és mesélje el a véleményét a motorról, amolyan before/after formában.....
RN12 YZF-R125
Pillanat

Tisztázzuk! Egy PC-vel 21 lovat csaptál a méneshez? Semmi rendszer, szűrő és a blokkba se nyúltál? Ha ez így igaz és nagyságrendileg hasonlót ki tudsz hozni a 07esből is, valamint nem csillagászati összegbe kerül, akkor van egy kuncsaftod.


Üdv