Én 2010-ben vettem az RN12-met. Javában tombolt a válság.
Legolcsóbb RN12-t 1.1-ért árulták, a legdrágábbak a 2 misit súrolták. A nem leharcolt darabok ára 1,3-1,4 körül mozgott. Fél évig keresgéltem, mire megvettem az enyémet (első tulajos, szervizkönyves motort kerestem). Sok motort megnéztem, de 1,4 alatt még egy olyan motor volt amit nyugodt szívvel megvettem volna. Egy Silverstorm fényezésű 2005-ös teljesen gyári állapotú banki lefoglalt motor volt. Szigetszentmiklóson árulták egy autókereskedésben 1,4-ért. Majdnem megvettem, mikor megjelent a megvásárolt motor hirdetése.
Azóta az árak szinte befagytak. Kereslet-kínálat ezt eredményezte.
Hali ! Vannak áthidaló megoldások de azokhoz én nem értek !
Szerintem kösd ki a szervó motor-ból a bowdeneket azt kész! Így legalább az elektronika úgy tudja minden a legnagyobb rendben van! Ha meg vissza kell szerelni "hamar" meg vagy vele! Én így csinálnám!
Segítséget kérnék: lecseréltem a gyári kipufogót és így kimaradtak a kipufogószelep bovdenjei. (minden szerelés után marad némi alkatrész)
Ezzel mit kellene kezdeni ?
Hali! Nekem is r1 2000 van eddig csak a generátor illetve a töltés szarakodott!Most csináltam szelephézagot !Szétszedéskor ami meglepett, hogy a gyújtó kábelek maguktól cuppantak ki a pipákból és nagyon el voltak oxidálódva plusz a csóka elfelejtette meghúzni a gyertyákat!A váltó eléggé csattog 1-böl kettőbe de mára megtanultam kezelni úgy , hogy egy hang nélkül kapcsol!Öreg motor már ezt te is tudod ha jó állapotban van akkor vedd meg !De a töltést nézzétek meg 14.1 -14.9 között kell lennie fényszóróval!Ha a manusz beletett egy új aksit akkor sokat el megy szar töltéssel pláne ha csak havonta inditgatod ,járatod télen utána meg már baszhatod!Nézd meg a lánckereket hátul ha asszimetrikus és hegyes akkor csere elöl hátul +lánc , Fékbetétek stb stb! Ha sok mindent cserélni kell az nagyon sokba kerülhet Alapjáraton húzd be a kuplungot és ereszd ki ! Ezt többször egymás után és közben figyeld milyen eltérés van a behúzott és a kieresztett hangja között ! A yamaha kuplung kicsit zajos de azért ne olyan legyen mint a déli harangszó!Sok sikert
Akkor nem viszik el :) nem fogok kétségbe esni :) De a 2.7se betonozott ár :) De amíg egy 2007-es, de 2008-as forgalomba helyezésű R1-ért elkérnek 2.19et :)
persze mindennek annyi az ára amennyiért elviszik.mondjuk 2009es r1 et 2.7ért nem fognak :)2007es rn12 meg nincs max a forgalomba helyezés volt 2007ben ami meg nem igazan ugyanaz.tény ha elakarnám adni és nem lenne muszáj én is drgán hirdetném.nekem is rj15ös r6om volt elötte azt is 250ezerrel drágábban vették meg mint amennyiért vettem,most még drágábban menne el.
Itt az a kérdés, hogy mit szeretnél venni.. Szép gyári állapotú motort amire vigyáztak, és mindent kicseréltek benne, vagy akár egy leharcolt gépet amire néha-néha költöttek. Felütöd a hahut 2007-től 19db van, ami között bőven van még RN12-es modell is, a többi már a 5. gazdánál van, és mindben sok a km (kinek mi a sok) . 2009től már csak 9db van, kékek mind USA modell, illetve a piros fehér is szintén. Igén én is árulom (2.7m)-ért :) Összes gyári visszahívást megcsináltattam rajta (amikor én kerestem az akkor hirdetettek közül egyiken sem volt). Láncfeszítő csere módosítottra, illetve lámpánál főkábel csere. 2009-es modellnél 5évig van gari, tehát fizetős a dolog :) Új did 530-as lánccal, leszervizelve motul 300v-vel, gyertyák kicserélve, légszűrő, új fékbetétek, új hátsó gumival, friss műszakival. Tuti nem volt pályán, tuti nem volt sérülve, és hibátlan állapotban van a motor. Nekem nem kenyérre kell a pénz, tehát ha 2 évig árulom, akkor addig lesz fent. Előtte volt egy 2007-es Rn19-es gépem, akkor a legdrágábbak között volt hirdetve, patika állapotban 17.500km-el, 2 millióért elvitték, mivel a srác az összes piros-fehéret megnézte, és ebben az egyben nem csalódott :) Igen sokak úgy vásárolnak autót -motor, hogy beütik az adott modellt és a legelsőnek az árát megnézik, majd hívnak telefonon, hogy "háá ennyié is lehet venni" akkor el kell menni és megvenni azt :)
te sem veszel kisebb motort és eén sem. de az is igaz én simán lecserélném 2-3évente újra de nem teszem több ok miatt sem. egyrészt kevesebb nagy cc motort adnak el, ez statisztika. ez csökkenti a kínálatot és növeli az árszintet. vagyis nem 3 évente cserélek hanem jó esetben 5-6. nyilván az hogy megnőtt az ismertségi körben történő adás-vételek száma ez is a folyamat része illetve következménye.(a kisebb kínálat és a magasabb ár megfontoltabbá teszi a vásárlót és a pénzéért jobbat vagy legalább biztosabbat akar venni, másrészt a kíválasztási folyamat része a kínálat böngészése de ha ez éppen 1-2-3 db példány a keresési folyamat pszichológiája is "sérül")
huh ez éhgyomorra sok volt azt hiszem nekiesek egy fokhagymás tejfölös sajtos hagymás lángosnak
Ezt nem tudom miből gondolod. Én már biztos nem veszek kisebb motort.
Egyébként szerintem rengeteg motor megy el haveri körben anélkül, hogy hirdetnék.
Ismerősöm tavaly 2,4-ért adta el a ZX-10R-jét egy havernak. Egy mp-ig nem hirdette.
En is ugy latom ez a kivarasra megy.
2008 utani busakbol van 8 db de 2.1 mill alatt egy sem.
Ha valaki leengedi mondjuk 1.7-1.8ra az valoszinu hamar eladja ha van eppen kereslet ra. De a realis aran a 2 mill felett nem lehet eladni. Nyilvan a nagy cc motorokra csokkent egyebkent a kereslet.
Te még mázlista is vagy mert szinte márkafüggetlenül keresed a motorod. Télen csak összejön valami. Csak vigyázz mert februártól megint felmennek az árak. Addig kell venni.
Persze, ebben tökéletesen igazad van.
Nincs ezzel semmi baj, főleg akkor, ha az ember eladni akar és nem venni.
Belátom azt én is, hogy a piac saját magának csinálja ezt a kellemetlen helyzetet, vagyis, hogy a kijövő új típusok hirtelen jóval drágábbak lettek a megszokott motorárakhoz képest.
Itt az a magyar motoros társadalom óriási baja, hogy a 2-3 éves kategória, aminek általában még a bőven megbízható és tökéletes vétel kategóriába kellene esni, jó áron, az egyáltalán nem létezik.
Vannak a 2008/09-es motorok 1.8-2.3m-ig, a `10-esek már bőven 2.5m fölött és az utolsó 2012-esek már 3m fölött járnak.
Mit lát a vevő?
Azt, hogy kettővel fiatalabb évjáratért 1 milliós felárat kell fizetnie.
Ettől függetlenül azt azért beláthatod te is, hogy ok, hogy végülis az dönti el az árat mindig, hogy elviszik-e az adott motort a kért áron, vagy sem. Általában igen.
Az viszont más kérdés, hogy ha ehhez a motort félév+ hónapokig kell árulni, az már annyira mégsem buli egyik félnek sem.
Ha kilistázom a használtautón az R1-esek 2007-től, akkor azt látom, hogy az a 19-20 db motor kb. kivétel nélkül mindegyike minimum 2 hónapja fent van, azokról nem beszélve, amik már június óta eladó sorban vannak.
Amikor aztán felhívom az 1.9m-ért árult 2006-os sárga példány gazdáját, aki kb. 2014 nyarától megszakítás nélkül folyamatosan árulja a motorját (2.4m-mel indult még:), akkor értetlenkedünk egymásnak a telefonban, mert ő is viszi a magáét, meg a vevő is.
De van olyan piros-fehér 2007-es, ami az 5. tulaj alatt megy jelenleg és 2.3m-et akar érte a srác. Azon az alapon, hogy ő bizony fél évig kereste azt a motort és az tutira az ország legjobb R1-ese, annak ellenére, hogy jövőre az is 9. éves lesz és még nem is első tulajos.
Végülis az idő nekem dolgozik, mert lassan én is elmondhatom a jövendőbeli motoromról, hogy az ország legjobb akármilye, mert fél évig nézegettem a hahut, mire megtaláltam:)
Én is 2,6-ért vettem az enyimét 2011-ben. Ha most visszaépíteném utcára 2,2-öt simán érne de 2 alatt én se adnám oda.
Most amikor egy ER6N 1,8 misi újonnan? Yamahánál meg 2 millióért R3-at! kapsz!
Nem a használt motort árulók tehetnek arról, hogy ma 2 sőt 3 millióért nem kapsz normális új motort.
Egyébként mindig a végeredmény számít.
A végén vagy veszel 2,2-2,6-ért egy 5-6 éves 1000-es sportgépet és így annak lesz igaza aki annyiért árulta, vagy megtalálod a tutit 1,8-ért, vagy nem veszel semmit és jól kibasztál azokkal akiknek nem vetted meg a motorját.
Lehet pityeregni azon, hogy mi volt 3-4 éve. Az akkor volt, most 2015 vége van.
Amikor egy harmatos libafos R6 négymilliónégy, R1 hathat, akkor ne várd el hogy ingyé utánad dobják az ötéves motort.
Ha nem lesz vevő, majd enged az árból (vagy nem), vagy ha van esze, eladja a mobilén.
Mondjuk két napja a kék Big Bang a legolcsóbb, az is nagyképűen 2.5m-et, majd akciósan 2.4-et szeretett volna érte, aztán most mégis lement 2.2m-re.
Az a baj a mai tulajokkal, hogy (ok, hogy nincs utánpótlás évjáratban, így nyugodtan kérhetnek, amennyit akarnak) nem látják be, hogy 2-3 évnyi használat után a motorjukat drágábban akarják eladni, mint 2011/12-ben vették. Mert akkor sem volt egyik R1 sem drágább 2.5m-nél az tuti.
Igazából úgy látom, aki 2012 környékén megvett egy akár szalon új, akár 3-4 ezret futott superbike-ot, az nyert is a lottón, mert nem sok jármű van, amit majdnem új áron lehet eladni 3 év után.
(és ne mondjátok, hogy ez nem igaz, mert 2011/12-ben simán lehetett venni a szalonokban évvisszás, vagyis 2008-2009-es új, 0km-es motort venni az új modell árának 60%-áért is. Ami azt jelenti, hogy 2.5m:)
Nincs ezzel semmi baj, én sajnálom, hogy nem 2013-ban vettem motort, hanem most, mikor gyakorlatilag 2010-es motorok a legújabbak, a 2012-eseket meg már olyan áron mérik, mint az újakat. (3-3.5m. Nevetséges csöppecskét:)
Legolcsóbb RN12-t 1.1-ért árulták, a legdrágábbak a 2 misit súrolták. A nem leharcolt darabok ára 1,3-1,4 körül mozgott. Fél évig keresgéltem, mire megvettem az enyémet (első tulajos, szervizkönyves motort kerestem). Sok motort megnéztem, de 1,4 alatt még egy olyan motor volt amit nyugodt szívvel megvettem volna. Egy Silverstorm fényezésű 2005-ös teljesen gyári állapotú banki lefoglalt motor volt. Szigetszentmiklóson árulták egy autókereskedésben 1,4-ért. Majdnem megvettem, mikor megjelent a megvásárolt motor hirdetése.
Azóta az árak szinte befagytak. Kereslet-kínálat ezt eredményezte.
Nincs mit !
Nekiugrottam, kikötöttem ahogy tanácsoltad.
Minden működik, semmi hiba üzenet.
(lehet kicsit túlaggódtam a dolgot)
Kössz szépen !
http://indavideo.hu/video/utan...
Szerintem kösd ki a szervó motor-ból a bowdeneket azt kész! Így legalább az elektronika úgy tudja minden a legnagyobb rendben van! Ha meg vissza kell szerelni "hamar" meg vagy vele! Én így csinálnám!
Segítséget kérnék: lecseréltem a gyári kipufogót és így kimaradtak a kipufogószelep bovdenjei. (minden szerelés után marad némi alkatrész)
Ezzel mit kellene kezdeni ?
Pest környékén nincs valakinek egy ilyen szerszáma fékmunkahengerekhez?
huh ez éhgyomorra sok volt azt hiszem nekiesek egy fokhagymás tejfölös sajtos hagymás lángosnak
Egyébként szerintem rengeteg motor megy el haveri körben anélkül, hogy hirdetnék.
Ismerősöm tavaly 2,4-ért adta el a ZX-10R-jét egy havernak. Egy mp-ig nem hirdette.
2008 utani busakbol van 8 db de 2.1 mill alatt egy sem.
Ha valaki leengedi mondjuk 1.7-1.8ra az valoszinu hamar eladja ha van eppen kereslet ra. De a realis aran a 2 mill felett nem lehet eladni. Nyilvan a nagy cc motorokra csokkent egyebkent a kereslet.
Nincs ezzel semmi baj, főleg akkor, ha az ember eladni akar és nem venni.
Belátom azt én is, hogy a piac saját magának csinálja ezt a kellemetlen helyzetet, vagyis, hogy a kijövő új típusok hirtelen jóval drágábbak lettek a megszokott motorárakhoz képest.
Itt az a magyar motoros társadalom óriási baja, hogy a 2-3 éves kategória, aminek általában még a bőven megbízható és tökéletes vétel kategóriába kellene esni, jó áron, az egyáltalán nem létezik.
Vannak a 2008/09-es motorok 1.8-2.3m-ig, a `10-esek már bőven 2.5m fölött és az utolsó 2012-esek már 3m fölött járnak.
Mit lát a vevő?
Azt, hogy kettővel fiatalabb évjáratért 1 milliós felárat kell fizetnie.
Ettől függetlenül azt azért beláthatod te is, hogy ok, hogy végülis az dönti el az árat mindig, hogy elviszik-e az adott motort a kért áron, vagy sem. Általában igen.
Az viszont más kérdés, hogy ha ehhez a motort félév+ hónapokig kell árulni, az már annyira mégsem buli egyik félnek sem.
Ha kilistázom a használtautón az R1-esek 2007-től, akkor azt látom, hogy az a 19-20 db motor kb. kivétel nélkül mindegyike minimum 2 hónapja fent van, azokról nem beszélve, amik már június óta eladó sorban vannak.
Amikor aztán felhívom az 1.9m-ért árult 2006-os sárga példány gazdáját, aki kb. 2014 nyarától megszakítás nélkül folyamatosan árulja a motorját (2.4m-mel indult még:), akkor értetlenkedünk egymásnak a telefonban, mert ő is viszi a magáét, meg a vevő is.
De van olyan piros-fehér 2007-es, ami az 5. tulaj alatt megy jelenleg és 2.3m-et akar érte a srác. Azon az alapon, hogy ő bizony fél évig kereste azt a motort és az tutira az ország legjobb R1-ese, annak ellenére, hogy jövőre az is 9. éves lesz és még nem is első tulajos.
Végülis az idő nekem dolgozik, mert lassan én is elmondhatom a jövendőbeli motoromról, hogy az ország legjobb akármilye, mert fél évig nézegettem a hahut, mire megtaláltam:)
Most amikor egy ER6N 1,8 misi újonnan? Yamahánál meg 2 millióért R3-at! kapsz!
Nem a használt motort árulók tehetnek arról, hogy ma 2 sőt 3 millióért nem kapsz normális új motort.
Egyébként mindig a végeredmény számít.
A végén vagy veszel 2,2-2,6-ért egy 5-6 éves 1000-es sportgépet és így annak lesz igaza aki annyiért árulta, vagy megtalálod a tutit 1,8-ért, vagy nem veszel semmit és jól kibasztál azokkal akiknek nem vetted meg a motorját.
Amikor egy harmatos libafos R6 négymilliónégy, R1 hathat, akkor ne várd el hogy ingyé utánad dobják az ötéves motort.
Ha nem lesz vevő, majd enged az árból (vagy nem), vagy ha van esze, eladja a mobilén.
Az a baj a mai tulajokkal, hogy (ok, hogy nincs utánpótlás évjáratban, így nyugodtan kérhetnek, amennyit akarnak) nem látják be, hogy 2-3 évnyi használat után a motorjukat drágábban akarják eladni, mint 2011/12-ben vették. Mert akkor sem volt egyik R1 sem drágább 2.5m-nél az tuti.
Igazából úgy látom, aki 2012 környékén megvett egy akár szalon új, akár 3-4 ezret futott superbike-ot, az nyert is a lottón, mert nem sok jármű van, amit majdnem új áron lehet eladni 3 év után.
(és ne mondjátok, hogy ez nem igaz, mert 2011/12-ben simán lehetett venni a szalonokban évvisszás, vagyis 2008-2009-es új, 0km-es motort venni az új modell árának 60%-áért is. Ami azt jelenti, hogy 2.5m:)
Nincs ezzel semmi baj, én sajnálom, hogy nem 2013-ban vettem motort, hanem most, mikor gyakorlatilag 2010-es motorok a legújabbak, a 2012-eseket meg már olyan áron mérik, mint az újakat. (3-3.5m. Nevetséges csöppecskét:)
Én voltam az eredeti érdeklődő a Bodis kipus R1-re és köszönöm szépen a segítséget!