2003-as R1 hez keresek balos lábtartó konzolt, lábtartót, váltókart és váltó rudazatot. Sajnos ma történt egy kis baleset és ezek elferdültek.
Akinek van eladó, vagy van infó honnan lehetne beszerezni kérem írjon.
Nekem mint utóbb kiderült zárlatos volt az akku, tönkrement a generátor és tönkrement a fesszabályzó is. Hogy melyik, melyiktől azt nem tudom, de elég nagy galibát okozott.
Elsőre ha beindul egy tuti új akkuval, akkor rá tudsz mérni az akkura műszerrel, hogy megy e rá töltés, ennek 14,1-14,9 között kell lennie, általában 14,5-14,6 szokott lenni. Ha itt ez nincs meg akkor nincs töltésed. Ez lehet a fesszabtól vagy a generátortól.
Ezt is el kell különíteni. Egy Hondán most játszottam el. Az azt csinálta, hogy indításkor volt töltés, majd első gázfröccsre elment a töltés. Leállítottam. Újraindítás után megint volt töltés. Újabb gázfröccs és megint elszállt a töltés. Elég sokat méregettem. A fórumról is sokat segítettek, villamosmérnök is "motobees". A hiba a fesszab lett.
Elsőre beindítás után lehúztam a generátort fesszabról. Váltóárom módban voltmérővel méregettem a 3 fázist. Ezt meg tudod csinálni te is. 1-est mértem a 2-eshez, aztán 1-est mértem a 3-ashoz, aztán 2-est az 1-eshez, 2-est a hármashoz, 3-ast az 1-eshez, 3-st a 2-eshez. 21V-ot mutatott alaphangon minden mért dupla szál. Megpörgetve minden dupla szál megugrott 70 V-ig is. Mindegyik egyformán. Elméletileg így kizártuk a generátor hibát, hiszen minden szálon vagyis fázison jött az "áram" rendesen.
Ez után átnéztem a biztosítékokat, sarukat, minden kis kapcsot, testelést, szigetelést a kábeleken. Nem találtam hibát és rendeltem bontóból egy új fesszabot. Azzal működött a töltés egyből és szépen beállt 14,5-re. Gázfröccs után is szépen maradt ez.
Ha van kedved akkor otthon így átnézheted. Ha nem vagy szerelő típus, vagy nem akarsz belenyúlni akkor természetesen vidd szerelőhöz.
Sajnos a legtöbb sportmotornak kifekszik előbb utóbb a fesszab vagy a generátor, vagy mindkettő. Nagy teljesítmény + a motor és alkatrészek kikönnyítése hozza magával, hogy nem örök életűek ezek a dolgok.
Üdv fórumozók, ha esetleg valaki R1el pályázik, lenne egy komplett idomszettem pályára , valamint verseny PP lábtartók, gyári hátsó lengés csillapító, gyári plexi, gyári indexek, rendszámtábla tartó konzolal.
Összeillesztettem a láncom, evvel az àttétellel 3mm hely van a lengővilla és a gumi legnagyobb àtmérője között, kipròbàlni nem tudtam mèg nittelő szem hiànyàban, de lehet, hogy előre kell egy kisebb lànckerèk :(
Amikor beindul mérj rá az akkura, hogy kapja e a 14,1-14,9V közötti töltést. Ha nem akkor vagy fesszab. vagy generátor hiba lesz. Ami nem ritka manapság ezeknél a gépeknél.
Persze a kötések saruk tisztasága, rögzítettsége is szóba jöhet.
Nézd végig a kötéseket az önindító rendszerén. Pluszt az akksiról kap egy relén keresztül. A negatívat a blokk testpontján keresztül.
Az akksi saruknál maga a vezetéken lévő sarut is vizsgáld meg, nekem ez volt egyszer meglazulva.
Érdekes. Ez a kattogás gyenge Amperral rendelkező akkura jellemző, nincs meg az indítóáramod. Hiába ír ki 12,5-13 V-ot, ha nincs benne kraft. Mitől merült le az akku? Lehet zárlatos. Azzal az a baj, hogy kezdődnek a gondok. Zárlatos akku....utána behaló fesszab....és tönkremenő generátor. Ördögi kör.
Beindult, semmi gond, megálltam 40 km múlva tankolni kb kettőt tekert és vége, utána tolni kellett. Feltöltöttem az aksit, egy tekerés után már csak kattogás. Rámértem 13 volt. Másik aksival is próbáltam de csak kattogott. Remélem nem lesz nagy gond.
Lehet csak jónak tünik( ha nincs terhelésen jót mutat) az aksi inditózás közben mérjél rá és ha 11volt alá esik a feszkó akkor rossz az aksi próbáld meg másikkal.
Sziasztok. A 05-ös R1- em nam indul. Az akksi fel van töltve, rámérve, max egyet fordít és utána csak kattog.Ha valaki tudna segíteni, hogy mi a baja, megköszönném. Üdv.
3-4 éve egy kocsisor előzése közben szaladt ki a sávomba egy fácán. Lelkileg már felkészültem arra, hogy ezt elcsapom, de szerencsére visszament oda ahonnan jött.
Ez az a faktor, amire nem lehet felkészülni. Hiába vagy körültekintő, óvatos.
Szia Rotel most már muszáj kipróbálnom mert megrendeltem 1 hete.Jövö héten felrakatom ha ne jön be legközelebb rendelek Rosso 2 t vagy power 3 at megint.
2003-as R1 hez keresek balos lábtartó konzolt, lábtartót, váltókart és váltó rudazatot. Sajnos ma történt egy kis baleset és ezek elferdültek.
Akinek van eladó, vagy van infó honnan lehetne beszerezni kérem írjon.
Köszönöm!
Elsőre ha beindul egy tuti új akkuval, akkor rá tudsz mérni az akkura műszerrel, hogy megy e rá töltés, ennek 14,1-14,9 között kell lennie, általában 14,5-14,6 szokott lenni. Ha itt ez nincs meg akkor nincs töltésed. Ez lehet a fesszabtól vagy a generátortól.
Ezt is el kell különíteni. Egy Hondán most játszottam el. Az azt csinálta, hogy indításkor volt töltés, majd első gázfröccsre elment a töltés. Leállítottam. Újraindítás után megint volt töltés. Újabb gázfröccs és megint elszállt a töltés. Elég sokat méregettem. A fórumról is sokat segítettek, villamosmérnök is "motobees". A hiba a fesszab lett.
Elsőre beindítás után lehúztam a generátort fesszabról. Váltóárom módban voltmérővel méregettem a 3 fázist. Ezt meg tudod csinálni te is. 1-est mértem a 2-eshez, aztán 1-est mértem a 3-ashoz, aztán 2-est az 1-eshez, 2-est a hármashoz, 3-ast az 1-eshez, 3-st a 2-eshez. 21V-ot mutatott alaphangon minden mért dupla szál. Megpörgetve minden dupla szál megugrott 70 V-ig is. Mindegyik egyformán. Elméletileg így kizártuk a generátor hibát, hiszen minden szálon vagyis fázison jött az "áram" rendesen.
Ez után átnéztem a biztosítékokat, sarukat, minden kis kapcsot, testelést, szigetelést a kábeleken. Nem találtam hibát és rendeltem bontóból egy új fesszabot. Azzal működött a töltés egyből és szépen beállt 14,5-re. Gázfröccs után is szépen maradt ez.
Ha van kedved akkor otthon így átnézheted. Ha nem vagy szerelő típus, vagy nem akarsz belenyúlni akkor természetesen vidd szerelőhöz.
Sajnos a legtöbb sportmotornak kifekszik előbb utóbb a fesszab vagy a generátor, vagy mindkettő. Nagy teljesítmény + a motor és alkatrészek kikönnyítése hozza magával, hogy nem örök életűek ezek a dolgok.
Sok sikert
Persze a kötések saruk tisztasága, rögzítettsége is szóba jöhet.
Az akksi saruknál maga a vezetéken lévő sarut is vizsgáld meg, nekem ez volt egyszer meglazulva.
Ha nem találsz épet, nekem van de némi "műanyagost " igényel.
Ez az a faktor, amire nem lehet felkészülni. Hiába vagy körültekintő, óvatos.
Van egy eladó PP Tuning váltófordító szettem. Újszerű állapotban, 20e ft.