Szerintem amelyikből találsz jó állapotút, azt vedd meg. :)
Ezeknek a motoroknak a legnagyobb ellensége a gazdája. A japó mérnökök megadják az esélyt arra, hogy bármelyik örök élet meg egy napig elfusson. De ha szűkítenem kéne a listát, én injektorosat vennék.
Én 2005-ös RN12-t hajtok, a régebbieket egyáltalán nem ismerem.
De beszéltem olyannal, akinek az összes R1 megvolt.
A régebbiek nyersebbek, durvábban adják le a teljesítményüket.
Az RN12 (2004-től) a régebbiekhez képest lágyabban adja le a teljesítményét. Nekem speciel tökéletesen megfelel a karakterisztikája. Meg ha belegondol az ember, a mérnökök általában továbbfejlesztik a meglévő modelljeiket (motor, fék, futómű, váz, elektronika stb). Lehet, hogy néhány paraméterben visszalépés történik, de összességében egy új fejlesztésű motor mindig jobb, mint a régebbi.
2002-től injektorosak. (ami nem hátrány, mert nincsenek indítási, alapjárati stb. problémák)Generátor szokott leégni, amúgy nincs baj vele . Beéri akár 5l benzinnel is.
Amint látod, a szerelési útmutató annyit ír: 01. Ez a Yamahának a gyári olaj elnevezése. Hogy ez valójában milyen viszkozitású, sajnos nem tudom megmondani. Én most 5W-t raktam az enyémbe.
Szerintem a régi erősebb normál utcai tartományban, én is 2006-osról váltottam 99-esre, és nem anyagi okok miatt. Nekem nem jött elő se váltó probléma se olaj zabálás (persze csökken, 6000 alatt nem kell utána tölteni). A generátor se döglött be, exupot ma néztem szép tiszta a kételkedőknek tudok képet mutatni.
Ami rossz a régiben gyengébb fék, elkopott futómű, butább km óra, kb fél-egy literrel több fogyasztás. Súlyban minimális különbség, egy jó akku, kipufogó és már egálban is van az újabbal. Nekem 2004-es kifejezetten nem kéne, pedig nagyon szép motor.
Sziasztok!
Lenne hozzátok egy kérdésem. Kerékcsere óta az első fékem gatya.... Semmi.... 4-5x meg kell pumpálni hogy jó legyen. menet közben ez állandó jelenség. Viszont ha megemelem a hátulját emelővel vagy csak simán letámasztom a támasztóra akkor viszont semmi ilyen nem produkál. Levegős lehet?
R1 vásárlásán gondolkozom, 98-2004-ig. Valaki esetleg tudna írni pár szót a különbségekről? melyik széria megbízhatóbb, jobb, alkatrészárak? Tudom, hogy a 2004-es már erősebb, de ha a régebbi strapabíróbb, maradnék annál.
Nekem Yoshimurák vannak az RN12-n. Gyönyörű hangja van.
De engem a kipufogó hangjánál sokkal jobban zavar a menetszél zaja.
Mivel 10-20-30 év múlva is szeretnék hallani, az otthoni hi-fi-met élvezni, ezért én ha 10km-nél messzebb megyek, akkor füldugót használok (Wolf-ban veszem; sárgászöld színű kb. 60Ft).
Így a menetszél keltette zajok minimálisak, a Yoshi hangja is lájtos zenei aláfestéssé szelídül.
Szuper. Köszi a megerősítéseket. A szegecseket már lefúrtam. Janó dobéknál veszek perforált csövet holnap. Veszek gyapotot is aztán összepakolom. Nincs kedvem 20-30ért kintről rendelni ilyen szettet mikor 15-ből itthon is össze tudom vadászni.
Ezeknek a motoroknak a legnagyobb ellensége a gazdája. A japó mérnökök megadják az esélyt arra, hogy bármelyik örök élet meg egy napig elfusson. De ha szűkítenem kéne a listát, én injektorosat vennék.
Én 2005-ös RN12-t hajtok, a régebbieket egyáltalán nem ismerem.
De beszéltem olyannal, akinek az összes R1 megvolt.
A régebbiek nyersebbek, durvábban adják le a teljesítményüket.
Az RN12 (2004-től) a régebbiekhez képest lágyabban adja le a teljesítményét. Nekem speciel tökéletesen megfelel a karakterisztikája. Meg ha belegondol az ember, a mérnökök általában továbbfejlesztik a meglévő modelljeiket (motor, fék, futómű, váz, elektronika stb). Lehet, hogy néhány paraméterben visszalépés történik, de összességében egy új fejlesztésű motor mindig jobb, mint a régebbi.
2010-es vagy fiatalabb R1-ese van itt valakinek? Mindegy, hogy pálya vagy utcai :)
Ami rossz a régiben gyengébb fék, elkopott futómű, butább km óra, kb fél-egy literrel több fogyasztás. Súlyban minimális különbség, egy jó akku, kipufogó és már egálban is van az újabbal. Nekem 2004-es kifejezetten nem kéne, pedig nagyon szép motor.
Lenne hozzátok egy kérdésem. Kerékcsere óta az első fékem gatya.... Semmi.... 4-5x meg kell pumpálni hogy jó legyen. menet közben ez állandó jelenség. Viszont ha megemelem a hátulját emelővel vagy csak simán letámasztom a támasztóra akkor viszont semmi ilyen nem produkál. Levegős lehet?
Érdekelne, hogy mennyi olaj kell villaszáranként a gépbe.
2004-es a masina.
Üdv.
Előre is köszönöm
De engem a kipufogó hangjánál sokkal jobban zavar a menetszél zaja.
Mivel 10-20-30 év múlva is szeretnék hallani, az otthoni hi-fi-met élvezni, ezért én ha 10km-nél messzebb megyek, akkor füldugót használok (Wolf-ban veszem; sárgászöld színű kb. 60Ft).
Így a menetszél keltette zajok minimálisak, a Yoshi hangja is lájtos zenei aláfestéssé szelídül.