De kapni a mostani méretekben is. (mellesleg 14-es menetű Colortest gyertyám nekem is van még akkorról, legutóbb talán az ETZ-nél használtam )
A baj az vele hogy pl. az fzr-be berakni is épp elég, nem hogy a tükröt beállítani hogy lásd is a lángképet. (másrészt drágálltam is így nem is vettem)
30 éve még baxkódtunk üveg gyertyával míg 1x ki nem lőtte Menekültünk, mert a haver apja kérte kölcsön magának, mi csak lenyúltuk Simsont állítani, mikor nem volt otthon
Jól lehetett látni, milyen a láng színe ma már nem kapni ilyesmit
Az lemaradt hogy persze teljesen korrekt beállítást gázelemzővel lehet csinálni de az csak a komolyabb szervizekben van és ott nem gyenge összegért végzik. (mivel eleve milliós tétel és az üzemeltetése sem olcsó a rendszeres kalibrálás-cellacsere miatt)
Igen, én is csak a saját könyvjelzőmből vagyok hajlandó megnyitni a pájált, semmilyen más felületen nem lépek be. (én is szoktam kapni ilyesmit)
Jött már OTP-s login felület is de az valahogy olyan ismeretlen finnugor akcentusú ómagyar nyelven volt írva hogy önkéntelenül is gyanakodni kezdtem.
Kiszedhető, csak nem húztad elég erősen. Ez nem "facsavaros" mint az általában megszokottak (bár poti 250-esén és a GTR-en is olyan van) hanem egy csak egy fémtű van a trafóban amire csak rá van nyomva a kábel. (cserénél ugyanennyi a teendő de célszerű tömítő pasztával körbekenni a kábelt a peremnél hogy még véletlenül se kerülhessen be nedvesség, bár ez a trafó huszonéves szigetelésén nem segít)
A komplett gyújtórendszerrel az a baj hogy elöregedtek már a szigetelő anyagok és ~40e volt kibújik a legkisebb repedésen is. (hiába tűnik szemre jónak minden, először esős időben látszik hogy valami nem oké, azt hiszem itt egy páran megéltük már ezt )
A zavarszűrő ellenállás nem igazán számít hogy benne van-e. (persze elvileg kéne de akkor gyárilag sem lenne benne)
A fúvókaméreteket megtalálod a pdf-en amit tegnapelőtt felraktam. (ugyan németül van de ha nem megy akkor szólj)
A gázreakció csak következmény, nem attól jó vagy nem jó a beállítás.
Ha hozott ismeretlenről van szó és rendetlenkedik akkor úgy szoktam hogy először megyek vele és felmérem (mivel megesik hogy a kedves tulaj szerint nincs vele különösebb gond, én meg nem értem hogy akkor egy pótkocsis IFA miért jelent már-már leküzdhetetlen akadályt)
Aztán megnézem mi van a karburátorokban (alkatrészek mérete-állapota, tűk és keverékcsavar állása, kosz, stb. ha szükséges akkor alap külső tisztítás után megy az ultrahangos mosóba) majd gyertyakép ellenőrzés következik. (a legbeszédesebb alkatrészek)
Beállítás:
Bemelegítem, teszter fel, alapjáratot felemelem 1400-1500 körülire, megnézem hogy mit mutatnak a műszerek, ha szükséges akkor korrigálok.
Visszaállítom az alapjáratot 1000 körülire, ha itt is egyformák az értékek és egyenletesen jár, jól reagál a gázra és ejti is rendesen akkor ez így jó. (tejesen megegyezőek csak a legritkább esetben szoktak lenni, azt a gyakorlatban nagyon nehéz elérni)
Ha nem egyeznek és nagy az eltérés (több mint 2-3 század) akkor NEM tekergetem el a szinkroncsavarokat hanem a keverékcsavarokon igazítok negyed fordulatonként. (kitekerve nyitom a megkerülő csatornát, így azon több benzint kap a gép és a vákum is "alacsonyabb" lesz)
Ha egyforma a négy érték akkor negyedfordulatonként elkezdem zárni a keverékcsavarokat addig, amíg a motor fordulata el nem kezd csökkenni. Ahol csökken ott a határ, onnan visszanyitok fél fordulatot és a beállítás kb. jó is.
Ha egy kicsit kopottabb a karburátor (ami ilyen korú gépeknél már borítékolható) akkor ez az egész beállítási szertartás csak viszonylagossá válik így max. egy mérsékelten jó eredmény érhető el. (az esetek 95%-a ez szokott lenni)
A vákum meg annyi amennyi, azt a pillangószelepek állása határozza meg. (te nem tudsz beleszólni)
Nézd meg a hely címét, mielőtt nagy erővel rákatinc az ilyesmire
Ez nem secure webhely, hanem valami lopó - tudod, hányan nyomnak ilyesmire? Nekik biztos van fölös pénzük
A gyertyakábelek nem kiszedhetőek(tudtommal be van öntve)de jó állapotban vannak,gyertyapipákból kiszedtem az ellenállásokat és egy darab fémrudacskákat tettem a helyükre(könnyebben megy át a szikra),tehát ilyen téren nincs elvileg probléma.A gyári fúvókák száma mi?Elvileg minden gyári ami benne van(mikuni karbik),és honnan tudom hogy a finomítás eredményes-e mert üresben olyan jó a gázreakció hogy nem lehet észrevenni hogy teljesen becsavart vagy 3-4kört kicsavart benzincsavarnál is egyforma a gázreakció.van esetleg valami vákuummérős adat hozzá hogy mennyi a vákuum?
Még annyit hogy a keresőbe beírt (pl. karburátor és hasonlók) szó is sokat segíthet az érdeklődőknek, mivel az évek alatt rengeteg mindent kitárgyaltunk itt. (asszem van elég olvasnivaló az érdeklődőknek minden témában )
A képek nem feltétlenül jelennek már meg hozzá (tettünk fel sok szerelés közbenit is) de ha bemásolják hivatkozásnak a hsz-t akkor (ha én írtam) tudni fogjuk (fogom) hogy miről van szó és esélyes hogy kép is lesz hozzá. Főleg az 500-600-1000 műszaki téma ment de javult itt már 250-es is, valószínűleg tudunk segíteni. (persze csak ha jól kérdeznek, gondolok itt a "helo regel ota nemegy a motrom, edig ment mind álat de ujj a gyertya is mi lehet a baj valaki tugya" témájú értelmiségiekre)
Nyilván nem rólad van szó. (nemrég kérdezett itt valaki ismeretlen, aztán még privátban is rám írt, én gépeltem neki egy csomót, majd felajánlottam hogy akár hívjon fel mert egyszerűbb de végül nem lett semmi reakció, erre vonatkozott a megjegyzésem)
Tekerd ki őket 2,5-3 fordulatra és többnyire helyreáll a rend. Én annyira szoktam ( a gyári érték 3) és onnan finomítom tovább ha kell. (a súbertűket vagy középre, vagy eggyel alá kell tenni gyári fúvókázás és légszűrő esetén, a "sportdob" annyira nem számít)
Az ezres trafó simán jó hozzá, mint ahogy sok más típusé is. (de a huszonéves trafók-pipák-kábelek szigetelési megbízhatósága már egy a kisebbségiek által vasszállításra használt/karbantartott szétrohadt 1,2-es Lada magasságában van, így ha hosszabb távra tervezel vele akkor célszerű újakat venni)
Na ideböffentek én neked hogy köszi a segítséget
Azóta csak most vagyok megint itt a fórumon
Dolgaim miatt nagyon ritkán tudok én ide felnézni,meg amit lehet magam oldok meg de olykor jól jön egy kis segítség
A baj az vele hogy pl. az fzr-be berakni is épp elég, nem hogy a tükröt beállítani hogy lásd is a lángképet. (másrészt drágálltam is így nem is vettem)
Jól lehetett látni, milyen a láng színe ma már nem kapni ilyesmit
Jött már OTP-s login felület is de az valahogy olyan ismeretlen finnugor akcentusú ómagyar nyelven volt írva hogy önkéntelenül is gyanakodni kezdtem.
A komplett gyújtórendszerrel az a baj hogy elöregedtek már a szigetelő anyagok és ~40e volt kibújik a legkisebb repedésen is. (hiába tűnik szemre jónak minden, először esős időben látszik hogy valami nem oké, azt hiszem itt egy páran megéltük már ezt )
A zavarszűrő ellenállás nem igazán számít hogy benne van-e. (persze elvileg kéne de akkor gyárilag sem lenne benne)
A fúvókaméreteket megtalálod a pdf-en amit tegnapelőtt felraktam. (ugyan németül van de ha nem megy akkor szólj)
A gázreakció csak következmény, nem attól jó vagy nem jó a beállítás.
Ha hozott ismeretlenről van szó és rendetlenkedik akkor úgy szoktam hogy először megyek vele és felmérem (mivel megesik hogy a kedves tulaj szerint nincs vele különösebb gond, én meg nem értem hogy akkor egy pótkocsis IFA miért jelent már-már leküzdhetetlen akadályt)
Aztán megnézem mi van a karburátorokban (alkatrészek mérete-állapota, tűk és keverékcsavar állása, kosz, stb. ha szükséges akkor alap külső tisztítás után megy az ultrahangos mosóba) majd gyertyakép ellenőrzés következik. (a legbeszédesebb alkatrészek)
Beállítás:
Bemelegítem, teszter fel, alapjáratot felemelem 1400-1500 körülire, megnézem hogy mit mutatnak a műszerek, ha szükséges akkor korrigálok.
Visszaállítom az alapjáratot 1000 körülire, ha itt is egyformák az értékek és egyenletesen jár, jól reagál a gázra és ejti is rendesen akkor ez így jó. (tejesen megegyezőek csak a legritkább esetben szoktak lenni, azt a gyakorlatban nagyon nehéz elérni)
Ha nem egyeznek és nagy az eltérés (több mint 2-3 század) akkor NEM tekergetem el a szinkroncsavarokat hanem a keverékcsavarokon igazítok negyed fordulatonként. (kitekerve nyitom a megkerülő csatornát, így azon több benzint kap a gép és a vákum is "alacsonyabb" lesz)
Ha egyforma a négy érték akkor negyedfordulatonként elkezdem zárni a keverékcsavarokat addig, amíg a motor fordulata el nem kezd csökkenni. Ahol csökken ott a határ, onnan visszanyitok fél fordulatot és a beállítás kb. jó is.
Ha egy kicsit kopottabb a karburátor (ami ilyen korú gépeknél már borítékolható) akkor ez az egész beállítási szertartás csak viszonylagossá válik így max. egy mérsékelten jó eredmény érhető el. (az esetek 95%-a ez szokott lenni)
A vákum meg annyi amennyi, azt a pillangószelepek állása határozza meg. (te nem tudsz beleszólni)
Ez nem secure webhely, hanem valami lopó - tudod, hányan nyomnak ilyesmire? Nekik biztos van fölös pénzük
tavaty van
Ma van a tavasz elsö napja
Nekem is kène
A képek nem feltétlenül jelennek már meg hozzá (tettünk fel sok szerelés közbenit is) de ha bemásolják hivatkozásnak a hsz-t akkor (ha én írtam) tudni fogjuk (fogom) hogy miről van szó és esélyes hogy kép is lesz hozzá. Főleg az 500-600-1000 műszaki téma ment de javult itt már 250-es is, valószínűleg tudunk segíteni. (persze csak ha jól kérdeznek, gondolok itt a "helo regel ota nemegy a motrom, edig ment mind álat de ujj a gyertya is mi lehet a baj valaki tugya" témájú értelmiségiekre)
Az ezres trafó simán jó hozzá, mint ahogy sok más típusé is. (de a huszonéves trafók-pipák-kábelek szigetelési megbízhatósága már egy a kisebbségiek által vasszállításra használt/karbantartott szétrohadt 1,2-es Lada magasságában van, így ha hosszabb távra tervezel vele akkor célszerű újakat venni)
Azóta csak most vagyok megint itt a fórumon
Dolgaim miatt nagyon ritkán tudok én ide felnézni,meg amit lehet magam oldok meg de olykor jól jön egy kis segítség