Az én autóm automata váltójában sem kell cserélni a gyártó szerint soha ráadást nem is lehet, mert még leeresztő csavar sincs, és kiszívni se lehet, csak a 2/3át kb. oldalról
Azt írják német fórumon, hogy 150 után azért illik cserélni, mert elég köpetlé jön már ki belőle olyankor
tervezett élettartam
Hát a Fabia kapcsán nekem is megfordult a fejemben, hogy itt Debrecenben valami hülye bojjrészer előtt tolok egy satut. Tk-ra törik seperc alatt. Biztosító fizet, émmeg kiszálltam a kocsiból faszául.:D ( egyesek olyan szinten közel tudnak autózni a másikhoz, hogy iszonyat)
"Te is bezúzatod a kocsit 250ekmnél, nem? "
Amikor az adriai indulás előtti este megláttam hogy folyik az olaj a hűtő kiegyenlítő tartály kupakja alól akkor megfordult a fejemben.
Ez pedig így van.
A kocsi tervezett élettartama 250 ekm. Mivel 250et kibír olajcsere nélkül, minek cserélni? Te is bezúzatod a kocsit 250ekmnél, nem?
Ebbe 278 e van most
Tudom hogy a gyártó ezt állítja de szerintem nincs olyan hogy nem kell cserélni.
Lehet hogy az olaj megtartja a kenőképességét de fémkopadék akkor is keletkezik és az ott lesz az olajban ami nem fog eltűnni, viszont egyre több lesz belőle.
Lerakódni sem fog a váltó aljára (hiába mágneses a leeresztőcsavar) hanem ott fog keveregni az olajjal együtt a fém csúszófelületek között és "próbál visszaépülni"
Persze a kis Japánok nem biztos hogy arra gondoltak hogy 1M km-nél is ugyanennek a váltónak kell kiszolgálni az autót és mivel túl jó lett a konstrukció így ezzel a módszerrel lehet korrigálni a "hibát"
(érdekes módon a Francia és az Olasz gyártók előírják a rendszeres olajcserét a váltóban is de hát mit várjon az ember az olyanoktól akik szeretnek élni és jobban szeretnek sztrájkolni mint dolgozni, valahogy életben kell tartani a váltót legalább a garanciaidő végéig )
Mi úgy szoktuk, hogy kipakolunk belőle ( télen pl.jó ilyenkor kirakni az udvarra).
Kihúzzuk, és domestosos vízzel szoktuk kitörölni, a dobozokat és polcokat pedig rendesen elmosogatjuk. Aztán hagyjuk teljesen megszáradni. Ez alatt (ha atélből indulunk ki, a radiátoron szárad a szag golyszli ami a hűtô szagát hivatott karban tartani) Ezután visszapakolunk, visszadugjuk a konnektorba, és kész is.
Jogos.
300 ekmal nem is autó az autó.
A totoja élettartamos a váltóolaja, nem kell cserêlni soha. De, persze hozzá kell tenni, hogy az élettartam az leírva 250e km.
Ebből látszik, hogy mennyire tervezik őket. És szerintem van ennél kevesebbre tervezett is a dónszájzingos kocsik között.
Azt írják német fórumon, hogy 150 után azért illik cserélni, mert elég köpetlé jön már ki belőle olyankor
tervezett élettartam