Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Az én autóm automata váltójában sem kell cserélni a gyártó szerint soha ráadást nem is lehet, mert még leeresztő csavar sincs, és kiszívni se lehet, csak a 2/3át kb. oldalról
Azt írják német fórumon, hogy 150 után azért illik cserélni, mert elég köpetlé jön már ki belőle olyankor
tervezett élettartam
Hát a Fabia kapcsán nekem is megfordult a fejemben, hogy itt Debrecenben valami hülye bojjrészer előtt tolok egy satut. Tk-ra törik seperc alatt. Biztosító fizet, émmeg kiszálltam a kocsiból faszául.:D ( egyesek olyan szinten közel tudnak autózni a másikhoz, hogy iszonyat)
Nem kéne, de úgy "tesztelgetni" ahogy nálad is van, bevállalnám. mókás lehet.
De nevetnék ahogy felborulsz vele a lámpánál
mi van gondok vannak az egyensúly érzékkel? Öregszel mi?
Ez baromi jó lehet, bár úgy tűnik hogy neked egy kicsit kicsi.
Mizu skacok?
Most ezzel bosszantom magam. (csak azért teszek képet, hogy az igazi királyok leszólhassák )
"Te is bezúzatod a kocsit 250ekmnél, nem? "
Amikor az adriai indulás előtti este megláttam hogy folyik az olaj a hűtő kiegyenlítő tartály kupakja alól akkor megfordult a fejemben.
Ebben meg 276e. (bár ebben volt cserélve olaj de nem tudni hogy ez hányadik váltó )
Ez pedig így van.
A kocsi tervezett élettartama 250 ekm. Mivel 250et kibír olajcsere nélkül, minek cserélni? Te is bezúzatod a kocsit 250ekmnél, nem?
Ebbe 278 e van most
Tudom hogy a gyártó ezt állítja de szerintem nincs olyan hogy nem kell cserélni.
Lehet hogy az olaj megtartja a kenőképességét de fémkopadék akkor is keletkezik és az ott lesz az olajban ami nem fog eltűnni, viszont egyre több lesz belőle.
Lerakódni sem fog a váltó aljára (hiába mágneses a leeresztőcsavar) hanem ott fog keveregni az olajjal együtt a fém csúszófelületek között és "próbál visszaépülni"
Persze a kis Japánok nem biztos hogy arra gondoltak hogy 1M km-nél is ugyanennek a váltónak kell kiszolgálni az autót és mivel túl jó lett a konstrukció így ezzel a módszerrel lehet korrigálni a "hibát"
(érdekes módon a Francia és az Olasz gyártók előírják a rendszeres olajcserét a váltóban is de hát mit várjon az ember az olyanoktól akik szeretnek élni és jobban szeretnek sztrájkolni mint dolgozni, valahogy életben kell tartani a váltót legalább a garanciaidő végéig )
Hűtőtisztítás: előzmény
hűtőtisztító
Előzmény.
Osanba vagy teszkóba veszek 700ért hűtőtisztítót és azzal átnyomatom a leírás szerint.
kössz ezt már értem
Trisót szoktak belérakni. Járatják kicsit, majd leengedik és mehet a friss fagyálló bele
És a fagyálót tegyek bele?
Mi úgy szoktuk, hogy kipakolunk belőle ( télen pl.jó ilyenkor kirakni az udvarra).
Kihúzzuk, és domestosos vízzel szoktuk kitörölni, a dobozokat és polcokat pedig rendesen elmosogatjuk. Aztán hagyjuk teljesen megszáradni. Ez alatt (ha atélből indulunk ki, a radiátoron szárad a szag golyszli ami a hűtô szagát hivatott karban tartani) Ezután visszapakolunk, visszadugjuk a konnektorba, és kész is.
Hi guys
A hűtőt mivel érdemes kimosni bellül :
Ez mondjuk útba esik nekem bemegyek ránézek a termékre...
Jogos.
300 ekmal nem is autó az autó.
A totoja élettartamos a váltóolaja, nem kell cserêlni soha. De, persze hozzá kell tenni, hogy az élettartam az leírva 250e km.
Ebből látszik, hogy mennyire tervezik őket. És szerintem van ennél kevesebbre tervezett is a dónszájzingos kocsik között.
Nem sokkal olcsóbb mint a gyári... 9USD/db link