A 3LH-m is fojtott volt, az 1992-es, hollandiai gép volt eredetileg. Én is csak javasolni tudom ábrus módszerét. Az FJ1200-asoknál is így derítjük ki biztosan hogy fojtott-e vagy sem. Ha fojtott nem megy többet 180-nál, ha nyitott akkor pont 180 a vége. Harmadikban... 😁
Hogy melyik VOLT 74/106Kw-os mikor átadták a szalonban? (az évjárattal a forgalmiban meg vigyázni kell, mert összevissza van írva mindenféle baromság, nekem pl. az első ezres 90-es volt papíron, pedig a Genesist csak 87-88-ban gyártották, Csövi exupja meg 97-es, pedig akkor már a Thunderace volt gyártásban az FZR helyett.....a kisebbeknél is ugyanez érvényes)
Gyakorlatilag tökmindegy hogy melyik piacra készült, mivel az 30+ éve volt "elvárás". Azóta számtalan eredetileg "lefojtott" gép lett 145Le-s, még a németeknél-svájciaknál is. Az enyém (a "régi" is svájci volt, 42Kw-os papíron, a mostani meg 66Kw-os, a gyakorlatban meg a peremig vannak reszelve a szívócsonkjaik, a fúvókázás is a nyitotté, és ez így jött svájcból, nem én csináltam......azaz nekem már nem kellett. (megfordult nálam jó pár, a német és a francia sem csinált lelkiismereti problémát belőle, ha olyanja volt, akkor ugyanúgy kivette a fojtást, papíron meg régebben 74, később 72 Kw maradt)
Azt onnan tudod biztosan hogy nyitott-e a gép, ha húzol egy kövér gázt a "német autópályán" és ha qrvára kell kapaszkodni, na meg simán túllendül a mutató a 250-en, akkor a megfelelő motoron ülsz. (bár a 100Le-s is jól megy, mert nem lett annyi még leerőszakolva sem)
Az exupnál a gyújtáselektronikánál van egy kis kötöznivaló (a fojtottnál egy testkábel hiányzik a csatlakozóból, utólag beköthető, Csövi megmutathatja) és ki kell cserélni a gumi szívócsonkokat és a főfúvókákat a nyitottéra. (vezérműtengelyt, meg a kip. dobot nem kell piszkálni, nem volt másabb a nyitotté, a karbi fedeleket meg kell nézni és ennyi, de ezt majd az öreg "szakik" pl: "figyelj én egy időben qrvasok ilyet csináltam...szóval ...érted, na!" majd megmondják, hogy még a szelepsapkát is ki kell cserélni a nyitottéra és még úgy is csak nagyjából lesz jó)
Szia. Igaz nem exup de ha jól emlékszem nekem az 1000be a fém karbi szívó csonkba be volt ütve hány kW-s a motor. Mert úgy volt szabályozva szűkebb szívócsonk belső átmérő. Egy próbát megérhet ha meg tudod nézni.
Sziasztok!
Tudna információt adni valaki arról,hogy 1991-es FZR 1000 EXUP -ból melyik kóddal rendelkező a 74 kw-os és melyik a 106 kw-os?
A 3LE kóddal ellátott motorra szeretnék szert tenni,de mivel azt kiderítettem,hogy ez a német piacra gyártott verzió,így igen kicsi az esélye, hogy nyitott 145 lovas verzió legyen...
A segítséget előre is köszönöm!
Igen bevált.Szeretem!Sokat nem megyek vele.Kb 300 km ert mentem már.Cseréltem rajta olajat láncszettet,fékfolyadékot,hűtőfolyadékot,levegüszűrőt.Mostmár csak használni kell :-)
Köszi. Én régebben gondolkoztam 1 hátsón, de végül annak a gondolatával sem tudtam megbarátkozni. Így marad a sisakháló, gumipók ami a hátsó ülésre rögzíti a motyómat. Túrára úgysem viszek senkit. Utoljára Robertgida ült mögöttem túrán, de halálfélelme volt a szerpentinen. 🤪🥴
Ma összeraktam végre a karbit felcseréltem a bélést. belsők szélre szélső belülre. 4/3 jár amelyik nem jár az a 4. de az eddig jó volt. holnap még 1 kört futok annak kicserélem a bélést és kiderül 0 alapjárat van azaz nem ér hozzá az alapjárati feszítő és így is pörög 1500öt ha meghúzom akkor felpörögve marad.
94-től más a felni, sárvédő, fék, ülés, belső idomok, kapcsolók, karbi fúvókázás, vez.láncfeszítő, műszerfal. (a régi a "Fiat Regata" műszerfalas, az újabb már a ZZR-es)
De komoly különbségek mechanikailag nincsenek.
94-es volt. Nem tudom, mi a difi, GPZ blokk, 4 CVK volt rajta, talan 32mm-es torokkal, az aljukon a hutokorbol atvezetett porlasztofutessel.
Osszessegeben? Latszott, hogy traktorose es hogy olcso penzert probaltak eletben tartani. Vakuumcsovek helyett atlatszo vipolan, sziloval tomitett kuplungdekli, megszakitott menetu olajleereszto szinten szilozva. Kar erte, mert fordulaton (ahol mar nem ugatott bele a tomitetlenseg annyira) a blokk ugy jart mint a Doxa.
És összességében milyen állapotú volt a gép? (94 előtti vagy utáni?)
Tényleg van az a szint, amire nem érdemes már költeni, bár az országban sem nagyon van 10-15 darabnál több belőlük.
Hat, nem lesz ebbol semmi. A negy szivocsonk romon van, a legszuro es a karbi torka kozti gumi szivocsovek meg vannak zsugorodva, alig erik el a karbikat. A porlasztokra raferne egy teljes felujitas, de minimum pucolas es tomitescserek. A legszuro ugyanaz a peldany, amivel 80 ezer km-rel korabban kijott a gyarbol.
A becsult koltseg hallatan emberunk azt mondta, rakjuk ossze igy, ahogy van es koszoni szepen.
Igy kozelrol megnezve nem tunt nagy falatnak, egesz konnyu volt beasni a porlasztosorig jobban szemugyre venni azt.
Ja aha szét van szedve darabokra a karbi. 2 nap lelkesedés 3 hét szarok rá. De a kollégák már baszogatnak vigyem a picsába a műhelyből azt a roncshalmazt szóval valamit kell kezdeni vele. 😂
Gyakorlatilag tökmindegy hogy melyik piacra készült, mivel az 30+ éve volt "elvárás". Azóta számtalan eredetileg "lefojtott" gép lett 145Le-s, még a németeknél-svájciaknál is. Az enyém (a "régi" is svájci volt, 42Kw-os papíron, a mostani meg 66Kw-os, a gyakorlatban meg a peremig vannak reszelve a szívócsonkjaik, a fúvókázás is a nyitotté, és ez így jött svájcból, nem én csináltam......azaz nekem már nem kellett. (megfordult nálam jó pár, a német és a francia sem csinált lelkiismereti problémát belőle, ha olyanja volt, akkor ugyanúgy kivette a fojtást, papíron meg régebben 74, később 72 Kw maradt)
Azt onnan tudod biztosan hogy nyitott-e a gép, ha húzol egy kövér gázt a "német autópályán" és ha qrvára kell kapaszkodni, na meg simán túllendül a mutató a 250-en, akkor a megfelelő motoron ülsz. (bár a 100Le-s is jól megy, mert nem lett annyi még leerőszakolva sem)
Az exupnál a gyújtáselektronikánál van egy kis kötöznivaló (a fojtottnál egy testkábel hiányzik a csatlakozóból, utólag beköthető, Csövi megmutathatja) és ki kell cserélni a gumi szívócsonkokat és a főfúvókákat a nyitottéra. (vezérműtengelyt, meg a kip. dobot nem kell piszkálni, nem volt másabb a nyitotté, a karbi fedeleket meg kell nézni és ennyi, de ezt majd az öreg "szakik" pl: "figyelj én egy időben qrvasok ilyet csináltam...szóval ...érted, na!" majd megmondják, hogy még a szelepsapkát is ki kell cserélni a nyitottéra és még úgy is csak nagyjából lesz jó)
Igen a német az fojtott. Elvileg gyújtáselektronikát kell cserélni meg karbi fúvókákat ha minden igaz.
Tudna információt adni valaki arról,hogy 1991-es FZR 1000 EXUP -ból melyik kóddal rendelkező a 74 kw-os és melyik a 106 kw-os?
A 3LE kóddal ellátott motorra szeretnék szert tenni,de mivel azt kiderítettem,hogy ez a német piacra gyártott verzió,így igen kicsi az esélye, hogy nyitott 145 lovas verzió legyen...
A segítséget előre is köszönöm!
De komoly különbségek mechanikailag nincsenek.
Osszessegeben? Latszott, hogy traktorose es hogy olcso penzert probaltak eletben tartani. Vakuumcsovek helyett atlatszo vipolan, sziloval tomitett kuplungdekli, megszakitott menetu olajleereszto szinten szilozva. Kar erte, mert fordulaton (ahol mar nem ugatott bele a tomitetlenseg annyira) a blokk ugy jart mint a Doxa.
Tényleg van az a szint, amire nem érdemes már költeni, bár az országban sem nagyon van 10-15 darabnál több belőlük.
A becsult koltseg hallatan emberunk azt mondta, rakjuk ossze igy, ahogy van es koszoni szepen.
Igy kozelrol megnezve nem tunt nagy falatnak, egesz konnyu volt beasni a porlasztosorig jobban szemugyre venni azt.