Sokan kihagyják előrelátóan a későbbi szopás elkerülése végett. Én az 1000 nél Ábrus tanácsara visszaraktam mert a mérnökök kitalálták oda ott a helye. Kihagytam volna mert ez volt az első váltócserém és kitudta még előre jó lett. Mint kiderült minden fasza volt.
Koszonom a meglatasokat, eszreveteleket, intelmeket.
Igen, kb. en is ugy gondoltam fejben, hogy ennek alulrol ki kene nyilnia - ahogy emlitettem is - de gondoltam hatha valaki, aki ismeri az FZR500-600 blokkot ramutat valami olyan buktatora, mint a lent emlitett ezres eseteben a plusz ket felso csavar.
Bevallom, nem emlékszem tisztán mindenre, mer kb 25 éve bohóckodtam az FZR 1000-rel. Dobálta a másodikat, tettem bele egy bontott váltót...volt rajta szelepszár szimering csere is...,
Esetleg, ha mondanád, akkor kérdezönek, hogy mégis miért hogyan...Szerintem szépen kérdezte, és egy ilyen találos kérdésnél többetre lehetne méltetna, hogy miért kell levenni a hengersort egy váltócseréhez. Meg most már én is kiváncsi vagyok, hogy miért tévedtem ekkorát..., vagy emlékeztem rá rosszul.
(Mondjuk mindent is igyekeztem ezen yamahakkal kapcsolatban elfelejteni amit FZR1000 - YZF 1000 - FZ1000 vonalon össze kellett "tapasztalnom". Nem vonnék le messzire mennö következettések, de nekem a zsiráf kategória marad. ..."otthonra nem kéne")
Ahogy Feri irja, jó azt alulról megcsinálni. Nincs benne semmi ördöngös, mindig így csináltam. Kivétel ha teljes blokkfelújítás van.
A manuált nem kell kézpénznek venni. Sok esetben bemutat egy lehetséges megoldást, de attól még nem biztos hogy az egyetlent, söt...
Elképzelhetö, hogy gyártosoron alkalmazott sorrendet használják fel alapul sok esetben..., de ebben az esetben teljesen felesleges megbontani felülröl a blokkot, hogy még több drága tömítést kelljen cserélni.
A léptetövillákba becélozni sem olyan nagy müvelet, sima kétkezes zongora darab, lehet azért elsöre párszor neki kell futni.
Gyakorlatlan szerelöként úgy tucatszor (FZR 1000, bandit 1200, GSX 1100, XS400, GSXR 750) csináltam így váltócserét, mert motorjaim erre hajlamos gyári hibával kerültek piacra, vagy körülöttem lévök rugták szét a sajátjuk.
mert nem csak váltót buherálnak és ha a főtengelyt hajtókarokkal is ki kell venni akkor lejön a henger is , na meg van aki szereti szétszedi azt is amit nem kellene 😆 a jutubon meg sokszor olyan blődségeket csinálnak, az embernek égnek áll a haja .... de bármi előfordulhat yamahából tdm volt amiből kivettem a főtengelyt, kawasaki honda ezekből több modellnek is cseréltem a váltóját srad gixxernek k4 gixxernek, mindenből kijött alsó blokkfél levétellel ennek is úgy indulnék neki, az meg hogy pászítgatni kell a léptetővillákat esetleg benyúlni még mielőtt nem cuppan helyére a blokkfél nem újdonság máshol se
Jogos a kerdes. Elsore en is azt mondtam, hogy biztos alulrol is nyithato. De a manual is felulrol irja, a youtube-on fellelheto videokon is ezt latom, gondoltam lehet valami szamomra ismeretlen oka van, amit esetleg mas ismer. Hacsak az nem, hogy a fejjel lefele tartott alulso ontvenyben marado kapcsoloszerkezetet es leptetovillakat celozgatni a helyukre, az igenyelne meg ket kezet... Passz
miért gondolod hogy nem lehet ? sor4 nél mindig úgy szoktam ki a blokk fejre blokkalsórész le váltó ki , speciel fzr500 at nem csináltam viszont a 750nnél lehet
Szakmai kérdést szabad? Elvégre te (illetve ti) sokkal jártasabb vagy(-tok) FZR-ben, mint én valaha leszek...
Cimbora FZR500-asában a kettes fokozat terhelés alatt kiugrik. Valszeg a hajtott nagy fogaskerék zsebei ki vannak kopva. A blokkba csak úgy lehet bemenni ezt orvosolni, hogyha hengerfej, hengersor stb. fentről lejön, és a felső öntvényházat leemeli a polgár, ugye?
Jól gondolom, hogy nem lehet az egészet fejre borítva csak az alsó blokkfelet lehúzni és onnan hozzáférni, hogy ne kelljen újrapakolni felül mindent? Előre is köszönöm!
http://youtu.be/W6ZK_lfjHTo
Igen, kb. en is ugy gondoltam fejben, hogy ennek alulrol ki kene nyilnia - ahogy emlitettem is - de gondoltam hatha valaki, aki ismeri az FZR500-600 blokkot ramutat valami olyan buktatora, mint a lent emlitett ezres eseteben a plusz ket felso csavar.
Esetleg, ha mondanád, akkor kérdezönek, hogy mégis miért hogyan...Szerintem szépen kérdezte, és egy ilyen találos kérdésnél többetre lehetne méltetna, hogy miért kell levenni a hengersort egy váltócseréhez. Meg most már én is kiváncsi vagyok, hogy miért tévedtem ekkorát..., vagy emlékeztem rá rosszul.
(Mondjuk mindent is igyekeztem ezen yamahakkal kapcsolatban elfelejteni amit FZR1000 - YZF 1000 - FZ1000 vonalon össze kellett "tapasztalnom". Nem vonnék le messzire mennö következettések, de nekem a zsiráf kategória marad. ..."otthonra nem kéne")
A manuált nem kell kézpénznek venni. Sok esetben bemutat egy lehetséges megoldást, de attól még nem biztos hogy az egyetlent, söt...
Elképzelhetö, hogy gyártosoron alkalmazott sorrendet használják fel alapul sok esetben..., de ebben az esetben teljesen felesleges megbontani felülröl a blokkot, hogy még több drága tömítést kelljen cserélni.
A léptetövillákba becélozni sem olyan nagy müvelet, sima kétkezes zongora darab, lehet azért elsöre párszor neki kell futni.
Gyakorlatlan szerelöként úgy tucatszor (FZR 1000, bandit 1200, GSX 1100, XS400, GSXR 750) csináltam így váltócserét, mert motorjaim erre hajlamos gyári hibával kerültek piacra, vagy körülöttem lévök rugták szét a sajátjuk.
Cimbora FZR500-asában a kettes fokozat terhelés alatt kiugrik. Valszeg a hajtott nagy fogaskerék zsebei ki vannak kopva. A blokkba csak úgy lehet bemenni ezt orvosolni, hogyha hengerfej, hengersor stb. fentről lejön, és a felső öntvényházat leemeli a polgár, ugye?
Jól gondolom, hogy nem lehet az egészet fejre borítva csak az alsó blokkfelet lehúzni és onnan hozzáférni, hogy ne kelljen újrapakolni felül mindent? Előre is köszönöm!
Szerintem csak változik az idő.