Ahogy elnézem, pót plexi van több gyártótól ilyen kialakítással, de jellemzően nem motorozáshoz készült sisakokhoz.
Ahogy olvasom valami olyasmi van, hogy ezek nem törésbiztosak (szilánkosra törik), motorozáshoz nem elfogadott, hószán, gokart, ilyesmihez való sisakokhoz vannak ilyenek leginkább.
2 éve az IMOT-on majdnem vettem, mert ott akkcijjós volt, és MINDENT fel lehetett próbálni - aztán mégse, mert ami igazán teccett, még ott is drága volt.
Sztem ilyen robogóra való kupak lesz az utódja is... ezekből télleg kilátni, meg levegőt is kapok. Meg a szemcsi is elfér
Hát sisak az nekem is kéne... bár ebben a törött plekójú városi sisakban már bejártam Ejrópát többx keresztbe, és működött... 😁
Ha lesz új motor, akkor sisak is, elhatároztam 🤔
A schubert QM1 Street amit puputól vettem anno, ugyanilyen érzés volt. (baromi könnyű és csendes, csak kicsit szűk volt felhúzni a búrámra és a szemüvegem nem fért el benne rendesen)
Az N40 f&sza, az elődjén nagyon gondolkodtam még anno. A nagy látómező nekem fontos, ezért van most is nagy plexis kalap. (de már nagyon tropa)
Felhajtós állú annyira nem kell, elég buflák sisakok. Viszont akarok még egy 80-as évek stílusú, szupersport sisakot is. (bár abból elég gyér a kínálat)
A kollégáim is most vizsgáznak targoncára.A régi targoncavezetőiben az utolsó asszem ötödik kategória volt az építőgépkezelő,ezek voltak a kis Bobcat markolók.Ezt vették most külön,hogy a nagy Volvó meg Caterpillar markolókat is vezethessék.
a nolan 100-as sorozatnak (ha felhajtós kell) nincs igazi konkurenciája sajnos. Mondom, a shark evolinevagymi tetszik nagyon, de sok nyűgöt mondanak, pedig tényleg vagány. Viszont egyedül a csúcsnolannak excenteres az állrész mechanikája, és így tök jól rásimul a homlokra felhajtva és nem tépi a szél. De az igazi tutiság, ez az N40 akárhány GT verzió elképesztő látőmezeje és zárt sisak biztonsága berakott állrésszel zseniális. Plusz mivel nincs mechanika, tök könnyű. Nekem ez a legeslegjobb sisakom eddig, igazából a 100-as azótaa polcon rohad. amúgy valamelyik alkatrészesen talán az oempartson vettem tizenezerre leakciózva két NZI-t, ha mást nem, dísznek jó lesz-alapon, és abban néha motorozgatok nyáron (pinlock nélküli alapban, csak előkészítés van), nem fáj különösebben.
Facebookon az Enduradam-on feltettem egy régebbi sisakos videómat, amihez most írtam a tesztelési normákról egy szösszenetet. Ha meg akarsz rémülni, olvasd el. :D
- Keress olyan helyet, ahol engednek tesztkört és tervezd meg előre, hogy merre tudsz menni az időkeretben 100 fölött is, hogy meghallgathasd. Még közepesen csicska helyeken is szokott lenni lehetőség különféle feltételekkel.
- Több márkának is 5 év garija van. Jellemzően ezeknél is van sok-sok évig a legapróbbtól kezdve mindenféle alkatrészvásárlásra lehetőség. Egy tök jó sisakot is a polcra küldhet ha valami kritikus alkatrész leesik, eltörik és nincs.
- Ide tartozik, hogy pl a Nolan/grex anyaga nem öregszik, amíg tudod a bélést meg a plexit cserélgetni, jó vagy vele. (hogy mennyire jó vagy rossz a Lexan: a Schuberth felhajtósainak állai is ebből vannak.
(btw: felhajtósban pl a schuberth CSAK zártként homológ ahogy egy csomó más márka is általában, vagyis felhajtott állrésszel jogilag olyan szabálysértést követsz el motorozva, mintha sisak nélkül lennél. :D A Nolan/grex pl nyitva és zárva IS homológ, a nyakam rá, hogy ashark széthullós hátrahajtós állasai is tuti kétféle homológok. Általában az tűnik olyannak, ami rögzíthető nyitva is egy kis gombbal.
- Legyen gyárilag pinlockos. Már az előkészítés is becsapós, mert 10-15 között van egy fólia, ha nem adják hozzá, alaposan megdobja az árat arányában.
- Kényelmes a micro-lock és hasonló gyorszárak, de engem néha zavar. Jobban szeretem a dupla D-t, ami sokkal kevésbé érezhető és nem hiába lehet csak abban versenyezni mindenhol és a nőkön kívül senkinek nem okoz problémát megtanulni kesztyűben is használni.
- Minél jobban szellőzik, annál hangosabb.
- A matt fényezéseket nehezebb pucolni :D
Ahogy olvasom valami olyasmi van, hogy ezek nem törésbiztosak (szilánkosra törik), motorozáshoz nem elfogadott, hószán, gokart, ilyesmihez való sisakokhoz vannak ilyenek leginkább.
https://www.ridersdiscount.com...
Sztem ilyen robogóra való kupak lesz az utódja is... ezekből télleg kilátni, meg levegőt is kapok. Meg a szemcsi is elfér
Ha lesz új motor, akkor sisak is, elhatároztam 🤔
Felhajtós állú annyira nem kell, elég buflák sisakok. Viszont akarok még egy 80-as évek stílusú, szupersport sisakot is. (bár abból elég gyér a kínálat)
- Több márkának is 5 év garija van. Jellemzően ezeknél is van sok-sok évig a legapróbbtól kezdve mindenféle alkatrészvásárlásra lehetőség. Egy tök jó sisakot is a polcra küldhet ha valami kritikus alkatrész leesik, eltörik és nincs.
- Ide tartozik, hogy pl a Nolan/grex anyaga nem öregszik, amíg tudod a bélést meg a plexit cserélgetni, jó vagy vele. (hogy mennyire jó vagy rossz a Lexan: a Schuberth felhajtósainak állai is ebből vannak.
(btw: felhajtósban pl a schuberth CSAK zártként homológ ahogy egy csomó más márka is általában, vagyis felhajtott állrésszel jogilag olyan szabálysértést követsz el motorozva, mintha sisak nélkül lennél. :D A Nolan/grex pl nyitva és zárva IS homológ, a nyakam rá, hogy ashark széthullós hátrahajtós állasai is tuti kétféle homológok. Általában az tűnik olyannak, ami rögzíthető nyitva is egy kis gombbal.
- Legyen gyárilag pinlockos. Már az előkészítés is becsapós, mert 10-15 között van egy fólia, ha nem adják hozzá, alaposan megdobja az árat arányában.
- Kényelmes a micro-lock és hasonló gyorszárak, de engem néha zavar. Jobban szeretem a dupla D-t, ami sokkal kevésbé érezhető és nem hiába lehet csak abban versenyezni mindenhol és a nőkön kívül senkinek nem okoz problémát megtanulni kesztyűben is használni.
- Minél jobban szellőzik, annál hangosabb.
- A matt fényezéseket nehezebb pucolni :D