Tudom, emlékszem, beszéltük is akkor. https://aruhaz.kauffer.hu/term...
Én ilyet vettem a Hexagonba 2017-ben, de ezt használom a GTR-be is.(csak meg kellett toldani a kábeleket, mert a GTR jobb +-os eredetileg, mint az FZR) Eddig semmi gond vele.
Mivel 150 széles, ezért az FZR-be persze nem fér bele. Most 136mm szélest nézek én is, az jó lesz mindegyikbe.
Viszont ha az első csak 2 évet bírt, akkor az nem valami jó :/
Azért van invertered meg töltésvezérlőd beépített túlmerítés és túltöltés védelemmel, hogy ne kelljen ezen aggódnod.
Az inverter adatlapján ott kéne legyen, hogy hány V táján mondja azt, hogy kösz, de többet nem veszek fel.
A töltő meg nem kétfilléres kínai gagyi, tudja, mikor kell fenntartó töltésbe átmennie és 13.8V-14.4V közt tartani az akkut.
Maradhat fogyasztó nélkül hetekig. Az a Victron MPPT nem fogja túltölteni.
Valaki irta nekem,hogy vigyázzak,mert ciklikusan kell használni és a 20 órás kisütést nem jó meghaladni.A facebookon irta egy forumon de kérdésemre hogy mit értsek ezen már nem válaszolt.
Jut eszembe, nekem annak a párja van most a motorban (ill. nem most, már tavasz óta) amit adtam neked. Még most is fullos.
A 3db, ami még volt, párhuzamosan kötve bikázónak használtam - azt sikeresen szétbaxta a gyerek 😠 lemerítette 10 V-ra augusztusban, és lebaszta a garázs sarkába, ahogy volt. Most nézegetem, de nem nagyon akar töltődni, ill. nem bírja a terhelést.
Szóval az nem tiszta,hogy a rendszert miként használhatom hogy optimális legyen?A hütőt állandóan üzemeltessem?Mindig kell fogyasztó legyen a rendszeren?Vagy maradhat fogyasztó nélkül hetekig?
Ezt a narancsszinu zseles verziot nem ismerem, a hagyomanyos feher Motorbatt egy-masfel szezont birt kettonknel is (egyutt vettuk, GPZ550-be es XV700-ba).
Szemelyszerint Exide AGM-et vennek ebben az arban. Mar harmadik eve huzza az igat es a voltmeron meg nem latom nyomat a fakulasnak (inditozaskor nem esik be a mutato).
Ilyet vettem már másodjára is. Az első két évet bírt. Azért ezt mert ez jó a 750-1000-be is kis módosítással tehát nem kell 2 akkut vennem. Most nem tudom pontosan melyikbe az igazi mert egyikbe jobb a másikba bal pozitívos kell. Egyébként töltés nélkül tavasszal indított jól.
Hu, de elcseszte a szerkesztes funkcio a szoveget... Na, nekimegyek megegyszer.
12V 100Ah/10h azt jelenti, hogy 10h alatt kisutve ervenyes az adat. Azaz 10 oran at mukodtetsz vele egy 10A aramfelvetelu fogyasztot.
A kisutesi karakterisztika a terheles fuggvenye is, ha jobban terheled, pl 20A-rel, nem jon ki belole 100Ah energia, csak mondjuk 80Ah. Ha meg csak 5A-rel terheled az akksit, akkor meg 110-120Ah-t tud szolgaltatni.
A ciklikus akkumulator (mas neven munkaakkumulator) azt jelenti, hogy mersekelt arammal, lassan kisutendo, pl. Szolar rendszerben vagy egy lakokocsiban vilagitva, TV-t hajtva, effele.
Az ilyen akku nem alkalmas arra, hogy mondjuk autot inditson kurvanagy aramokkal, arra van az inditoakkumulator.
12V 100Ah/10h -> 10h alatt kisutve, azaz 10 oran at mukodtetsz vele egy 10A aramfelvetelu fogyasztot.
A ciklikus akkumulator (mas neven munkaakkumulator) azt jelenti, hogy mersekelt arammal, lassan kisutendo, pl. Szolar rendszerben vagy egy lakokocsiban vilagitva, TV-t hajtva, effele.
Az ilyen akku nem alkalmas arra, hogy mondjuk autot inditson kurvanagy aramokkal, arra van az inditoakkumulator.
A kisutesi karakterisztika a terheles fuggvenye is, ha jobban terheled, pl 20A-rel, nem jon ki belole 100Ah energia, csak mondjuk 80Ah.
Eddig nem voltam nagy átalakításpárti hogy őszinte legyek. De a tavalyi nyáron rájöttem hogy az FJ futóművé mostanra kinőttem. Fiatalabb,, kisebb, drágább stb. motor nekem nem kell, marad a modernizáció, vagy resto-mod ha úgy tetszik. 😁
Ezt kérdezem, hogy miért nem ilyen a géped már évek óta. Nekem ha FJ-m lett volna, az első dolgom lett volna átépíteni. (aztán nem lett, most meg már nem lesz)
Én 96-ban csináltam egy "viszonylag" egyszerű motorcserét autóban, ahhoz is kellett átalakítási engedély. Akkor rájöttem hogy ilyesmivel (már hogy lepapírozni bármilyen átalakítást motoron) biztosan nem fogok foglalkozni.
Amik azóta voltak, azokkal soha semmilyen gondom sem volt, sem útközben, sem vizsgán.
A GTR-en jelenleg minden gyári, de ha nem lenne olyan qrva drága a 17-es VN1500 MeanStreak hátsó felni, már rég benne lenne.
(vagy 2008 utáni GTR1400 hátsó felnije ne lenne olyan qrva széles úthenger, hogy nem fér el a lengővillában, ugyanis annak a hátsó szöghajtás-kerékagy kapcsolata tök ugyanaz mint a 86-os öregé)
Akkor sejted, hogy mennyire érdekelne a NKH véleménye :))
Még azon agyalok hogy esetleg beleraknám az Exup elejét (is) kompletten, teleszkópokkal együtt. Létezik egy komplett weboldal arról hogy az FJ-ket hogyan lehet felfüggesztés-futómű ügyileg gyakorlatilag Exuppá alakítani, olvasgatom egy ideje. Nem vészes meló egyik sem.
Igen, ilyen helyre viszem már 4-5 éve. De azért néha bennem van a félsz hogy mi van ha belekötnek. Mindenesetre úgy csinálom meg hogy bármikor visszaalakítható legyen aztán akkor nincs komoly gond.
Hát erre jó, ha nem NKH-hoz mész, hanem feljogosított szervizbe (műszakiztató állomás) az minden városban van 3-4 minimum. Kicsit drágább, de ott sosem bukik* 😁 én ugyanoda járok 20 éve, e pillanatban 4 autó és 2 motor van a családban... mindig előre köszönnek 😅
* 2x csinálják meg a vizsgasort, először csak úgy, és ha minden OK, mehet élesbe, gépen rögzítve-fotózva. Ha meg hiba van, szólnak, és lehet javítani, aztán újra főpróba - és még külön pénzt se kell dugdosni. Elég a jó ügyfélség...
Micsoda ?!
Itt a veszprémi NKH-nál még az FJ gyári hűtött féktárcsájába is belekötött a jól képzett illetékes szaGember, mert ő még ilyet nem látott. Az eltérő gumiméretet meg az első percben kiszúrta anno az XJ900F-en is. Pedig csak annyit követtem el hogy hátra a gyári 120 helyett 130-as gumit raktam fel. Na azóta nem vittem oda vizsgáztatni semmit. Dilettáns gyöpös gyökérbanda. 💩
https://aruhaz.kauffer.hu/term...
Én ilyet vettem a Hexagonba 2017-ben, de ezt használom a GTR-be is.(csak meg kellett toldani a kábeleket, mert a GTR jobb +-os eredetileg, mint az FZR) Eddig semmi gond vele.
Mivel 150 széles, ezért az FZR-be persze nem fér bele. Most 136mm szélest nézek én is, az jó lesz mindegyikbe.
Viszont ha az első csak 2 évet bírt, akkor az nem valami jó :/
Az inverter adatlapján ott kéne legyen, hogy hány V táján mondja azt, hogy kösz, de többet nem veszek fel.
A töltő meg nem kétfilléres kínai gagyi, tudja, mikor kell fenntartó töltésbe átmennie és 13.8V-14.4V közt tartani az akkut.
Maradhat fogyasztó nélkül hetekig. Az a Victron MPPT nem fogja túltölteni.
A 3db, ami még volt, párhuzamosan kötve bikázónak használtam - azt sikeresen szétbaxta a gyerek 😠 lemerítette 10 V-ra augusztusban, és lebaszta a garázs sarkába, ahogy volt. Most nézegetem, de nem nagyon akar töltődni, ill. nem bírja a terhelést.
https://www.e-acumulatori.ro/s...
Szemelyszerint Exide AGM-et vennek ebben az arban. Mar harmadik eve huzza az igat es a voltmeron meg nem latom nyomat a fakulasnak (inditozaskor nem esik be a mutato).
https://www.zselesakkumulator....
Ha jól emlékszem, akkor te vettél ilyen akksit a 750-be. Mi vele a tapasztalat? (én is ilyet gondoltam venni)
https://www.motor-akku.hu/YB14...
12V 100Ah/10h azt jelenti, hogy 10h alatt kisutve ervenyes az adat. Azaz 10 oran at mukodtetsz vele egy 10A aramfelvetelu fogyasztot.
A kisutesi karakterisztika a terheles fuggvenye is, ha jobban terheled, pl 20A-rel, nem jon ki belole 100Ah energia, csak mondjuk 80Ah. Ha meg csak 5A-rel terheled az akksit, akkor meg 110-120Ah-t tud szolgaltatni.
A ciklikus akkumulator (mas neven munkaakkumulator) azt jelenti, hogy mersekelt arammal, lassan kisutendo, pl. Szolar rendszerben vagy egy lakokocsiban vilagitva, TV-t hajtva, effele.
Az ilyen akku nem alkalmas arra, hogy mondjuk autot inditson kurvanagy aramokkal, arra van az inditoakkumulator.
A ciklikus akkumulator (mas neven munkaakkumulator) azt jelenti, hogy mersekelt arammal, lassan kisutendo, pl. Szolar rendszerben vagy egy lakokocsiban vilagitva, TV-t hajtva, effele.
Az ilyen akku nem alkalmas arra, hogy mondjuk autot inditson kurvanagy aramokkal, arra van az inditoakkumulator.
A kisutesi karakterisztika a terheles fuggvenye is, ha jobban terheled, pl 20A-rel, nem jon ki belole 100Ah energia, csak mondjuk 80Ah.
http://youtu.be/EZthWuFsBeA;list=RDCMUC1RZDV-zm0lEmcG9xOKXVng&index=8
Amik azóta voltak, azokkal soha semmilyen gondom sem volt, sem útközben, sem vizsgán.
A GTR-en jelenleg minden gyári, de ha nem lenne olyan qrva drága a 17-es VN1500 MeanStreak hátsó felni, már rég benne lenne.
(vagy 2008 utáni GTR1400 hátsó felnije ne lenne olyan qrva széles úthenger, hogy nem fér el a lengővillában, ugyanis annak a hátsó szöghajtás-kerékagy kapcsolata tök ugyanaz mint a 86-os öregé)
Akkor sejted, hogy mennyire érdekelne a NKH véleménye :))
* 2x csinálják meg a vizsgasort, először csak úgy, és ha minden OK, mehet élesbe, gépen rögzítve-fotózva. Ha meg hiba van, szólnak, és lehet javítani, aztán újra főpróba - és még külön pénzt se kell dugdosni. Elég a jó ügyfélség...
Itt a veszprémi NKH-nál még az FJ gyári hűtött féktárcsájába is belekötött a jól képzett illetékes szaGember, mert ő még ilyet nem látott. Az eltérő gumiméretet meg az első percben kiszúrta anno az XJ900F-en is. Pedig csak annyit követtem el hogy hátra a gyári 120 helyett 130-as gumit raktam fel. Na azóta nem vittem oda vizsgáztatni semmit. Dilettáns gyöpös gyökérbanda. 💩