Ma összepattintottam a Piaddzso blokkját a halom új alkatrésszel (csak most több lett ráköltve mint a motor értéke) és holnap tolom vissza a vázba.
Aztán még a kormánycsapágyak, első kerék csapágyak, első féknyereg, telószimeringek (ennek a szétszerelése is izgalmasnak ígérkezik, gondolom ehhez is kell csinálni valami barom célszerszámot) és belenézek a karburátorba is, mert kb. 5 éve volt utoljára szétszedve. (belerohad a benzin 3 hónap alatt, mi? :))
Le kéne még nyomni megint hőálló feketével a kéményt is, bár lehet jobb lenne rá valami nyitottabb, könnyebb cső, mert ez indokolatlanul baromi nehéz. (meg hangja sincs szinte semmi) Ja, szokták azt is írni hogy egy karburátor szinkron is lehet ráférne :))
Azt már régen is tudtam, hogy a keleti szektor (MZ/Jawa/stb.) alkatrészgyártói a tulajdonosra bízzák a termék készre gyártását, de nem gondoltam volna, hogy az olaszok is elvárják az otthoni kreativitást. (némi reszelés, csiszolás, melegítés, furat korrigálás itt is szükséges volt némelyik cuccon, mindezt úgy, hogy az OEM Partson gyáriban rendeltem szinte mindent)
Maga a blokk konstrukciója egész jó, de azért nem egy dzsapanéze tehnika. (itt-ott azért vannak olyan megoldások, ahol elmegy az anyjába Giovanni, akár mérnökként, akár a gazdasági osztályon találta ezt ki. (szerintem Japánban a kollégák az ilyet kib&sznák a tervrajzaival együtt az ablakon a 27-ről, ha ilyen barom megoldásokkal égetné őket)
Azért idővel fejlődnek, mert némelyik újabb Veszpában is 'ugyanez' a blokk van, de ott pár elb&szott megoldást már átdolgoztak)
Ennek az egésznek az FZR-hez annyi köze van, hogy ha ez kész, akkor azt tolom be a műhelybe.
Ja, kell vennem egy hátsó gumit is. Vélemény? https://www.maxigumi.hu/motor-...
Gyerekkorom egyik csodált "űr" sportkocsija. Régi Autó-Motorban volt róla leírás, és persze ez volt a "középső lapon" : ) https://www.trendhunter.com/tr...
Ez lehet hogy jobb lenne. https://www.trendhunter.com/tr...
Vagy egy Ikarus ablaktörlő :)))))))))))
Szerintem csak arra jó, hogy összekarcolja a plexit.
Nem kell ilyen messzire menni 😅 Fiamék albérletében 2 átfázott tél után jöttek rá, hogy a 2 méteres lapradiátor 2*0,5 m flexi csővel van bekötve (a gumis, ami a bojlerhez való) természetesen a falban, elvakolva rigips mögé 😂
Van az 10 év is. Nagyon szalad az idő.... Nem tudtam miért nem rugózik. Hát rövidebb a rugó 4 centivel. Pedig az eredeti is ekkora volt és az interneten fellelhető méret is ekkora de mégis az rövid...
Aztán még a kormánycsapágyak, első kerék csapágyak, első féknyereg, telószimeringek (ennek a szétszerelése is izgalmasnak ígérkezik, gondolom ehhez is kell csinálni valami barom célszerszámot) és belenézek a karburátorba is, mert kb. 5 éve volt utoljára szétszedve. (belerohad a benzin 3 hónap alatt, mi? :))
Le kéne még nyomni megint hőálló feketével a kéményt is, bár lehet jobb lenne rá valami nyitottabb, könnyebb cső, mert ez indokolatlanul baromi nehéz. (meg hangja sincs szinte semmi) Ja, szokták azt is írni hogy egy karburátor szinkron is lehet ráférne :))
Azt már régen is tudtam, hogy a keleti szektor (MZ/Jawa/stb.) alkatrészgyártói a tulajdonosra bízzák a termék készre gyártását, de nem gondoltam volna, hogy az olaszok is elvárják az otthoni kreativitást. (némi reszelés, csiszolás, melegítés, furat korrigálás itt is szükséges volt némelyik cuccon, mindezt úgy, hogy az OEM Partson gyáriban rendeltem szinte mindent)
Maga a blokk konstrukciója egész jó, de azért nem egy dzsapanéze tehnika. (itt-ott azért vannak olyan megoldások, ahol elmegy az anyjába Giovanni, akár mérnökként, akár a gazdasági osztályon találta ezt ki. (szerintem Japánban a kollégák az ilyet kib&sznák a tervrajzaival együtt az ablakon a 27-ről, ha ilyen barom megoldásokkal égetné őket)
Azért idővel fejlődnek, mert némelyik újabb Veszpában is 'ugyanez' a blokk van, de ott pár elb&szott megoldást már átdolgoztak)
Ennek az egésznek az FZR-hez annyi köze van, hogy ha ez kész, akkor azt tolom be a műhelybe.
Ja, kell vennem egy hátsó gumit is. Vélemény? https://www.maxigumi.hu/motor-...