Ma majdnem agyoncsapott egy kamion felétek
Előztem volna, már mellette voltam mikor az is nekiállt sávot váltani. Pécsen melléértem beintettem az ablakon hogy miafasz de szerintem észre se vette hogy ott voltam.
Köszi.
Itt: http://fzronline.com/forum/ van jó pár olyan idősebb figura aki vagy jelenleg is szervizt vezet, vagy régebben Yamaha szervizben (is) dolgozott és még mindig FZR/YZF függő.
Némelyikkel privát levélváltásba keveredtem régebben, akkor látszott igazán hogy mi ebben a kis országban, ennyi év (szocialista) hátránnyal mennyire kimaradtunk abból, amiben az akkori "nyugati" világ élt.
Egyikük (angol) mutatott képet az FZR-ekről új korukban, mikor első szervizre hozták hozzájuk őket 89-90-ben, vagy a másik (német) mikor a már két éves Genesis 1000 (piros-fehér mint sanyáé ) ott állt a garázsában átépítve más idomokkal, komplett yoshimura rendszerrel és pillekönnyű felnikkel,stb. miközben a most 29 éves lánya akkor két évesen ül rajta és hasonlók. (rengeteg infó van a külföldi oldalakon, általában onnan tájékozódom)
Telócuccokat ha jól emlékszem Csövi vett nem is olyan régen a 750-eshez, nekem most kapásból nincs ötletem hogy honnan rendelnék. (pedig lassan nekem is el kell kezdeni összeszedegetni az alkatrészeket sanya gépéhez)
Pedig kéne.
Mikor összeraktad az "új" betétekkel, meghúztad 10Nm-rel a vez.tengely leszorítókat, helyére került a vezérműlánc és a feszítő is, akkor körbeforgatod a főtengelyt legalább kétszer-háromszor hogy a szeleprugók-betétek-egyebek, mindenki elfoglalja a helyét, ééééés! Akkor mérünk hézagot.
Ha akkor minden érték jó, lehet feltenni a szelepfedelet.
Nem szeretnék igazolást gyártani és dobálózni itt Service és Owner's manualokkal (remélem nem feltételezed hogy ugyanezek nekem nincsenek meg) hogy mit írt elő a gyár akkor amikor ezeket a gépeket meg lehetett venni a szalonokban, viszont nekem arról is van infóm hogy a későbbiekben (mivel a genesishez képest a vékonyabb-lekönnyített szelepmechanika viszonylag hamar mutatta a kopás jeleit) a gyár utasítására a szervizek a felére csökkentették az intervallumot ezeknél a típusoknál és az YZF-nél is)
Ha láttad már a két hengerfej belsejét és a szelepeket egymás mellett, akkor nagyon látszik hogy nem volt alaptalan lépés a gyár részéről. (mert a régiben még vót anyag!)
Most valahogy nem találom.