Nem, mert azóta sem tudom a pontos végét. (ez csak majdnem az volt, másrészt ezt is itthon láttam utólag a gps-ben)
A horvát autópályán jöttünk hazafelé és baromi unalmas volt órák óta 120-140-nel ülni és unatkozni. (előtte meg a bedugult kocsisorok között 20-30-cal lavírozni előre 1-1,5 órán keresztül)
Miután a nagy sebességre alkalmatlanok kiváltak a csapatból, Csövivel haladósabbra vettük a tempót a magyar határig.
160-180 körül jöttünk még kb. egy órán keresztül, valahol ott csúszott be ez az érték is. (140-150-nél jobban nem szoktam menni, mert ez felett már nem igazán stabil így ahogy most van hangolva a futómű, meg nem is érdekel)
Én ezt respektálom, mindenki annyival menjen - ahogy a szoci reklámban volt - amennyivel az őrangyala repül..remélem az enyém nem volt kamikaze előző életében
Még Fábinak a BMW-hez: minden fokozatban elforog 4500-ig, kivéve a 6. ott csak 4000-ig, ami kb. 225 km/h-jelent - és minő véletlen, a motor max. teljesítménye pont 4000-nél van a katalógus szerint
Persze, te dumálsz nekem szélről, mikor ebben a 218-ban neked is az segített Az én motorom is kb. itt fogy el, pedig sokkal kisebb a homlok felülete, a LE meg ugyanannyi.
Sanya kicsit felszívná magát, és konvojba állnának Gyulával, akkor könnyedén hagynának ott bennünket - harmadikban
Gyengének nem tűnik, csak magasnak, és túl hátul van - számomra - de tudom, neked a 750-en is kb. így állt. Kis dobozzal még jó, de egy 50+ literessel sztem már elég furán mutatna.
...és azért indul reggelente szívató nélkül, mert kicsit dúsabbat kap eleve, mint kéne miként ez a korom lerakódáson is láccik. Így nem fogsz 4 litert fogyasztani a túrán
Nem is kell érteni a motorhoz, csak picit a formális logikához Nézzük a tényeket:
A busa teljesítménye 195 LE/9800 f/min, tehát itt a legnagyobb, felette-alatta kevesebb - ez 1 tény.
A menetellenállás a sebességgel nő - ez a 2 tény.
Végsebesség ott van, ahol a menetellenállások összege = a hajtómű max. teljesítményével
Tehát ha a busa 9800 felett még tovább gyorsul, akkor az csak egyet jelenthet: rövid az áttétele, és akkor lehet, hogy hátszéllel többet megy Na de elég a fizikából
Minden esetre az akkor 17 éves, 76e km-t futott, valaha 98Le-s GTR feldobozolva ennyit biztosan tud. (de nem célszerű kísérteni a sorsot egy lágy rugózású, 300+kilós, felvitorlázott guruló légellenállással, én sem nagyon akartam tovább feszegetni, bár nagyon már nem volt benne több)
olyan vastag mint egy szarabb motorváz :D Amúgymeg... mennyit szabad beletenni egy dobozba? 10-15kg körül? És általában max 120-130-at lehet menni vele, ahhoz nézd.
Gyárilag ~270 volt a vége az exupnak ideális körülmények között, új korában. A Genesis sok éve alattam valahol az M6-oson az első napon mikor átadták, akkor éppen 260-at ment óra szerint, az lehetett a valóságban talán 240-250. (Genesisnek 256 a gyári megadott vége, az óra szerint jóval több lenne)
Hogy honnan fújt a szél, merre lejtett az út, hány fok meleg volt, milyen benzint tankoltam, eléggé lapultam-e az idom mögött azt nem tudom, minden esetre ez akkor-ott épp ennyi volt.
Szóval szerintem tökmindegy, kb. 240-250-et tudnak bárhol-bármikor, az meg aztán minden, csak nem kevés. (ha meg több kell akkor lehet venni erősebbet, bár nekem nincs rá igényem)
A horvát autópályán jöttünk hazafelé és baromi unalmas volt órák óta 120-140-nel ülni és unatkozni. (előtte meg a bedugult kocsisorok között 20-30-cal lavírozni előre 1-1,5 órán keresztül)
Miután a nagy sebességre alkalmatlanok kiváltak a csapatból, Csövivel haladósabbra vettük a tempót a magyar határig.
160-180 körül jöttünk még kb. egy órán keresztül, valahol ott csúszott be ez az érték is. (140-150-nél jobban nem szoktam menni, mert ez felett már nem igazán stabil így ahogy most van hangolva a futómű, meg nem is érdekel)
Sanya kicsit felszívná magát, és konvojba állnának Gyulával, akkor könnyedén hagynának ott bennünket - harmadikban
A busa teljesítménye 195 LE/9800 f/min, tehát itt a legnagyobb, felette-alatta kevesebb - ez 1 tény.
A menetellenállás a sebességgel nő - ez a 2 tény.
Végsebesség ott van, ahol a menetellenállások összege = a hajtómű max. teljesítményével
Tehát ha a busa 9800 felett még tovább gyorsul, akkor az csak egyet jelenthet: rövid az áttétele, és akkor lehet, hogy hátszéllel többet megy Na de elég a fizikából
Hogy honnan fújt a szél, merre lejtett az út, hány fok meleg volt, milyen benzint tankoltam, eléggé lapultam-e az idom mögött azt nem tudom, minden esetre ez akkor-ott épp ennyi volt.
Szóval szerintem tökmindegy, kb. 240-250-et tudnak bárhol-bármikor, az meg aztán minden, csak nem kevés. (ha meg több kell akkor lehet venni erősebbet, bár nekem nincs rá igényem)