Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

2012.május
Akkor az jó régi kép.
Teljes mértékben. Ott a Civic és Kriszta Korzája.
Köszönöm
Boldog szülinapot!
Biztos, hogy az enyém?
Én se találtam 1x régebben. Elbújt.
Köszi
Boldog szülinapot Arni
Annyi igaz belőle hogy a régebbi dugattyú súrlódó felülete sokkal nagyobb mint az "újabb" (azaz az FZR) dugattyúé. A gyűrűk szintén vastagabbak, így az egész cucc súrlódási ellenállása jóval nagyobb, ami nem barátja a nagyobb fordulatszámnak és az alacsonyabb fogyasztásnak. (viszont nem állandó fullgázon gyepálva hosszabb életű, de hát a konkurencia is emelte a tétet minden évben és ebben a kategóriában tilos volt lemaradni )
Az FZR1000-nél ugyanez történt. A 87-88-as Genesis "masszívabb" mechanikáját tovább könnyítették-vékonyították, ennek (is) köszönhetően az Exup max. fordulatát +500-zal megemelve (11.500 - > 12.000-re) már 9Le-vel és valamivel gyorsabb gázreakcióval ment jobban.
Viszont ennek köszönhetően ~30e km után megjelent a fokozott olajfogyasztás (ami a Genesisnél még nem volt, itt a hajszálvékony gyűrűk jóval hamarabb koptak) és a mechanika is vesztett a tartósságából. (a szénné vékonyított -- könnyített szelepek sem bírták már addig, de jobban ment valamivel, és nagyot dobni az összehasonlító teszteken, majd eladni az újdonságot már akkoriban is azzal lehetett, főleg ha a "4 Big Bike-ot" mérték össze minden évben a Motorradban a 90-es években, akkoriban nekem is ezekre folyott a nyálam)
Nehezebbek, és mint látható, magasabbak is 1,92mm-rel, a csapszeg hossz szintén eltérő. Csövi főtengelyére feltéve, mindegy melyik hengerrel szerelve, nyomatékra lehúzva már belevertek a hfejbe, annyira hogy át sem lehetett forgatni. (ugyanannál az FZ htalp és hfej tömítésnél is)
Mondanom sem kell, a hajtókarok kialakítása is teljesen más. (vastagabb-nehezebb az FZ-é) A gyűrűk sem csereszabatosak. (az FZR-é vékonyabbak)
Nekem olyanok a dugattyúim mint az Ábrus féle fotókon a jobb oldali, azok az újabb fajta javított szériás dugók, a bal oldali a régebbi típus.... Hajlamosak besülni és hamar kopnak állítólag, ezért cserélte és javította elvileg a Yamaha... Meg nehezebbek is mint az újabbak. De ezeket csak egy fórumon olvastam régebben amikor megtudtam hogy létezik olyan is. Hogy mi igaz belőle, passzolom.
Ugyan párszor végigmentem az utcán, de megtaláltam a házadat. (egyszer már próbáltam de akkor nem sikerült )
Az alja össze van rakva teljesen, csak a hengertalptól felfelé nincs lehúzva.
Lehet hogy akkor azért nem volt jó nekem... Tiédnek a dugattyújáról nincs képed?
Meg kell nézni, félek hogy akkor az még az első szériás FZ, volt egy dugattyú módosítás az első szériána után, utána jöttek a 2-essel kezdődő kóddal a blokkok....
Nem patika de nagyon jó állapotú. Hiányzik egy csapszeg zéger az elpattant és az egyik henger szívó torokba víz került régebben be volt taknyosodva de tisztítható. Most csak össze van rakva ne legyen szét tehát rendesen kell megcsinálni tömítésekkel és nyomatékra lehúzni. Meg azt a zégert pótolni. Szigetmonostoron van a blokk. 1FN a motorkódja érdekes módon az enyém is 1FN mégis más dugattyú van benne nem lehet felcserélni őket. Igaz az enyém FZR...
"Lökethosszt a főtengely határozza meg! Az egy fix hossz, független a hengersortól."
Pontosan.
És ha a 750-es ftengely egy kör fordulatára a hajtórúd teteje 51,6mm-t megy az alsó és a felső holtpont között, az ezresé meg 56mm-t, akkor véleményed szerint a két hajtórúd felső holtpontja ugyanabban a magasságban lesz? Segítek, nem..... 750-esé 4,4mm-rel alacsonyabban lesz, ami azonos hengermagasság esetén ugyanúgy ott lesz. (javíts ki ha tévedek )
Ha az ezres dugattyú magassága a csapszeg felett NAGYOBB 4,4 mm-rel mint a 750-es dugattyúja, vagy a főtengely csapágyazása feljebb lenne 4,4mm-rel, AKKOR nem lenne különbség a felső holtpont szempontjából.
Hengerfej: lehet hogy te 3x cseréltél "vezérlést" a hengerfejen (igen, a vezérműtengelyek azonosak, de a többi része meg nem, és ezt nem csak hallottam valakitől)

Azt azért nem baj ha tudod hogy amiken te itt elmélkedni szoktál hogy mi hogy lehet, azokat én már régen megcsináltam.
Többek között csövi felajánlott 750-es blokkjáról is onnan tudom hogy újszerű állapotban van mechanikailag, mivel én szedtem darabokra és mértem végig az összes alkatrészét, valamint állapítottam meg hogy hiába hasonló, mégsem kompatibilis az FZR750 blokkjával, valamint van itt nekem egy ezres FZR is, aminek kettévéve a hengerfejét-- láss csodát-- NEM LEHET összerakni a 750-es felső vezérműtengely tartó csapágyazásával mivel a szelepek méretei és szögei NEM AZONOSAK, de gondolom neked azért biztosan sikerült volna.
(írtam még pár sort de aztán inkább kitöröltem őket)
Lökethosszt a főtengely határozza meg! Az egy fix hossz, független a hengersortól... mivel a 750-es és az 1000-es henger magassága egyezik, így a dugattyú FHP-ja ugyan ott lesz az 1000-es sorral mint a 750-es sorral... :) Gondolod készítek videót róla hogy passzol a hengersor a 750-es blokkra, és hogy a FHP ugyan ott van mind a kettőnek.... AHP változik az 1000-es sornál, ott fog megnyilvánulni a kisebb lökethossz!
Nem tudok ki milyen hengerfejet szedett szét és rakott össze, nekem az FZR 1000 és az FZ 750 vezérlése dettó ugyan annak tűnik, mérések alapján is. :) És tavaly én is 3 szor cseréltem vezérlést a hengerfejen, és az 1000-es ugyan úgy felment mint a 750-es és ugyan azt tudta és semmi mókolás nem volt... :)
"A lökethossz a henger alsó feléből veszik el" "A 750 és az 1000-es hengersor magassága egy és ugyan az"
Kicsit gondolkozz el azon hogy a lökethosszt mi határozza meg.
" ám a szelepek jó helyen állnak és nem is igazán állhatnak máshogy, lévén a vezérlés egy és ugyan az a 750 és az 1000 esetében is... " Jó, hogy ezt pont annak mondod aki ez miatt 3x szedte szét mindkét hengerfejet.
Sok sikert a projekthez.
Egy szóval sem állítottam hogy nem értesz hozzá... :D
Hát.....mások is mondták már hogy nem értek hozzá.
A 750 és az 1000-es hengersor magassága egy és ugyan az, az hogy a lökethossz rövidebb az egy dolog, hajtókar hossza marad a gyári 750-esé, így egész pontosan a dugattyú fel jön teljesen a hengersor tetejéig, pontosan ugyan úgy mint a gyári 750-es hengersornál, az egyetlen különbség a dugattyú teteje, ugyanis ott egy hajszálnyival alacsonyabb az 1000-es dugattyú, ezt egy fórumon leírták hogy figyelmen kívül kell hagyni, a nagyobb köbcenti miatt és a nagyobb hő és erő miatt! Lényeg a lényeg, a teljesen gyári 750-es blokkra fűzve az 1000-es dugattyúk és hengersor, teljesen tökéletesen passzolnak, nem kell semmi gépmunka a kettő összefaragásához mivel nem kell semmit faragni. (A lökethossz a henger alsó feléből veszik el magyarul ezért lesz csak 911ccm) A sima 1000-es blokkokat is használták 750-es fejjel, bár én is hülyeségnek tartom az égéstér miatt, ám a szelepek jó helyen állnak és nem is igazán állhatnak máshogy, lévén a vezérlés egy és ugyan az a 750 és az 1000 esetében is...
Szóval számomra még továbbra is csak az a kérdéses hogy a kompressziós végnyomás vajon megvan e az 1000-es fejjel.... :)