nq77!
Igen, igazad van a fenntartási költségekkel.
A fokozatossággal is többnyire egyetértek, de azt gondolom, hogy az önmérséklet dönti el a túlélési esélyünket (persze a tőlünk független körülményeket leszámítva) nem az, hogy minden lépcsőt végigjárva, minden szintet kimotorozzunk. Ha nincs önmérsékletem akkor a 600-as is sok. Ha van önkontrolom és egy bizonyos vezetési rutin -úgy gondolom 3 év SV650 erre azért már elég- akkor az 1000-s se hordoz több veszélyt. Szerintem a legtöbbünknek megvan a képessége az 1000-es biztonságos terelgetéséhez, messze a motor határaitól, és ugyanígy a legtöbbünknek sose lesz meg a képessége a 600-as kimotorzására.
A kérdés az, hogy egy 600-ast akarok 70%-ban kimotorozni vagy egy 1000-est 50%-ban
Freemailpeter!
Nagyon tetszik, amiket írtál, valahogy én is így érzem. Elég sok szempontból körbejártad a dilemmámat.
Ha mondjuk a 600-as érezhetően erősebb mint az SV650 akkor már valószínüleg ki fogok egyezni az erejével (Fazerrel még nem mentem, viszont azt olvastam, hogy bár papiron erősebb a Fazer, kanyargáskor az SV érződik erősebbnek a V2 effekt miatt, mivel hamarabb megjön az ereje kigyorsításkor)
Azért egyfajta előrelépési kényszerem van így fontos megtudnom, hogy ebben elég-e már a 600. Az 1000-esnél ugye ilyen kérdés nem merül fel.
Egy szempontot még nem veséztünk ki az pedig a kényelem, ergonómia. Melyik jobb? Induljunk ki abból, hogy viszonylag hosszú felsőtestem van, mondjuk egy 190cm-esnek megfelelő (itt nem számít, hogy 175 magas vagyok) rövidebb lábakkal.
Van olyan tapasztalatotok, hogy mondjuk az egyiken ilyenkor már nincs szélvédelem, a másikon meg igen, vagy, hogy az egyiken görnyedni fogok a másikon nem?
Szia.
Szerintem gondolj a fenntartásra is pl: kötelező bizt.- súlyadó,(akár a gumi kopás, fogaskerék, lánc kopás)
Nagyon igaz véleménynek tartom, hogy 140le, már nem gyerekjáték, és 72le-ről váltani 98ra normálisabb, mint akár 100le- 140le-re.
Én személy szerint tartanék egy 1000 fazertől(bár nagyon tetszik), de talán tudom ""hány kiló" vagyok. Amúgy mindenki saját maga dönti el mit szeretne, és nem mindig az erősebb a jobb.
Peti neked milyen fék van a 600-odon? Vagy ... leht ennyit fog számítani, hogy tavaly mikor hozzám kerüét a motor arra a pár hónapra nemcsináltam vele semmit, és most talán ismét "fékolaj" kerül majd az első-fékekbe, nem pedíg az a fekete sűrű lötty, amit kifacsartam a rendszerből?
szerintem aki hajlamos a száguldozásra, hajtásra, annak oly mindegy 600as vagy 1000es, mindegyiknek tép és midnegyikkel könnyű elszállni,,,
én baráti körömbe is volt sv650n, ki is próbáltam, de a fazerhez képet gyengus, mind erőben, mind futóműben, ettől függetlenül jol ellehet vele motorozni,
hogy 600fz6 vagy fz6s2 es, szerintem nyugodtan megveheted a 2004-2006ig gyártottakat is, sokunknak az van, én jo kis motor, ez lesz a 3 szezonom vele, de még mindig megtudom dicsérni, egy tökéletes utcai motor, utcára szinte mindene megfelelő, jó fékkel bir, futóműve is tökéletes utcára, suzukikhoz ill kawasakikhoz képest jobb kidolgozás, aki is hajtós az persze panaszkodni fog hogy pörgetni kell,,, de hát 600ccm, nem várható el töle hogy alulis olyan legyen mind egy 1000es, gyerek hibái közé sorolnám a kormány csapágyat, elég gyakori,hogy kell cserélni, ezek kívül ha minden átzsirzol, kezeled, szervizeled rendesen, semmi gond nincs vele
ami még a ma napig is tetszik, az a kezelhetősége, könyű döntögetni, hirtelen irányt váltani,
vasárnap volt szerencsém kiprobálni egy suzuki tl 1000est ill gsx1400et, erőbe toppon vannak, de a fazer fake mindkettőnél jobb ami nem hátrány ha megkell állni
fzs1000 vagy fz6
ugy mond ha nem érdekel a kor, illetve ha tapasztalt vagy akkor én a 1000es fazert választanám, nagyon dicsérik azt a motor, picit lágy a futóműve, de még sehol se hallottam negativ jellemzőt rá, kicsit régebbi technika,évjárat, esetleg eladásnál lehet gondod veled
Még csak annyit, tudom nem ide való. Azért a nagy fazer nem játékszer. 2 éve egy nagyon jó barátom halt meg rajta, előtte 600as Banditja volt. Azzal sem volt mindig óvatos, de 140 lóerőnek nehezebb ellenállni és parancsolni, mint 70-80-nak. Ő is hibázott, de ha a Banditon ül, még lehet mindig élne. Nincs hét, hogy ne jutna eszembe. Ennek is köszönhető, hogy normálisan megyek(nem 200al). A Tuono is 140 ló és azzal is lehet emberien közlekedni, igaz még nehezebb megállni. Tudni kell hol és mikor szabad húzni és akkor nem lesz baj!
Egy kicsit vitatkoznék Veled, ami az SV-Fazer összehasonlítást illeti. Ugyan csak 1x mentem SV650-el, de volt 600-as Banditom 2 évig, ami nem 2 hengeres, viszont 72 LE-s... dinamikában az sem volt hasonlítható a Fazer-hez, ami 26 pacival többet tart a ménesben. A Banditot egy Hornet 600-ra cseréltem le, ami szintén majd 100 lovas, ott is meglepődtem amikor először megtéptem neki rendesen. Szóval dinamikában szerintem már a Fazer is előrelépés lesz az SV-hez képest, nem is kicsit. Azért az egy R6-os blokk, csak régebbi. Viszont futóműben nem lesz nagy előrelépés, de egy kicsit igen (pl. a fékeit egy kis alakítással egész jóvá lehet tenni). Egyetértek Brutus-szal, az FZ1 a 140 LE-vel és azzal a futóművel komoly gép. Ne érts félre, nem a motoros tudásodat akarom ezzel minősíteni, mert nincs rálátásom erre. Ha kellő önuralommal és türelemmel rendelkezel, akkor fel fogsz nőni a feladathoz. Csak számolj azzal, ha nagyon komoly motorerővel és a futóművel rendelkező gépet veszel ezek a motorjaid után, nagyon könnyen fog kellemetlen helyzetbe hozni, főleg ha nem ideálisak a körülmények. De a döntés a tiéd!
Köszi a kijózanító tanácsot, szívesen veszem az ilyent -is. :-)
Az igazat megvallva régóta motorozok nagy motorokkal és sokáig volt SV650S-em, de ezek valóban nem a 140 lóerős tartományban mozogtak. Az SV kábé azt tudta dinamikában, amit a 600-as Fazer, hiába volt "csak" 72Le. Na, azon már igényeltem néha a jobb gyorsulást, igaz, általában nem kanyarban ;-). Úgy tűnik gyorsulás függő vagyok, nem gyorsan-menés függő. Meg hát, bár tudom, hogy a 600-as mindenre elég, amire épeszű embernek szüksége van az utcán, mégis állandóan a nagy testvér felé kacsingattam már az SV-nél is. Gondolom ez így lenne Fazeren ülve is, nem?
Azért a kör nincs lefutva, szívesen olvasom még bárki véleményét.
Szerintem ha nincs nagy tapasztalatod (2-3 év nagy motorral) akkor felejtsd el az FZS 1000-et. Az nem játék motor 140 lóerővel, egyébként szerintem mind futóműben, mind fékben mindenben jobb mint a 600as Fazer. Ha nincs nagy tapasztalat vagy újabbat szeretnél és szeretsz nyugodtan gurulgatni vagy gyors menésnél keményen pörgetni akkor vedd a 600ast.
Most megint elővettem pandryss válaszát a kérdésemre mert még mindig nem vagyok biztos abban, hogy mi is lenne jó nekem hosszabb távon. Továbbra is Fazerben gondolkodom, tehát S-es gépet szeretnék, de elbizonytalanodtam, hogy FZ600S, FZ600S2 vagy FZS1000. 600 S2-ben nem túl nagy a kínálat, S-es 2005-2007 köztiekből van sok , elég széles ártartományban. És van néhány szépnek tűnő FZS1000 1.3 millió körül 2005/2006-os évjárat. Még nem FZ1 mert az megint más tészta ár szempontjából, azt 1.6 alatt nem láttam.
A kérdésem az, hogy jobb választás-e egy 2 évvel idősebb FZS1000, mint egy FZ600S2. Az erőkülönbségen kívül van-e számottevő különbség a két gép közt, ami jobb teszi az egyiket a másiknál (leszámítva, hogy a 600-as szerintem szebb :-))?
Köszi a válaszokat
Igen, igazad van a fenntartási költségekkel.
A fokozatossággal is többnyire egyetértek, de azt gondolom, hogy az önmérséklet dönti el a túlélési esélyünket (persze a tőlünk független körülményeket leszámítva) nem az, hogy minden lépcsőt végigjárva, minden szintet kimotorozzunk. Ha nincs önmérsékletem akkor a 600-as is sok. Ha van önkontrolom és egy bizonyos vezetési rutin -úgy gondolom 3 év SV650 erre azért már elég- akkor az 1000-s se hordoz több veszélyt. Szerintem a legtöbbünknek megvan a képessége az 1000-es biztonságos terelgetéséhez, messze a motor határaitól, és ugyanígy a legtöbbünknek sose lesz meg a képessége a 600-as kimotorzására.
A kérdés az, hogy egy 600-ast akarok 70%-ban kimotorozni vagy egy 1000-est 50%-ban