Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Vidd be egy kereskedésbe, megmondják motorszám alapján kell-e TPS-t cserélni.
Váltani úgy kell ahogy leírtad, egyébként meg nem kell túlaggodni, O-gyűrűs lánca van, többet bír mint a szocik. Bár ahogy azt tanult kollegám mondta, egy láncfeszességet nem árt nézni. Ja és nem tudom, mennyire bízol abban, akitől vetted: egy olajcsere sem árt.
Üdv!

Sorry az adatlapért, pótoltam a hiányosságot! Ha nem szóltok, nem vettem volna észre, hogy adatlap is van...
A válaszokat köszönöm!
Robi
esetleg a láncfeszességet meg kellene nézni
hello, igaz, hogy az adatlap kommandó egyik fejese távol van, de Krisztián még mindig itt van a környéken, szóval légyszíves töltsd ki az adatlapod.

azért megelőlegezek némi választ
TPS visszahíváson ne aggódj, ha érintett a motorod és előjön a probléma akkor a garancia lejárta után is ki fogják cserélni... nekem 2005 márciusi gyártású a motorom és tavaly nyár végén jött elő a gond (szénné is idegeskedtem magam)... akkor én is utána olvastam meg kérdezgettem az embereket és hát tipikusan 11-12 ezer km magasságában jön elő a hiba.
Elméletileg 2005 decemberi már nem esik amúgy bele amennyire tudom (egyik haveromnak is akkor a gépe vagy talán még korábbi is picit és neki nem szóltak pedig első tulaj + még nem jött ki, igaz csak 6-7000 km körül van)

Váltásról meg nemrégiben volt szó, alapvetően nem értem mi a gond nálad... próbálkozz finoman váltani, de azért túlcifrázni nem kell. Az egyes elég darabos meg a kettes, de a többit már szépen kell vegye.
Biztosan rengeteg építő jellegű választ fogsz kapni, miután kitöltötted az adatlapodat.
Üdv minden fórumosnak!

Két napja vagyok 600-as Fazer tulajdonos, és azt kell mondanom nagyon jó a motor!
Bár az álmom egy nagyobb Yamaha (volt), azaz az álom később való lesz, de most erre futotta.
Tökéletes a gép, tutin működik, de zöldfülüként van pár kérdésem a tapasztaltabb gazdákhoz:

- TPS szenzorról olvastam, hogy gyakran meghibásodik, cserélik. A motorom 2005/12. havi gyártás, 2006/4. havi forgalom helyezésű, 2206km-rel. Nem volt TPS cseréje. Honnan lehet tudni, hogy hibás a TPS? A garanciakönyvben 2 év garit említ a gyár, a neten 3 év garit ír a Yamaha. Melyik az igaz? A motor 2 év garija április 14-én járt le. Ha elmegyek a Yamaha szervízbe, cserélik a TPS-t? Ingyen, vagy fizetős? Nem mindegy...

Korábban kisebb szoci motorjaim voltak, ezt szokni kell. Első 250 cccm-nél nagyobb motoros utam két napja volt, amikor hazahoztam a Fazert a pesti dugóban. Nem semmi kihívás volt, de minden rendben ment.
Hogyan érdemes váltani, hogy ne rángassa a láncot a váltás után? A kuplungot finoman kiengedem, és a finom kiengedés közben esik a fordulatszám, amikor pedig újból ráhúzom a gázt, akkor ránt a láncon egyet a motor. Milyen stílussal lehet elkerülni a lánc megbicsaklását?

Az építő válaszokat előre is köszönöm.
Robi
Lehet, hogy nem szíbványos menetes. De a faboriban biztos, hogy kapsz.
hát... ez még akkor volt amikor technikusiba jártam fősuli előtt... szegény mestert ezzel biztos az őrületbe kergettem amúgy azóta nem voltam eszterga közelében (jobb ez szegény esztergáknak is)
a másik specialitásom volt a késtörés... már égett a pofám odamenni szegény öreghez, hogy adjon egy újat
Ez mindennapos dolog.
azt hittem whithworth menetes egyszer csináltam olyan csavart, hogy 55 fokos volt a kés és mellé metrikus menetemelkedést vágtam
Holnap második dolgom lesz elmenni a Csavar boltba.
Sima csavar, végy bele egy hosszabbat.
próbáld ki... ha megvan a régi csavarod akkor belepróbálod a menetbe és kiderül mi a pálya... ha nincs meg én kölcsönadom az enyémeket a próba erejéig, de max. jövő hétvégén leghamarabb tudjuk megejteni a dolgot... talán van valaki más aki tud segíteni hamarabb
Te már motorozol Lengyelek fele.... ne ide irkalj, az utra koncentrálj
Sajnálom.
Most megnyugtattál.
Szerintem nem volt meghúzva ez cumi
Ha csak ugy kihúztad a csavart akkor biztos hogy elszált a menet de az biztos hogy nem az acél csavarról
Majd holnap megvizsgálom, azért köszi a kielégítő választ.
Akkor passz, nem tudom.
Nem dölt, nem csúszott. Hosszabb csavar volt, nem a gyári. Lehet hogy az volt a gagyi... talán belül nem ment el a menet, csak a csavaron... remélem nem kell újrafúrni.
Fogalmam nincs. Nem húztátok meg a csavart erősen? Nem dölt el, esetleg csúszot a motor azon az oldalon? A hosszabb vagy a gyári rövidebb csavar volt ott?

Vegyél bele hosszabb csavart.
De az lehet, hogy a motorból, mert a gomba az rajta maradt, csak kihúztam. De ez mitől történhetett meg, nem értem.
A gyári bukógombához jár hosszabb csavar is.
Ne aggódj, a vázban nincs is menet. Nem a motorból szakadt ki a menet? De ha így is van, egyszerűen javítható, és még erősebb is lesz, mint a gyári menet, és ugyan az a csavar mehet bele.

http://www.nagycsavar.hu/nagy_...
Jó reggelt!

Tegnap a jobboldali motortartó csavar, amihez a bukógombát is csavarjuk, kijött a helyéről. A menet valahol elment benne. Na ilyenkor mi újság? Remélem a csavarnak ment el és nem vázban... mit lehet tenni?