Vidd be egy kereskedésbe, megmondják motorszám alapján kell-e TPS-t cserélni.
Váltani úgy kell ahogy leírtad, egyébként meg nem kell túlaggodni, O-gyűrűs lánca van, többet bír mint a szocik. Bár ahogy azt tanult kollegám mondta, egy láncfeszességet nem árt nézni. Ja és nem tudom, mennyire bízol abban, akitől vetted: egy olajcsere sem árt.
hello, igaz, hogy az adatlap kommandó egyik fejese távol van, de Krisztián még mindig itt van a környéken, szóval légyszíves töltsd ki az adatlapod.
azért megelőlegezek némi választ
TPS visszahíváson ne aggódj, ha érintett a motorod és előjön a probléma akkor a garancia lejárta után is ki fogják cserélni... nekem 2005 márciusi gyártású a motorom és tavaly nyár végén jött elő a gond (szénné is idegeskedtem magam)... akkor én is utána olvastam meg kérdezgettem az embereket és hát tipikusan 11-12 ezer km magasságában jön elő a hiba.
Elméletileg 2005 decemberi már nem esik amúgy bele amennyire tudom (egyik haveromnak is akkor a gépe vagy talán még korábbi is picit és neki nem szóltak pedig első tulaj + még nem jött ki, igaz csak 6-7000 km körül van)
Váltásról meg nemrégiben volt szó, alapvetően nem értem mi a gond nálad... próbálkozz finoman váltani, de azért túlcifrázni nem kell. Az egyes elég darabos meg a kettes, de a többit már szépen kell vegye.
Két napja vagyok 600-as Fazer tulajdonos, és azt kell mondanom nagyon jó a motor!
Bár az álmom egy nagyobb Yamaha (volt), azaz az álom később való lesz, de most erre futotta.
Tökéletes a gép, tutin működik, de zöldfülüként van pár kérdésem a tapasztaltabb gazdákhoz:
- TPS szenzorról olvastam, hogy gyakran meghibásodik, cserélik. A motorom 2005/12. havi gyártás, 2006/4. havi forgalom helyezésű, 2206km-rel. Nem volt TPS cseréje. Honnan lehet tudni, hogy hibás a TPS? A garanciakönyvben 2 év garit említ a gyár, a neten 3 év garit ír a Yamaha. Melyik az igaz? A motor 2 év garija április 14-én járt le. Ha elmegyek a Yamaha szervízbe, cserélik a TPS-t? Ingyen, vagy fizetős? Nem mindegy...
Korábban kisebb szoci motorjaim voltak, ezt szokni kell. Első 250 cccm-nél nagyobb motoros utam két napja volt, amikor hazahoztam a Fazert a pesti dugóban. Nem semmi kihívás volt, de minden rendben ment.
Hogyan érdemes váltani, hogy ne rángassa a láncot a váltás után? A kuplungot finoman kiengedem, és a finom kiengedés közben esik a fordulatszám, amikor pedig újból ráhúzom a gázt, akkor ránt a láncon egyet a motor. Milyen stílussal lehet elkerülni a lánc megbicsaklását?
hát... ez még akkor volt amikor technikusiba jártam fősuli előtt... szegény mestert ezzel biztos az őrületbe kergettem amúgy azóta nem voltam eszterga közelében (jobb ez szegény esztergáknak is)
a másik specialitásom volt a késtörés... már égett a pofám odamenni szegény öreghez, hogy adjon egy újat
próbáld ki... ha megvan a régi csavarod akkor belepróbálod a menetbe és kiderül mi a pálya... ha nincs meg én kölcsönadom az enyémeket a próba erejéig, de max. jövő hétvégén leghamarabb tudjuk megejteni a dolgot... talán van valaki más aki tud segíteni hamarabb
Nem dölt, nem csúszott. Hosszabb csavar volt, nem a gyári. Lehet hogy az volt a gagyi... talán belül nem ment el a menet, csak a csavaron... remélem nem kell újrafúrni.
Fogalmam nincs. Nem húztátok meg a csavart erősen? Nem dölt el, esetleg csúszot a motor azon az oldalon? A hosszabb vagy a gyári rövidebb csavar volt ott?
Ne aggódj, a vázban nincs is menet. Nem a motorból szakadt ki a menet? De ha így is van, egyszerűen javítható, és még erősebb is lesz, mint a gyári menet, és ugyan az a csavar mehet bele.
Tegnap a jobboldali motortartó csavar, amihez a bukógombát is csavarjuk, kijött a helyéről. A menet valahol elment benne. Na ilyenkor mi újság? Remélem a csavarnak ment el és nem vázban... mit lehet tenni?
Váltani úgy kell ahogy leírtad, egyébként meg nem kell túlaggodni, O-gyűrűs lánca van, többet bír mint a szocik. Bár ahogy azt tanult kollegám mondta, egy láncfeszességet nem árt nézni. Ja és nem tudom, mennyire bízol abban, akitől vetted: egy olajcsere sem árt.